O kito niekas niekada ir nėra matęs, deja...
Tema senoka, aktualijos manau pamažu keičiasi. Kaip, besimokančiųjų VJG vaikų tėveliai, galėtumėte apibūdinti šią mokyklą šiandien? Ar tikrai stipri tiek mokymo prasme, tiek krikščionišku ugdymu? Ar tikslingai rinkotės katalikišką mokyklą, ar svarbu buvo mokymo kokybė, o religiją tik tiek, kad toleruojate? Kiek ir kaip, vaikui įstojus, pasikeitė išankstinis įsivaizdavimas?
Kokia yra pokalbio po stojamojo testo esmė įsitikinti dėl motyvacijos? Šioje temoje kelis kartus išsakyta mintis, kad pokalbis buvo sunkesnis ne vaikui, o tėvams apie ką gali būti užduodami klausimai tėvams? Vaiko žinios juk jau patikrintos, tai belieka kokie nors idėjiniai dalykai, požiūris į jėzuitiškąjį ugdymą? Bet priima ir tikybos nesimokiusius, ir net nekrikštytus vaikus, tai kur čia šunelis pakastas?
Dar toks žemiškas klausimas, ar sukrapščius pinigėlių mokesčiui už mokslą, tai nėra tik lašas jūroje, palyginus į kokias sumas tektų orientuotis visokioms klasės išvykoms, edukacijoms, dovanėlėms mokytojams, limuzinų nuomai ir t.t.? Koks požiūris vyrauja tėvų taryboje ar kad mokykla prestižinė, tai ir piniginės turi būti plačios, ar visgi orientuojamasi į vidutinių pajamų šeimas?
Tema senoka, aktualijos manau pamažu keičiasi. Kaip, besimokančiųjų VJG vaikų tėveliai, galėtumėte apibūdinti šią mokyklą šiandien? Ar tikrai stipri tiek mokymo prasme, tiek krikščionišku ugdymu? Ar tikslingai rinkotės katalikišką mokyklą, ar svarbu buvo mokymo kokybė, o religiją tik tiek, kad toleruojate? Kiek ir kaip, vaikui įstojus, pasikeitė išankstinis įsivaizdavimas?
Kokia yra pokalbio po stojamojo testo esmė įsitikinti dėl motyvacijos? Šioje temoje kelis kartus išsakyta mintis, kad pokalbis buvo sunkesnis ne vaikui, o tėvams apie ką gali būti užduodami klausimai tėvams? Vaiko žinios juk jau patikrintos, tai belieka kokie nors idėjiniai dalykai, požiūris į jėzuitiškąjį ugdymą? Bet priima ir tikybos nesimokiusius, ir net nekrikštytus vaikus, tai kur čia šunelis pakastas?
Dar toks žemiškas klausimas, ar sukrapščius pinigėlių mokesčiui už mokslą, tai nėra tik lašas jūroje, palyginus į kokias sumas tektų orientuotis visokioms klasės išvykoms, edukacijoms, dovanėlėms mokytojams, limuzinų nuomai ir t.t.? Koks požiūris vyrauja tėvų taryboje ar kad mokykla prestižinė, tai ir piniginės turi būti plačios, ar visgi orientuojamasi į vidutinių pajamų šeimas?
Laba diena,
bandysiu trumpai atsakyti.
Mano dukra čia mokosi jau penktus metus (po progimnazijos mokslus tęsia VJG gimnazijoje). Ugdymo prasme mokykla labai stipri, krikščionišku ugdymu - taip pat.
Rinkomės šią mokyklą dėl mokymo kokybės.
Išsankstinis įsivaizdavimas nepakito - ko tikėjomės, tą ir gavome.
Dėl pinigų. Tikrai nėra daug papildomų rinkliavų - manau kaip ir kitose mokyklose organizuojamos tos atostoginės kelionės (pas mus tik kartą buvo į užsienio šalį), renkama Kalėdoms ir pan. Šiek tiek nemaloniai nustebina tai, kad reikia mokėti ir už vasaros mėnesius, ir už privalomas stovyklas VJG stovyklavietėje (kurios vyksta 1-2 kartus per metus). Daugiau kaip ir viskas (nebent patys savo iniciatyva norite dalyvauti Geradarystės programoje ir aukoti lėšas.
Dar svarbu tai, kad šioje mokykloje rotuojamas Direktorius. Tad mano dukra įstojo prie vieno, o dabar kita (sesuo Edita), tad labai keičiasi ir stojamųjų tvarka, ir vidinės taisyklės, ir tarybos nuostatos.
Vidinėje tvarkoje labai daug griežtumo (uniformos, policijos reidai tikrinant kuprines ir spinteles, uždaras-rakinamas kiemas, 5-8 kl. uždrausti mobilieji telefonai ir pan.). Netoleruojantys taisyklių kelis kartus įspėjami, o nepasitaisę - šalinami (iš dukros laidos per 4 metus buvo pašalinti 5 vaikai).
