QUOTE(Ute @ 2015 01 19, 19:44)
Sulaukiau klausimo: ką rašyti apie savo gimimą? (čia tokia užduotis mokykloje
). Na ir ką protingo patarti?
QUOTE(arna @ 2015 01 19, 20:45)
Nelygu koks klausimas. Pradžiai gal pakanka informacijos kuriam mieste gimė. Kokio ūgio ir svorio, jei žinot. Kokios spalvos buvo plaukai (čia galima ir sukurti). Koks buvo metų laikas... Kaip jis dabar mielas, kokių minčių kelia...
QUOTE(Germinė @ 2015 01 19, 20:49)
Mes atpasakojom pasaką,kurią jam "sekė" mama,piešėm genealoginį medį,reikėjo atsinešt močiutės nuotruką,papasakoti apie giminės tradicijas ir saitus.....
Arna ir Germinė aprašė dar palyginus vaikiškas situacijas, kažkaip nė viena iš panašių užduočių nebuvo sukėlusi rezonanso mano vaiko sieloje... O užduotis, su kuria dabar susidūrė ir Utė su dukra, mano sūnui sukėlė labai skausmingus dalykus. Ji gerokai sudėtingesnė, be to vaikai būna paaugliško amžiaus. Pagal tą užduotį būtent aš turėjau aprašyti savo jausmus, išgyvenimus tuo momentu, kai vaikas gimė, o jie savo gražias istorijas galimai turėjo pristatyti prieš klasę (tiksliai nebuvo įvardinta ar toks bus atsiskaitymo būdas). Sūnus sakė, kad gavo užduotį paprašyti mamų, kad jos aprašytų kokius jausmus išgyveno kai juos PAGIMDĖ.
Aš jam sakiau, kad galiu parašyti labai gražią istoriją, kurioje nebus nė lašo melo, bet ir nė lašo netiesos - tiesiog "apeisiu" sudėtingus kampus apie įvaikinimą - juk neturiu rašyti apie gimdymą, o apie tai, ką jutau jį pamačiusi, paėmusi ant rankų, priglaudusi prie krūtinės... Man sakant šiuos žodžius pastebėjau, kad sūnus verkia. Jis beveik nekalbėjo, ašaros tekėjo skruostais... Ir sakė: nenoriu, nenoriu, kad jie replikuodami pasityčiotų... Įžeistų tave, mane, mūsų šeimą...
Toje mokykloje, kur jis mokėsi, mokytojos nežinojo apie tai, kad jis įvaikintas (mes neslėpėm, bet ir nematėm reikalo rėkti apie tai). Vaikų tarpe yra žinančių, bet sūnus turi gan tvirtą asmeninį autoritetą, tikriausiai dėl to jis grubesnių bendraamžių įžeidimų nėra patyręs. Bet konkreti situacija galėjo sukelti prunkštimus, replikas ir... jo šeimos - brangiausio, ką jis turi pažeminimą... Tuos jausminius mamos išgyvenimus jis turėjo skaityti prieš klasę. Tą vienintelį kartą jis verkė, bijojo, kad kas nors paleis repliką apie mane, jį...
Tokie dalykai visada paliečia vaiko sielą, verčia suvokti kitoniškumą, sukelia skausmą, gėdą ir begalę kitų jausmų. Sūnaus ašarose mačiau visą jo išgyvenimų puokštę - kitoniškumo suvokimą ir baimę būti kitokiam, begalinį vienatvės tarp bendraamžių jausmą ir daugybę vidinės sielos atspalvių, apie kuriuos jis nekalbėjo, bet aš širdimi juos skaičiau...
Tai buvo per visus mokymosi metus vienintelis kartas, kai mes su vyru leidom sūnui neiti į mokyklą.