Alchemie, manau kad pasakojote, bet nebepamenu - kaip jūsų mažylė išmoko šnekėti angliškai? Iš brolio, filmukų? Man tai atrodo neįtikėtina. Vis galvoju kaip vyresnįjį 5 metų sūnų įvesti į anglų kalbą.
Tai brolis kai zaidzia, ar galvoje zaidimus suka ir pats su savim kalbasi, varo angliskai, mokomieji filmukai ale Baby TV (ijungdavau, kol reik pietus pasidaryti, ar pvz. galva issipaluti ) ismoko paraleliai lietuviskai ir angliskai, tiesa laisvai prabilo 4 metu, triju buvo pavieniai zodziai, daiktu, kuriuos zinojo ir ivardindavo ir lietuviskai..Kadangi man darbui tenka klausytis daug anglisku daineliu, visokiu ale skaiciuociu, ketureiliu, na kaip lietuviski mano batai buvo du, tai jis tuos pirmiausiai per melodija ismoko ir eme klausineti, ka reiskia, kai kur pamate tu daineliu filmukine versija, kai kur verciau jai.
Is esmes vaikai iki 7 metu ismoksta antra kalba kaip gimtaja, taciau, mokantis, pamoka turi vykti tik angliskai, t.y. vaikas atsirenka, su kuo kalba lietuviskai, su kuo angliskai, is kur gali tiketis kitos kalbos, ir turetu buti vaizdas arba mokymasis per judesi, veiksma, muzika. Kindermusik tokia programa nuo 4 metu vaikams turi, kaip kitose spec. anglu mokyklose mokoma nezinau, bet manau, kad ten native speakers, t.y. anglakalbiai veda pamokas ir ne po viena per savaite, tik turetu buti ne tik anglakalbis, bet ir mokytojas, nes vien anglakalbis, dar nereiskia, kad yra geras mokytojas
As pvz. ispanu mokiausi pas ispana, kuris yra dar ir puikus pedagogas, negana to ismokes lietuviu, suvokiantis kalbu skirtumus ir kaip mokantis juos isspresti...o kai danu mokiausi, musu destytuve buvo ambasadoriaus zmona, prancuzu literaturos spece, bet danu kalba ji deste taip...siaip sau, ypac tai pajutau, kai gavau labai gera pedagoga
Is esmes vaikai iki 7 metu ismoksta antra kalba kaip gimtaja, taciau, mokantis, pamoka turi vykti tik angliskai, t.y. vaikas atsirenka, su kuo kalba lietuviskai, su kuo angliskai, is kur gali tiketis kitos kalbos, ir turetu buti vaizdas arba mokymasis per judesi, veiksma, muzika. Kindermusik tokia programa nuo 4 metu vaikams turi, kaip kitose spec. anglu mokyklose mokoma nezinau, bet manau, kad ten native speakers, t.y. anglakalbiai veda pamokas ir ne po viena per savaite, tik turetu buti ne tik anglakalbis, bet ir mokytojas, nes vien anglakalbis, dar nereiskia, kad yra geras mokytojas
As pvz. ispanu mokiausi pas ispana, kuris yra dar ir puikus pedagogas, negana to ismokes lietuviu, suvokiantis kalbu skirtumus ir kaip mokantis juos isspresti...o kai danu mokiausi, musu destytuve buvo ambasadoriaus zmona, prancuzu literaturos spece, bet danu kalba ji deste taip...siaip sau, ypac tai pajutau, kai gavau labai gera pedagoga
QUOTE(Alchemie @ 2014 09 12, 11:41)
As pvz. ispanu mokiausi pas ispana, kuris yra dar ir puikus pedagogas, negana to ismokes lietuviu, suvokiantis kalbu skirtumus ir kaip mokantis juos isspresti...o kai danu mokiausi, musu destytuve buvo ambasadoriaus zmona, prancuzu literaturos spece, bet danu kalba ji deste taip...siaip sau, ypac tai pajutau, kai gavau labai gera pedagoga
Ispanų lengva labai. Mėnesį pakeliavus, jau galima susikalbėti ispaniškai.
O danų .
Kai koncertavau Danijoje, tai iš to mėnesio atsimenu vienintelę frazę - "drenge penge"
Nu iurint kokiam lygmenyje susikalbeti ispaniskai..siaip gramatika tikrai nera lengva, ypac butieji laikai. Jwei mokaisi taip ale how are you yes I how tai lengva, jei gramatika pasigilini, reikia ir gramatikos ir praktikos gyvai
Dau kaip tik as DK budama per 2 sav. pradejau kalbeti daniskai paprastom buitinem temom, ten gramatika paprastesne, ir zodziu labai daug skolintu is germanu, ir anglu kalbu, savu nedaug jie turi specifisku
Dau kaip tik as DK budama per 2 sav. pradejau kalbeti daniskai paprastom buitinem temom, ten gramatika paprastesne, ir zodziu labai daug skolintu is germanu, ir anglu kalbu, savu nedaug jie turi specifisku
geriau papasakokit kodel vaikas kuris gali istart "staryj" i "slon" negali istart "staryj slon"? (sako arba "taryj slon" arba "staryj lon")
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 13, 22:06)
geriau papasakokit kodel vaikas kuris gali istart "staryj" i "slon" negali istart "staryj slon"? (sako arba "taryj slon" arba "staryj lon")
Sunku pasakyti. Greičiausiai motorika "nesuveikia", vis gi artikuliaciniu požiūriu sunkūs žodžiai. Bandykit daryt nedidelę pauzę tarp šių žodžių. Jei ištaria atskirus žodžius, laikui bėgant išmoks ir sraute.
