Mūsų karta užaugo be mobiliųjų, ir mamos kviesdavo mus pietauti garsiai šaukdamos pro langą. Dabar turime mobiliuosius ir mokame milžiniškas savo vaikų pokalbių sąskaitas. Kam vaikui reikia mobilaus telefono? Jo prireikia tuomet, kai jis vienas, be suaugusiųjų palydos, pradeda važinėti į būrelius, mokyklas ir pas draugus. Jis bet kada gali paskambinti tėvams ir pranešti, kad nebeturi pinigų grįžti į namus , kad užtruks užsiėmimuose ilgiau ir t.t. Problemą išsprendžia tik vienas skambutis. Bet...


Kuo blogas mobilusis?

Apie mobiliųjų žalą jums papasakos bet kuris mokytojas, kurio pamokų metu užuot mokęsi, vaikai žaidžia žaidimus, susirašinėja trumposiomis žinutėmis, siunčiasi įvairias melodijas ir pan. Tai atitraukia dėmesį nuo dėstomo dalyko. 

Jei kompiuteryje galite įvesti specialų slaptažodį – apsaugą nuo vaikų, tai mobiliajame to nepavyks padaryti. O sąskaita vis auga. Kur iššvaistoma tiek pinigų? Įsijunkite televizorių – per 10 minučių jums būtinai bus pasiūlyta balsuoti už vieną iš šou dalyvių, parsisiųsti madingiausią melodiją, teisingai atsakyti į klausimą, paplepėti su bendraminčiais ar pralinksminti draugą smagia išdaiga... Visi šie pasiūlymai gundo:  "AR NORI..."  "BŪK MADINGAS..." ir būtinai pabrėžia itin mažą paslaugos kainą.

Kodėl vaikas rašo tiek daug SMS žinučių, jei galėtų tiesiog kartą paskambinti? Greit atsiras nuospaudų ant pirštų! O jūs vaikystėje neišradinėjote su draugais šifruotų pokalbių? Kiekvienas vaikas nori turėti paslapčių. Dabar sms yra savotiška šifruota kalba. Tiesa, kai kurie tyrimai rodo, kad sms dažnai rašantys vaikai geriau rašo diktantus, tad nėra to blogo, kas neišeitų į gerą. Na, bet jūs - ne milijonierius, kad be galo pildytumėte savo sms-„pamišėlio“ sąskaitas. 

Ką daryti?

• Paaiškinkite ir parodykite vaikui, kad pasaulyje yra kur kas įdomesnių užsiėmimų, nei sms pramogos. Tuo pačiu pamokykite ir skaičiuoti pinigus už mobilias paslaugas Visa šeima kartu aktyviai leiskite laisvalaikį.

• Mokėkite už vaiko mobilųjį iš jam skirtų kišenpinigių.

• Paskambinkite į ryšio tiekėjo klientų aptarnavimo centrą ir paprašykite kuriam laikui atjungti SMS funkciją.

O ką darote Jūs, kokių priemonių imatės? Pasidalinkite savo patirtimi!