Įkraunama...
Įkraunama...

Sicilija

QUOTE(enura @ 2015 09 24, 09:40)
ooo jau grizot ar vis dar ten??  bigsmile.gif  4u.gif


Vakar grizom smile.gif
Atsakyti
QUOTE(daimura @ 2015 08 28, 20:17)
Tik nepamirškit nusiimti visus papuošalus, jei lipsit į tą smirdalynę  mirksiukas.gif

Ir geriau dar kurį laiką sidabrą pasilaikykit atskirai, nes net po dušo vakare užsisegus sugebėjo nujuoduot visa grandinėlė unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(laperik @ 2015 09 22, 08:13)
Sveiki visi, noriu padėkoti, kad dalinatės informacija. Mes sparnus į Siciliją kelsim jau sekmadieni. Daug naudingos informacijos radau šiose temose.  4u.gif

4u.gif  wub.gif

Laperik,mes irgi skrendam sekmadieni drinks_cheers.gif Laukiu nesulaukiu,ypatingai noriu i
Catacombe dei cappuccini biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Elvita @ 2015 09 24, 10:03)
Vakar grizom  smile.gif


lauksim ispudziu drinks_cheers.gif 4u.gif
Atsakyti
Mes katik irgi is citrinu salies wub.gif

Vaziavom su didziule kompanija (daug mazameciu vaiku) tai keliones tikslas buvo poilsi derinti su keliavimu...
Skridom i Catania, visa laika gyvenom Siracusoj.
I Sicilija tikrai grisiu- ir darysiu taip kaip visos merginos - apsistoti reikia keliose vietose, nes sala per didele apvaziuot is vienos. Dabar planavom tik pietine/pietrytine. Laiko neuzteko schmoll.gif kadangi, norejom ir prie juros pagulet, tai pritruko man 3 dienu - apziurejom Catania (trumpai, nes reikejo ten su reikalais uzsukt) Taormina, Sirakusa su Ortygia, pagulej keliuose Siracusos papludymiuose ir zinoma uzkopem i Etna!

Oras buvo super! Palijo i pavakare tik viena diena, daugiau temperatura svyravo tarp 29 - 37.

Siracusa su senamiesciu labai faina - uzburia mane tos siauros gatveles ir kaktusai balkonuose wub.gif Kadangi gyvenom neteli, tai 2 vakarus praleidom Siracusoj- sliauzodami po siauras gatveles ir grozedamiesi.

Catanijoj mieliausi zmones - tokiu ne vienoj vietoj nesutikom, buvom keliuose vietiniu parduotuvelese ir kepyklelese (toliau nuo turistu) Vaikai be dovanu (sausaineliu, deserteliu) neiseidavo!

Arancinai skaniausi Taorminoj ( o ju valgem visur kur tik buvom) mums vienas vietinis pasake, kad tikrieji arancinai skaniausi Catanijoj (is ten kile) bet man labiausiai patiko Taorminoj, vienoj parduotuvelej visai netoli amfiteatro.

Taormina - nuostabaus grozio wub.gif bet labai perpildyta turistais, man labiau patiko Catanios gatveles toliau nuo turistu surmulio. Bet aisku vaizdas nuo kalno i jura ir visa miesteli ant pakrantes nepakartojamas wub.gif
Neisivaizduoju, kaip mums pasiseke, bet sugebejom patekt i naktini rengini graiku amfiteatre! Kazkas nerealaus! Buvo kazkoks vietiniu sportininku apdovanojimas (is musu kompanijos niekas nei bu nei me italiskai) Pacios ceremonijos atidarymas su kazkokiu baleto teatro pasirodymu. Ziurejo musu chebra visa issiziojus ir apie pasirodyma kalbejom dar tris dienas (zodziais nenupasakosi, balerina su daugybe didziulu balionu ore vartesi - kas buvom amfiteatre isivaizduojat vaizda jame nakti wub.gif )
Canoliu prisikirtau pusei metu i prieki, desertai beveik visi nuostabus (tik MB prie etnos kazkoki obuolini/apelsinini pie valge, tai man buvo jau per saldu) bet aplamai visi desertai su ricota tai kazkas nerealaus... Dar paliko ispudi kazkoks tortas (sokoladinis su pistacijom) pavadinimo neuzsirasiau, bet jei kas kur uztiksit bekeliaudamami- butinai paragaukit...
Na ir paskutinis musu keliones objektas buvo Etna. As ja kazkaip nebuvau suzaveta, bet zinojau, kad aplankyt ja reikia. Etna buvo negailestinga! Oras baisus! Nei funikulieriai nei dzipai iki jos nesikele. Na as prisikaiciau, kad zmones ir su basutem kyla, tai as su plona striukyte buvau - tik islipus is auto, maniau kad numirsiu - puolem visi tu jamper'iu pirkt, bet ir tie negelbejo, vejas ziaurus - i prieki nesa. Su autobusu iki pirmosios vietos pasikelem (kaina suaugusiam 30 euru, vaikui 20) Issinuomojom striukes ir sakem eisim pasivaisciuot aplink mazuosius kraterius. Kompanija pas mus istverminga (bent jau taip galvojo) tai sakom kopiam pestute (kazkur aplink turejo but mazesni krateriai) bet prie tikio baisaus ruko nieko nesimate ( 10 kokiu metru i prieky ir daugiau nieko) pradejom 10 zmoniu kopt, pakelej iskraiciojo visi (apsisuko ir grizo atgal i kavinuke) auksciausia taska pasiekem tik trise. Nuo to posto kur pradeda dzipai iki aukciausios vietos vaziuot kelione pestute per baisu veja (ejau beveik visa laika i vyra isikibus, nes nesiojo i visas puses) truko virs 2 valandu. Pasakysiu iskart - zmones su sirdies problemom ir astmininkai net nemeginkit, nes krutine taip kartais uzspaudzia, ora greiciau pradedi traukt, atrodo, kad uzdusi.
Mes turejom plana susimoket 62 eurus ir iki to tasko but uzvesti, bet del butent oro salygu (vejo) niekas nesikele ir nevaziavo. Jei buciau zinojusi kaip bus sunku, tikrai nebuciau ejusi, bet kai per toki ruka (ar debesys ten uzslinksta) kelio matosi tik iki pirmo medinio stulpelio, neisivaizdavom, kad tiek ilgai reiks eit! Bet kaip bebutu nesigailiu, jausma ta suprast atejus iki virsaus tik pats uzlipes savo kojomis - rodem fotkes pasilikusius zemiau, niekas per daug suzavetas nebuvo. Bet as buvau pakereta. Rukas kai kartais prasisklaido, pasimato ta kalno virsune ir garuojanti zeme visur aplink thumbup.gif Nulipom per 50min, per ta laika ir rukas issisklaide ir vejas aprimo ir saule islindo, ir funikulieriai atsidare thumbup.gif bet mums tai oras buvo kazkas ziauraus, rankas plikas ir kojas (su konversais) taip uzgele nuo salcio- maniau nukris besileidziant zemyn. As patarciau turet (jei patys kopsit) ir protinga avalyne ir pristines ir kepures ir salikus!

