Kaip čia suprantamai paklaust
žodžiu situacija tokia. Buvom pas V tėvelius, vaiką kaip kas pakeitė... noriu,važiuosim ir pan. Žodžiu patiko.
Tai va ir klausimas. Ar sveika tokiem nekalbiukam tokios visokios išvykos ir įspūdžiai? Ar skatina kalbos raidą?
Nes jau man kaip ir kartais atrodo jad lyg ir truputį daugiau kalba
QUOTE(klopedija @ 2015 02 10, 21:36)
Apie ketvirtus metus. Tik ne turi, o gali. Bet gali ir nepiešti.
Jei labai norite, galit pamokyti: apvedžioti trafaretus, nuspalvinti, ieškoti aplinkoje trikampų, keturkampų daitų/formų, pirštu apvedžioti, sujungti tris/keturis taškus... Tuo pačiu metu būtina ir įvardinti: čia trys kampai - trikampis, keturi kampai - keturkampis, nes gali būti, kad vaikas nesupranta sąvokų "trikampis", "keturkampis", juo labiau "kvadratas".
Jei labai norite, galit pamokyti: apvedžioti trafaretus, nuspalvinti, ieškoti aplinkoje trikampų, keturkampų daitų/formų, pirštu apvedžioti, sujungti tris/keturis taškus... Tuo pačiu metu būtina ir įvardinti: čia trys kampai - trikampis, keturi kampai - keturkampis, nes gali būti, kad vaikas nesupranta sąvokų "trikampis", "keturkampis", juo labiau "kvadratas".
ne, suprast tai supranta, net vartoja kalboje- kvadratinis, trikampis, bet nepavyksta ok, reiskia dirbsim
o dar nezinot netycia kiek Rovenu matricu minimumas i paruosiamaja?
Papildyta:
QUOTE(Li @ 2015 02 10, 21:55)
Kaip čia suprantamai paklaust
žodžiu situacija tokia. Buvom pas V tėvelius, vaiką kaip kas pakeitė... noriu,važiuosim ir pan. Žodžiu patiko.
Tai va ir klausimas. Ar sveika tokiem nekalbiukam tokios visokios išvykos ir įspūdžiai? Ar skatina kalbos raidą?
Nes jau man kaip ir kartais atrodo jad lyg ir truputį daugiau kalba
žodžiu situacija tokia. Buvom pas V tėvelius, vaiką kaip kas pakeitė... noriu,važiuosim ir pan. Žodžiu patiko.
Tai va ir klausimas. Ar sveika tokiem nekalbiukam tokios visokios išvykos ir įspūdžiai? Ar skatina kalbos raidą?
Nes jau man kaip ir kartais atrodo jad lyg ir truputį daugiau kalba
tai aisku sveika, juk kad kalbet reikia turet apie ka kalbet. Stripulis ta tema gali daug papasakot, kaip jie ieskodami nauju kalbiniu ispudziu su arklio tempiama kareta vazinejo ir pan
Siandien visa diskusija buvo apie VRC kelima i Pusyno kelia...ojei kaip viskas bjauru, kai bandoma pasipelnyti ir viskas vaiku ir serganciu saskaita
http://www.laisvojibanga.lt/page/2/
Pokalbis su A. Antanaiciu 02,10 ryte apie 10 val
http://www.laisvojibanga.lt/page/2/
Pokalbis su A. Antanaiciu 02,10 ryte apie 10 val
QUOTE(Li @ 2015 02 10, 20:55)
Kaip čia suprantamai paklaust
žodžiu situacija tokia. Buvom pas V tėvelius, vaiką kaip kas pakeitė... noriu,važiuosim ir pan. Žodžiu patiko.
Tai va ir klausimas. Ar sveika tokiem nekalbiukam tokios visokios išvykos ir įspūdžiai? Ar skatina kalbos raidą?