Ką pamiršau?...
Ačiū už išsamų pasisakymą
Ar būna kokia VJG atvirų durų diena? Jei taip, kurį maždaug mėnesį?
Ar prieš stojimą lankėte pasiruošimo katechezes? Kiek jos yra naudingos? Ar jos skirtos suguldyti į galveles reikiamas žinias egzaminui (medžiaga tai lyg ir knygelėje yra), ar daugiau bendrai susipažinimui, pamąstymui apie savo motyvaciją rinktis būtent katalikišką mokyklą ir pan. Ar nėra taip, kad sąžiningai atlankę katechezes turi privalumų per pokalbį?
Sakote, kad mokykla stipri krikščioniškuoju ugdymu. Ar mokiniai jaučiasi esą sąmoningi katalikai, patys noriai dalyvauja, kad ir tose, kaip suprantu, privalomose rekolekcijose, sekmadieniais lanko bažnyčią, ar visa tai daugiau nuleista iš viršaus ir mokinių priimama kaip būtina ir neišvengiama sąlyga norint mokytis prestižinėje mokykloje?
Ar būna kokia VJG atvirų durų diena? Jei taip, kurį maždaug mėnesį?
Ar prieš stojimą lankėte pasiruošimo katechezes? Kiek jos yra naudingos? Ar jos skirtos suguldyti į galveles reikiamas žinias egzaminui (medžiaga tai lyg ir knygelėje yra), ar daugiau bendrai susipažinimui, pamąstymui apie savo motyvaciją rinktis būtent katalikišką mokyklą ir pan. Ar nėra taip, kad sąžiningai atlankę katechezes turi privalumų per pokalbį?
Sakote, kad mokykla stipri krikščioniškuoju ugdymu. Ar mokiniai jaučiasi esą sąmoningi katalikai, patys noriai dalyvauja, kad ir tose, kaip suprantu, privalomose rekolekcijose, sekmadieniais lanko bažnyčią, ar visa tai daugiau nuleista iš viršaus ir mokinių priimama kaip būtina ir neišvengiama sąlyga norint mokytis prestižinėje mokykloje?
Dėl atvirų durų dienos bijau apgauti, bet man atrodo yra susirinkimas tėvams prieš stojamuosius į 5kl. - bet nepamenu, gal ir klystu, gal tik su jau įstojusių tėvais...O naujos info kolkas tinklapyje nematau - anksti dar.
Katechezių nelankėme. Stojant yra sąrašas, už ką prie testo pridedami papildomi taškai, bet berods už katechezes nėra.
Kitas klausimas labai subtilus. VJG yra visokių vaikų - yra tokių, kurie žada būti kunigais (dukros klasiokas), yra nekrikštytų ir netikinčių. Visiems privaloma dalyvauti visose VJG organizuojamose bažnytinėse šventėse, stovyklose, rekolekcijose. Sekmadienių niekas nekontroliuoja...Prieš pamokas ir po pamokų - malda. Tačiau niekas nesmerkia ir kitaip mąstančių ar dar savęs ieškančių - svarbu tuo nesididžiuoti.
Tai VJG ugdymo forma. Mano dukra prie to prisitaikė dėl ugdymo kokybės, bet ir neprotestuoja - priima kaip esybę ir viskas. Vaikai šiai tvarkai paklūsta, nes tai vienuolyno mokykla su savo ugdymo forma ir vertybėm, kurias čia besimokant reikia gerbti. O šiaip visi elgiasi taip, kaip jaučia teisinga, diskutuoja su tikybos mokytojais, prieina ir iki karštų ginčų
Sveiki
Tema senoka, aktualijos manau pamažu keičiasi. Kaip, besimokančiųjų VJG vaikų tėveliai, galėtumėte apibūdinti šią mokyklą šiandien? Ar tikrai stipri tiek mokymo prasme, tiek krikščionišku ugdymu? Ar tikslingai rinkotės katalikišką mokyklą, ar svarbu buvo mokymo kokybė, o religiją tik tiek, kad toleruojate? Kiek ir kaip, vaikui įstojus, pasikeitė išankstinis įsivaizdavimas?
Kokia yra pokalbio po stojamojo testo esmė – įsitikinti dėl motyvacijos? Šioje temoje kelis kartus išsakyta mintis, kad pokalbis buvo sunkesnis ne vaikui, o tėvams – apie ką gali būti užduodami klausimai tėvams? Vaiko žinios juk jau patikrintos, tai belieka kokie nors idėjiniai dalykai, požiūris į jėzuitiškąjį ugdymą? Bet priima ir tikybos nesimokiusius, ir net nekrikštytus vaikus, tai kur čia šunelis pakastas?