Ispudziai patys nuostabiausi - uzbure mane Sicilija ( nors jau buvo uzburus kai planavau kelione) kita kart grisim i vakarine dali ir susiplanuosiu apsistojimus skirtingose vietose...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo lindrukas: 24 rugsėjo 2015 - 17:47
thumbup.gif
as tai irgi mirstu del Sicilijos wub.gif tai labai suprantu biggrin.gif Gaila del Etnos, bet gal kaip tik bus ispudziai visam gyvenimui biggrin.gif
Mums reiskias labai pasiseke su Etna. Nors vaziavom dar veliau, spalio vidury, bet oras buvo labai geras ir virsuj thumbup.gif ir matomumas super ir vejo palyginus nebuvo, tikrai nesusalom.
o Ortidzijos gatveles fantastiskos, kaip ir centrine aikste. Taormina irgi nuostabi drinks_cheers.gif Vat desertus as irgi butent is ten visus prisimenu. Canoliai patys skaniausi buvo ten ir dar pyragas su rikota ir zemuogem wub.gif
Atsakyti
QUOTE(enura @ 2015 09 24, 17:01)
thumbup.gif
as tai irgi mirstu del Sicilijos  wub.gif


As vakar Ricottos surio prisipirkau - begsiu sian kokiu receptu pasigooglint biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Elvita @ 2015 09 24, 08:44)
Mes tai su mašina kėlėmės į viršų. Kažkas temoje rašė, kad baisiai siauri keliukai keliantis. Nieko panašaus  schmoll.gif Kuo normaliausi serpantininiai keliai, išasfaltuoti, su atitvarais. Užvažiavus yra aikštelė, kuri buvo artipilnė. Nusprendėme važiuoti beveik iki pat pilies ir ten buvo sočiai laisvos vietos, matyt mažai kas tikisi, kad ir toliau yra parkingų smile.gif. Valanda - 1eur, susimoki parkomate.

Erice  wub.gif Tik važiuokit iki pietų, nes po pietų, ji dažniausiai skendi debesyse.


Ačiū už info. Mes planuojame ryte, atvykstam pasiimam automobilį ir tiesiai į Erice.

