Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 30 tema

QUOTE(VilkasPilkas @ 2015 01 20, 00:21)
Kadangi diskusija apie vata uzvire.

Klausimas koki sniura naudoja vatai risti? Kazkoks special ar ?


Pigiausia ir kad nesutruktu tempiant. smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Noriukas5 @ 2015 01 20, 06:15)
Todel, kad OSB plotis 1.25. Ir vatos storesnes buna, o keleta darbininku, kad sudetu vata neatsiuncia blink.gif  Kaip nebuna idealiu projektu ir stogu?, juk cia kas kas sake, kad pas mane jokiu statybos metu pakeitimu nebus, viskas pagal projekta, o juk daugelis sake, pradesi statyti bus tu niuansu ir pakeitimu, tas pats ir cia su vata, zmones, kurie dirba su jomis statybose, dejo ir sako tiesa, kad islinksta ir t.t., bet ne viskas kategoriskai atsakoma NESAMONE

Aš klausiau, kodėl tokį keistą gegnių aukštį gamintojas pasirinko: 407 mm. Prie ko čia 1,25 OSB niekaip nesuprantu. Beje OSB gegnių storis - 10 mm. Vatos išlinkimas - ne pasaulio pabaiga. Kalba buvo apie tai, kaip teisingai sudėti vatą. O kai kas išlendą ir varo, kad su vata bus 1-2 cm oro tarpai. Ar ne absurdas. Pusę, jei ne daugiau, pasyvių namų pastatyti apšiltinti vata (ir sienos, ir stogas) ir nieko. O čia SM chebra kaip išprotėję į stogą nori sukišti EPS (vienintelis dalykas, jei statai visą plastikinį namą: sienos iš EPS blokelių, stogas iš EPS plokščių, tada taip, bet ten iš esmės yra vientisa technologija, nors man toks plastikinis, sintetinis namas nepatinka). EPS stoge - visiškas absurdas. Kiekvieną medžiagą reikia naudoti pagal paskirtį ir nekišti, kur jai ne vieta. Kaip vatos niekas nededa į pamatus, taip EPS nereikėtų kišti į stogą. Bet tebūnie kaip kas nori. Čia kaip ir PUR putos. Parodykit man nors vieną Vokietijos dvišlaitį namą, kur būtų supurkšta šitom putomis. Aš tokio neradau. O štai PIR plokštės visai kitas dalykas. Jas deda ir ant stogo viršaus, ir iš apačios.

Taip kad esu kategoriškas šiuo atveju: į medinio dvišlaičio namo stogą geriausią dėti vatą (stiklo, akmens) ar ekovatą. Visą kitą tik statybinė pornografija. Todėl svaikit ką norit, bet kažkaip tas vatas visas pasaulis sudeda, gauna A+ ir A++ sertifikatus, su termovizijomis ir sandarumo viskas būna gerai. Bet kai ateina atgrubnagiai meistrai, tai ir rezultatas būna atitinkamas. Geriau nieko už vatą ir ekovatą stogui kol kas negalima pasiūlyti, todėl reikėtų geriau pasidomėti, kaip ją gerai ir teisingai sudėti, kokie yra sprendimai dvitėjoms sijoms ir t.t.

O dėl projekto pakeitimų, tai nei truputį nepagavai kampo nei tu, nei kiti. Aš tikrai nekeičiu projekto, t.y. kokios buvo suskaičiuotos atitvarų U vertės, tokias ir noriu pasiekti. O ar tą U vertę garantuos vata, ar ekovata - jokio skirtumo. Projekto esmė yra U vertės. Būtent jas aš bandau pasiekti. Lygiai taip pat kaip reikalavimai rekūpui: ne prastesnis nei 94 proc. Štai ką reiškia nenukrypti nuo projekto.

O šiaip namo išoriniai matmenys atitinka 1 cm tikslumu. Langų matmenys, angų matmenys lygiai tas pats. Vienintelis dalykas, kad pamatistai namą 4 cm iš rytų į vakarus paiilgino. Tą aš žinojau, kai dar darė pamatus, todėl nieko baisiai.

