Lietuvos aštuntokų vidutinis matematikos ir gamtos mokslų žinių lygis yra toks pat, kaip Švedijos, Anglijos, Australijos, Rusijos, Malaizijos, JAV, Latvijos bendraamžių. Tai parodė tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų tyrimas (TIMSS).

Pirmą kartą tarptautiniame tyrime dalyvavusi Lietuva negalėjo pasidžiaugti gerais rezultatais: 1995 metais vidutiniai moksleivių pasiekimai matematikos ir gamtos moksluose buvo vieni prasčiausių. 1999-aisiais lietuviai jau buvo pasiekę tarptautinį žinių vidurkį, o 2003 metais - jį pralenkė.

Palyginus įvairių šalių pažangą nuo 1995 iki 2003 metų, Lietuvos moksleivių pasiekimai yra didžiausi.

Daugiau negu 50 pasaulio šalių vykdomo tyrimo tikslas - palyginti įvairių pasaulio šalių mokinių mokymosi pasiekimus ir edukacines nuostatas matematikos ir gamtos mokslų srityse bei padėti šalims tobulinti švietimo sistemas.

Nacionalinio tyrimo koordinatoriaus Algirdo Zabulionio teigimu, paskutinio TIMSS tyrimo rezultatai rodo akivaizdų Lietuvos švietimo sistemos tobulėjimą ir Lietuvos švietimo reformos sėkmę.

"Kita vertus, nerimą kelia tai, jog Lietuvoje, kaip ir kitose pokomunistinėse šalyse, jauni žmonės nenoriai renkasi mokytojo profesiją: tarp pedagogų dominuoja vyresnio amžiaus moterys", - pabrėžė A. Zabulionis.

Lietuvoje tarptautinį tyrimą atlieka Nacionalinis egzaminų centras. Tiriami ketvirtų ir aštuntų klasių mokiniai, taip pat apklausiami mokyklų direktoriai ir matematikos, fizikos, chemijos, biologijos, geografijos mokytojai.

Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus Vidmanto Jurgaičio teigimu, apklausų metu sukaupiama vertingos informacijos apie mokinių pasiekimus skirtingais švietimo reformos etapais. Tyrimo medžiaga naudojama kuriant ir peržiūrint matematikos ir gamtos mokslų mokymo programas, išsilavinimo standartus, vadovėlius.

Kitas tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų tyrimo ciklas numatytas 2007 metais.

ELTA