Negali eiti pazymos be tevu sutikimo. ir darzelis gali gauti tik ta lapa, kuriame parasytos rekomendacijos spec. pagalbai. pvz. as is VRC svieciau tik tam tikras dalis, kitas uzdengdama, nes tai yra konfidenciali informacija, ir suteikiama tik ta, kuri padeda istaigai (pvz. mokyklai) gauti pinigus uz spec. pagalbas teikiamas vaikui, nors jie bendrai gauna gydytoju komisijos pazyma metams apie integruota namu mokyma, o si pazyma suteikia teise mokyklai gauti pinigelius uz individualu darba su vaiku ir specialistu darba.
O siaip bendrai, pvz. vaikas su epilepsija, arba su ploksciapedyste, ar dar kokia kita beda susijusia su judejimu, sirdimi ir delto eina i spec. darzeli, tai cia jau turi pakenkti vaikui ateityje, kad va jis negali vaikscioti normaliai, arba nesioja akinius? Juk ne apie intelekto sutrikimus yra darzeliai ir pazymos
Ta baimė, kad kažkokios pažymos gali pakenkti mokykloje, perdėta.
Jei vaikui kalbos neišsivystymas, daželyje dirbant du-tris metus, sutrikimo laipsnis kinta, lengvėja, dažnai vaikas išeina jau be jokių "diagnozių".
Jei yra žymesnių raidos sutrikimų, susijusių su intelektu, slėpti beprasmiška, nes, laikui bėgant, vis tiek išryškės mokymosi sunkumai, mokykla siūlys įvertinti spec. poreikius.
Jei yra somatinių ligų/sutrikimų, taip pat maskuotis nereiktų. Mokytoja privalo žinoti, kad, tarkim, klasėje yra sergantis epilepsija, nesveika širdimi, astma, kad ištikus priepuoliui, žinotų, kaip elgtis.
Kadangi dirbu švietimo sistemoje ne vienerius metus, prisimenu, dėl ko buvo įvestas reikalavimas kasmet pristatinėti sveikatos pažymas tiek darželiuose, tiek mokyklose.
Vienais metais Lietuvos mokymo įstaigose ištiko nemažai mirčių. Darželiai/mokyklos neturėjo jokių žinių apie vaiko sveikatą. Nenuostabu, kad vaikas per kūno kultūros pamoką mirė nuo širdies nepakankamumo, nes "fizrukas" jį užvaikė kaip tinginį.
Asmeniškai žinau atvejį, kai vaikas mirė darželyje. Buvo kaltinama auklėtoja. Per tą savaitę, kol vyko ekspertizės ir paaiškėjo, jog vaikas mirė sava mirtimi, auklėtoja atsidūrė psichiatrijos ligoninėje.
Taigi, nemoralizuodama ir negąsdindama sakau: neteikdamos žinių apie vaiko spec. poreikius ar sveikatos sutrikimus, prisiimate visą atsakomybę dėl visų pasekmių.
Jei vaikui kalbos neišsivystymas, daželyje dirbant du-tris metus, sutrikimo laipsnis kinta, lengvėja, dažnai vaikas išeina jau be jokių "diagnozių".
Jei yra žymesnių raidos sutrikimų, susijusių su intelektu, slėpti beprasmiška, nes, laikui bėgant, vis tiek išryškės mokymosi sunkumai, mokykla siūlys įvertinti spec. poreikius.
Jei yra somatinių ligų/sutrikimų, taip pat maskuotis nereiktų. Mokytoja privalo žinoti, kad, tarkim, klasėje yra sergantis epilepsija, nesveika širdimi, astma, kad ištikus priepuoliui, žinotų, kaip elgtis.
Kadangi dirbu švietimo sistemoje ne vienerius metus, prisimenu, dėl ko buvo įvestas reikalavimas kasmet pristatinėti sveikatos pažymas tiek darželiuose, tiek mokyklose.
Vienais metais Lietuvos mokymo įstaigose ištiko nemažai mirčių. Darželiai/mokyklos neturėjo jokių žinių apie vaiko sveikatą. Nenuostabu, kad vaikas per kūno kultūros pamoką mirė nuo širdies nepakankamumo, nes "fizrukas" jį užvaikė kaip tinginį.