Dar toks žemiškas klausimas, ar sukrapščius pinigėlių mokesčiui už mokslą, tai nėra tik lašas jūroje, palyginus į kokias sumas tektų orientuotis visokioms klasės išvykoms, edukacijoms, dovanėlėms mokytojams, limuzinų nuomai ir t.t.? Koks požiūris vyrauja tėvų taryboje – ar kad mokykla prestižinė, tai ir piniginės turi būti plačios, ar visgi orientuojamasi į vidutinių pajamų šeimas?
Mes rinkomės daugiau kaip katalikišką mokyklą. Puiki mokykla visais atžvilgiais. Atvira, bendruomeniška, siekianti kuo geresnės atmosferos mokykloje. Mokymosi prasme aišku, kad stipri, nes atrinkti vaikai. Tad palaikomas aukštas lygis. Sprendžiu pagal vaiko pasakojimą, kad atėję į gimnazijos I klasę naujokai turi stipriai vytis besimokančius nuo 5 klasės. Pasibandė daugelis stoti į Licėjų, įstojo labai daug iš klasės be jokių pasiruošimų, išėjo tik keletas, kiti mieliau pasirinko savo mokyklą. Tai irgi daug pasako. O išėjusieji vėliau labiausiai ir pasigedo bendruomeniškos atmosferos, betarpiškos aplinkos ir tarpusavio santykių. Tad šie dalykai prideda nemažą pliusą VJG.
Dominuoja jėzuitiškas ugdymas, tad sakyčiau skiriasi nuo katalikiškų mokyklų. Laisvesnis, daugiau orientuotas į mokslą, gabių vaikų ugdymą (beje, jau metai mokykloje įgyvendinama gabių vaikų programa). Tačiau vertybės aiškios ir nekvestionuojamos. Didžiausias gėris, kurį matau šioje mokykloje - vertybių ugdymo programos, įgyvendinamos stovyklų metu. Negirdėjau, kad kokia nors dar mokykla kažką panašaus turėtų. Tad mokydamasis vaikas ne tik žinias kaupia, čia gauna tikrai didelę pridėtinę vertę, kurią labai įvertina ypač pabaigę mokyklą, ar bendraudami su kitų mokyklų vaikais.
Siekiama bendrauti ir bendradarbiauti. Dar daug galėčiau pasakoti gero, nes mokosi ne vienas vaikas "Minusas" vienas - atėjęs buvęs stipriausias klasės mokinys savo mokykloje/pradinėje čia susiduria su dar 20 tokių, ir nelengva išsikovoti vietą po saule, tad atsiranda kokurencija mokymosi erdvėje, jiems labai svarbu būti geriausiais... 8`tas čia ganėtinai nekoks pažymys
Pokalbio stojant motyvas - vaiko gebėjimo mąstyti, kūrybiškai atsakyti. Nėra nei vieno teisingo ar ne atsakymo Tėvų, beje, klausia max pora klausimų, pagrindinis atsakinėtojas - vaikas. Papildomi balai teikiami, jei šeima aktyviai dalyvauja katalikiškoje veikloje.
Mokestis, lyginant su kitomis privačiomis mokyklomis- juokingas. Klasėse rinklivos, man bent jau lyginant su pradine, tai 2 kartus mažesnis, ir čia tik savo reikmėms, ekskursijoms, išvykoms, renginiams, vaikų gimtadieniams ir pan. Kiekviena klasė turi savo idėjų.
Nauja idėja - Geradarystės programa, reminati įvairias mokyklos iniciatyvas, prie kurios tėveliai gali prisidėti savanoriškai tiek finanssine parama, tiek asmeninio laiko skyrimu.
Ir dar atsiminiau vieną dalyką, kuris man labai patinka - čia ypatingas dėmesys skiriamas savanorystei, vaikai tikrai turi surinkti išties daug savanoriavimo valandų. Puikus pavyzdys postsovietinei visuomenei, kiek daug galima nuveikti neatlygintinai. Ne veltui - VJG alumnų bendruomenė, viena sipriausių, t.y., ir pabaigę gimnazijos absolventai nuolat prisideda prie gimnazijos įvairiomis veiklomis.
1. VJG senamiestyje. Privažiavimas nėra patogus nei automobiliu, nei viešuoju transportu. Piko valandomis prie dviejų šalia esančių mokyklų turėtų būti ne kažin kas. Labai įdomu, kaip jūsų penktokėliai keliauja/ keliaudavo į mokyklą? Kiek juos "vedžiojote už rankutės"?
