Kad ir ką mokslininkai įrodinėtų, kuri moters kūno dalis seksualiausia (pasak jų – riešai!), nė vienas normalus vyras negali ramiai praeiti pro dailias moters kojas. XXI amžiaus moterys savarankiškesnės, nei XX a. pradžioje gyvenusios moterys. Šiuolaikinė moteris - verslininkė, kompanijos vadovė, ir automobilį vairuoti jai - visai nesudėtinga! Tačiau kad ir kokia emancipuota moteris būtų – ar sėdėdama už biuro stalo, ar už automobilio vairo - pirmiausiai ji yra moteris, norinti patikti vyrams.


O kokių gudrybių imasi moterys, kad įgyvendintų šį savo norą!  Pavyzdžiui, XII amžiuje mažoms mergaitėms kinėms pėdas apsukdavo medžiaga, kad šios neužaugtų didesnės, nei 7,5 сm („auksinio lotoso“ dydis). Tik tokiu atveju mergina būdavo verta turtingo jaunikio.
Šiuolaikinė moteris jau supranta, kad grožis reikalauja aukų, tačiau siekia jo civilizuotais būdais. Kokių tik modelių nesukuria avalynės kūrėjai dailioms kojytėms, norėdami įtikti moterims: įspūdingi smailianosiai su 10 cm kulniukais, stilingi žokėjų batai, „platformos“, kaubojiški, batai su kvadratine nosimi ir raišteliais... 

Tačiau vairuotojos ne visada gali avėti madingą ir stilingą avalynę, nes kai kurie modeliai tikrai nepritaikyti vairuoti automobilį.

Pavyzdžiui, aukštai suvarstomi batai suvaržo koją (trikdo kraujo apytaką), sukausto judesius. „Platformos“ neleidžia kojai laisvai judėti ir ši tampa ne tokia jautri. Dažnai vairuojančios moters odinės avalynės padai susilanksto, pakulnės apsidrasko, išklimba, o galiausiai ir visai nulūžta. Tokiu atveju, galima kaip reklamoje – nusišypsoti, visiškai nulaužti pakulnę ir lengvai nuplasnoti tvarkyti reikalų. Tačiau tai nuotaikos nepakelia ir pasitikėjimo tikrai nesuteikia. Juk dalykinis etiketas turi griežtus reikalavimus. Galite būti labai patraukli ir žavinga, tačiau tokie bateliai gali sužlugdyti sandėrį.

Nenorėdamos atsidurti panašioje situacijoje, kai kurios vairuotojos su savimi vežiojasi atsarginius batelius, kitos - mieliau vairuoja avėdamos sportinius batelius, trečios apskritai mina pedalus basos! Pastarasis variantas - pats ekstravagantiškiausias.

Jūs galite rinktis vieną iš jų, tačiau mes rekomenduojame avėti batelius su 3-5 cm pakulne. Patyrusių damų vairuotojų nuomone, tai - patogiausias variantas. O kai kuriose šalyse, kur šeimai įprasta turėti 2-3 automobilius, populiari speciali „autoavalynė“.

Pavyzdžiui, žymūs italų gamintojai - Cesare Paciotti, Aldo Brue, Ganfranco Ferre, Alberto Guardiani ir kt. – savo klientams siūlo specialius auto mokasinus (drive shoes).

Ganfranco Ferre sukurta vairavimo avalynė primena lengvutes odines šlepetes. Kad būtų patogiau spausti pedalus (oda pasiektų pėdą), į minkštą odinį padą įtaisyti specialūs guminiai dėklai. Cesare Paciotti avalynės padai išvien guminiai (beje, avint batus guminiais padais labai patogiau viruoti, nes jie pakankamai lankstūs). Aldo Brue avalynė visiškai perforuota (su skylutėmis - ventiliacijai). Tiesa, kalbėti apie tokios avalynės praktiškumą sunku (nors ši avalynė priklauso „extra“ klasei), o jos kaina ne kiekvienos kišenei. Deja, mūsų šalies avalynės gamintojai specialios avalynės vairuotojoms negamina. Negamina net ir vairuotojams vyrams, ką jau kalbėti apie moteris, kurios vairuoti pradėjo kiek vėliau.

O kokius batelius avite vairuodamos Jūs?