Nepasikeitė nei namo spalva, klinkerio vieta, ar kiti dalykai. Grindų U vertę pasiekiau, sienų U vertę pasiekiau, su langais lygiai tas pats. Sienoms netgi panaudojau tinką, nes norėjau įgilintų smeigių, kad jos nesukurtų šalčio tilto. O ir ten, kur bus klinkeris smeigės vis tiek yra įgilintos, todėl klinkeris nebus tikras, o bus lanksčios Meldofer plytelės. Niekur nenukrypau nuo projekto.

Net ir su stogu kol kas nenukrypau nuo projekto. Visa bėda, kad per mažai pasigilinau į stogus, todėl nebuvo iki galo išdirbtas stogo sumuštinis. Štai dabar ir bandau išdirbti stogo sumuštinį įvertinus visus įmanomus niuanansus. Taip kad niekur niekas nenukrypo, nes projekto esmė yra: išlaikyti namo matmenis, langų matmenis ir pasiekti suskaičiuotas U vertes. Kokiomis medžiagom tai padarysi, tavo reikalas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 20 sausio 2015 - 12:11
QUOTE(Pupcis @ 2015 01 20, 00:23)
1. Naudojau Rockwool rockmin plus (su ja pradėjau) ir Paroc extra plus (su ja pabaigiau). Dar kažkiek, kažkur dėjau Isover kl37. Patogiausia buvo dirbt su Isover. Nepatogiausia su Rockwoll. Rockwoll buvo pati "skysčiausia" struktūra (labiausiai nepatiko, todėl perėjau prie Paroc).

2. Cibuliui patarimas būtų pamiršt 20cm storio vatą ir naudoti 10cm ir kur reikia 5cm. Tikrai susidės kokybiškiau lyginant su 20cm.

3. Visos mano naudotos vatos pjaustėsi puikiai (su vatos peiliu, kuris kapeikas kainuoja. Sunaudojau juos kelis, nes atšimpa). 1,5cm galima "atreikti" laisvai ir net tiesiu 90 kampu (jeigu rankos nekreivos. Mano net labai tiesios. Kalba eina apie 5-10cm storio vatas). Pjausčiau įvairias figūrines formas, nes stoge tikrai daugiau "nesamoniu", kaip pas Cibulį buvo (p.s. įvykdžiau namo rekonstrukciją).

4. Beveik visi tie "atchodai" (siauros juostelės ir t.t. susinaudojo).

5. Jei tarp gegnių 60, Rockwoll'is laikosi sunkiai (išsigaubia ir kartais iškrenta), Paroc'as ir Izoveris geriau.

6. Cibuli, nekaičiuok ten tų storio mm taip tiksliai. Mano visos pirktos vatos, pirmi ir paskutiniai pakuotės lapai buvo susiploję, t.y. jei pakuotėje pvz. 10 lapų po 10cm storio, tai pirmas ir paskutinis buvo tarkim 8cm, antras ir priešpaskutinis 9cm, likę 6 po 10cm.

7. Dar dėl tavo vatos sumuštinio, daryčiau sekančiai. Prie difuzinės dėčiau (glausčiau) priešvėjinę vatą. Ji man atrodo būna 3cm storio. Ji tokia kietesnė ir tikrai laikysis tarp gegnių. Montuotojas su tiesiom rankom nesuplėšys difuzinės (ne taip jau lengvai ji plyšta). Toliau sluoksniuočiau "paprastą" vatą. Į tą gegnės 8mm "virš" priešvėjinės iškilusią briaunelę nekreipčiau dėmesio. Priešvėjinė vata būtina. Nesvarbu, kad "meistrus" laužei ties mūrlotais neoporą prileisti prie difuzinės idealiai. Patikėk plyšių ten liko, todėl be priešvėjinės vatos, kelias vėjui pro tuos galus į "paprastą" vatą bus atviras. Jei dėtum ne PIR plokštę, o plėvelę, matytum, kaip vėjuotą dieną ji kilnojasi.