Asmeniškai žinau atvejį, kai vaikas mirė darželyje. Buvo kaltinama auklėtoja. Per tą savaitę, kol vyko ekspertizės ir paaiškėjo, jog vaikas mirė sava mirtimi, auklėtoja atsidūrė psichiatrijos ligoninėje.
Taigi, nemoralizuodama ir negąsdindama sakau: neteikdamos žinių apie vaiko spec. poreikius ar sveikatos sutrikimus, prisiimate visą atsakomybę dėl visų pasekmių.
ir dar nezinant kad vaikas turi spec poreikiu mokytojas ji daznai vertina kaip "tingini", o zinant kad vaikui sunku, bet jis dirba kiek gali, tevai dirba kiek gali, vaikas gauna specialistu pagalba- poziurys tik teigiama linkme keiciasi. Bet cia apie vyresnes klases, kai mokytoja vaika mato ne tiek daug. O tiketis kad pradineje mokytoja "nepastebes" kad vaiko kalba ar bendrai raida atsilieka- is vis mistika... jei tikrai nepastebes tai ji kokia profesionale? beto pamokas stebi ir loge, ir spec.pedagoge ir psichologe jei tokios mokykloje yra, jos irgi ne aklos ir ne kurcios
Logopedes pamoku nestebi, jos patikrina vaikus atskirai, ir paskui ima i gruipinius uzsiemimus, tuos vaikus, kur sakysim mazos bedos, pvz. maniskiui tai bendroje grupeje nebutu buve jokios naudos, nes nu ten mokesi minsktuju rasyba, nosines...o jis rase be tasku, be didziuju, kartais is viso tik priebalsem...ir dabar dar taip paraso, nors jau astuntokas
Yra "profesionaliu", kurios net iznodamos vaiko spec. poreikius, ji uja
Yra "profesionaliu", kurios net iznodamos vaiko spec. poreikius, ji uja
Sveikos,
Siandien atlikom mano mazei klausos tyrima.girdi 100 proc Tyrima rekomendavo musu logopede.
Merginos reikia patarimo, maniske turi nezymu demesio sutrikima, niekas jai oficialiai sios diagnozes nenustate, cia mano ir kitu zmoniu pastebejimai.
Patarkit ka daryti kaip su vaiku dirbti?gal vis tik parodyti kokiems specams?i raidos centra jauciu nenoriu eiti....diska jai dareme privaciai.Kazkas minejo apie Zveryne esancia klinika ir daktare vardu Dalia- ji lyg psichotrapiaute.?
QUOTE(Alchemie @ 2014 08 22, 15:31)
NIekur nezymima, kokia grupe lankei, ir darzelio pavadinimo man atrodo, niekur ner, nes nesat gimimo liudijima, prasyma, nuotraukas, gyvenamos vietos pazyma, apie darzelius niekas neklausia mokykloje, nes galejai darzelio is viso nelankyti.
Del PPT pazymos, tai ko ejote ten tirtis? jei del kalbos bedu, tai kazkas apsizioplino ir stambiai, nes isvadose turi buti tada parasyta zodziais, kad vaikui rekomenduojama logopedo ir psichologo pagalba, skambinkites i PPT ir pasiaiskinkite.
Zolynelis geras darzelis
Del PPT pazymos, tai ko ejote ten tirtis? jei del kalbos bedu, tai kazkas apsizioplino ir stambiai, nes isvadose turi buti tada parasyta zodziais, kad vaikui rekomenduojama logopedo ir psichologo pagalba, skambinkites i PPT ir pasiaiskinkite.
Zolynelis geras darzelis
Ejome tirtis del raidos, kalba irgi veluoja. Tai keista, kad del to nieko nepazymejo
Del Zolynelio nenoriu spec grupes, o kita musu nenori priimti
Drauges mama dirba, sake aukletojos rekia ant vaiku. Kai kurios atejusios is vaiku atejusios ir sake labai nekokios
lasiniuoti, demesio sutrikimas buna dvieju tipu, t.y. demesio sukaupimo ir islaikymo, kitas rekalas, jei yra plius dar hiperaktyvumas...jei tik demesio sukaupimas, tai reikia per stipriasias vaiko puses mokyti sukauptiislaikyti demesi, uzduociai atlikti. Pvz. daznai stiprioji puse yra rega ir regimoji atmintis (maniskio si vieta yra geniali, kai is klausos info supratimas yra palyginus zemas) taigi, veiklos gana greitai turi keisti viena kita, bet per vaizda, vaizdines priemnoes motyvuoti ir, kad atliktu iki pabaigos uzduotele, taip pat keisti uzduotis is pasyvios i aktyvia ir vel pasyvia, kad nebutu ilgo nejudraus tarpo, kuris vargna ir demesi nukreipia.
