QUOTE(cibulis @ 2014 12 18, 10:06)
Beje, mano plokščias darytas taip
Beje, jei kam reikia galiu duoti labai kruopštaus plokščių stogų darbininko kontaktus. Žmogus turi tikrai didelę patirtį. Man patiko kaip jis dirba.
Ta vata dedama visai ne dėl geresnio nubėgimo, o dėl to, kad nelpyštų bituminė dangą.
Yra pora man nepatinkančių vietų. Visų pirma sujungimas su apšiltinta namo siena.
Kaip ten įdėta vata? kas už jos yra? Gal yra foto? Kaip tvirtinti skardiniai lašikliai šioje vietoje?
Man labiau patiktų toks variantas kaip pas Mintą, kur skarda užlenkta taip, kad iš viršaus kampu priglunda prie putplasčio ir fasadu bėgantis vanduo niekaip nepatenka už skardos.
https://eenamas.file...07/dsc01379.jpg
Pas jus tas plyšys prisigers kažkiek vandens kai fasadu bėgs vanduo. Reikia bent jau geru hermetiku praeiti, nes plyšio gale yra vata kiek mačiau.
Parapetų vidinis kampas yra per aštrus, jis nei kiek nesuapvalintas ir ant tokio stataus kampo užklijuota bituminė danga suplyš po penkių metų. Jau dabar ten matosi dangos lūžiai.
Tai visgi kiek kainavo tokia stoginė ir sandėliukas, įskaitant polius, metalines konstrukcijas apdailą, mūrą ir visą kita? Ar įsitekote į 35000 su viskuo?
QUOTE(Verteris @ 2014 12 18, 10:11)
Aš šiuo metu projektuojuos namą sutapdintu stogu. Sumuštinį panašų irgi įsivaizduoju, tačiau kyla klausimai.
1. Garo izoliacija virš perdangos plokščių - kas tai? 200mk polietileno plėvelė ar kažkas rimtesnio?
2. Jei garo izoliacija virš perdangos plokščių, tai iš patalpos vidaus garo izoliacijos (kažkas tipo PIR su aliuminio folija) jau nereikia? Ar nebus problemų su namo sandarumu tokiu atveju? Perdangos plokštės, žiūrint realistiškai, susideda su piršto pločio plyšiais...
3. Ar ne geriau stogą daryt iš surenkamų perdengimo plokščių (teriva ir pan)? Pvz., teriva light atveju gaunama perdanga su ~R3 varža, lyg ir mažiau būtų galima kraut ant viršaus polistirolo (ar su tokiu pačiu kiekiu pasiekti R3 didesnę vidutinę stogo varžą)? Taip pat, kaip suprantu, būtų pasiekiamas visai kitas sandarumo lygis. Kokios būtų problemos tokiu atveju (atmetus finansinį aspektą)?
4. Kaip įrengti ir nepadaryt šalčio tilto lietaus nuvedimo atbrailą (ar atrabrailą ar kaip ten ji rašosi
)? Irgi numatyta parapetai iš 3 'paradinių' namo pusių ir lietaus nuvedimas įprastiniais latakais iš galinės namo pusės.
5. Ar tikrai reikia skaldos/skaldelės perkaitimo/UV apsaugai? Jei viršutinį sluoksnį dėt prilydomą šviesų (ar baltą, kažkada net postinai kažkurio gamintojo produktus tokius) kaip ir ne tokia aktuali problema?
1. Sutapdintam stogui be garų išlyginamojo sluoksnio ar garams šiek tiek laidžios dangos reikia rimtos garo izoliacijos. Plėvelė toks vidutinis variantas yra.
Rinkčiausi tos pačios bituminės dangos sluoknį ant perdengimo plokščių ar net bituminės dangos su aliuminio folija sluoknį, kurį įrengus kokybiškai atkristų garų išlyginamojo sluoksnio įrengimo poreikis po pagrindine hidroizoliacine danga.
Dar vienas variantas klijuoti foliją po perdengimo plokštėmis.
Garo izoliacija virš betono leistų akumuliuoti šiek tiek drėgmės betone ir tai šiek tiek sumažintų drėgmės lygio patalpose svyravimus.