4u.gif 4u.gif
Atsakyti
Sicilija 2015.09.16 -2015.09.30
1 diena 2015.09.16 Aeroporto di Trapani-Erice-San Vito Lo Capo-Castellammare del Golfo- 110 km
8_30 val. nusileidžaime, neužtrunkame su automobilio (Citroen 3- 14 dienų 230,00 EUR) nuomos sutartimi. Tuoj pat mašinoje persirengiame vasariškais drabužiais ir į kelią. Pravažiavus 27 km, kylame stačiu serpantinu į 750 m kalno viršūnėje esantį senovinį Erice miestelį. Prie miesto vartų sicilietiška kaimiška kapela traukia ilgesingas dainas. Stiprus vėjas šiek tiek slopina tvyrantį 42 C karštį. Pasivaikštome siauromis akmeninėmis gatvelėmis, pasigėrime nuo Castello di Venere atsiveriančiais vaizdais pietuose iki pat Marsalos druskynų, ir šiaurėje iki kyšulio su Monte Cofano. Ir po poros valandų leidžiamės, šį kartą jau platesniu, keliu link San Vito Lo Capo kyšulio. Važiuojam pajūriu, kairėje- nuostabūs jūros krantai, dešinėje – stačios uolos. Dar tik kelios valandos, kai nusileidome, o jau tiek įspūdžių. Trumpai stabtelim ties El-Bahira- neapsakomai gražus peizažas, bet svilinantis karštis gena mus į automobilį, sekantis sustojimas bus tik ten, kur maudysimės. San Vito Lo Capo kurorte šalia kapinių 200 m nuo pliažo nemokamame parkinge paliekam auto ir skubam į smaragdinius jūros vandenis atsigaivinti. Platus balto smėlio paplūdimys, šiltas skaidrus vanduo, toliau kuklioje promenadoje rikiuojasi restoranėliai, viešbučiai, ir visą tai įrėmina ir saugo nuo vėjų aukšta stati uola. Ne veltui tiek daug atvirukų su šia vieta. Prisimaudę, riedame į Castellammare del Golfo. 17 val. mes jau savo studijoje Casa Del Centro (2 asm. už 2 naktis su pusryčiais 80 EUR). Pavadinimas pasako viską, randasi centrinėje senamiesčio gatvėje, kuri už kelių metrų jau tampančia pėsčiųjų alėja, pačiame centre, iki pliažo 500 m. Susinešame daiktus, ir einame pasižvalgyti. Miestelis mums labai patiko: viršutinėje senamiesčio dalyje gražus išpuoselėtas parkas, kelios aikštės, didžiausia kurių baigiasi tiesiai virš jūros ir nuo kurios plačiais laiptais nusileidžiama link šurmulingo uosto su restoranėliais. Dabar vyksta Europos krepšinio čempionatas ir šiandien žais Lietuva prieš Italiją, taigi susirandame piceriją su dideliu televizoriaus ekranu. Čia jau įsikūrusi kompanija iš Marijampolės. O kiti lankytojai- vietiniai, aišku, jie šiuo sportu nesidomi. Tik padavėjas paskutines žaidimo minutes pradeda emocingai palaikyti savo tautiečius, bet jiems pralaimėjus, per daug ir nenuliūsta. Nuostabi pirmoji diena ir jos užbaigimas
2 diena 2015.09.17 -Castellammare del Golfo
Prieš pusryčiuas išsiruošiau į turgelį vaisių, tačiau pakeliui pasitaikė ūkininkas su savo sunkvežimiuku pilnu vaisių ir daržovių. Suišnekėti pavyko tarptautine pirštų kalba- 2 kg pomidorų, 4 kg vynuogių – 5 EUR ir visi laimingi. Po pusryčių, įsimetam į kuprinę vynuogių, kumpio su pomidorais, rankšluosčius ir važiuojame į už 12 km esantį Riserva Naturale Orientata dello Zingaro. Planavome dienos žygį pėčiomis, tačiau, déjà parkas uždarytas, tai grįžtame atgal. Pasivaikštome po uosto teritoriją ir toliau dieną praleidžame miestelio paplūdimyje. Saulė ir vanduo, gal to mums ir tereikėjo. Vakare vėl romantiškas pasivaikščiojimas mus sužavėjusio Castellammare del Golfo gatvelėmis, aikštėmis ir uostu.
3 diena 2015.09.18 -Castellammare del Golfo- Palermo 70 km
Vėl gražus kelias pajūriu ir jau važiuojame šurmulingomis didmiesčio gatvėmis. Mūsų apartamentai I Fiori di Olga pačiame senamiestyje Piazza Sant'Euno šalia Chiesa e Chiostro della Magione. Iki jų siauros vienpusio eismo gatvelės. O paskutinius kokius 100 metrų, kaip tikri siciliečiai, klausydami palermiečio išraiškingų gestų kalbos, pravažiuojame pėsčiųjų gatve. Nesame kokie užkėtėję kelių pažeidėjai, bet reikia gerbti vietines tradicijas. Apartamentai (už 1 parą 2 asm.su pusryčiais 55 EUR, parkingas šalia nemokamas) naujai atrestauruotame name, per du aukštus su didelia terasa į aikštę. Tiesa, svetaine su virtuve ir terasa gali naudotis ir kiti nuomininkai. Įsikuriame, kukliai papietaujame ir apie 12 val. jau einme susipažinti su Palermu.
Pro Piazza San Carlo traukiam link gražiosios Piazza Bellini su arabiško stiliaus Santa Maria dell'Ammiraglio, šallia dar grąžesnė barokinė Piazza Pretoria su įspūdingo dydžio ir grožio fontanu. Iš jos į Via Vittorio Emanuele link Duomo. Didelė nuostabiai saulėje spindinti Palermo katedra, žalia aikštė prieš ją – džiaugsmas akims ir sielai. Užeinam į Duomo ir toliau traukiam į parką, esantį priešais Norman Palace. Trumpa atokvėpio valandėlė po dangų remiančiomis palmėmis ir einame į Norman Palace muziejų. Šį arabų statinį ženkliai išpletė 1072 m. užkaraiavę normandai savo karaliui. Alankom Karališkus apartamentus- Sala di Ruggero ir Cappella Palatina (12,00 €.) Paskui pro Porta Nuova grįžtam į vieną pagrindinių miesto gatvių- Via Vittorio Emanuele. Čia jau uždarytas transport eismas, ruošiami paviljonai vakare prasidėsiančiai ledų šventei. Dar iki jos yra laiko, tai keliaujam link neoklasikinio stiliaus Massimo tetro, kurį išgarsino scena filmo „Krikštatėvis“ trečiojoje dalyje. Ant plačių jo laiptų jau tiesiamas raudonas kilinas, ruošiamasi vakaro iškilmėms, o kol kas ant jo fotosesija turistams. Taigi šiandien į teatro vidų nepateksime, tai keliaujam toliau siauromis pėsčiųjų gatvelėmis, kuriose jau po truputi serviruojami stalai vakarui, link Piazza San Domenico. Jau iš tolo kelią mums rodo ant aukšto postamento stovintis San Domenico. Aikštėje prieš bažnyčią pilna kavinukių, suvalgome ledų ir lendame į čia pat šurmuliuojančią Vucciria- viduramžišką arabišką kasbos stiliaus turgų. Nors arabų tai nematyt, pagrindiniai prekeiviai panašūs labiau į pakistaniečius. Nelabai mus šis rajonas sužavėjo. Na bet netrukus pasiekiam Giardino Garibaldi ir už jo jau išeinam prie krantinės La Cala įlankoje. Čia jau kitoks Palermas- žaliuojančiose plačiose pievose palmių parekliai, jachtos siauroje, kalnais įremintoje įlankoje, žmonių nedaug: vieni bėgioja krantine, kiti surengę šaimyninius piknikus, ramybė ir idilija. Grįžtam į šurmuliuojantį senamiesti ir siauromis garvelėmis sukam link Villa Giulia parko. Trumpas atokvėpis jame ir grįžtame trumpam poilsiui į savo apartamentus. Patys pasigaminam lengvą vakatienę ir su vyno buteliu įsikuriame didelėje terasoje: jau po truputi įsižiebia miesto žiburiai, pradeda temti. Karštis nuslūgo, bet vistiek ne apie +30 C Pailsėję, traukiam link senamiesčio širdies- Piazza Vigliana (Romoje yra panaši Via delle Quattro Fontane, tik čia didingesnė ir prabangesnė), nuo kurios Vittorio Emanuele ir Maqueda gatvėse ir vyksta ledų festivalis. Jose išrikiuoti visų Italijos region paviljonai su skirtingų skonių ledais. Perkam vieną bilietą- kuponą (6 EUR), už kurį galime pasirinkti 4 mažesnes ir 2 didenes prcijas ledų. Mums abiem šio vieno kupono tikrai užteko, prisiragavom viokių. Čia pat vyko ir koncertas. Jau po vidurnakčio grįžtant namo, dar staptelėjome Piazza Bellini pasiklausyti lauko restoranėlyje gyvai atliekanų mūsų jaunystės laikų itališkų šlagerių. O priešais mūsų namus Piazza Sant'Euno ištiko šioks toks šokas: aikštė iš dviejų pusių apsupta policijos automobilių, vienas furgoniukas jau su pažeidėjais, o po mūsų langais nesuskaičiuojama galybė jaunimo, vyksta kažkoks vakarėlis. Langai mūsų 2a į aikštę, bet ar nuovargis, ar gera izoliacija, ar vietinis jaunimas ne toks triukšmingas, miegoti mums netrukdė joks triukšmas.