Psichoterapija nelabai cia ka pades, mano nuomone, tam reikia igudiu ir aiskios tvarkos, kad vaikui butu lengviau orientuotis
Darlingkirbe, butinai skambinkis i PPT ir aiskinkis, kaip gali buti neirasyta eilute apie kalba, jei del jos ejote tirtis
va kaip buti zada
Ikimokyklinį ugdymą ketina paversti prievole
Yra paruoštas Vyriausybės nutarimas, įstatymo pataisos ir jos, pradėjus dirbti Vyriausybei, bus teikiamos Seimui patvirtinti, kad jau nuo kitų metų turėtumėme privalomą šimtaprocentinį priešmokyklinį ugdymą, - antradienį žurnalistams sakė ministras, surengęs spaudos konferenciją Vilniaus universiteto bibliotekos Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre.
Pasak jo, Lietuvoje skirtingais duomenimis yra 1 - 2,5 tūkst. mokyklos nelankančių nepilnamečių, dalis jų emigravę į užsienį, tačiau dalis nesimoko.
Pasak jo, taip pat kalbamasi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kad pašalpos turi būti skiriamos net tik tiems tėvams, kurie atidirba viešuosius darbus, bet ir sudaro sąlygas mokytis savo vaikams eiti į mokyklą.
Tad dėl to šimtaprocentinio lankymo, pasakyti, kad bus priimti visi reikiami įstatymai ir kad visi vaikai eis į metai iki mokyklos į tą priešmokyklinį ugdymą, negalima. Bet toks noras yra ir tai turime įstatymiškai deklaruoti, - sako D.Pavalkis.
http://www.delfi.lt/...0#ixzz3BUO5bqRt
Psichoterapija nelabai cia ka pades, mano nuomone, tam reikia igudiu ir aiskios tvarkos, kad vaikui butu lengviau orientuotis
Darlingkirbe, butinai skambinkis i PPT ir aiskinkis, kaip gali buti neirasyta eilute apie kalba, jei del jos ejote tirtis
va kaip buti zada
Ikimokyklinį ugdymą ketina paversti prievole
Yra paruoštas Vyriausybės nutarimas, įstatymo pataisos ir jos, pradėjus dirbti Vyriausybei, bus teikiamos Seimui patvirtinti, kad jau nuo kitų metų turėtumėme privalomą šimtaprocentinį priešmokyklinį ugdymą, - antradienį žurnalistams sakė ministras, surengęs spaudos konferenciją Vilniaus universiteto bibliotekos Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre.
Pasak jo, Lietuvoje skirtingais duomenimis yra 1 - 2,5 tūkst. mokyklos nelankančių nepilnamečių, dalis jų emigravę į užsienį, tačiau dalis nesimoko.
Pasak jo, taip pat kalbamasi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kad pašalpos turi būti skiriamos net tik tiems tėvams, kurie atidirba viešuosius darbus, bet ir sudaro sąlygas mokytis savo vaikams eiti į mokyklą.
Tad dėl to šimtaprocentinio lankymo, pasakyti, kad bus priimti visi reikiami įstatymai ir kad visi vaikai eis į metai iki mokyklos į tą priešmokyklinį ugdymą, negalima. Bet toks noras yra ir tai turime įstatymiškai deklaruoti, - sako D.Pavalkis.
http://www.delfi.lt/...0#ixzz3BUO5bqRt
sveikos,mes ir turim raidos sutrikima,sunui 3m.sneka,bet nesuprantamai,tai rugsejo 3d vaziuosim i komisija...
