Įkraunama...
Įkraunama...

Besimokinančioms vairuoti

QUOTE(delfiuka @ 2014 10 14, 09:53)
O kuo grindžiamas tas riedėjimas laisva? Kokia nauda automobiliui iš jo?

Prieš įvažiavimą iš anksto įsijungčiau pirmą pavarą, nes greitis tikrai mažas būtų ir neapsimokėtų ta antra...

O sankabą jau kada atleidžiat sankryžoje?

Na kaip zuikis5 ir sako, automobilis įjungus laisvą pavara juda iš inercijos, alia gaunasi kuro taupymas 4u.gif

Gali būti tokių situacijų, kad pirmos iš karto prieš įvažiavimą neįsijungsite, nes įdomiai atrodytų, jei viduryje gatvės sustojat, įsijungiat pirmą ir tada jau sukat. Aš suprantu, kai jau važiuojat kur į savo žinomus kiemus ir gatveles, bet šiaip geriausia viduryje eismo sukti įsimetus antrą pavarą ir jau pačioje aikštelėje/kieme jungtis pristabdžius pirmą.

Nelabai supratau klausimo dėl sankabos g.gif Paprastoje sankryžoje sankabą atleidžiu iš karto perjungus pavarą, bet pvz kai laikiau egzaminą buvo kliuvusios dvi tragiškos mašinos, su kuriomis dar turi pagazuoti akseleratoriumi prieš pilnai atleidžiant sankabą, kitaip automobilis užgęsta.
Atsakyti
QUOTE(Tikrė @ 2014 10 14, 14:00)
*Na kaip zuikis5 ir sako, automobilis įjungus laisvą pavara juda iš inercijos, alia gaunasi kuro taupymas 4u.gif


**Nelabai supratau klausimo dėl sankabos g.gif Paprastoje sankryžoje sankabą atleidžiu iš karto perjungus pavarą, bet pvz kai laikiau egzaminą buvo kliuvusios dvi tragiškos mašinos, su kuriomis dar turi pagazuoti akseleratoriumi prieš pilnai atleidžiant sankabą, kitaip automobilis užgęsta.


*Ai, čia visokių diskusijų yra dėl to kuro... vieni sako tauposi, kiti sako įjungus pavarą daugiau sutaupysi... mastau.gif Bet instruktorius kai mokiausi sakė, kad detalės tauposi biggrin.gif

** čia kiek supratau žmogus nespėja atleist sankabos, nes dar mokosi ir lėtai viskas gaunasi turbūt, o kai dar reikia posūkį pataikyt - tai ir pasimiršta ta koja ant sankabos.... man irgi taip būdavo, gerai kad praeita žiema buvo nesnieginga, keliai neslidūs doh.gif
Atsakyti
QUOTE(zuikis5 @ 2014 10 14, 12:09)
Prieš posūkį ar įvažiuojant į aikštelę ar kitu pan. atveju mane mokė taip: 1. Negazuoju. 2. Kai jau priartėju, jei greitis dar per didelis - spaudžiu stabdį. 3. Kai greitis atitinkamai nukrenta - spaudžiu sankabą (stabdį laikau nuspaudus kiek reikia, nereik atleidinėt). 4. Jau prie pat posūkio ar įvažiavimo jungiu reikiamą pavarą (1-2-3 pagal poreikį ir greitį), atleidžiu visus pedalus.


Aš turbūt visą laiką blogai sukiojau doh.gif Jeigu stoviu pirma prie šviesoforo, užsidega man žalias, suku į kairę, tai jungiu pirmą, atleidžiu visus pedalus ir tiesiog suku? Nes iki šiol taip sukdavau su iki galo neatleista sankaba (mokė, kad niekad neatleisčiau ant pirmos + bijau užgest, bet kaip supratau egzamine žymėtų klaidą?) ir dar gazą biški spausdavau. g.gif
Atsakyti
QUOTE(Tikrė @ 2014 10 14, 14:00)
Gali būti tokių situacijų, kad pirmos iš karto prieš įvažiavimą neįsijungsite, nes įdomiai atrodytų, jei viduryje gatvės sustojat, įsijungiat pirmą ir tada jau sukat. Aš suprantu, kai jau važiuojat kur į savo žinomus kiemus ir gatveles, bet šiaip geriausia viduryje eismo sukti įsimetus antrą pavarą ir jau pačioje aikštelėje/kieme jungtis pristabdžius pirmą.