4 diena 2015.09.19 Palermo –Monreale-Čefalu- 86 km
Pusryčius mums ir dar keturiems gyventojams maloni šeimininkė patiekė terasoje virš aikštės- jokių buvusio vakarėlio pėdsakų ten jau nelikę. Palermo - puošnus, bet vietomis apskuręs, judrus ir triukšmingas, bet su jaukiais ramiais parkais, su nuoširdžiais, paslaugiais, bet neįkyriais palermiečiais – patiko mums net labai, kaip ir visa Sicilija.
Atvykstam į Monrealės vienuolyną, užsukam į Duomo, kurioje netrukus prasidėjo vestuvės vietinio vyruko su vokietaite, kuri ilgos priesaikos žodžius skaitė vokiškai. Įdomu buvo stebėti ir lyginti, kaip susitinka ir sveikinasi vokiečiai (na čia mums iprasti vaizdeliai) ir siciliečiai -, čia jau vaizdas, kaip iš “Krikštatėvio”-ilgi vyriški apsikabinimai ir t.t. Ilgokai stebėjome ir pačią ceremoniją, bet jau pabaigos nebelaukėme, per daug ilgai truko mišios. Tiesa sakant, labiausiai tai šios vestuvės pačioje Monrealėje mums ir patiko. O vienuolynas?- Na po pernai aplankytų Portugalijoje, tai jis įspūdžio didelio ir nepaliko, vien dėl jo tikrai nevetra čia važiuoti, nebent tiktai pakeliui.
Miestelyje užsiperkame vynuogių ir pomidorų ir vėl besigrožėdami jūra, važiuojame toliau.
Čefalų apsistojame Hotel Villa Belvedere (2 nakvynės BB, baseinas, nemokamas parkingas- 140 EUR). Viešbutis ant kalvos- 500 m iki pliažo, 1500m iki Duomo. Įsikuriame ir einame prie jūros. Platus, smėletas paplūdimys, šiltas skaidrus vanduo ir nerealus vaizdas kiek toliau: viduramžius menantys namai, sulipę viens su kitu stovi tiesiai paplūdimyje, keli metrai nuo vandens. Vietomis reikia net bristi vandeniu, kad patektum į kitą paplūdimio dalį. O virš viso šio pasakiško grožio iškilę du didingi Duomo bokštai. Pasimaudę ir psigrožėję vaizdu, grįžtame į viešvutį, balkone pavakarieniaujam ir keliaujam į centrą. Pargindinėje pesčiųjų gatvėje Corso Ruggero, kaip ir visose kurortuose – restoranai, parduotuvėlės, turistų minios. Tolėliau katedra su aikšte, čia vyko miesto šventė: renesanso epochos drabužiais pasipuošę šokėjai, aktoriai, orkestras. Vėliau labai įdomus ugnies akrobatų pasirodymas, kurį stebėjome sėdėdami ant stačių Duomo laiptų. Ši viduramžiška nuotaika neapleido mūsų jau ir užlikus į Chiesa dell'Itria terasą, pakibusią tiesiai virš jūros. Paklaidžiojome siauromis senamiesčio gatvelėmis ir jau pajūrio Lungomare Giuseppe Giardina grįžtam į savo viešbutį.

5 diena 2015.09.20 Čefalu

Prieš sočius pusryčius –baseinas. Iki vėlyvų pietų poilsiaujam papludimyje, paskui trumpas lietus išveja mus . Kukliai papietaujame viešbučio balkone, lietus liaujasi, bet apniukę, tai likusę dienos dalį praleidžiame prie baseino. Vakare vėl traukiam į senamiestį. Vakarienė tiesiog privaloma mano vardo (Lilie's Club) restoranėlyje.