8. ar panaikins oro tarpą per 407mm tarp vatos ir difucinės? Turbūt ne. Bet tai ir nėra blogai, kadangi darant idealiai tarp difuzinės ir priešvėjinės turi likti 1-2cm tarpelis. Ta difuzinė vandens nepraleidžia, tačiau vietomis permirksta ir tipo drėkina vatą. Dariau eksperimentą, taip ir yra. Tik realiai po stogo danga niekada nebus drėgmės, tai ir tas tarpas skaitau nėra būtunas.

Dėkui už pozityvias mintis ir norą dalintis informacija. 4u.gif

1. Man ne vienas statybininkas sakė, kad Rockwool vata labiau dulka, su ja sunkiau ne taip malonu dirbti. Panašu, kad tai tiesa.

2. Man 20 cm siūlė tik dėl to, kad su ja mažiau būtų siūlių. Bet greičiausiai, kad su 10 cm storio tikrai lengviau dirbti.

3. Pasirodo, kad įmanoma, kai nori. Manau, kad ir kruopščių meistrų tikrai galima rasti. Beje, pirmą kartą dėjot? Gal jau praktikos turėjot? O gal tiesiog daug kantrybės turit? Aš su kantrybe susipykęs.

4. Ir man tą patį sako, kad vata beveik visa gerai susinaudoja.

5. O kuri iš esmės labiau patiko: Paroc ar Isover? Man irgi keli statybininkai minėjo, kad su stiklo vata maloniau dirbti, nes ja gali paspausti, ji lengvai atgauna formą.

6. Vertinga informacija. Tik man atstovai sakė, kad dažniausiai būna pagaminami storesni nei nurodyta. Nelabai norėjau tikėti, panašu, kad visgi pataupo ir realiai pamažina storius.

7. Bet jei sudėta difuzinė, tai sako, kad ji dirba kaip vėjo barjeras ir papildomos priešvėjinės vatos tikrai nereikia. O tas vietas, kur EPS sueina su difuzine, aš galvoju papildomai suklijuoti, papildomai pereičiau ir visus difuzinės suklijavimo vietas. Man atrodo, kad to turėtų pakakti, kad nereikėtų dėti priešvėjinės vatos.

8. Kaip tik sako, kad difuzinė mėgsta, kad šiltinimo medžiaga prie jos būtų prisiglaudusi. Bet aš taip pat galvoju, kad po mano čerpėmis nelabai turėtų būti kondensato.
Atsakyti
Cibuli, keistai reaguoji i paprasciausius pastebejimus.Stogo nesiltinau , todel remiausi perdengimo siltinimo ypatumais , kai galejau matyt vata ir is virsaus, ir is apacios.Ir pasikartosiu -dedant tik is apacios , sonuose , prie gegniu vata siek tiek deformuojasi.Cia tik del to , kad nereikalautum neimanomo is siltintoju.
Atsakyti
Turiu tris galutinius variantus, kaip galiu apšiltinti stogą. Juos nupiešiau štai čia. Man kažkodėl atrodo, kad 1 arba 3 variantas yra geresnis nei antras, kuomet vata dedama sluoksniais, nes išeitų 13 mm perspaudimas.

Pirmo varianto trūkumai:
1) gali likti iki 7 mm oro tarpai tarp difuzinės ir vatos (bent jau kai kuriuose vietose);
2) šonuose, kur yra medinis tašas, galimas šioks toks vatos perspaudimas;
3) PIR plokštės tvirtinimas. Pirmą ją reikėtų pritvirtinti, o tada metalinį karkasą GKP. Tokiu būdu būtų papildomai pažeidžiamas PIR aliuminio sluoksnis.