2. Kokia situacija su būreliais mokykloje ar jie tik mokami (dalis turbūt su galimybe gauti krepšelį finansavimui), ar yra ir nemokamų, vadovaujamų pačių mokyklos mokytojų? Ar vaikams apskritai lieka laiko ir jėgų užklasinėms veikloms? Ar yra tikrai aktyviai veikiančių ir noriai lankomų sporto būrelių? Anokia paslaptis, kad moksliukai į sportą dažniausiai nelabai linkę, tad ypač aktuali turėtų būti netaisyklingos laikysenos problema.
3. Kokio griežtumo reikalavimai uniformai tik konkretus modelis iš konkrečios parduotuvės ir ne kitaip? Panašu, kad švarkų skalbti negalima kaip dažnai juos nešate į valyklą?
1. VJG senamiestyje. Privažiavimas nėra patogus nei automobiliu, nei viešuoju transportu. Piko valandomis prie dviejų šalia esančių mokyklų turėtų būti ne kažin kas. Labai įdomu, kaip jūsų penktokėliai keliauja/ keliaudavo į mokyklą? Kiek juos "vedžiojote už rankutės"?
2. Kokia situacija su būreliais mokykloje ar jie tik mokami (dalis turbūt su galimybe gauti krepšelį finansavimui), ar yra ir nemokamų, vadovaujamų pačių mokyklos mokytojų? Ar vaikams apskritai lieka laiko ir jėgų užklasinėms veikloms? Ar yra tikrai aktyviai veikiančių ir noriai lankomų sporto būrelių? Anokia paslaptis, kad moksliukai į sportą dažniausiai nelabai linkę, tad ypač aktuali turėtų būti netaisyklingos laikysenos problema.
3. Kokio griežtumo reikalavimai uniformai tik konkretus modelis iš konkrečios parduotuvės ir ne kitaip? Panašu, kad švarkų skalbti negalima kaip dažnai juos nešate į valyklą?
1.Nerimavome ir mes dėl vežiojimo, bet dabar galiu pasakyti, kad be reikalo. Rytais nuvežame automobiliu, išleidžiame apačioje prie Tymo kvartalo, laiptukais aukštyn 3 min ir vietoje. Kartais nuvežame iki durų, jei susiduriame su spūstimis, tai ne prie mokyklos. Po pamokų pirmą mėnesį pasitikdavau, dabar pats su draugais keliauja iki stotelės.
2.Dauguma būrelių nemokami. Laiko ir jėgų būreliams tikrai lieka. Sporto būrelių yra ne vienas. Šeštadieniais mokyklos sporto erdvės yra atviros bendruomenės nariams.
3.Mokykloje uniforma privaloma - konkretus modelis iš konkrečios parduotuvės. Kartą per mėnesį yra skalbadieniai, kada uniformos galima nevilkėti. Turime ir švarką, ir megztinį. Kasdien vilkime megztinį, švarko valyti dar neteko.
Papildyta:
Dėl atvirų durų dienos. Kadangi norinčių apsižvalgyti labai daug, kviečiami buvo tie, kurie jau buvo apsisprendę, užsiregistravę laikyti stojamuosius egzaminus.
O kelnės, marškiniai nejau irgi leidžiami tik vienintelio gamintojo?
Kelnių niekada nepirkdavome iš nurodytos parduotuvės, nes iš jų mano panelė tiesiog iškrenta
Pirmą mėnesį pavežiojome mašina, vėliau pramoko važiuoti troleibusu ir jau nuo spalio mėn. važiuodavo pati ir pirmyn, ir atgal
Na yra rekomenduojamas tam tikras gamintojas, bet nemanau kad kas etiketes tikrina Marškinius mes tikrai savus įvairius vilkime.
Mes su savo penktoku kokius3 kartus vasarą pravažiavom visuomeniniu transportu, ėjimo laiką išsimatavom, vyras palydėjo pirmą dieną. Ir viskas. Tiesa, mums ir to važiavimo 3-4 stotelės.
Mūsiškis lanko kinų kalbą ir krepšinį - nemokamai. Patinka abu. Neperspaudžiam. Teko girdėti, kad yra jo klasiokų, kurie 21.30 grįžta po būrelių namo, bet dar mieste lanko muzikos, dailės mokyklas, baseinus ir pan. Mes bijojom, kad bus didelis krūvis mokykloje, dvikalbė klasė, tačiau toks įspūdis, kad išvis jiems mažai tų namų darbų užduoda, nes nei kiek nepersistengia. Gal, aišku, dar tik įvedimas, tik penktokas.
Kels antras turim iš George, puikiai tinka. Marškinius baltus bei polo marškinėlius irgi iš ten pat. Man atrodo, kad tik spalvos svarbu, ne gamintojas. Megztinis, kas be ko, švarko kol kas neturim, bet jis be emblemos, ženkliuką duoda, tai jeigu būtų kito gamintojo, bet itin panašus - gal nežiūrėtų per padidinamą stiklą.