6 diena 2015.09.21 Čefalu- Mistretta- Giardini-Naxos, 193 km

Prieš sočius pusryčius –baseinas ir į kelią. Važiuojame gražiu pajūrio keliu, pamatę nuorodą į Castel di Tusa, užsukame pažiūrėti pilies. Tačiau jos prieigose ginkluoti kareiviai neleidžia prie jos net prieiti, tai leidžiamies prie krantinės, kurios kavinėje perkame ledų ir gėrimies didžiulėmis uolomis, iškilusiomis čia pat paplūdimyje iš vandens. Vėliau dar pasivaikštome šiame mažame jaukiame žvejų miestelyje. Pavažiuojame dar 8 km pajūriu ir sukame į kalnus. Pirmas sustojimas senoviniame barokiniame Mistretta miestelyje, paklaidžiojame jo tamsiomis siauromis gatvėmis, pailsime ir vėl į kelią. Dabar iki pat galo keliaujame per kalnus, akis džiugina vis besikeičiantys kalnų vaizdai, ant stačių kalvų tolumoje „užsiropštę“ senoviniai miesteliai. Viename iš jų stabtelim prie vaisių pardavėjo, už 5 EUR prisiperkam be galo sultingų ir didelių 5 kg persikų ir tiek pat vynuogių. Pagaliau tolumoje pro debesis pasirodo ir Etna. Nors km ir ne tiek daug tą dieną teko pravažiuoti, bet kelionė užtruko, į Giardini-Naxos atvykome tik apie 17 val. Tačiau tikrai nepasigailėjome šiam kalnų pervažiavimui skirę visą dieną, pamatėm ir neturistinę Siciliją. Apsistojome Giardini-Naxos Kalos Hotel (5 nakvynės 2 asm. BB su nemokamu parkingu 290 EUR). Viešbutis įsikūręs ant lavos suformuoto kyšulio, visai ant jūros kranto. Į vandenį reikia nusileisti kopėtėlėmis, akmenuotas dugnas, paplūdimio gultai irgi išrikiuoti ant akmenėlių, bei juodos lavos uolų. Bet mums uolėtas paplūdimys , juolab toks vulkaninis, ne minusas , o privalumas- skaidresnis vanduo, degintis irgi maloniau be smėlio, jau nekalbant apie romantišką uolų vaizdą. Mūsų viešbučio klientai gali laisvai naudotis už kelių metrų esančiu gretimo viešbučio baseinu.
Įsikuriam ir einame pasižvalgyti po šį kurortinį miestelį. Šalia mūsų viešbučio plati promenada tęsiasi iki uosto. Tai ir yra gražiausia kurorto dalis. Toliau- nieko įspūdingo, palei jūrą gatvė su restoranėliais. Vienintelis kurorto privalumas- netoliese esanti turistiniai objektai: Etna, Taormina, Savoca. Dėl jų čia didžiausia turistų konsentracija, be to čia ir kainos mažiausios visoje saloje. Pasivaikštome, pavakarieniaujame restoranėlyje šali kyšulio.

7 diena 2015.09.22 Giardini-Naxos- Gole Alcantara - Giardini-Naxos 30 km

Po pusryčių terasoje ant jūros kranto iki pietų poilsiaujame savo paplūdimyje: paplaukiojame tarp lavos uolų, išbandome ir baseiną. Link pietų pradeda rinktis debesėliai, tai balkone kukliai užkandame ir važiuojame 15 km iki upės Alcantara išgraužto gilaus tarpeklio. Parkingas nemokamas, o pasivaikščioti tarpekliu galima įvairiais būdais: galima su instruktoriais ir su atitinkamais apsauginiais kostiumais, galima ir patiems. Nusileisti ir pakilti galima liftu, arba laiptais. Mes nusileidžiame liftu žemyn iki pat upės šalia krioklio. Upė negili, bet labai srauni ir šalta. Nuo krioklio patraukėme į priešingą pusę, kelis kartus reikėjo perbristi upę į kitą pusę, nes stačios uolos ar sukritę milžiniški ir išraiškingi akmenys užstodavo praėjimą. Įspūdingos uolos, didžiuliai akmenys, slenksčiai vandenyje sukūrė labai gražų ir nepakartojamą peizažą.
Tarpeklyje praleidom apie 2 valandas. Atgal užlipom jau laiptais. Ir vėl tuo pačiu keliu grįžome į viešbutį. Šį kartą vakarienei pasirinkome kitą restoranėlį, kuriame paskui visus likusius vakarus ir leisdavome; nedidelės kainos (midijos, kalmarai- 8-7 EUR, picos- 5-6 EUR) ir labai malonios padavėjos, jau nuo antro vakaro vaišinusios dar ir skaniais tapais, mus čia ir pritraukė.

8 diena 2015.09.23 Giardini-Naxos- Etna- Giardini-Naxos, 88 km

Baseinas, pusryčiai ir keliaujam į Etną. Apsiniaukę +26 C . Mašiną pastatome šalia kavinės, esančios prie Crateri Silvestri del Monte Etna. Ir pirmiausiai einame apžiūrėti šių dviejų kraterių. Stiprus vėjas, šalta, bet šis grožis viską atperka, krateriai nelabai gilūs, į juos galima ir nusileisti. Paskui pereiname į kitą pusę kelio, kur jau stūkso galybė vienas už kitą didesnių ir įspūdingesnių kraterių. Kabarojamės lavos laukais, kraterių briaunomis. Nuo čia iki pat Etnos, sako, per 4 val. galima ir nueiti, tolumoje matome kelis drąsuolius tam pasirengusius, bet mes tokiam žygiui nesiryžtame, užtenka mums tų įspūdžių ir čia. Prisilaipioję, prisižiūrėję, grįžtam prie mašinos ir važiuojame link Etna Nord. Sustojame vaizdingoje vietoje piknikui. Šiaurinėje pusėje važiuojame pro lavos laukus, vietomis lava užvertusi miškus, ūkininkų pasėlius, vynuogynus, suniokojusi žemdirbių namelius. Vakarėja, grįžtam į viešbutį.