Nelabai supratau klausimo dėl sankabos g.gif Paprastoje sankryžoje sankabą atleidžiu iš karto perjungus pavarą, bet pvz kai laikiau egzaminą buvo kliuvusios dvi tragiškos mašinos, su kuriomis dar turi pagazuoti akseleratoriumi prieš pilnai atleidžiant sankabą, kitaip automobilis užgęsta.

Nelabai supratau, kodėl reikalingas sustojimas, kad būtų galima pirmą pavarą įsimest? Kaip antrą jungi, taip ir pirmą, kam tą mašiną stabdyt? Jei palaipsniui mažinamos pavaros, tai tiesiog anksčiau pasiruoši manevrui. Kai kur įvažiavimai tikrai pakankamai nepatogūs, kad su antra važiuot, bet vėlgi pasikartosiu, kad labai nuo mašinos priklauso, kitose antra beveik lygi pirmai. Kai tas greitis prieš įvažiavimą tik keli km/val., tai su antra niekaip nepavažiuočiau bent ta mašina, su kuria mokiaus...

Į sankryžą įvažiuojant pirma pavara sankabos neišeina atleisti iškart įsimetus pavarą, juk užgesi, todėl ir kilo tas klausimas, kaip pajaust, kada jau saugu atleist ir kur tas sukibimo taškas, kai dar ir dairytis reikia, skubėt ir vairą sukt žiūrint, kad ant bortelio ar į blogą juostą neįšoktum.

Mieste, kai kelias be kliūčių, važiuodavau trečia, sukant į mokyklėlę atleisdavau gazą, pristabdydavau, tada įsijungdavau iškart pirmą, o prie šviesoforo irgi nuo trečios pavaros atleidimas gazo, tada stabdymas, sankaba, pilnas sustojimas ir laisva, jokių perėjimų į antrą ir pirmą, tai praktiškai tas pats gaunasi laiko prasme, kaip ir riedant su laisva, gal net paprasčiau, nes laisva jungiama jau stovint, kai vis tiek nėra ką veikt biggrin.gif Jei regitros taisyklės draudžia taip lėtinti peršokant pavaras, įspėkit mane blush2.gif Per mokyklinį egzaminą gavau kitą instruktorių ir irgi taip važiavau, būtent dėl šito dalyko nieko nesakė. Jei leidžiama, tai toks važiavimas būtų geresnė alternatyva riedantiems su laisva, nes pavarų mažinimas paeiliui ir man stresą įvarytų doh.gif

Pasiskaičiau internete straipsnius ir diskusijas, kas gi taupiau ir geriau, tai pavyzdžiui kai kurie mokyklų vadovai yra griežtai prieš riedėjimą laisva pavara dėl pavojingumo žiemą ir kad su įjungta pavara važiuojant kaip tik taupiau, nes būtent tada nebespaudžiant gazo riedama iš inercijos ir variklis atjungiamas nuo kuro (bent jau šiuolaikiškuose automobiliuose), o įjungus laisvą kuras naudojamas. Turiu vieną pažįstamą, kuris neblogai mašinose nusimano, ryt paklausiu, kas ir kokiu atveju dėvisi ir kuriuo atveju tas kuro padavimas nutraukiamas blush2.gif Bet kokiu atveju manau, kad vis gi verta pasimokint bent dėl savęs ir paprastai sustabdyt prie šviesoforo, žiemą ir patyrę vairuotojai paslysta, tai kaip būsimi klevo lapai žiemą gal nerizikuokim su laisva pavara...
Atsakyti
QUOTE(delfiuka @ 2014 10 14, 21:02)

Pasiskaičiau internete straipsnius ir diskusijas, kas gi taupiau ir geriau, tai pavyzdžiui kai kurie mokyklų vadovai yra griežtai prieš riedėjimą laisva pavara dėl pavojingumo žiemą ir kad su įjungta pavara važiuojant kaip tik taupiau, nes būtent tada nebespaudžiant gazo riedama iš inercijos ir variklis atjungiamas nuo kuro (bent jau šiuolaikiškuose automobiliuose), o įjungus laisvą kuras naudojamas. Turiu vieną pažįstamą, kuris neblogai mašinose nusimano, ryt paklausiu, kas ir kokiu atveju dėvisi ir kuriuo atveju tas kuro padavimas nutraukiamas  blush2.gif Bet kokiu atveju manau, kad vis gi verta pasimokint bent dėl savęs ir paprastai sustabdyt prie šviesoforo, žiemą ir patyrę vairuotojai paslysta, tai kaip būsimi klevo lapai žiemą gal nerizikuokim su laisva pavara...