sveikos mamytes labai reikia jusu patarimu ,nes nebezina kur detis mano trimetis dar nekalba...jau net nelaukiu anytos zinciu kas savaite su klausimais ar dar nekalba ? gal jis su negalia ? 2 metu buvom ir Kaune,atliko DISC testa,viskas tvarkoj isskyrus kalba,ji atsilieka .sake nieko blogo nemato tik kad uzsispyres ir nenori daryt visko kas liepiama.Grize i savo miesta kreipemes pas logopede ,bet....tai vaikui kele tik stresa.verke,nenorejo net būti kabinete.liepe netraumuot ir laukt iki 3 metu.o dabar islindus kita problemele.bijo svetimu ir kitu namu tiesiog paniskai (dasidejo tai kad del antro gimdymo buvom atskirai 10 dienu ir dabar isivaizduoja,kad atvyke zmones mane isves ) .matau kad kalba ir emocijos pas ji susije.nes atsiranda vis nauju garsu,bando zodeli koki pasakyt,bet nusivezus pas giminaicius ji istinka baimes priepuolis ir vel kalbos tik mykimai.dabar vel aprimes ir vel nauji garsai.nezinau ka daryt bijau ,kad vesdama pas specialistus dar labiau nepakenkciau nest net dreba ir plesia duris lauk,aisku po kiek laiko aprimsta. gal rekomenduotumet gera psichologe Kaune kuri patartu ir pakonsultotu pirma mane viena ka daryt tokioj situacijoj.
O kabinete būnat kartu su vaiku?
šiaip. pas mane vaikas elgėsi taip, kaip jūs rašot, iki 2 metų 8 mėnesių (kol nėjo į daržą). tai niekur ir nevedžiau, nes nebūtų buvę naudos. iš kabineto nesiplėšdavo, bet kabindavosi į mane mėšlungiškai, atsukusi nugarą daktarams (na, pvz. pas vaikų daktarę). paskui per daržą priprato būt su svetimais, tai pavedžiau du mėnesius daržan, kad visai apsiprastų, ir tada jau pradėjom eit pas logopedę.
nežinau, kur esat, bet gal vaiką į kokius žaidimų kambarius pavedžiot, jei ne darželinis - kad priprastų prie svetimų aplinkų kuo daugiau? galų gale į prekybos centrą vestis ir panašiai, nes kažkaip atrodo, kuo daugiau kartų jam žviegiant "atsisakysit" bendraut su logopede, tuo paskui bus sunkiau prisipratint, gal geriau tegu kokiam žaidimų kambary ar prekybos centre išsiklykia ir pripranta prie kitų...
nu taip iš šono nuomonė.
ir dar - jei paskui aprimsta - taigi gal viskas gerai? jei neišvedat, nežiūrit į tuos drebulius - tai gal vaikas tiesiog ribas mėginasi ir tiek? jo gi dabar kaip tik tam tinkantis amžius...
nes maniškė tai kaip sakiau, kai problema buvo, tai neaprimdavo, kiek sėdėdavo kabinetuose, tiek į mane įsikibusi ir tiek... kad ir kiek ten sėdėtum. tai koks darbas...
šiaip. pas mane vaikas elgėsi taip, kaip jūs rašot, iki 2 metų 8 mėnesių (kol nėjo į daržą). tai niekur ir nevedžiau, nes nebūtų buvę naudos. iš kabineto nesiplėšdavo, bet kabindavosi į mane mėšlungiškai, atsukusi nugarą daktarams (na, pvz. pas vaikų daktarę). paskui per daržą priprato būt su svetimais, tai pavedžiau du mėnesius daržan, kad visai apsiprastų, ir tada jau pradėjom eit pas logopedę.
nežinau, kur esat, bet gal vaiką į kokius žaidimų kambarius pavedžiot, jei ne darželinis - kad priprastų prie svetimų aplinkų kuo daugiau? galų gale į prekybos centrą vestis ir panašiai, nes kažkaip atrodo, kuo daugiau kartų jam žviegiant "atsisakysit" bendraut su logopede, tuo paskui bus sunkiau prisipratint, gal geriau tegu kokiam žaidimų kambary ar prekybos centre išsiklykia ir pripranta prie kitų...
nu taip iš šono nuomonė.
ir dar - jei paskui aprimsta - taigi gal viskas gerai? jei neišvedat, nežiūrit į tuos drebulius - tai gal vaikas tiesiog ribas mėginasi ir tiek? jo gi dabar kaip tik tam tinkantis amžius...
nes maniškė tai kaip sakiau, kai problema buvo, tai neaprimdavo, kiek sėdėdavo kabinetuose, tiek į mane įsikibusi ir tiek... kad ir kiek ten sėdėtum. tai koks darbas...