9 diena 2015.09.24 Giardini-Naxos

Visa diena skirta maudynėms ir poilsiui prie jūros. Giedra, +28C.

10 diena 2015.09.25 Giardini-Naxos-Savoca-Taormina- Giardini- 45 km

Iki 12 val vėl maudynės. Virš mūsų viešbučio pradeda intensyviai skraidyti naikintuvai ir kiti kariniai lėktuvai. Bet mūsų tai negąsdina, nes žinom, kad jie treniruojasi rytoj vyksiančiai mieste aviacijos šventei. Turėsime išvykti jos taip ir nepamatę. Vėl leidžiamės į kelią. Pirmas stabtelėjimas fotosesijai priešais Isola Bella- žydra jūra ir dangus, mažytė sala apaugusi pušaitėmis, gražūs uolėti krantai-ne veltui ši vieta viena iš Taorminos pažibų. Toliau - į Savocą. Pakeliui į ją, mūsų GPS-Vladelis du kartus nuvedė prie uždaryto dėl prieš tai buvusių potvynių kelio. Bet trečias kartas nemelavo, ir jau kylam stačiu serpantinu į mažą, senovinį, „Krikštatėvyje“ jau matytą, kaimelį. Savoca, kurią ir ne tik dėl čia tvyrančios filmo auros verta aplankyti, įsitaisiusi ant kelių aukštų uolų. Paklaidžiojame jos siauromis gatvelėmis, aišku, užsukame ir į autentišką Barą Vitelli, sienos kurio išpuoštos minėto filmo nuotraukomis. Jautiesi čia lyg mafijos muziejuje. Nors ir kalnuose, bet karšta, todėl susigundome tik ledais ir jau vingiuojame žemyn link jūros į Taorminą. Prie pat senamiesčio dideliame parkinge- Parcheggio Lumbi (4 val. -7 EUR) paliekam mašiną ir nuo čia kylam ilgais laiptais iki pat senamiesčio. Nuo Palazzo Corvaia neskubėdami pėsčiųjų gatve tiesiai į Teatro Greco. Iš anfiteatro atsiveria puikūs vaizdai: ant uolų išsidėstęs miestas, besileidžiantis terasomis ligi pat jūros, matosi ir Isola Bella, dar toliau -Giardini-Naxos, kalnai už jo, tik Etna, kaip beveik visas dienas, skęsta debesyse. Palikę teatrą leidžiamiems laiptuota gatvele iki Giardini della Villa Comunale. Labai išpuoselėtas parkas su egzotiškais augalais, senovinėmis pavėsinėmis- gražiausias iš matytų Sicilijoje. Toliau klaidžiojame siauromis gatvelėmis, kol išeiname į didžiausią pėsčiųjų Corso Umberto, kurioje minios turistų blaškosi po parduotuves ir restoranus. Katedroje, kaip visada, vestuvės. Temsta, nenoriai, bet paliekame šį gražų turistinį miestelį ir serpantinu leidžiamės link savo viešbučio. Vakarienei vėl traukiam į mūsų pamėgtą restoranėlį.

11 diena 2015.09.26 Giardini-Naxos-Siracusa-Noto-Pozzallo-177 km

Baseinas, pusryčiai ir paliekam aviacijos šventei besiruošiantį miestelį. Pirmas sustojimas Siracusuose- šalia tilto į Ortigijos pusiasalį didelis nemokamas parkingas. Dangus niaukiasi, artėja jei ne audra, tai lietus. Nuo Apolono šventyklos griuvėsių keliaujam link Archimedo aikštėje esančio Fontana di Artemide. Toliau pro labai gražią Piazza Minerva pasiekiame didingą Duomo ir dar gražesnę jos aikštę. Dramblio kaulo spalvos katedra, atrodo, atsispindi dar šviesesniame aikštės grindinio marmure, priešais įspūdinga rotušė ir kiti barokiniai pastatai, jaunieji šoka aikštės viduryje- nepakartojamas vaizdas. Toliau siaura gatvele išnyram prie krantinėje esančio Aretūzos fontano ir toliau keliaujame pakrante. Pradeda lyti, susirandame barą ir lauke po dideliais skėčiais, patikimai saugančiais nuo lietaus, degustuojame sicilietišką vyną. Už pusvalandžio lietus baigiasi, dar kiek paklaidžiojame šlapiomis gatvėmis ir keliaujame link Noto.
Noto šalia Porta Reale statome auto į mokamą didelį parkingą ir pro senuosius miesto vartus žengiame į skaisčios saulės nušviestą geltonai spindintį barokinį miestą. Gražiausios bažnyčios ir pastatai rikiuojasi centrinėje Vittorio Emanuele gatvėje, čia susispietę didžioji dalis parduotuvėlių, restoranėlių. Prisėdę ant Palazzo Ducezio rūmų, kuriuose įsikūrusi savivaldybė, laiptų, gėrimės priešais stovinčia puikiąja geltono smiltainio katedra, paskui ilgais ir stačiais jos laiptais kopiame vidun. Toliau pro Nicolaci Palace su puošniaisiais balkonais kylame į aukštutinę miesto dalį, mažiau prabangią, bet su atsiveriančiais įspūdingais vaizdais. Per valandą praleistą šiame nedideliame miestelyje apžiūrėję dar kelias aikštes, bažnyčias, keliaujame link kitos nakvynės vietos
Pozzallo apsistojame su dviem nakvynėm Il Casale B&B (už 2 nakvyne BB 99 EUR, parkingas gatvėje šalia- laisvas).
Apartamentai mūsų 250 m nuo pliažo, tiek pat ir nuo centro. Kadangi pakeliui buvome prisipirkę labai skanių nektarinų, persikų, pomidorų, kumpio ir kt. gėrybių, sočiai apartamentuos pavakarieniaujame ir einame pasižvalgyti. Nuo jūros pučia jau gaivus vėjelis, plačioje, išpuoselėtoje promenadoje poilsiautojų ne per daugiausiai ir visi vietiniai arba italai. Tada sukam pagrindine senamiesčio gatve link rotušės, priešais kurią parkelyje įrengtas džiaugsmas vaikams- mini zoo: miniatiūriniai paršiukai, ožiukai, vištos, baseinėlis su žąsimis ir antimis. Nuo pagrindinės poilsiautojų pamėgtos parduotuvių ir restoranų gatvės keli nusukimai link pajūrio promenados. Tolumoje nemažas uostas. Vienoje iš aikščių, užsibaigiančių plačia terasa virš jūros, stebim žvaigždėtą dangų ir mėnulio atspindžius vandenyje. Ramybė ir romantika kartu. Visai netikėtai šis kurortinis miestelis, pasirinktas dviem nakvynėm tik dėl geros geografinės padėties (tarp Noto ir Modica) mums labai patiko: labai geras platus balto smėlio pereinančio į kopas paplūdimys, ramiam pasivaikščiojimui – ilga, plati palmėmis apsodinta pajūrio promenada, šurmuliuojant kavinių ir parduotuvių Corso Vittorio Veneto su savo aikštėmis.

