Įkraunama...
Įkraunama...

A klasės energinio naudingumo namai

QUOTE(Šv. Barbora @ 2015 02 18, 12:43)


Šv. Barbora, žmonės jums bando pasakyt, kad Jūs klystat, o jūs vietoj to, kad eit pasiskaityt techninės informacijos (kaip susijęs medžiagos šiluminio laidumo koeficientas su sienų varža ar šiluminiu laidumu) ar paklausinėt architekto, bandot į 'marketing bullshit' klasės skaitalą apeliuot.

Pradėt reikia nuo to, kad A klasės namo siena turi turėt šiluminę varžą R=8,33. Siena, sumūryta iš storiausio 50cm pločio Ecotherm plus blokelio, teturės varžą R=6.94. Taigi šiltalą papildomai dėt vis tiek reikės. O kadangi šiltinti reikės, ekonomiškiausias būdas pasiekti reikiamą sienos varžą yra statyt iš ploniausio konstruktyviškai pakankamo blokelio ir dėt reikiamo storio šiltalą. Pasiskaitykit 'dujų silikato blokeliai' ar pan temą, čia prieš kelias dienas kaip tik apie tai šnekėta buvo.
Atsakyti
Paminėta, kad iš 500 blokelių pastatytas namas su 0,17 W/m²K sienų laidumu atitinka A klasę. Neįsivaizduoju, pagal ką jie nusprendė, kad 0,17 W/m²K sienas turintis namas atitinka A klasę. Pagal lietuviškus energetinio efektyvumo klasių reikalavimus, A klasei sienų maksimumas 0,12 W/m²K. Su 0,17 W/m²K vos įtelpi į C klasės reikalavimus. Net B netenkinami, ką ten A.
Be to, tame reklaminiame straipsnyje visi skaičiai yra apskaičiuoti remiantis duomenimis, gautais laboratorijoje. Nė žodžio apie realius bandymus ar matavimus, pvz praėjus metams po to, kai apsigyveno žmonės. Nenustebčiau, jei atlikus realius bandymus paaiškėtų, kad namas pusės metro storio sienomis netenkina net C klasės reikalavimų. Kai protingiau parinkus medžiagas, su puse metro sienomis gali nors ir A++ reikalavimus pasiekti.
QUOTE(Šv. Barbora @ 2015 02 18, 12:43)
Atsakyti
jo....... g.gif

aeroc atpuola g.gif
Atsakyti
QUOTE(zigiz @ 2015 02 18, 11:49)
reiketu vertinti ne vieno blokelio o muro silumine cherakteristika, kuri kazin ar tiks A klasei.

Labai teisingai. Štai čia visų sertifikuotų namų duombazė. Pasirinkite: energinio naudingumo klasė ir įrašykite raidę, kuria norite - A, A+ ar A++. A klasės namų Lietuvoje kol kas tėra 40. Nemanau, kad vien su blokeliais gausite A klasę. O ir šiaip akytbetonis per skysta medžiaga, kad palikti ją atvirą be apšiltinimo. AŠ taip nedaryčiau.
Papildyta:
QUOTE(Šv. Barbora @ 2015 02 18, 11:19)
Esam iš tų, kurie nebespėjam į B klasės traukinį, tai teks projektuotis A energinio naudingumo klasės namą.

Sveikinu, gerą temą užvedėte. 4u.gif Daug kas kreivai žiūri į pasyvius namus, kurie realiai atitinka tik A+ klasę, o už kelių metelių ir A++ reikės statyti. Taigi pradėkime bent nuo A klasės. Bus daug triukšmo. Labai daug, nes ne viskas taip paprasta, kaip atrodo. Namas vertinamas kaip priemonių visumą, o ne vien imami atskiri padriki skaičiai. Bet tema labai gera ir aktuali. 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Šv. Barbora @ 2015 02 18, 12:43)
o ką galite pasakyti apie tai:
http://www.aeroc.lt/...vartojimo_lygiu

man įdomūs visi argumentai už ir prieš. Esam toj stadijoj, kai namo planas apmąstytas, beveik galutinis, stogas nuspręstas. Mąstome būtent apie statybines medžiagas.  Norim kuo daugiau darbų atlikti patys. Karkasinį vyras pastatytų pats, patirties turi, ir apšiltinti būtų lengviau tiek, kiek reikia. Bet kadangi nuspręsta statyti 1 aukšto su mansarda, nelabai norim karkasą tokį ręsti. Būtume linkę pirmą aukštą mūryti, dėti medinę perdangą ir mansardą jau karkasinę kartu su stogu šiltinti.