Nes jau man kaip ir kartais atrodo jad lyg ir truputį daugiau kalba
žodžiu situacija tokia. Buvom pas V tėvelius, vaiką kaip kas pakeitė... noriu,važiuosim ir pan. Žodžiu patiko.
Tai va ir klausimas. Ar sveika tokiem nekalbiukam tokios visokios išvykos ir įspūdžiai? Ar skatina kalbos raidą?
Nes jau man kaip ir kartais atrodo jad lyg ir truputį daugiau kalba
manau, kad i nauda
kiek esu girdejusi is bendru vaiko raidos nuostatu, kad aplinkos pakeitimas :isvyka i svecius, i kelione,- dazniausiai duoda stimula stipriam suoliui i prieki.
QUOTE(easter @ 2015 02 11, 11:38)
manau, kad i nauda
kiek esu girdejusi is bendru vaiko raidos nuostatu, kad aplinkos pakeitimas :isvyka i svecius, i kelione,- dazniausiai duoda stimula stipriam suoliui i prieki.
kiek esu girdejusi is bendru vaiko raidos nuostatu, kad aplinkos pakeitimas :isvyka i svecius, i kelione,- dazniausiai duoda stimula stipriam suoliui i prieki.
As irgi pritariu. Mamums VRC vedeja ta pati patare. Daugiau smagiu ispudziu, kelioniu, lankytis zaidimu kambariuose, baseine ir pan.
aš irgi pritariu ir pridėsiu, kad kai maža buvo - po masažų labai kalbą pramušdavo. gal irgi ne tiek masažas, kiek įspūdis
Visi pokyciai, net ligos duoda stimul smegenims, o masazas yra tiesioginis smegenu "judinimas" aktyvinimas, taip, kad masazas tikrai dare poveiki teigiamos emocijos viskam, ne tik kalbai padeda ir tiems, kurie serga, ir tiems, kuriu raida veluoja, ir tiems, kurie tiesiog pikti ir nelaimingi
As pvz. labai dziaugiuosi, kad mano darbe praktiskai kas diena yra mazu stebuklu, ir is darbo pareinu pavargusi, bet issisiepusi
As pvz. labai dziaugiuosi, kad mano darbe praktiskai kas diena yra mazu stebuklu, ir is darbo pareinu pavargusi, bet issisiepusi
QUOTE(Alchemie @ 2015 02 12, 08:46)
Visi pokyciai, net ligos duoda stimul smegenims
Dabar kaip tik sergam
tai labai reikalingas tėtis ir labai norima važiuot pas vyro tėvus
Labas visiems. Jungiamės ir mes prie šios temos Mūsų mažajam gruodį suėjo 3 metai. Kalba jis daugiausiai sava kalba tik tada, kai viską pasakoja greitai. Pavieniui puikiai kartoja visus žodžius. Ilgą laiką iš viso žodžių buvo labai mažai. Neseniai įvyko lūžis ir viską pradėjo labai aiškiai tarti. Tačiau dažniausiai tik kartoja tai, ką sakome mes. Net jei jo klausiam kažko, dažniausiai atsako tais pačiais žodžiais, o ne konkrečiu atsakymu. Tačiau būna atveju, jų daugėja, kad jau gauname trumpus atsakymus, mhm, taip arba ne.
Darželyje, kai suėjo treji, direktorė pasakė, kad turime vykti į PPT (Kaunas). Paaiškinimas buvo toks, kad reikia jų išvadų tam, kad logopedė darželyje galėtų dirbti su sūnum dar daugiau. Jos mano, kad vaikui yra žymus kalbos sutrikimas. Na, reikia, tai reikia - pati suprantu, kad tokio amžiaus vaikas turi kalbėti kur kas aiškiau ir daugiau.