2. Iš vidaus, po perdanga negalima dėti jokios šiluminės izoliacijos, nes bus uždaryta perdangos termomasė ir nėra prasmės dėti šiltinimo medžiagą po šilta perdanga. Tas galioja ir teriva light sistemai.
Taip pat pagalvokite ką duos šios plokštės gaisro atveju. Čia ne šlaitinis stogas su savo sandarumo problemomis, jokių pir čia nėra prasmės dėti. Reikia tik geros garo izoliacijos prieš šiltalą, o visas šiltalas eina virš perdangos ir ne kitaip.
Sandarumo sluoksnis nebūtinai turi sutapti su garo izoliacijos sluoksniu. Sandarumas šiuo atveju turi būti užtikrintas gerai užtaisnat plyšius tarp plokščių atsižvelgiant į tai, kad tie plyšiai šiek tiek juda ir paprastas mišinys suskilinės ir/arba užklijuojant foliją po plokštėmis.
3. Aš ir kalbėjau apie surenkamas plokštes. Teriva yra liejama. Jos pirminis sandarumas nieko nedarant bus geresnis, savaime suprantama, bet ir kaina šiek tiek didesnė. Pasirenkant reikia daugiau veiksnių įvertinti. Gryna monolitinė perdanga dar brangesnė, bet jeigu turite kolonų, tai išvengti monolitinių ruožų sunkiai pavyks. Liejant perdangą galima ten papildomai išvedžioti šiek tiek grindinio šildymo vamzdelių, kurie puikiai atvėsintų labiausiai perkaistančias antrojo aukšto patalpas vasarą.
Teriva light šiluminės varžos nevertinčiau, nes putplastis yra po perdanga ir daug betono kyšo iš po to putplasčio - vieni šalčio tiltai ir problemos su apšiltinimu iš vidaus. Iškart atmesčiau light idėją, nebet paprastą terivą svarstyčiau.
4. Lietaus nuvedimas yra iš pradžių architektūrinė problema. Jeigu pas jus nėra vieno parapeto, tai galima į šią pusę formuoti nuolydį ir ten ant konsolės (išsikišusios iš už sienų dalies) galo įrengti paslėptą ar net standartinę lietaus nuvedimo sistemą.
Gali būti, kad formuojant tokį ilgą šlaitą su nuolydžiu susidarys per didelis storis betono (tarkim 20cm), tad gali tekti pakloti papildomus sluoksnius putplasčio su 3-5 cm "laipteliais", kad betono sluoknis būtų tolygesnis.
Man visai patinka tokia idėja, tik tą konsolę/karnizą reikėtų teisingai įtvirtinti, kad nesusidarytų šiluminiai tilteliai.
5. Skaldelė nebūtina, galima apželdinti... juokauju. Ir plika danga tarnauja ilgai, o skaldelė tik prailgintų šį laiką, bet ji nėra būtina.
Parapetai skausmingas klausimas konstruktoriams, nes jie nesuvokia kodėl užsakovui nepatinka tradicinis variantas.
Nusipiešus apšiltinimo sluoksnį viskas tampa aišku:
Tie išsikišimai labai padidina apiltinto paviršiaus plotą.
Geriau turėti tokį, nepertrauktą apšiltinimo sluoksnį:
Kaip tai pasiekti - tenka pasielgti kiek nestandartiškai:
Papildyta:
QUOTE(gintarass @ 2014 12 18, 11:23)
Štai Jums Lietuvos statybininkų asociacijos rekomenduojamos stogų įrengimo staisyklės -
http://statybostaisykles.lt/node/332. T.y. jeigu įmonė normali ir priklausanti asociacijai (save gerbiančios įmonės priklauso), ji laikosi rekomendacijų dėl statybos darbų vykdymo.
Šie mazgai tinka tik B ir C energinės klasės namams, nes kai kur net neapšiltinti parapetai pavaizduoti. Statant A su pliusais reiks pergalvoti ir perrašyti visas šias taisykles, kuriose pastato energinis efektyvumas yra paskutinėje vietoje.