Taip,riedant ant pavaros nelieciant gazo-kuras nenaudojamas visiskai,sanaudos nulines,todel vienas is ekovairavimo principu ir yra kuo greitesnis isibegejimas ir tolimesnis masinos inercijos isnaudojimas. Riedant ant pavaros varikli suka ratai (kuriuos jau veikia inercija)-atvirksciai,ir masinos kompas atjungia degalu tiekima.Tam yra dar viena salyga-turi buti tokia pavara,kad palaikytu tam tikras apsukas,senesnese masinose (pvz.,kaip mano 96m. astra) kuras nenaudojamas jei apsukos yra 2000 ir daugiau,naujose mazdaug 1500rpm. Ir net klausti kazko apie tai nera butina-visi siuolaikiniai auto turi borto kompiuterius,taigi pakaktu vaziuojant isijungti momentines sanaudas ir matysis kas ir kaip ax.gif
Atsakyti
QUOTE(denaxa @ 2014 10 14, 23:19)
Taip,riedant ant pavaros nelieciant gazo-kuras nenaudojamas visiskai,sanaudos nulines,todel vienas is ekovairavimo principu ir yra kuo greitesnis isibegejimas ir tolimesnis masinos inercijos isnaudojimas. Riedant ant pavaros varikli suka ratai (kuriuos jau veikia inercija)-atvirksciai,ir masinos kompas atjungia degalu tiekima.Tam yra dar viena salyga-turi buti tokia pavara,kad palaikytu tam tikras apsukas,senesnese masinose (pvz.,kaip mano 96m. astra) kuras nenaudojamas jei apsukos yra 2000 ir daugiau,naujose mazdaug 1500rpm. Ir net klausti kazko apie tai nera butina-visi siuolaikiniai auto turi borto kompiuterius,taigi pakaktu vaziuojant isijungti momentines sanaudas ir matysis kas ir kaip ax.gif

Smagu sužinot specialistės nuomonę 4u.gif Tai kodėl reikalaujama to riedėjimo laisva pavara ir jis dar priskiriamas prie ekovairavimo? Juk jis slidžiame kelyje pavojingas ir aplinką kaip tik labiau teršia nei įprastas stabdymas...
Denaxa, o galima sustoti taip kaip aš važiuoju, kad važiuojant trečia pavara prie šviesoforo tiesiog stabdaisi, sustoji ir laisva, o ne mažinant pavaras paeiliui arba iš trečios į pirmą, kai į aikštelę pasukt reikia? blush2.gif
Atsakyti
Siunčiau užklausą į ecodriving dėl tos laisvos pavaros. Pagrindinė mintis: važiavimas laisva pavara yra vienas iš būdų racionaliai išnaudoti automobilio inerciją. Kitas inercijos išnaudojimo būdas - riedėjimas atleidus tik akseleratorių (riedėjimas pavara).
Aiškiau nepasidarė, kuo ta laisva pavara geresnė, kur čia tas racionalumas ir kodėl laisva pavara yra reikalaujama. Ir čia skaitosi firma, kuri organizuoja visiems, net instruktoriams, ekologiško vairavimo kursus blush2.gif Bet net ir jie prie patarimų rašo, kad norint sumažinti greitį pavaros neišjungti. Kažin Regitra atsiųstų atsakymą, kuo remiantis buvo priimtas toks neracionalus reikalavimas? biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(delfiuka @ 2014 10 14, 20:02)
Nelabai supratau, kodėl reikalingas sustojimas, kad būtų galima pirmą pavarą įsimest?

Į sankryžą įvažiuojant pirma pavara sankabos neišeina atleisti iškart įsimetus pavarą, juk užgesi, todėl ir kilo tas klausimas, kaip pajaust, kada jau saugu atleist ir kur tas sukibimo taškas, kai dar ir dairytis reikia, skubėt ir vairą sukt žiūrint, kad ant bortelio ar į blogą juostą neįšoktum.