Vis dėlto vakar, apsilankius tame centre, jaučiaus visiškai sugniuždyta. Realiai mano vaiko tinkamai įvertinti jos nelabai galėjo, nes jis labai greitai pasijuto nejaukiai, pradėjo pykti. o dar svetimi žmonės, svetima aplinka...Kai supyksta namuose, leidžiame jam papykti, tuo metu nelendame į akis, nes žinom, kad tai jam nepatinka. Kai nelendam, jis labai greit nurimsta ir toliau galime žaisti. O ten priešingai, jos toliau stengėsi jį prakalbinti, mėgino bent kaip jį įvertinti. Visokiais tiuti tiuti bandė prieiti, o jis tokiu dalykų nepakenčia jau senokai Aišku, niekas nesudomino. Tik dar labiau pykdė. Juolab, kad ir sergantį vaiką vedžiausi, anksti ryte žadintas, ir t.t. Visa tai papildomos nuotaikos nepridėjo. Na ir pradėjo jos man kalbėti apie autizmus, kitas ligas, lydimas invalidumo, specialų darželį ir t.t. Aš esu silpna - apsiašarojau tuoj pat. Juk tai mano vaikas, kuris iki šiol man atrodė visiškai normalus...
Apsiraminusi galvojau, kaip gali žmonės taip išoriškai 15 min pažiūrėję vaiką daryti tokius sprendimus ir kalbėti tokius dalykus? Juk realiai jos net neturėjo progos jo tinkamai įvertinti. užmegzti jokio kontakto.. Tuo, ką pasakojau aš, jos akivaizdžiai netikėjo! Visą dieną kaip šlapiu maišu trenkta..
Atsakymo negavome, tik nukreipė mus į Kauno vaiko raidos kliniką "Lopšelis". Ten užsiregistravome balandžio viduriui pas neurologę pradžiai.. Tai aš dbr kaip ant adatų ir gyvensiu tiek laiko.
Ašarot negaliu sustot vos pagalvojus. Nors protu suvokiu, kad priimti "už gryną" to, ką jos man prikalbėjo, neturiu. Juk mačiau, kad vaikas daug ko neparodė, daug kas buvo ne taip, kaip būna yprastai namuose ar darželyje. Bet minčių prisėjo visokių nesąmoningų..
Šiaip sūnus aktyvus, bet ne per daug. Moka susidomėti veikla, ir jei kažkas sudomina, labai susikaupia. Aplink viskas nedomina visai tada. Net prisišaukti būna sunku. Nors šiaip į vardą reaguoja tikrai. Svetimų nebijo, su jais bendrauja, mėgsta aktyviai pasakoti viską, ypač emocingai pasitinka dažniau aplankančius draugus, puikiai jaučiasi ir nuėjus pas kitus į svečius. Tik vat per arti neprisileidžia, ypač kokioms nors veikloms ar prašymams nepasiduoda. Darželyje logopedė irgi nemažai užtruko, kol pagaliau priėjo prie jo ir jis leidosi jos mokomas. Nemėgsta jis mokytis - jei stengies ką paaiškinti, supyksta, bet aprimęs toliau būtinai aiškinasi pats.
