Mama ir tėti, vos tik man gimus jūs pradėjote rūpintis mano gerove bei kaip įmanydami stengiatės užtikrinti mano saugumą. Tai tapo bene didžiausiu jūsų prioritetu. Rūpinatės, kad aš maitinčiausi tik sveiku maistu, kad dėvėčiau tik natūralių audinių rūbelius, kad žaisčiau tik su iš natūralių medžiagų pagamintais žaislais, nenuleidžiate akių saugodami, jog neiškrisčiau iš lovos, kėdutės, vaikštynės, ar kad rankose neatsirastų mane sužaloti galinčių daiktų, tačiau dažnai pamirštate apie mano saugumą, kuomet pasodinate mane į automobilį. Mama ir tėti, vos tik man gimus jūs pradėjote rūpintis mano gerove bei kaip įmanydami stengiatės užtikrinti mano saugumą. Tai tapo bene didžiausiu jūsų prioritetu. Rūpinatės, kad aš maitinčiausi tik sveiku maistu, kad dėvėčiau tik natūralių audinių rūbelius, kad žaisčiau tik su iš natūralių medžiagų pagamintais žaislais, nenuleidžiate akių saugodami, jog neiškrisčiau iš lovos, kėdutės, vaikštynės, ar kad rankose neatsirastų mane sužaloti galinčių daiktų, tačiau dažnai pamirštate apie mano saugumą, kuomet pasodinate mane į automobilį.

Aš negaliu pasirūpinti savo saugumu, bet jūs, mylima mama ir mylimas tėti, galite!

Mama, ar žinojai, kad...

  • Staigiai stabdydama automobilį, kuriuo mes važiuojame 50 km/h greičiu, saugos diržu neprisegtas aš metamas į priekį 25 kartus didesne už mano svorį jėga, prilygstančia jėgai, kokia būtų krentant iš 5 aukšto. Man be saugos diržo gresia 7 kartus didesnis pavojus susižaloti nei jį užsisegus.
  • Nuolatinis ir taisyklingas vaikams skirtų automobilio kėdučių ir kėdučių-paaukštinimų naudojimas 70 proc. sumažina žūties ir rimtų traumų riziką autoavarijos metu. Tai reiškia, kad 3 iš 4 į avariją patekusių vaikų gali išvengti sužalojimų ar net mirties.
  • Pati pavojingiausia vieta automobilyje yra priekinė keleivio sėdynė, o saugiausia – užpakalinės sėdynės vidurys, kur sėdintis vaikas turi 43 proc. didesnę tikimybę eismo įvykio metu išvengti traumų nei kairėje arba dešinėje pusėje sėdintys vaikai.


Todėl net jei aš labai nenorėsiu sėdėti automobilinėje kėdutėje ar važiuoti ant galinės sėdynės, pasakyk man ne, nors važiuotume ir labai trumpą atstumą. Deja, kartais pražūtingi gali būti ir tie keli kilometrai nuo namų iki parduotuvės ar parko.

Paprasčiausias ir geriausias būdas mane apsaugoti – iki man sueis 12 metų ar išaugsiu iki 1,35 metro sodinti mane automobilinėje kėdutėje ar ant kėdutės-paaukštinimo, kurie pritvirtinti automobilyje neturėtų į šalis slankioti daugiau nei 2-2,5 cm. Tačiau rinkdama man kėdutę būtinai atkreipk dėmesį į mano ūgį ir svorį.

Taip pat nepamiršk, jog man, dar visai mažam vaikučiui, skirta kėdute turi būti tvirtinama taip, kad aš žiūrėčiau važiavimui priešinga kryptimi, t.y. į sėdynę. Mat mano galvytė yra palyginti stambi, o kaklas dar silpnas, todėl susidūrus kaktomuša, kas atsitinka dažniausiai, mano galvelė gali staiga truktelėti į priekį ir aš galiu patirti rimtą stuburo traumą.

Kai aš paaugsiu ir atsisėsiu ant vyresniesiems skirtos kėdutės – paaukštinimo, kuris neturi integruotų diržų, mane ir kėdutę apjuosk suaugusiems skirtu automobilio diržu. Tačiau labai svarbu, jog diržas būtų įtemptas kiek įmanoma tvirčiau, apatinė diržo dalis apjuostų mano dubenį, bet ne pilvą, o įstrižoji dalis apjuostų petį ir krūtinę, bet ne kaklą.

Atsispirk ir mano zirzimui vežti mane ant priekinės sėdynės. Galinė sėdynė man saugiausia vieta, o jei mūsų automobilyje yra oro pagalvės, tai tik dar vienas argumentas neleisti manęs ant priekinės sėdynės. Oro pagalvės yra sukonstruotos, kad sumažintų suaugusiųjų sužeidimus, bet ne mano. Man jos yra labai pavojingos – išsiskleisdamos gali sukelti rimtus galvos ir kaklo sužeidimus.