o kodel ne molodoi slon cia siaip
QUOTE(Alchemie @ 2014 09 14, 12:28)
o kodel ne molodoi slon cia siaip
geras jau prazilt baigiu su tuo drambliu "spit spokojno staryj slon" mission impossible reikia pakeist "ležit spokojno nemolodoj slon"
Papildyta:
QUOTE(klopedija @ 2014 09 14, 09:59)
Sunku pasakyti. Greičiausiai motorika "nesuveikia", vis gi artikuliaciniu požiūriu sunkūs žodžiai. Bandykit daryt nedidelę pauzę tarp šių žodžių. Jei ištaria atskirus žodžius, laikui bėgant išmoks ir sraute.
tipo neprarast vilties? Pauze nepadeda sako "ssssssstaryj ................ ???? lon???" toks ispudis kad ne tarimas beda bet kazkaip pamirsta? ka sakyt toliau
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 14, 12:47)
tipo neprarast vilties?
***
toks ispudis kad ne tarimas beda bet kazkaip pamirsta? ka sakyt toliau
Tiesiog kuriam laikui "užmiršt" tą eilėraštį, nes dabar gaunasi kažkoks užsiciklinimas.***
toks ispudis kad ne tarimas beda bet kazkaip pamirsta? ka sakyt toliau
***
Čia gi sunku: "sp... sp... st... sl..."
Yra toks kinestezinis sutrikimas, kai vaikas nesuvokia ir nejaučia judesių, padėties erdvėje, jėgos.
Čia rašoma: http://www.lrspa.lt/...kymosi-sunkumus
Jei vaikas turi kinestezinio suvokimo nepakankamumą, jis gali patirti sunkumų:
- atlikdamas sudėtingesnius smulkiosios ir stambiosios motorikos pratimų derinius (važinėjimas dviračiu, batraiščių užrišimas, rašymas, piešimas);
- atlikdamas smulkiosios motorikos judesius, reikalaujančius tam tikros jėgos amplitudės. Jiems sunku vaizduoti objektus tam tikro dydžio, tam tikrose ribose, pvz., spalvindami gali išlįsti už piešinio kontūro ribų, nesilaikyti rašymo linijų, rėmų" ir pan.;
- tardamas garsus - dažnai atsiranda garsų tarimo netikslumai, susiję su artikuliacinio aparato padargų padėties kinetinio pajutimo trūkumu. Kai kurių vaikų labai silpnai išreikšta mimika.
Nesakau, kad Jūsų atveju yra šis sutrikimas, bet, kol viskas "neįaugo į kraują", tokie reiškiniai nereti. Laikui bėgant "sp... sp... st... sl..." automatizuosis.
Papildyta:
P.s.
Neseniai kalbėjom apie smulkiosios motorikos ir kalbos ryšį. Tai šiuo atveju smulkiosios motorikos lavinimas labai pageidautinas.
o! itariu labai pataiket, nes panasiai psichologe kalbejo, ji (dukra) iki siuol piesia galvakojus, kas pasak psichologes butent parodo kad nesuvokia savo kuno. Aciu, paskaitysiu
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 14, 13:07)
o! itariu labai pataiket,
Na, štai ir paaiškėjo, kokia nelengva ta psichologinė-pedagoginė diagnostika. Kartais, atrodo, menka smulkmena, neatkreipiam dėmesio, o ji yra labai svarbi. Per valandą neištirsi, kaip smegenys priima ir perdirba skirtingo modalumo, t.y., klausos, regos, lytėjimo duomenis. Tik darbo eigoje išryškėja tam tikri ypatumai.Pvz., būna, kad vaikas gerai girdi ir suvokia klausimą/užduotį, mintyse suformuluoja atsakymą/veiksmą, o atsakyti/atlikti užduotį negeba, nes šioje vietoje trūkusi grandinė "priėmiau-perdirbau-retransliuoju"... Būna ir kitaip: "priėmiau-smegenys neteisingai perdirbo informaciją-retransliuoju klaidingai"...
Magnetiniai rezonansai galėtų parodyti, kurioje vietoje "trūkinėja grandinėlė", bet kas gi pas mus tiria tokius dalykus?
Taigi... matai, kad vaikas protingas, gebantis, organizuojantis..o neiseina...o neurologiniam lygmenyje..niekas neko nedaro, netiria, nesivargina