QUOTE(Aster @ 2015 04 16, 14:13)
Ačiū, Sayonara
Aš bijau, kad nebūtų taip: aukštai kilęs - žemai pulsi
Klausimas. Prieš kurį laiką turėjau pokalbį. Pagrindinė mintis buvo tokia, kad visur yra svarbi tavo asmeninė nuomonė, t.y. kriterijai sau, savo darbui. Su tuo negalėčiau nesutikti. Bet iš to sekė mintis, kad nereikia ir negalima lygiuotis į LT fotografiją, nes pasauliniu mastu mes nuolat atsiliekame trimis žingsniais. Kaip manote jūs? Ar turite LT fotografų guru? Kas jie? Kodėl jie?
Ir vis mąstau apie komercinę fotografiją. Juk dauguma tuo užsiimate. Ar jums tai patinka? Ar esate patenkintos tuo darbu ir rezultatais? Jei neužsiimate, tai kodėl?
Vakar pirmą kartą nutiko taip! Pamačiau gatvėje mašiną, žmonės vežėsi kažkokius pastolius. Ryškiai mėlyna mašina, riužavas šniūras, kuriuo parištas bagažinės dangtis ir kyšo ranka, kuri dar laiko tuos pastolius. Ir aš galvoju, kokiu gi kampu reiktų nufotografuoti šį vaizdelį, kaip atrodytų jb?
Nu čia dabar
Įsižeisiu tuoj. Kaip tai lietuviai neturi, kuo didžiuotis? Ir kodėl nesididžiuojame tuo, ką turime? Mes turime be galo stiprią, pasaulyje vertinamą humanistinės fotografijos mokyklą, Sutkų ir jo kartą. Bet nedera pamiršti, kad esame itin maža šalis, ir mums išauginti krūvas gerų fotografų yra elementariai nerealu. O lygiuotis visada reikia į geriausius, kokios tautybės jie bebūtų. Kas čia per diskriminacija?
Aš turiu daug guru. Iš lietuviškųjų - Sutkus, be abejo. Tokios akys gimsta kartą per šimtmetį. Aleksandravičius. Rakauskas. Macijauskas. Luckus. Ir t.t., ir t.t. Iš jaunosios kartos - Danisevičius kol kas vienas stipriausių su mažai konkurencijos. Kelis gerus komercinius fotikus turime, bet man tai jie neįdomūs. Bet tai tik man. Galėčiau nemažai išvardint, laiko dabar nėra. Bet geras klausimas, gera diskusija
Mano kriterijus - matymas, šviesa, gebėjimas vienu kadru papasakoti istoriją, kompozicija, originalus požiūris, kaip diena - taip naujiena.
Aš neužsiimu komercija ir neketinu užsiimti, tai gal kitos pasipasakos. Kodėl? Nenoriu. Netraukia. Bijau, kad hobis taps rutina. Nepatinka tenkinti klientų užgaidas. Nenoriu fotkinti pagal grafiką ar kai reikia, o aš nenoriu. Nepatinka pati komercinė fotografija, jos temos, rezultatas, skaitmeniškumas, masiškumas, "gliancas", ribotumas, jei galima taip pavadinti. Nuobodu man būtų be galo, o aš gyvenime daug nuobodžių dalykų darau, tai dar ir hobį į tai įvaryti atsisakau
Lankau šiuo metu paskaitas apie meno teoriją, tai kaip tik buvo paskaita apie spalvas, tai gal kada nors gal galėsiu, jei netingėsiu, pasidalinti, kaip išrišinėti kadrą, kad jis būtų spalvingai išbaigtas ir patrauklus, traukiantis akį, kokios spalvos tame būtinos
kokios apskritai būna spalvos ir kodėl būtent tam tikros svarbios. kas dailės mokyklą baigę arba dizainus studijuoja, tikriausiai tai žino. Iš to, kaip aprašei, turėjo būti fainas kadras, tik jam reikėjo gana artimo plano, ar ne? Spalvas pamačiau
Papildyta:
beje, Aster, puikiai žinai, kad Tau gerai sekasi, todėl neflirtuok čia
žinau, truputis baimės ir atsargumo yra gal ir gerai, jei nestabdo progreso, o, atvirkščiai, jį paskatina