Trečio varianto trūkumai:
1) reikėtų padaryti ventiliacines skyles tarp difuzinės ir MPP. Geriausia, kad ten iš viso nebūtų EPS, bet pašalinti jį per visą plotį gali būti misija neįmanoma, todėl beliktų išgręžti skyles. O gal nereikia vėdinimo tarpo tarp difuzinės ir MPP? Nors gamintojai visuose sumuštiniuose rodo, kad būtent taip turi būti daromas stogo sumuštinis su ekovata.
2) dvigubas PIR sluoksnis. Jis geras tuos, kad realiai gaučiau nerealią garų izoliaciją (du aliuminio sluoksniai ant pirmos PIR plokštės ir dar vienas ant antros plokštės). Visa esmė, kad nelieka metalinio karkaso, kuriame galėčiau išvedžioti laidus. Reikėtų PIR pradurti ir išgraužti griovelius laidams. Bent tiek gerai, kad tokių laidų būtų tik vienoje vietoje, jei gerai pamenu.
3) ekovata ir 9 cm PIR su GKP būtų apie 6000 - 8000 Lt brangiau nei vata.

Gal kažką praleidau? Kuris variantas geresnis ar turi mažiau trukumų?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 20 sausio 2015 - 14:01
QUOTE(cibulis @ 2015 01 20, 12:50)
7. Bet jei sudėta difuzinė, tai sako, kad ji dirba kaip vėjo barjeras ir papildomos priešvėjinės vatos tikrai nereikia. O tas vietas, kur EPS sueina su difuzine, aš galvoju papildomai suklijuoti, papildomai pereičiau ir visus difuzinės suklijavimo vietas. Man atrodo, kad to turėtų pakakti, kad nereikėtų dėti priešvėjinės vatos.



7. Pats matėte savo stogo difuzinėje plyšius, atsiklijavusias vietas, o plėvelė dar nauja. Po kelių metų tokių vietų tik daugės. Sutinku, kad priešvėjinės vatos nereikia, reikia priešvėjinės plokštės. Priešvėjinė vata yra kiaura, nesustabdys oro judėjimo, tik kažkiek prislopins.
Pasikartosiu, kad vatas reikia kišti į "dėžes", t.y. plokštė (arba pir) iš apačios, plokštės iš šonų (dvitėjinės sijos gegnės) ir plokštė iš viršaus, norint kad jos gerai dirbtų ilguoju laikotarpiu ir bent kažkiek priartėtų prie savo deklaruojamos šiluminio laidumo vertės.
Stogo danga/difuzinė/vata/polietileno plėvelė/gipsas yra iki kraujo įaugęs stogo sumuštinis Lietuvos statytojams, bet jis geras tik tuo, kad yra pats pats pigiausias. Jeigu jau norite vatos, tai darykite žmoniškai, kaip pridera tokiai jautriai šiltinimo medžiagai.




QUOTE(cibulis @ 2015 01 20, 11:54)
O štai PIR plokštės visai kitas dalykas. Jas deda ir ant stogo viršaus, ir iš apačios.

Taip kad esu kategoriškas šiuo atveju: į medinio dvišlaičio namo stogą geriausią dėti vatą (stiklo, akmens) ar ekovatą. Visą kitą tik statybinė pornografija.

Gal iš jūsų varpinės žiūrint taip ir atrodo, bet šviežiai projektuojantiems namus yra visai kita situacija.
Pornografija yra tai, kad statomi stogai visai negalvojant apie jų šiltinimą. Konstruktorius suprojektuoja tipinį stogo konstruktyvą nesigilindamas, kaip ir kuo bus šiltinama, kokia to specifika, stogdengiai paskubomis uždengia stogą kaip papuola, kad tik nesugriūtų (ne jūsų atvejis), ateina šiltintojas, nusispjauna į viską (skirtingas gegnių žingsnis) ir sukiša vatą bet kaip, kad tik iš apačios gražiai atrodytų ir užsakovas patenkintas atsiskaitymo momentu, nes ne jo rūpestis kaip ir kiek tarnaus vata, ar subadyta/atsiklijavusi difuzinė ir t.t.