Didžiausia akyto betono problema, kad jis labai įgeria drėgmę ir sunkiai ją išgarina. Jei akytbetonio blokelis bent kiek drėgnas, tai jo šiluminė varža ženkliai sumažėja. Paskaitykit Bango straipsnį ir pamodeliuokite savo namo sieną su uwertu ir taps viskas aišku.

Mano buvęs namas buvo iš akytbetonio 40cm, be jokių apšiltinimų. Prieš 12 metų, kai dujos kainavo 0,67Lt už kūbą tokios sienos pilnai pakako. Kainai pašokus iki 2,2Lt/m3 tekdavo mokėti po 800Lt/mėn už šildymą.
Beje akytas betonas po tam tikro laiko pradėjo irti/trupėti balkono kampuose, todėl jo kaip konstruktyvo nesirinksiu savo antrąjąm namui.

Siena bus ko gero iš keramikinio blokelio 20 ar 24cm + neoporas 25-30cm. Daug kas iš Supermamų konstruktyvui naudojo silikatinius blokelius Arko M18. Irgi geras variantas, bet man labiau patinka keramika frusty.gif
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2015 02 18, 13:38)
Didžiausia akyto betono problema, kad jis labai įgeria drėgmę ir sunkiai ją išgarina. Jei akytbetonio blokelis bent kiek drėgnas, tai jo šiluminė varža ženkliai sumažėja. Paskaitykit Bango straipsnį ir pamodeliuokite savo namo sieną su uwertu ir taps viskas aišku.

Gal dar kažkas surastų latvių tyrimus apie 5 vienodus, mažus namus. Tenai buvo ir apie akybetonį, kad realiai jo varža daug blogesnė nei deklaruoja gamintojas.
Atsakyti
Cia zmones statosi is tokiu blokeliu kaip jus planuojate: http://a-namas.blogspot.com
as visgi rinkciausi dvisluoksne siena... tai blokelis + siltinimo sluoksnis smile.gif
Del ko?:
1. Didesnis sandarumas, kadangi blokeliu siules persidengia su siltinimo sluoksniu sujungimais, uzsidengia visi blokeliu nutrupejimai kurie daznu atveju uztaisomi klijais ir t.t..
2. Blokeliu siules saltesnes nei pats blokelis del to netikslinga vertinti vien blokelio R smile.gif
3. Paskaite anksciau nurodyta blog'a pamatysite kad zmones jau gauna salcio tilta ties grindimis o ka dar kalbeti kai reiks stoga sujungti sandariai su siena? Sienu apsiltinimas gali uzdengti ir dali pamatu ir murlota, papildomai apsisiltina ir saramos ir kiti laikantieji elementai kurie daznu atveju buna saltesni smile.gif
4. Blokelio silumines varzos vienetas brangesnis nei apsiltinimo sluoksnio, del to imant blokeli plonesni ir papildomai siltinant gaunamas geresnis R ir kainos santykis smile.gif

Pas mane Aeroc Ecolite 200mm - sienos varza R - 2.22
Planuoju deti 200mm EPS Neoporo smile.gif kurio R - 6,25

Taigi gaunu 400mm siena kurios varza bent jau R - 8,5.

Maziau pacios sienos kubu (plonesne siena) ir R didesnis smile.gif
Nevertinu darbo. Pats darysiu viska smile.gif
Atsakyti
na taip, daug proto įkrėtėte biggrin.gif
o B klasei kokia šiluminė varža reikalinga? jau dabar virš 8 statotės g.gif
Atsakyti
Ta suma, kurią sumokėsit už pusmetrio storio mūrą bus labai panaši su ta, jei statytumėt iš 24cm akytbetonio savom jėgom ir samdytumėt (jei patys nedrįsit) apšiltinimą suklijuot ir nutepliot. Sau pasistačiau iš akytbetonio (24cm + EPS 15cm). Vienasluoksnės akyto betono sienos tikrai nestatyčiau gyvenime. Daug sunkiau statyti dėl svorio ir matmenų, didelė kaina, tuo pačiu ribota pasiekiama varža, neapsaugota drėgmei jautri siena iš išorės, sandarumas ginčytinas truputį irgi. Nesistebiu remigos atsiliepimu, kad kampai pradėjo skilinėt po eilės metų. Drėgmė, užšalimai ardys po truputį tą blokelį, čia ne silikatas, kuris gali šimtą metų stovėt neuždengtas. Akytbetonį rinkausi iš esmės todėl, kad būtų lengviau dirbti nepatyrusiam žmogui ir šitoj vietoj ši medžiaga turi milžinišką pliusą.

