Viename mobilaus interneto portale pardavinėjama "Negirdima" telefono skambučio melodija sukėlė tikrą karą tarp Vilniaus mokytojų ir moksleivių. Mokytojai neleidžia jos naudoti, o mokiniai protestuoja prieš tokį elgesį ir neketina lengvai pasiduoti.

Šios itin aukšto dažnio, uodo zyzimą primenančios melodijos beveik negirdi vyresni žmonės, tačiau labai gerai girdi paaugliai. Specialus moduliuotas aukšto dažnio signalas buvo sukurtas Didžiojoje Britanijoje ir skirtas "atbaidyti" vakarais ir naktimis prie prekybos centrų besibūriuojančius paauglius. Tačiau netrukus ši naujovė jau kaip mobiliojo telefono skambučio melodija paplito tarp jaunimo ir tapo pačia populiariausia skambučio melodija pasaulyje.

"Mokiniai piktybiškai neišjungia mobiliųjų telefonų per pamokas. Nors aš negaliu girdėti skambučio, bet puikiai matau, kad kiti mokiniai girdi – taip blaškomas jų dėmesys ir susikaupimas. Skambučio melodijos, kurios negirdi mokytojai, naudojimas turi būti uždraustas. Mes jau kreipėmės į mokyklos direktorių", – piktinasi vienos Vilniaus mokyklos mokytoja Janina.

"Aš nepažeidžiu jokių taisyklių. Jei mokytoja negirdi mano telefono skambučio – kaip tai gali jai trukdyti? Aš juk nekalbu telefonu per pamokas. Kaip skamba mano telefonas – mano reikalas ir niekas neturi teisės man uždrausti naudoti šią melodiją", – su mokytojų nuomone nesutinka moksleivė Jurgita bei kiti jos bendraamžiai.

"Diskusija nėra nauja – ji aktyviai vyko ir kitose šalyse. Tačiau net Amerikoje, kur mokiniams mokykloje naudotis mobiliaisiais telefonais draudžiama, ši melodija nebuvo uždrausta, nes tai būtų žmogaus teisių pažeidimas. Draudimas gal net dar padidino melodijos populiarumą.

Tuo tarpu mokytojų nepasitenkinimas esama padėtimi auga – būdami vyresni už mokinius jie beveik negali kontroliuoti, kada skamba moksleivių telefonai arba ateina SMS žinutės. Tuo tarpu tarp jaunų žmonių ši melodija populiarėja. Panašu, kad mokytojų ir mokinių karas dar tik prasideda ir iš Vilniaus gali išplisti į kitus Lietuvos miestus.

Šaltinis: BNS pranešimai spaudai