Atsakyti
Lygiai taip pat prapuciama priesvejine plevele ir panasus produktai. Taciau visu naudojama vedinamuose fasaduose, karkasiniuose, skydiniuose....
Iseina - visa tai yra blogis . Logikos yra.

Jei grubiai paskaiciavus, kad be vejo, deklaruojamas laidumas 0,032 tarkim, tai su veju, gali kristi neribotu dydziu mažyn doh.gif
Ivilkus vata "neperpuciamus rubus" atitvaru siltumas fizizkai (realiai) žyyymiai pageretu .
"Dezes" - gerai, taciau pvz perdangos atveju, joms jau reikalingas dvipusis karkasas...


Priešvėjinė vata yra kiaura, nesustabdys oro judėjimo, tik kažkiek prislopins.
Pasikartosiu, kad vatas reikia kišti į "dėžes", t.y. plokštė (arba pir) iš apačios, plokštės iš šonų (dvitėjinės sijos gegnės) ir plokštė iš viršaus, norint kad jos gerai dirbtų ilguoju laikotarpiu ir bent kažkiek priartėtų prie savo deklaruojamos šiluminio laidumo vertės.
Atsakyti
QUOTE(arkava @ 2015 01 20, 15:07)
Lygiai taip pat prapuciama priesvejine plevele ir panasus produktai. Taciau visu naudojama vedinamuose fasaduose, karkasiniuose, skydiniuose....
Iseina - visa tai yra blogis . Logikos yra.

Jei grubiai paskaiciavus, kad be vejo, deklaruojamas laidumas 0,032 tarkim, tai su veju, gali kristi neribotu dydziu mažyn  doh.gif
Ivilkus vata  "neperpuciamus rubus" atitvaru siltumas fizizkai (realiai) žyyymiai pageretu .
"Dezes" - gerai, taciau pvz perdangos atveju, joms jau reikalingas dvipusis karkasas...
Priešvėjinė vata yra kiaura, nesustabdys oro judėjimo, tik kažkiek prislopins.
Pasikartosiu, kad vatas reikia kišti į "dėžes", t.y. plokštė (arba pir) iš apačios, plokštės iš šonų (dvitėjinės sijos gegnės) ir plokštė iš viršaus, norint kad jos gerai dirbtų ilguoju laikotarpiu ir bent kažkiek priartėtų prie savo deklaruojamos šiluminio laidumo vertės.


Sakykit,

Ar medžio plaušo plokštė pakankamas barjeras vėjui?

Beje kur ją reiktų montuoti, ar tarp dvitėjinių gegnių ar ant dvitėjinių gegnių?
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2015 01 20, 14:51)
Pasikartosiu, kad vatas reikia kišti į "dėžes", t.y. plokštė (arba pir) iš apačios, plokštės iš šonų (dvitėjinės sijos gegnės) ir plokštė iš viršaus, norint kad jos gerai dirbtų ilguoju laikotarpiu ir bent kažkiek priartėtų prie savo deklaruojamos šiluminio laidumo vertės.
Stogo danga/difuzinė/vata/polietileno plėvelė/gipsas yra iki kraujo įaugęs stogo sumuštinis Lietuvos statytojams, bet jis geras tik tuo, kad yra pats pats pigiausias. Jeigu jau norite vatos, tai darykite žmoniškai, kaip pridera tokiai jautriai šiltinimo medžiagai.

Aš irgi lygiai taip pat galvoju, kad MPP būtų idealus atvejis mano stogui. Tik aišku galvojau apie ekovatą. Bet gerą mintį pakišote ir dėl MPP net ir tuo atveju, jei būtų vata. Reikės pagalvoti. Jei galėčiau, dabar net nesvarstyčiau: dėčiau ant gegnių MPP (25 mm storio), makaronai ir tada dar difuzinę. Bet dabar gi stogo neardysi, kad taip padaryti. Reikės dėti iš apačios. Beje, gerai tai, kad MPP galima įleisti į neoporą ir visiškai uždaryti vėjo patekimą į šiltinimo sluoksnį.