12 diena 2015.09.27 Pozzallo- -Modica- Pozzallo- 70 km

Pusryčius paslaugus šeimininkas patiekia mums ir dar vienai italų džentelmenų kompanijai kaimiškai sicilietiško tipo valgomajame. Pensiono šeimininkas labai svetingas, ne veltui sakoma, kad siciliečiai su atvykėliai bendrauja ne kaip su turistais, o kaip su lauktais svečiais. Tokie šilti ir malonūs su mumis čia buvo ne tik privačių pensionų savininkai, vaisių pardavėjai, viešbučių bei kavinių darbuotoja, bet ir visi vairuotojai.
Iki pietų labai gerai laiką leidžiame paplūdimyje, giedra ir kokie +28C.
O papietavę savo apartamentuose, važiuojam pirmiausia į toliau nuo Pozzallo (už 38km) esančią Ragusą. Kelias veda vis aukštyn į kalnus, kol galiausiai prieš akis išnyra stulbinanti miesto panorama: ant dviejų aukštų kalnų viršūnių įsikomponavę, tarytum du miestai, kurie susitinka giliame tarpeklyje. Ant vieno kalno Ragusa Ibla- senoji miesto dalis, ant kito-barokinė Ragusa Superiore. Apačioje slėnyje dideliame parkinge paliekam mašiną ir siauručių gatvelių raizgalyne traukiam link Ibloje esančios Duomo di San Giorgiokatedra (1744 - 1775) su tipišku pietų Sicilijos baroko stiliaus fasadu. Pailga katedros aikštė pereina į pėsčiųjų gatvę, kuria pasiekiame Garden Ibleo. Parke šiek tiek pailsėję jau kitomis gatvelėmis leidžiamies prie Iblą su aukštutiniu miestu jungiančios Salita Commendatore stačių laiptų gatvės. Trumpo atokvėpio valandėlės metu nuo terasos stebime gatvės apačioje sėdinčius ir ramiai besišnekančius pagyvenusius ponus, ar tai jie tie mafijos bosai? Tokie „donai“ ne kartą saloje mūsų dėmesį jau buvo patraukę. Iki pat miesto viršaus, deja, bet jau nekilome, nes dar su šviesa norėjome aplankyti ir Modicą.
Tuo pat keliu važiuojam atgal ir jau netrukus Modicoje parkuojamiems aikštėje prie laiptų, vedančių į aukštutinį miestą. Kylame siaura laiptuota barokiniais pastatais apstatyta gatvele vis aukštyn ir aukštyn, kol galiausiai išnyrame į tiesią, atvirą gatvę (vedančią iki pat San Giorgio bažnyčios), ir čia tiesiog priblokšti atsivėrusia nuostabia panorama- ant priešais esančio, atrodo ranka pasiekiamo, kalno kita plačiai išsiplėtusi viduramžiško miesto dalis. Vaizdas toks įstabus kad negalima atitraukti akių, taip ir einame, netekę žado link pat plačių ir aukštų geltonosios San Giorgio laiptų. Visgi dar randame jėgų užsiropšti jais. Apžiūrėję bažnyčią, leidžiamės plačiais puošniais, gėlėmis ir žydinčiais krūmais apsodintais laiptais žemyn iki pat apatinio miesto. Temsta, pamažu žiebiasi lauko žibintai, vis atsisukam pasigrožėti jau įspūdingai apšviestų bokštų. Štai jau ir pagrindinė žemutinio miesto Corso Umberto. Čia jau barokinė miesto dalis su puošniais rūmais, katedra, merija.
Pusdienio šiems miestams tikrai per mažai, reikėjo skirti tam minimum parą su nakvyne Modicoje, ir Trapaniui palikus tik vieną nakvynę. Tamsoje grįžtam į savo apartamentus ir iš jų vėl keliaujame į centrą. Vakarieniaujame picerijoje ant jūros kranto, paskui dar ilgai besigerėdami pilnatimi, atsispindinčia ramioje jūroje, vaikštinėjame pajūrio promenada.