Kaip ir daug vaikučių, apie kuriuos skaičiau šiose temose, mėgsta ir lengvai perpranta visas technologijas, iš filmukų puikiai įvaldęs anglų kalbos pradmenis. Pažįsta spalvas, skaičius. Lengvai suskaičiuoja nuo 1iki 10 ir atgal (ir lietuviškai, ir angliškai, angliškai tik atgal sunkiau sudėlioja). Šiaip vaikas gaudosi aplinkoj, namie. Turi puikią atmintį. Kasdien vakarais turime pokalbiu valandėles - dažnai nusiveda atsigulti, tuomet būtinai turime žiūrėti vienas į kitą, turiu jo išklausyti, ir tėtį šalia pasiguldo ir pasakoja mums daug daug, tiek emocingai. Matau, kad jis keičiasi, tobulėja, tik kiek lėčiau. Žmonės, kurie jį mato rečiau, kas kartą pastebi, kad jis pasikeitęs, vis didesnis, vis daugiau patobulėjęs, išmokęs. Sako, jau ir suprasti sekasi dažniau, ką pasako. Kai sugrįžtam namo, ar ateina kažkas, jau dažnai pasisveikinęs paklausia, ir kaip sekasi, ir kaip gyveni. Šiaip labai meilus, tik degtukas - supyksta staigiai ir greitai. Bet ir praeina dažnai greitai. Nu atrodo visumoj viskas gerai, augam, tobulėjam, kiek tik leidžiasi - mokomės. Kalba jis visuomet labai daug, labai daug pasakoja, labai emocingai, ir pasijuokia, ir pavaidina, kad verkia. Niekad neįtarčiau, kad jam kažkas ne taip. Darželyje labai pritariau direkotorės nuomonei, kad jo labai gera neverbalinė kalba. Jis viską supranta, viską girdi, ir labai daug pasakyti nori. Jam tiesiog reikia pagalbos tam, kad viskam, ką jis daro, pritaikytų ir verbalinę kalbą. Tiesa, PPT kai buvom, sakė, kad negerai, kad jis taip viską kartoja. O aš kaip tik maniau, kad gerai - mokinu jį žodžių, žodžių derinių, ir vis aiškinu, kur tai reikia pritaikyti.. Ir po truputį viskas eina į priekį, jis vis dažniau pataiko, pasako tinkamoj vietoj tinkamas frazes.nors ir trumpas, ne visada taisyklingai.
Ir net nežinau, ar turiu kokių klausimų...tiesiog labai norėjosi išsisakyti savo rūpestį širdimi jaučiu, kad viskas gerai, tik reikia dar laiko ir nuolatinio dėmesio jam, bendros veiklos. viską duodu, stengiuos kuo daugiau su juo dirbti, kalbėti, būti šalia. Bet bijau, kad ko nepražiopsočiau. Ir bijau, kad visos tos išvados neįvarytų man pačiai įsitikinimų. Nes skaitau apie tuos tyrimus ir suprantu, kad daug ko jis tikrai nedarys, prašomas svetimų, bet puikiai padaro namie ar darželyje, prašomas mūsų. O jei ir ten manim netikės..?
Darželyje, kai suėjo treji, direktorė pasakė, kad turime vykti į PPT (Kaunas). Paaiškinimas buvo toks, kad reikia jų išvadų tam, kad logopedė darželyje galėtų dirbti su sūnum dar daugiau. Jos mano, kad vaikui yra žymus kalbos sutrikimas. Na, reikia, tai reikia - pati suprantu, kad tokio amžiaus vaikas turi kalbėti kur kas aiškiau ir daugiau.
Vis dėlto vakar, apsilankius tame centre, jaučiaus visiškai sugniuždyta. Realiai mano vaiko tinkamai įvertinti jos nelabai galėjo, nes jis labai greitai pasijuto nejaukiai, pradėjo pykti. o dar svetimi žmonės, svetima aplinka...Kai supyksta namuose, leidžiame jam papykti, tuo metu nelendame į akis, nes žinom, kad tai jam nepatinka. Kai nelendam, jis labai greit nurimsta ir toliau galime žaisti. O ten priešingai, jos toliau stengėsi jį prakalbinti, mėgino bent kaip jį įvertinti. Visokiais tiuti tiuti bandė prieiti, o jis tokiu dalykų nepakenčia jau senokai Aišku, niekas nesudomino. Tik dar labiau pykdė. Juolab, kad ir sergantį vaiką vedžiausi, anksti ryte žadintas, ir t.t. Visa tai papildomos nuotaikos nepridėjo. Na ir pradėjo jos man kalbėti apie autizmus, kitas ligas, lydimas invalidumo, specialų darželį ir t.t. Aš esu silpna - apsiašarojau tuoj pat. Juk tai mano vaikas, kuris iki šiol man atrodė visiškai normalus...