Jei neturi kito pasirinkimo, kaip tik mane vežti priekinėje sėdynėje, pažiūrėk, ar įmanoma automobilio oro pagalves išjungti. Jei taip, išjunk. Jei tai neįmanoma, sodink mane automobilio kėdutėje veidu į priekį ir pastumk mano sėdynę kiek įmanoma toliau automobilio galo link.

O kai kur nors vykstame su mūsų šeimos draugais ir jūs norite visi sutilpti į vieną automobilį, nedarykite to paaukodami mano automobilinei kėdutei skirtą vietą. Mama, niekada važiuojant automobiliu nesisodink manęs ant kelių! Tai iš pirmo žvilgsnio atrodo labai saugu, bet tiesa tokia, jog tu negali savęs kontroliuoti avarijos metu. Saugumo ekspertai įspėja, kad net jei tu segi saugos diržą, aš galiu išsprūsti tau iš rankų ir iškristi pro langą. O jei tu bandysi saugos diržą prisegti per mus abu, tavo svoris gali mirtinai mane sužaloti.

Be to , taip pat labai svarbu, jog važinėtume tik techniškai tvarkingu automobiliu. Tuomet saugiai jausimės mes visi – ir tu, mama, ir tėtis, ir aš. Galbūt būtų pravartu pagalvoti ir apie naujo automobilio įsigijimą, kuriame būtų integruotos naujausios saugos sistemos, padėsiančios tau vairuoti kelyje bei galinčios sumažinti auto įvykio padarinius, o gal net ir jo visiškai išvengti.

Pavyzdžiui, naujajame „Opel Meriva“ automobilyje integruotos ne tik pačios naujausios ir efektyviausios saugos sistemos, bet ir unikalios nuo automobilio centro į šonus atveriamomis galinės automobilio durelės. Šios, kaip ir priekinės durys, atsiveria beveik 90 laipsnių kampu, todėl jums, tėveliai, bus labai paprasta mano automobilinę sėdynę įmontuoti automobilyje bei joje pasodinti mane.

Be to, taip atsiveriančios durys sukuria saugią zoną, todėl kol tu, mama, ant sėdynės tvirtinsi mano kėdutę, tau nereikės baimintis, jog mane, stovintį gretą tavęs, gali parblokšti šaligatviu važiuojantis dviratininkas ar einantis praeivis. O duryse integruotas apšvietimas puikiai apšviečia įlipimo ir išlipimo zonas, todėl aš visuomet matysiu, kur statyti savo mažas kojytes.

Šio modelio automobilyje sėdynės yra aukštesnės nei įprasta, todėl net ir būdamas visai nedidukas aš galėsiu stebėti pro automobilio langą atsiveriančius vaizdus, o aukščiau esantis stogas neleis man jaustis, kaip uždarytam kokioje dėžėje.

„Opel Merivoje“ laisvai tilpsime penkiese, o jei tau reikės pervežti iš vienos vietos į kitą kokius stambius daiktus, pavyzdžiui, mano lovytę ar vežimėlį, taip pat nebus jokių problemų. Ir tam tau nereikės išimti nei vienos sėdynės! Be to, automobilyje patogiausiose vietose įrengta per 32 įvairaus dydžio daiktadėžes, kuriose vietos atsiras ir mano buteliukui, sauskelnėms, čiulptukui ar tavo mobiliajam telefonui bei lūpdažiui. O kuomet keliausime prie jūros, jums su tėčiu nereikės sukti galvos, kaip nusivežti dviračius. Šiame automobilyje už galinio bamperio slepiasi specialus dviračiams vežti skirtas stovas.

Vos tik užvedamas ekonomiškas, bet galingas „Merivos“ variklis visos automobilio durys yra automatiškai patikrinamos ir, jei kažkurios nėra tinkamai uždarytos, apie tai iš karto būsi įspėta. O, kai pasieksi 4 km/h greitį visos durys užsirakins ir tau nereikės bijoti, jog sėdėdamas vienas gale aš galiu ištrūkęs iš savo kėdutės iškristi iš automobilio. Tuomet iš vidaus galėsi atidaryti tik priekines duris, o mano galinės durys neatsidarys nei iš išorės, nei iš vidaus, tačiau auto įvykio metu visos durys atsirakina automatiškai, todėl galėsi mane saugiai išnešti iš automobilio.

„Opel“ bendrovė taip pat gamina įvairaus ūgio ir svorio vaikams skirtas automobilines kėdutes, kurios atitinka visus ES standartus bei yra aukščiausios kokybės. Iš jų įvairovės tikrai rasi ir tai, kas geriausiai tinka man.

Iki susitikimo automobilyje,

Tavo Mažylis.

http://lt.opel-microsites.com/meriva/register.html