Tyrimas, kurį Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikos šalyse, Kinijoje bei Indijoje atliko pasaulinis komunikacijos agentūrų tinklas "EuroRSCG Worldwide", atkleidė, kad formuojasi naujos alkoholio vartojimo tendencijos. Paaiškėjo, kad visame pasaulyje vartotojai vis dažniau pirmenybę teikia ne įprastiems, tradiciniams gėrimams, o naujiems ir neįprastiems produktams.
Paaiškėjo, kad vartotojai alkoholinius gėrimus vis dažniau vertina kaip statuso ženklą. Renkantis gėrimus vis svarbesnis tampa prestižas, todėl vartotojai linksta rinktis išskirtinius gėrimus, įsigali nuomonė, kad labai svarbu pažinti ir skirti vynus.
Be to, vis labiau populiarėja kokteilių kultūra net tradiciniai gėrimai, tokie kaip vynas, degtinė, brendis ar viskis vis dažniau maišomi su netikėtais ingredientais siekiant išgauti naują skonį. Tuo pat metu vartotojai ima ieškoti tikro skonio supami didžiulės prekinių ženklų pasiūlos pirkėjai vis dažniau renkasi gėrimus, turinčius originalias tradicijas ir receptūras.
Tyrimas atskleidė ir naują vartotojų segmentą, būdingą visoms šalims vadinamuosius "stiliaus žmonės" (ang. "style-lifers"). Šiems žmonėms būdinga tai, kad jie, naudodamiesi šiuolaikinių technologijų privalumais, naujų produktų teikiamomis galimybėmis ir globalių kultūrų patirtimis, patys kuria savo asmenines taisykles. Maža to, jų gyvenimo būdas įtakoja ir likusių vartotojų pasirinkimą sekdami jų pavyzdžiu likę vartotojai taip pat linksta eksperimentuoti ir renkasi prestižiškesnius prekių ženklus.
Saulius Majauskas, ryšių su visuomene agentūros "Euro RSCG PR" direktorius, pastebi, kad naujojo segmento vartotojai atsiranda ir Lietuvoje. "Juos patraukia netikėti skonio deriniai, egzotiški ingredientai, gėrimo vartojimo ceremonijos, net ribotos galimybės įsigyti vienu ar kitu prekės ženklu pažymėtą produktą. Tačiau paragavę naujo produkto jie patys ima skleisti žinias apie jį todėl tiek alkoholinių gėrimų gamintojai, tiek rinkodaros specialistai turėtų iš naujo įvertinti savo strategijas", teigė S.Majauskas.
Šaltinis: BNS pranešimai spaudai