Šiaip nelabai suprantu, su kokia mašina mokotės vairuoti, riedančiai mašinai įsijungti pirmą pavarą net ir negalima, klaida, pirma pavara yra tik pajudėjimui iš vietos. Gal tą sustojimą ne taip užakcentavau, užtenka pristabdyti, kad mašina nustotų riedėti ir tada jungti pirmą pavarą 4u.gif
Dėl užgesimo tai irgi klausimas, mokiausi su Hyunday i30 ir Golf, laikiau su Hyunday i30, Golf ir Ford Focus. Su Hyunday sankabos iki galo neatleisdavau tik kylant į statų kalną (kokrečiai nuo Regitros sukant į kairę į Romainius), su ja užgesti labai sudėtinga, o va su Golf ir Focus tai tragedija, net ir paprastuose posūkiuose turi pagazuoti prieš pilnai atleidžiant sankabą, nes tikrai užgesi. Nežinau, kaip jus mokė, man užakcentavo, kad pajusiu tokį lengvą virpėjimą atleisdama sankabą, tai pajutus atleidi stabdį ir (jei reikia) pagazuoji 4u.gif
Papildyta:
QUOTE(delfiuka @ 2014 10 14, 21:38)
Denaxa, o galima sustoti taip kaip aš važiuoju, kad važiuojant trečia pavara prie šviesoforo tiesiog stabdaisi, sustoji ir laisva, o ne mažinant pavaras paeiliui arba iš trečios į pirmą, kai į aikštelę pasukt reikia?  blush2.gif

Aš ne denaxa, bet mus mokė, kad taip stabdyti neracionalu, vienas dalykas, kad gausis per staigus stabdymas, turėtum nuosekliau lėtėti 3-2-laisva, nes kaip vyksta stabdymas trečia pavara? Kerti per stabdžius jau staigiau, būtinai turi nuspausti sankabą, kitaip mašina ims "purtytis". Tokį stabdymą mums mokantis leido daryti tik kai mieste jau reikia staigiai stabdyti prieš kliūtį ir pan., bet ne prieš šviesoforą ax.gif
Mane MB jau moko tuos pavarų žeminimus, kad žiemą šoko nebūtų, tai kaip ir denaxa rašo, kad turi būti atitinkamos apsūkos ir greitis tam tikrai pavarai: riedu trečia jau nustojus gazuoti, pajaučiu, kad per aukšta pavara, jungiu antrą, vėl be gazo pariedu, ir jau galiausiai pirmą jungiu, kai mašinai ir antrai pavarai greičio nepakanka, t.y. ji ima stoti. Labai jau daug ceremonijos, jei mieste prie kiekvieno šviesoforo taip darysit 4u.gif
Atsakyti
Aš tai taip sakyčiau - prieš laikant egzaminą reikia geraiįsiskaityti į reikalavimus ir klaidas. Ir atitinkamai mokytis vairuoti. Jeilaikysit egzaminą žiemą - nereikės tos laisvos, ir aišku geriau važiuot pavarą įsijungus kur tik kyla klausimas.... O vat paskui jau kiekvienas atranda savo stilių, jaučia kaip kada elgtis... Dar ir nuo mašinos priklauso...
Atsimenu prieš egzaminą irgi labai pergyvenau dėl tos laisvos (nes mane dar ir nemokė šito, mokiausi kol buvo reikalavimas tik pavarą įsijungus važiuot), o kažkaip natūraliai gavosi: matau pvz. raudona prieky - važiuoju kol galiu su esama pavara, o kai jau reikia jungt žemesnę - laisva ir pririedu pristabdydama. Paprasčiau gerokai, bet žemint pavaras kad išmokė irgi gerai, nes būna visokių situacijų ir visko prireikia... Į taisykles visko nesurašysi...
Atsakyti
QUOTE(Tikrė @ 2014 10 15, 09:36)
Šiaip nelabai suprantu, su kokia mašina mokotės vairuoti, riedančiai mašinai įsijungti pirmą pavarą net ir negalima, klaida, pirma pavara yra tik pajudėjimui iš vietos. Gal tą sustojimą ne taip užakcentavau, užtenka pristabdyti, kad mašina nustotų riedėti ir tada jungti pirmą pavarą 4u.gif
Dėl užgesimo tai irgi klausimas, mokiausi su Hyunday i30 ir Golf, laikiau su Hyunday i30, Golf ir Ford Focus. Su Hyunday sankabos iki galo neatleisdavau tik kylant į statų kalną (kokrečiai nuo Regitros sukant į kairę į Romainius), su ja užgesti labai sudėtinga, o va su Golf ir Focus tai tragedija, net ir paprastuose posūkiuose turi pagazuoti prieš pilnai atleidžiant sankabą, nes tikrai užgesi. Nežinau, kaip jus mokė, man užakcentavo, kad pajusiu tokį lengvą virpėjimą atleisdama sankabą, tai pajutus atleidi stabdį ir (jei reikia) pagazuoji 4u.gif
Papildyta:

Aš ne denaxa, bet mus mokė, kad taip stabdyti neracionalu, vienas dalykas, kad gausis per staigus stabdymas, turėtum nuosekliau lėtėti 3-2-laisva, nes kaip vyksta stabdymas trečia pavara? Kerti per stabdžius jau staigiau, būtinai turi nuspausti sankabą, kitaip mašina ims "purtytis". Tokį stabdymą mums mokantis leido daryti tik kai mieste jau reikia staigiai stabdyti prieš kliūtį ir pan., bet ne prieš šviesoforą ax.gif
Mane MB jau moko tuos pavarų žeminimus, kad žiemą šoko nebūtų, tai kaip ir denaxa rašo, kad turi būti atitinkamos apsūkos ir greitis tam tikrai pavarai: riedu trečia jau nustojus gazuoti, pajaučiu, kad per aukšta pavara, jungiu antrą, vėl be gazo pariedu, ir jau galiausiai pirmą jungiu, kai mašinai ir antrai pavarai greičio nepakanka, t.y. ji ima stoti. Labai jau daug ceremonijos, jei mieste prie kiekvieno šviesoforo taip darysit 4u.gif

Mokiaus su Ford Focus, tai buvo ne kartą užgesimai prie šviesoforo, nesigauna tą viduriuką pagaut, kai šimtas darbų vienu metu laukia..
Na, man stabdymas nuo trečios pavaros gaunasi labai sklandus, jokių kirtimų per stabdžius neprireikia, o sankabą juk bet kokiu atveju stabdymo pabaigoj reikia išmint, kitaip mašina užges, nesvarbu trečia ar pirma pavara. Atleidus gazą mašina labai greit ir pati sulėtėja iki tokio greičio, kad be jokių purtymųsi galima stabdyti. Ką tik pati rašėt, kad riedančiai mašinai pirmos negalima jungti, tai kodėl prie šviesoforo iš antros į pirmą jungiat?
Atsakyti
QUOTE(delfiuka @ 2014 10 15, 07:47)
Ką tik pati rašėt, kad riedančiai mašinai pirmos negalima jungti, tai kodėl prie šviesoforo iš antros į pirmą jungiat?

Kad aš taip nerašiau g.gif Rašiau, kad teisingas žeminimas yra 3-2-laisva prie šviesoforo (mane būtent taip mokė). Su laisva riedant prie šviesoforo sankaba nebūna nuspaudžiama, ją paspaudi tik prieš įmetant laisvą pavarą, o pats sustojimas vyksta jau be sankabos.
Tas pavarų žeminimas, kurio MB mane moko yra ne prie šviesoforo, o įmituojant posūkius apledėjusiame kelyje.
Atsakyti
labas.

Iš klausimų suprantu, kad jūs žyyyyyyyyyyyyymiai labiau pažengusios (neskaitant išlaikiusiųjų) nei aš. Be visiškai jokios praktikos turėjau dar tik 3 pamokas su instruktoriumi. Po pirmos jis siūlė man mokintis su automatu, po ko labai nuliūdau, galvodama, kad esu beviltiška vairuotoja.

po antro karto aikštelėje sekėsi geriau, jau sustoju iš didesnio greičio, važiavau gyvatėle į priekį, posūkis važiuojant atbulomis dar nelabai (visa šlapia nuo prakaito), todėl kitų pamokų (o jos bus po kelių sav. pertraukos nes darbo metu sudėtinga rasti laiko pamokoms) laukiu daugiau su baime, nei su noru..

Bėda ta, kad su vyru dabar ant skyrybų slenksčio ribos, todėl apie papildomą praktiką su juo net kalbos nėra.

Gal kas buvote panašioje situacijoje (aišku, skyrybų nereikia smile.gif ), kaip jums sekėsi išmokti? gal galite rekomenduoti kokį nors instruktorių papildomoms pamokoms paraleliai su turimomis mokykloje (veiksmas Vilniaus Centre), nes maniškis instruktorius "atseit" papildomai nemoko....

Ačiū
Atsakyti