Bet man kitas klausimas kyla - jei jau mokat karkasą kelt, tai kodėl nenorit viso namo karkasinio? Mažiau jungčių tarp skirtingų medžiagų, daugiau vientisumo. Dviejų aukštų karkasiniai namai puikiai stovi juk.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo gediminas_: 18 vasario 2015 - 14:13
QUOTE(Šv. Barbora @ 2015 02 18, 14:10)
na taip, daug proto įkrėtėte  biggrin.gif
o B klasei kokia šiluminė varža reikalinga? jau dabar virš 8 statotės  g.gif


As siekiu kiek daugiau nei B klases smile.gif
Kiek reikia A klasei net nesidomejau... man tos raides neimponuoja... darau kad butu silta ir tiek smile.gif
Atsakyti
QUOTE(gediminas_ @ 2015 02 18, 15:12)
Ta suma, kurią sumokėsit už pusmetrio storio mūrą bus labai panaši su ta, jei statytumėt iš 24cm akytbetonio savom jėgom ir samdytumėt (jei patys nedrįsit) apšiltinimą suklijuot ir nutepliot. Sau pasistačiau iš akytbetonio (24cm + EPS 15cm). Vienasluoksnės akyto betono sienos tikrai nestatyčiau gyvenime. Daug sunkiau statyti dėl svorio ir matmenų, didelė kaina, tuo pačiu ribota pasiekiama varža, neapsaugota drėgmei jautri siena iš išorės, sandarumas ginčytinas truputį irgi. Nesistebiu remigos atsiliepimu, kad kampai pradėjo skilinėt po eilės metų. Drėgmė, užšalimai ardys po truputį tą blokelį, čia ne silikatas, kuris gali šimtą metų stovėt neuždengtas. Akytbetonį rinkausi iš esmės todėl, kad būtų lengviau dirbti nepatyrusiam žmogui ir šitoj vietoj ši medžiaga turi milžinišką pliusą.

Bet man kitas klausimas kyla - jei jau mokat karkasą kelt, tai kodėl nenorit viso namo karkasinio? Mažiau jungčių tarp skirtingų medžiagų, daugiau vientisumo. Dviejų aukštų karkasiniai namai puikiai stovi juk.


tai visgi akytbetonis neprofesionaliam mūrininkui labiau paklūstanti medžiaga, nei ARKO ar keraminiai blokeliai? svarbus ir tas aspektas. nesam atgrubnagiai, bet vis tiek norisi medžiagos, su kuria lengviau surandama bendra kalba.

žinom, kad karkasiniai 2 aukštų stovi. Abejojam dėl kelių dalykų:
1. norim čerpių stogo. konstruktoriai sako, kad tai suderinama. bet konstruktyvas jau daugiau medžiagų reikalaus.
2. Turim karkasinį vasarnamį, į kurį žiemai pelės kraustosi. aišku, jis statytas seniau, dabar perforuota juostelė dailylenčių apačioj dedama. bet visgi atrodo, kad visi laukiniai gyviai sunkiau patenka į mūro namus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Šv. Barbora: 18 vasario 2015 - 14:36
Akytbetonis neprofesionalui labai dėkinga medžiaga.

Svoris - tokio pačio dydžio blokas bent porą kartų lengvesnis už kitus. Taip pat pjaustomi jie tiesiog rankomis, su pjūklu (geriau spec. pjūklas su kitokiais dantimis, jis nebrangus) - to nei su keramika, silikatu ar keramzitu tikrai nepadarysi.
Taip pat jie klijuojami klijais (berods taip klijuoti galima ir silikatinius), kas labai palengvina ir paspartina darbą. Išsilygiuojat pirmą eilę o toliau vos ne automatu viskas einasi lygiai gražiai. Dar dėl savo minkštumo prireikus galima pašlifuoti reikiamas vietas išlyginimui, jei netyčiomis ne taip sudėjot.

Toliau atliekant vidaus darbus labai patogu vedžioti elektrą, tiek pjauti skyles rozetėms/jungikliams, tiek štrobuoti griovelius laidams. Ir galiausiai jie labai tikslių matmenų, tai ir tinkavimas nesudėtingas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo gediminas_: 18 vasario 2015 - 14:44