Apsiraminusi galvojau, kaip gali žmonės taip išoriškai 15 min pažiūrėję vaiką daryti tokius sprendimus ir kalbėti tokius dalykus? Juk realiai jos net neturėjo progos jo tinkamai įvertinti. užmegzti jokio kontakto.. Tuo, ką pasakojau aš, jos akivaizdžiai netikėjo! Visą dieną kaip šlapiu maišu trenkta..
Atsakymo negavome, tik nukreipė mus į Kauno vaiko raidos kliniką "Lopšelis". Ten užsiregistravome balandžio viduriui pas neurologę pradžiai.. Tai aš dbr kaip ant adatų ir gyvensiu tiek laiko.
Ašarot negaliu sustot vos pagalvojus. Nors protu suvokiu, kad priimti "už gryną" to, ką jos man prikalbėjo, neturiu. Juk mačiau, kad vaikas daug ko neparodė, daug kas buvo ne taip, kaip būna yprastai namuose ar darželyje. Bet minčių prisėjo visokių nesąmoningų..
Šiaip sūnus aktyvus, bet ne per daug. Moka susidomėti veikla, ir jei kažkas sudomina, labai susikaupia. Aplink viskas nedomina visai tada. Net prisišaukti būna sunku. Nors šiaip į vardą reaguoja tikrai. Svetimų nebijo, su jais bendrauja, mėgsta aktyviai pasakoti viską, ypač emocingai pasitinka dažniau aplankančius draugus, puikiai jaučiasi ir nuėjus pas kitus į svečius. Tik vat per arti neprisileidžia, ypač kokioms nors veikloms ar prašymams nepasiduoda. Darželyje logopedė irgi nemažai užtruko, kol pagaliau priėjo prie jo ir jis leidosi jos mokomas. Nemėgsta jis mokytis - jei stengies ką paaiškinti, supyksta, bet aprimęs toliau būtinai aiškinasi pats.
Kaip ir daug vaikučių, apie kuriuos skaičiau šiose temose, mėgsta ir lengvai perpranta visas technologijas, iš filmukų puikiai įvaldęs anglų kalbos pradmenis. Pažįsta spalvas, skaičius. Lengvai suskaičiuoja nuo 1iki 10 ir atgal (ir lietuviškai, ir angliškai, angliškai tik atgal sunkiau sudėlioja). Šiaip vaikas gaudosi aplinkoj, namie. Turi puikią atmintį. Kasdien vakarais turime pokalbiu valandėles - dažnai nusiveda atsigulti, tuomet būtinai turime žiūrėti vienas į kitą, turiu jo išklausyti, ir tėtį šalia pasiguldo ir pasakoja mums daug daug, tiek emocingai. Matau, kad jis keičiasi, tobulėja, tik kiek lėčiau. Žmonės, kurie jį mato rečiau, kas kartą pastebi, kad jis pasikeitęs, vis didesnis, vis daugiau patobulėjęs, išmokęs. Sako, jau ir suprasti sekasi dažniau, ką pasako. Kai sugrįžtam namo, ar ateina kažkas, jau dažnai pasisveikinęs paklausia, ir kaip sekasi, ir kaip gyveni. Šiaip labai meilus, tik degtukas - supyksta staigiai ir greitai. Bet ir praeina dažnai greitai. Nu atrodo visumoj viskas gerai, augam, tobulėjam, kiek tik leidžiasi - mokomės. Kalba jis visuomet labai daug, labai daug pasakoja, labai emocingai, ir pasijuokia, ir pavaidina, kad verkia. Niekad neįtarčiau, kad jam kažkas ne taip. Darželyje labai pritariau direkotorės nuomonei, kad jo labai gera neverbalinė kalba. Jis viską supranta, viską girdi, ir labai daug pasakyti nori. Jam tiesiog reikia pagalbos tam, kad viskam, ką jis daro, pritaikytų ir verbalinę kalbą. Tiesa, PPT kai buvom, sakė, kad negerai, kad jis taip viską kartoja. O aš kaip tik maniau, kad gerai - mokinu jį žodžių, žodžių derinių, ir vis aiškinu, kur tai reikia pritaikyti.. Ir po truputį viskas eina į priekį, jis vis dažniau pataiko, pasako tinkamoj vietoj tinkamas frazes.nors ir trumpas, ne visada taisyklingai.
