Vilnius, sausio 5 d. (ELTA).
Projekto "Aš galiu" socialinės reklamos konkurso darbų vertinimo komisija neslepia nusivylimo stereotipiniu daugelio pateiktų darbų autorių suvokimu, tačiau pastebi, kad yra ir įdomių, originalių šios reklamos raiškos būdų.

Kaip Eltai sakė projekto "Aš galiu" koordinatorius Laimutis Deveikis, 2004-ųjų rudenį paskelbtas jaunimo žalingų įpročių prevencijos socialinės reklamos konkursas siekė atskleisti vyraujantį moksleivių požiūrį į žalingų įpročių - narkomanijos, alkoholizmo, rūkymo - prevenciją.

12-17 metų moksleiviai buvo kviečiami kurti socialinę reklamą vaizdo ir garso bei plakato formomis. Konkurse dalyvavo daugiau kaip 450 formalių ir neformalių moksleivių grupių iš visos Lietuvos, pateikusių per 200 darbų.

"Gaila, bet 70-80 proc. pateiktųjų socialinės reklamos darbų pasirodė labai stereotipiniai, primenantys nuteistųjų piešinius, publikuotus vienoje berods AIDS centro išleistoje knygelėje. Jaunimo, kaip ir kalinių, požiūris atspindi susiformavusį gąsdinantį visuomenės ir valstybės požiūrį į šias problemas", - sakė L. Deveikis.

Pasak jo, daugelyje konkursui pateiktų moksleivių darbų dominuoja niūrios spalvos, grasinimais ir bausmėmis pagrįsta simbolika: kryžiai, kaukolės, švirkštai ir pan.

"Beveik visuose darbuose mačiau stereotipinį suvokimą apie prevenciją, t. y. draudimą, gąsdinimą, bandymą šviesių ir tamsių spalvų kontrasto pagalba akcentuoti pasirinkimo alternatyvą", - nusivylimo neslėpė ir viena iš vertinimo komisijos narių, Narkotikų kontrolės departamento prie Vyriausybės darbuotoja Inga Šarkaitė.

Konkurso rengėjų teigimu, mūsų visuomenėje socialinės reklamos stinga arba ji būna paremta gąsdinimu, baime, neskatina mąstyti ir keistis.

"Būtina ieškoti naujų raiškos būdų, išsiveržti iš to stereotipinės mąstysenos "kalėjimo". Vakaruose jau seniai pastebėta, kad ligomis ir mirtimi gąsdinanti socialinė reklama nėra efektyvi", - sakė L. Deveikis.

Darbų vertinimo komisija pakvietė pajėgiausių darbų autorius į susitikimą Vilniuje ir aptarė moksleivių darbus, socialinės reklamos principus, raiškos būdus. Geriausių darbų autoriai paaiškės antrajame konkurso etape. Prizininkų laukia dovanos, o jų darbai - plakatai ir vaizdo klipai - bus rodomi visuomenei.

Galutinius moksleivių socialinės reklamos konkurso rezultatus numatoma paskelbti sausio 25 dieną.

ELTA