13 diena 2015.09.28 Pozzallo- Scala dei Turchi-Trapani- 337 km

Po pusryčių išvažiuojam, laukia ilgiausias pervažiavimas šioje kelionėje. Stebim besikaičiančius salos vaizdus: kalnus keičia lygumos su vynuogynais, alyvmedžių giraitėmis, persikų sodais. Stojame šalia nusileidimo į Scala dei Turchi paplūdimį. Mediniais (ne akmeniniais),- taip neįprastais Sicilijai laiptais nusileidžiame į pajūrį. Stačios akinamai baltos kreiduotos uolos iškyla iš pat vandens. Tinkamas pavadinimas- turkų, matyt, dėl spalvų gamos primenančios Pamukalę, laiptai- išties vėjas ir vanduo suformavo tokį reljefą. Pasikarstome tomis uolomis, vietomis man jos buvo ir neįveikiamos. Pasimaudyti nelabai pavyko- gylis gal tik 20 cm., bet pasigrožėti tikrai verta užsukti.
O toliau jau be sustojimo iki pat paskutinės nakvynės vietos Trapanyje B&B Drepanum (už 2 nakvynes BB 100 EUR, parkingas po langais nemokamas). Pensionas įsikūręs 1-ame daugiabučio aukšte 100 m iki paplūdimio ir 200 m iki senamiesčio. Atvykstame vėlyvą popietę, įsikuriame. Debesuota, vėjuota ir nebe karšta, taigi pliažo malonumus atidedam rytdienai. Paklausom trumpo bet informatyvaus šeimininkės pasakojimo apie svarbiausias miesto įžymybes ir restoranus, ir keliaujam į pusiasalyje esantį senamiestį. Pro skverus su fontanu ir paminklu, merijos aikštę patenkame į pėsčiųjų Giuseppe Garibaldi gatvę Ši ir nuo jos statmenai einanti link kitos krantinės Via Torre Arsa, bei Corso Vittorio Emanuele (kurioje stovi Duomo) yra pačios puošniausios ir prabangiausios senamiesčio vietos. Lauko kabinės, barai, tavernos, gatvės muzikantai, šurmulys nenurimsta dar ilgai po vidurnakčio.

14 diena 2015.09.29 Trapani

Pusryčiaujam dar su viena prancūzų pora ir einame pasižvalgyti. Apsiniaukę, tikėtinas lietus +22C. Ką gi maudynes teks atidėti, einame pasižvalgyti po bundantį miestą. Šį kartą traukiame Via Dante Alighieri, einančia visai pajūriu virš gynybinės miesto sienos. Laipteliais nusileidžiame prie jūros, matome takelį pajūriu vedantį link kyšulio gale stūksančios tvirtovės. Takelis pasirodė apgaulingas, netrukus jis virto didžiuliais vandenyje suvirtusiais akmeninis, kuriais teko kabarotis visą likusį kelią, paskui dar kilti kopėčiomis į gynybinės sienos viršų. Nuo pilies jau normaliu plačiu taku nuėjome iki uosto. Vėjelis išgainiojo debesis, vėl saulė ir šilta, taigi nutarėme paskutinę dieną dar pasidžiaugti šilta jūra ir saule. Pliažas Trapanio nors prasčiausias iš visų mūsų Sicilijoje aplankytų, bet visai pakenčiamas. Tiesa, čia geltoną sicilietišką smėlį jau keičia žvyras. Vandens tik iki kelių, norint patekti į šiek tiek gilesnę vietą reikia perbristi akmenimis, apaugusiais jūros žolėmis, ir per kuriuos dar lūžta bangos. Paskui patenki į „lagūną“ iki 1,5 m gylio kurioje galima paplaukioti. Paplūdimyje, be mūsų kaimynų prancūzų laiką leido nemažai lietuvių ir lenkų, matyt, ir jiems ryt skrydis. Paskutinį kartą jau šiais metais pasimaudome šiltoje jūroje ir skubame į savo pensioną. Išeiname paskutinį kartą pasivaikščioti ir pavakarieniauti. Vakarienei pasirenkame taverną priešais katedrą. Mano grilyje keptas jūrų gėrybių miksas iš karališkų krevečių, aštunkojų, kalmaro žiedų, kažkokių žuvelių 12 EUR, Romo žuvis- 13 EUR. na dar kaip visad grafinėlis su 0,5 L sicilietiško vyno. Skaniai pavakarieniavę dar pasivaikštome prašmatniomis Trapanio gatvėmis, paskutinį kartą dar nusiperkame nepakartojamo skonio sicilietišką skanėstą- kanolį.

15 diena 2015.09.30

Ankstyvi pusryčiai ir į kelionė aerouostą, trunkanti apie pusvalandį. Sėkmingai priduodame savo citrueną ir jau neužilgo paliekam svetingą ir nuostabią Siciliją.
Atsakyti
Ir paskutinė informacija: Viso nuo A iki Z mums ši kelionė kainavo 1700 EUR (įskaitant 65 EUR lauktuves)
Atsakyti
QUOTE(sypsena_tavo_akyse @ 2015 05 10, 21:04)
Labas,
gegužės pabaigoje ir mes važiuojame į Siciliją  thumbup.gif  Apsistosime Celafu. Ar galite patarti ar iš čia yra galimybė pakeliauti bent dieną dvi į lankytinas (kokias?) vietas traukiniais ar autobusais? kokia kaina ir kokie grafikai?

ar žinote kokie geriausi papludymiai? gal yra kur "laukinių" papludymių?  ax.gif kur būtų laukinė gamta, mažai žmonių ir pasakiškas vanduo?

kokius restoranėlius rekomenduotumėte Cefalu? kokias parduotuvėles?

ačiū  4u.gif



Jei kas buvote, pasidalinkite 4u.gif mirksiukas.gif
Atsakyti
sakykit, o kaip oras geguzes gale-birzelio pradzioje? bijau, kad dar bus vesoka. su vaikais planuojame vaziuoti, tai jiems maudynes privalomos smile.gif
Atsakyti