QUOTE(stripulis @ 2014 08 30, 19:21)
O kabinete būnat kartu su vaiku?
šiaip. pas mane vaikas elgėsi taip, kaip jūs rašot, iki 2 metų 8 mėnesių (kol nėjo į daržą). tai niekur ir nevedžiau, nes nebūtų buvę naudos. iš kabineto nesiplėšdavo, bet kabindavosi į mane mėšlungiškai, atsukusi nugarą daktarams (na, pvz. pas vaikų daktarę). paskui per daržą priprato būt su svetimais, tai pavedžiau du mėnesius daržan, kad visai apsiprastų, ir tada jau pradėjom eit pas logopedę.
nežinau, kur esat, bet gal vaiką į kokius žaidimų kambarius pavedžiot, jei ne darželinis - kad priprastų prie svetimų aplinkų kuo daugiau? galų gale į prekybos centrą vestis ir panašiai, nes kažkaip atrodo, kuo daugiau kartų jam žviegiant "atsisakysit" bendraut su logopede, tuo paskui bus sunkiau prisipratint, gal geriau tegu kokiam žaidimų kambary ar prekybos centre išsiklykia ir pripranta prie kitų...
nu taip iš šono nuomonė.
ir dar - jei paskui aprimsta - taigi gal viskas gerai? jei neišvedat, nežiūrit į tuos drebulius - tai gal vaikas tiesiog ribas mėginasi ir tiek? jo gi dabar kaip tik tam tinkantis amžius...
nes maniškė tai kaip sakiau, kai problema buvo, tai neaprimdavo, kiek sėdėdavo kabinetuose, tiek į mane įsikibusi ir tiek... kad ir kiek ten sėdėtum. tai koks darbas...
šiaip. pas mane vaikas elgėsi taip, kaip jūs rašot, iki 2 metų 8 mėnesių (kol nėjo į daržą). tai niekur ir nevedžiau, nes nebūtų buvę naudos. iš kabineto nesiplėšdavo, bet kabindavosi į mane mėšlungiškai, atsukusi nugarą daktarams (na, pvz. pas vaikų daktarę). paskui per daržą priprato būt su svetimais, tai pavedžiau du mėnesius daržan, kad visai apsiprastų, ir tada jau pradėjom eit pas logopedę.
nežinau, kur esat, bet gal vaiką į kokius žaidimų kambarius pavedžiot, jei ne darželinis - kad priprastų prie svetimų aplinkų kuo daugiau? galų gale į prekybos centrą vestis ir panašiai, nes kažkaip atrodo, kuo daugiau kartų jam žviegiant "atsisakysit" bendraut su logopede, tuo paskui bus sunkiau prisipratint, gal geriau tegu kokiam žaidimų kambary ar prekybos centre išsiklykia ir pripranta prie kitų...
nu taip iš šono nuomonė.
ir dar - jei paskui aprimsta - taigi gal viskas gerai? jei neišvedat, nežiūrit į tuos drebulius - tai gal vaikas tiesiog ribas mėginasi ir tiek? jo gi dabar kaip tik tam tinkantis amžius...
nes maniškė tai kaip sakiau, kai problema buvo, tai neaprimdavo, kiek sėdėdavo kabinetuose, tiek į mane įsikibusi ir tiek... kad ir kiek ten sėdėtum. tai koks darbas...
taip kabinete budavau su juo ,bet po pirmo vizito antra karta jau tempe mane is ten lauk,pats pabego i koridoriu ir verke.cia faktas ,kad jokio produktyvaus darbo negali būti ,kai vaikas net i logopedes puse neziuri i prekybos centrus ir parkus eina noriai.o del tu ribu tai kiti ir mane ramina ,kad jis bando savo virsu paimt ir nekreipciau demesio ,bet kai ta isterija tesiasi apie valanda tai vargeli kiek reikia jegu ir joks specialistas tiek nelauks.dabar bandysiu su juo likt pas giminaicius su nakvyne ,gal taip pripras ,daugiau veziotis.noriu padet savo vaikui ,bet nezinau jau kaip.bandysiu visus variantus .