Ir net nežinau, ar turiu kokių klausimų...tiesiog labai norėjosi išsisakyti savo rūpestį širdimi jaučiu, kad viskas gerai, tik reikia dar laiko ir nuolatinio dėmesio jam, bendros veiklos. viską duodu, stengiuos kuo daugiau su juo dirbti, kalbėti, būti šalia. Bet bijau, kad ko nepražiopsočiau. Ir bijau, kad visos tos išvados neįvarytų man pačiai įsitikinimų. Nes skaitau apie tuos tyrimus ir suprantu, kad daug ko jis tikrai nedarys, prašomas svetimų, bet puikiai padaro namie ar darželyje, prašomas mūsų. O jei ir ten manim netikės..?
QUOTE(D*L*K @ 2015 02 12, 10:54)
Labas visiems. Jungiamės ir mes prie šios temos
Sveika
Busena, kuria aprasei praejome turbut visos, reikia laiko, kad susiguletu mintys Nors mane iki siol kankina labai didelis nerimas, kai pradedu galvoti apie ateiti
QUOTE(karikatura333 @ 2015 02 12, 12:25)
Nors mane iki siol kankina labai didelis nerimas, kai pradedu galvoti apie ateiti
mano nuotaika labai banguoja: dirbi, dirbi, dirbi su vaiku, ziuri ir ten pazanga, ir ten, wow, jega o paskui apsizvalgai aplink ir matai kad ta "pazanga" palyginus su kitais to amziaus vaikais arba menka arba net neigiama- atotrukis ne tai kad nesumazejo, bet ir dar paaugo, nepaisant viso ideto darbo pastangu, ir, rodos, daromos pazangos apie ateiti, toliau pradines baigimo net negalvoju, nervus taupausi
DLK, pirmiausia, puiku, kad vaikas gauna pagalba ir su juo dirbama, kad direktore irgi stebi ir nori padeti vaikui, tai puikus palaikymas jums. Lopselyje labai geri specai ir mano nuomone, siuo metu ten daug geriau nei Vilniuje esanciam VRC Del tyrimu, jus nesijaudinkit, jie daromi, kad padetu vaiku ir jums nusakytu, kokiu keliu eiti toliau..jus juos turite ir galite sutikti su isvadom, galite nesutikti, pasideti i stalciu, ieskoti kito kelio ir budu cia tikrai negadinkit nervu
is to ka rasot...galiu pasakyti, kad tirbut visos mamos cia ta isgyveno..matai savo vaika, gyveni ir myli ji toki, koks yra ir staiga...palyginus su normomis, su kitais vaikais ir ju gebejimais jis...deja savo emocijom, kalba ra dar kazkuo atsilieka...skaudu, liudna ir neigi, kad kazkas negerai.
Gal PPT negebejo sukurti kontakto, negali duoti galutinio atsakymo, bet vaiku jie mato daug, elgesio modeliu irgi is to galima nubrezti gaires...
Vaikams su ribota kalba, o ypac jau 3 metu, kai reikia isreiksti emocijas, norus, ispudziu ir t.t. kuno verbalika nebepakankama, o jis tuo bando kompensuoti savo kalbos ribas...mano sunus ta pati dare is to kyla noras reguliuoti viska aplinkui, valdyti situacija, todel, jei tik neisiena daryti, tai kaip jis supranta, vaikas supyksta, susinervina, uzsidega kaip degtukas...kuo daugau bus kalbos, tuo maziau pykcio, isteriku ir pan. dalyku.