O kad mano stogas padarytas pigiausiu variantu, tai suprantu tik dabar. Bet jau vėlu. Jei galėčiau dėčiau tik MPP. Ir visiems patariu. Ypač jei kas rinksis dvitėjęs sijas. Vėliau nekils problemų su šiltinimo sprendimais.

O kaip jūs siūlote dėti MPP: su oro tarpu iki difuzinės ar be oro tarpo?
Papildyta:
QUOTE(remiga @ 2015 01 20, 15:27)
Beje kur ją reiktų montuoti, ar tarp dvitėjinių gegnių ar ant dvitėjinių gegnių?

Jei stogas dar nepadarytas - tik ant dvitėjų gegnių iš viršaus. Nekartokite mano klaidų. Dėkite ant gegių 25 mm storio. Vokiečiai deda ir dar storesnes: net ir 35 mm. Tada dėkite vadinamuosius makaronus ir tada dar difuzinę (kondensacinė - nežinau) plėvelę. Turėsite stogą, kurio dar ir anūkams užteks.
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2015 01 20, 15:50)
Jei stogas dar nepadarytas - tik ant dvitėjų gegnių iš viršaus. Nekartokite mano klaidų. Dėkite ant gegių 25 mm storio. Vokiečiai deda ir dar storesnes: net ir 35 mm. Tada dėkite vadinamuosius makaronus ir tada dar difuzinę (kondensacinė - nežinau) plėvelę. Turėsite stogą, kurio dar ir anūkams užteks.


Pamečiau mintį - o kam tie 'makaronai' ant MPP po difuzine?
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2015 01 20, 15:50)
O kaip jūs siūlote dėti MPP: su oro tarpu iki difuzinės ar be oro tarpo?

Labai daug šnekėta jau anksčiau.
Nereikėtų bijoti tų nuotraukų, kur nufotografuota supelijusi difuzinė ant MPP. Ten greičiausiai buvo vykdomi tinkavimo darbai nesudėjus garo izoliacijos šaltu metu. MPP permirko nuo kondensato ir užsiveisė pelėsis ten kur plėvelė glaudėsi prie MPP. Kaip ir sakiau anksčiau geriau, kad plėvelė nesiliestų prie MPP, tarpas gali būti ir nedidelis. Jeigu stogo storis su rezervu, tai geriau daryti tą tarpą 2-3cm ventiliuojamą, tada nekyla jokių klausimų. Jeigu daryti neventiliuojamą, tada reikia išsaugoti mpp ir vatą sausas iki kol bus įrengtas garo barjeras ir užtikrinti stogo sandarumą. Tokiu atveju dar per Marytės plauką pašiltėtų stogas ir užtektų dar mažesnio oro tarpo.
Papildyta:
QUOTE(remiga @ 2015 01 20, 15:27)
Sakykit,
Ar medžio plaušo plokštė pakankamas barjeras vėjui?


Tai yra geriausias priešvėjinis sluoksnis. Būna dar ir mineralinio pagrindo priešvėjinių plokščių, kurios netik sandarios, difuziškai atviros bet ir duoda papildomą priešgaisrinę apsaugą.

Derinyje su plėvele palaiko mažiausią drėgmę vatoje, kuri gali patekti iš lauko lietaus lašų ar kondensato pavidalu.

QUOTE(remiga @ 2015 01 20, 15:27)
Beje kur ją reiktų montuoti, ar tarp dvitėjinių gegnių ar ant dvitėjinių gegnių?

Gegnės/plokštė/lotai 20x45/plėvelė/lotai 20x45/grebėstai/stogo danga.
Plėvelė gali būti ir antikondensacinė - mažiau pralaidi vandeniui, čia kvėpavimas jau neturi prasmės, nes abiejose plėvelės pusėse yra ventiliuojami tarpai.
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2015 01 20, 15:59)
Pamečiau mintį - o kam tie 'makaronai' ant MPP po difuzine?

Makaronai yra išilginiai grebėstai, jei aš teisingai supratau smile.gif
Atsakyti