QUOTE(Tikrė @ 2014 10 14, 14:00)
Gali būti tokių situacijų, kad pirmos iš karto prieš įvažiavimą neįsijungsite, nes įdomiai atrodytų, jei viduryje gatvės sustojat, įsijungiat pirmą ir tada jau sukat. Aš suprantu, kai jau važiuojat kur į savo žinomus kiemus ir gatveles, bet šiaip geriausia viduryje eismo sukti įsimetus antrą pavarą ir jau pačioje aikštelėje/kieme jungtis pristabdžius pirmą.
Nelabai supratau klausimo dėl sankabos
Paprastoje sankryžoje sankabą atleidžiu iš karto perjungus pavarą, bet pvz kai laikiau egzaminą buvo kliuvusios dvi tragiškos mašinos, su kuriomis dar turi pagazuoti akseleratoriumi prieš pilnai atleidžiant sankabą, kitaip automobilis užgęsta.
Nelabai supratau, kodėl reikalingas sustojimas, kad būtų galima pirmą pavarą įsimest? Kaip antrą jungi, taip ir pirmą, kam tą mašiną stabdyt? Jei palaipsniui mažinamos pavaros, tai tiesiog anksčiau pasiruoši manevrui. Kai kur įvažiavimai tikrai pakankamai nepatogūs, kad su antra važiuot, bet vėlgi pasikartosiu, kad labai nuo mašinos priklauso, kitose antra beveik lygi pirmai. Kai tas greitis prieš įvažiavimą tik keli km/val., tai su antra niekaip nepavažiuočiau bent ta mašina, su kuria mokiaus...
Į sankryžą įvažiuojant pirma pavara sankabos neišeina atleisti iškart įsimetus pavarą, juk užgesi, todėl ir kilo tas klausimas, kaip pajaust, kada jau saugu atleist ir kur tas sukibimo taškas, kai dar ir dairytis reikia, skubėt ir vairą sukt žiūrint, kad ant bortelio ar į blogą juostą neįšoktum.
Mieste, kai kelias be kliūčių, važiuodavau trečia, sukant į mokyklėlę atleisdavau gazą, pristabdydavau, tada įsijungdavau iškart pirmą, o prie šviesoforo irgi nuo trečios pavaros atleidimas gazo, tada stabdymas, sankaba, pilnas sustojimas ir laisva, jokių perėjimų į antrą ir pirmą, tai praktiškai tas pats gaunasi laiko prasme, kaip ir riedant su laisva, gal net paprasčiau, nes laisva jungiama jau stovint, kai vis tiek nėra ką veikt
Jei regitros taisyklės draudžia taip lėtinti peršokant pavaras, įspėkit mane
Per mokyklinį egzaminą gavau kitą instruktorių ir irgi taip važiavau, būtent dėl šito dalyko nieko nesakė. Jei leidžiama, tai toks važiavimas būtų geresnė alternatyva riedantiems su laisva, nes pavarų mažinimas paeiliui ir man stresą įvarytų
Pasiskaičiau internete straipsnius ir diskusijas, kas gi taupiau ir geriau, tai pavyzdžiui kai kurie mokyklų vadovai yra griežtai prieš riedėjimą laisva pavara dėl pavojingumo žiemą ir kad su įjungta pavara važiuojant kaip tik taupiau, nes būtent tada nebespaudžiant gazo riedama iš inercijos ir variklis atjungiamas nuo kuro (bent jau šiuolaikiškuose automobiliuose), o įjungus laisvą kuras naudojamas. Turiu vieną pažįstamą, kuris neblogai mašinose nusimano, ryt paklausiu, kas ir kokiu atveju dėvisi ir kuriuo atveju tas kuro padavimas nutraukiamas
Bet kokiu atveju manau, kad vis gi verta pasimokint bent dėl savęs ir paprastai sustabdyt prie šviesoforo, žiemą ir patyrę vairuotojai paslysta, tai kaip būsimi klevo lapai žiemą gal nerizikuokim su laisva pavara...