As ne logopede, ir nezinau kaip viskas yra, bet is to, ka rasete, kad vaikas atkartoja jusu zodzius atsakineja i klausimus jusu pasakytais zodziais..skamba panasiai i echolalija, kas buna ir budinga autistukams...tiesiog speju,kodel jums galejo PPT tuos dalykus mineti.
Dabar tiesiog dirbkite toliau, turite logopeda, kuris jau padare dideli darba, t.y. rado kontakta su vaiku tai yra didziausias turtas pazanga yra svarbi kiekvienam,ir pagal jo galimybes..nelyginkit su kitais..skirtumai gali but ryskus ir jie visada skaudins bet Jusu ir Jusu vaiko pazanga yra Jusu laimejimas ir ejimas i prieki
Mergiona man buvo skaudu pirmoje klaseje matyti skirtumus..po vasaros matydavau dideli suoli, ateini i rugsejo svente ir stovi kramtydama lupas, kad neapsibliautum, matydama vien kaip vaikai kalbasi, bendrauja, sedasi i suolus ir kaip atrodo tavo vaikas salia ju...
Skaudziausia man gal, kad tarp jo ir jo mergaites, su kuria draugavo nuo 1-6 klases deja, bet atsirado emocinio/paauglinio amziaus praraja...kuria JIS SUPRANTA puikiai
is to ka rasot...galiu pasakyti, kad tirbut visos mamos cia ta isgyveno..matai savo vaika, gyveni ir myli ji toki, koks yra ir staiga...palyginus su normomis, su kitais vaikais ir ju gebejimais jis...deja savo emocijom, kalba ra dar kazkuo atsilieka...skaudu, liudna ir neigi, kad kazkas negerai.
Gal PPT negebejo sukurti kontakto, negali duoti galutinio atsakymo, bet vaiku jie mato daug, elgesio modeliu irgi is to galima nubrezti gaires...
Vaikams su ribota kalba, o ypac jau 3 metu, kai reikia isreiksti emocijas, norus, ispudziu ir t.t. kuno verbalika nebepakankama, o jis tuo bando kompensuoti savo kalbos ribas...mano sunus ta pati dare is to kyla noras reguliuoti viska aplinkui, valdyti situacija, todel, jei tik neisiena daryti, tai kaip jis supranta, vaikas supyksta, susinervina, uzsidega kaip degtukas...kuo daugau bus kalbos, tuo maziau pykcio, isteriku ir pan. dalyku.
As ne logopede, ir nezinau kaip viskas yra, bet is to, ka rasete, kad vaikas atkartoja jusu zodzius atsakineja i klausimus jusu pasakytais zodziais..skamba panasiai i echolalija, kas buna ir budinga autistukams...tiesiog speju,kodel jums galejo PPT tuos dalykus mineti.
Dabar tiesiog dirbkite toliau, turite logopeda, kuris jau padare dideli darba, t.y. rado kontakta su vaiku tai yra didziausias turtas pazanga yra svarbi kiekvienam,ir pagal jo galimybes..nelyginkit su kitais..skirtumai gali but ryskus ir jie visada skaudins bet Jusu ir Jusu vaiko pazanga yra Jusu laimejimas ir ejimas i prieki
Mergiona man buvo skaudu pirmoje klaseje matyti skirtumus..po vasaros matydavau dideli suoli, ateini i rugsejo svente ir stovi kramtydama lupas, kad neapsibliautum, matydama vien kaip vaikai kalbasi, bendrauja, sedasi i suolus ir kaip atrodo tavo vaikas salia ju...
Skaudziausia man gal, kad tarp jo ir jo mergaites, su kuria draugavo nuo 1-6 klases deja, bet atsirado emocinio/paauglinio amziaus praraja...kuria JIS SUPRANTA puikiai