Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba, 16 tema

Gerai, nelabai ir tikėjausi, kad kažką suprasit. O esmė tame, kad su auklėtojomis, logopede ir vedėja bendrauja mama, o ne aš. Buvo kvailas įsitikinimas, kad mama, kaip nedirbanti, gali ir pabendraut glaudžiau, o mane informuos, kol aš juos išlaikau. Bet, kaip matom, yra kažkur trūkusi grandis, tai dabar ir ieškau jos, nes dauguma info, kurią darželio personalas sakosi perdavusios, manęs nepasiekia. Na, bet čia jau detalės, reiks pirmadienį pereit per kabinetus ir susitikus pasikalbėt.
Atsakyti
dmu, siaip neturi teises teikt info ne tevams blush2.gif net poliklinikoje pasirasot toki popieriu, kortoje buna irasyta: kam galima teikt info. Kas zino kokie jusu santykiai su mama ir gal nenorit kad ji kazka zinotu apie vaiko bedas. Beto, dabar yra tokia nuostata, deja, informuot kuo teigiamiau. As i darza kasdien vis einu, aukletojos VISADA man sake "viskas gerai, viskas gerai", tik loge vis "tas blogai, anas blogai", na bet kaip ir vaizdas neblogas, gi aukletojos "bendrauja, zaidzia, ttt", o kai paskambino i darza is VRC o paskui man perdave ka pasake aukletojos apie mano vaika blink.gif blink.gif blink.gif BET kaip sistemos dalis galiu pasakyt: taip, dabar taip reikalaujama. Tevai informuojami paskutiniai (tiksliau viskas paduodama teigiamai, nesakoma "jusu vaikas ismoko viena raide nors kiti grupes vaikai moka jau 15 raidziu" o sako "jusu vaikas daro pazanga, jau raides pradejo mokintis", t.y. nemeluoja, bet pasako taip, kad teigiamas vaizdas susidaro.
Atsakyti
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 06, 10:54)
As i darza kasdien vis einu, aukletojos VISADA man sake "viskas gerai, viskas gerai"

čia rašo to paties vaiko mama apie kurią kalba dmu
mums auklėtoja rekomendavo nusipirkt Šitą knygą, dirbs su vaiku pagal ją.

o ką jūs manot apie tą knygą? ar verta dėmesio?
Atsakyti
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 06, 10:18)
Klopedija, as jums noriu geliu padovanot, kad ir virtualiu  bis.gif  bis.gif Labai mums padejot vasara su tais irasais ir siaip padrasinot. Buvo jau pas mus "namine" loge, sake "NEREALI pazanga per vasara, sunku net patiket"  thumbup.gif  thumbup.gif

Ir dar, gal galit del smulkiosios motorikos pakomentuot, siaip idomu. Kinezoterapeute pasake, kad naujausiai tyrimai rodo, kad jei gerai vystosi smulkioji motorika- dazniausiai (jei nera kurtumo ar kokiu kitu organiniu bedu) gerai vystosi ir kalba, bet atgal negalioja: jei nera kalbos tai papildomas smulkiosios motorikos lavinimas neduoda teigiamo poveikio kalbai. Na idomu ar taip?  g.gif (as kazkaip is vis nlb to rysio su motorika izvelgiu, mano abieju panu visad smulkioji buvo i prieki, o kalba  doh.gif )
Oi, ačiū... blush2.gif aciuks.gif

Ryšys tarp motorikos ir kalbos (tiksliau, kalbėjimo, nes tai ir liežuvio, mimikos raumenų motorinė veikla) tikrai yra. mirksiukas.gif Tik įžvelgti ir įvertinti, kiek smulkiosios motorikos lavinimas padeda kalbėjimui, įvertinti sunku. Vieniems labiau, kitiems menkiau. Bet kokiu atveju nekenkia. Tačiau labiau praverčia artikuliacinė mankšta.
Paprastai, jei smulkioji motorika išlavėjusi, vaikas noriai renkasi veiklas, kur reikia knibinėtis (karpyt, lipdyt, varstyt, konstruot iš smulkių detalių ir t.t.) Jei s. m. neišlavėjusi, reikėtų skatinti, dominti tom veiklom, - mokykloje lengviau įvaldys raštą.

QUOTE(dmu @ 2014 09 06, 10:46)
Gerai, nelabai ir tikėjausi, kad kažką suprasit. 
dmu, aš suprantu ką kalbi. mirksiukas.gif
Tiesiog gal kaltas stereotipinis požiūris, kad mamoms labiau rūpi vaikų ugdymo klausimai, o tėvai mažai domisi. Pas mane dažnai ateina tėvai, normaliai bendraujam. Ateina ir mamos, su kuriomis bendros šnekos nerandam. Būna visaip.

Li, nevarčiau šios knygos. Ištrauka, sakyčiau, beletristinė, nieko nesako apie ugdymo formas ir metodus. Jei yra konkrečių patarimų, orientacinė programa, gal ir verta dėmesio. g.gif
Atsiliepimas apie knygą:
http://www.rasyk.lt/...nijus/4509.html

Papildyta:
QUOTE(Li @ 2014 09 06, 11:21)
mums auklėtoja rekomendavo nusipirkt Šitą knygą, dirbs su vaiku pagal ją.
Bet kažkaip keistai skamba... g.gif
Ji dirbs pagal šią knygą, o jūs turit nusipirkti? O auklėtoja jau skaitė šią knygą, išbandžius praktikoje?

Be to, ne vien auklėtoja turėtų dirbti IR TĖVAI turi dirbti, nuosekliai, sistemingai, pasitardami su specialistais. Neužmirškit, kad specialistai jūsų vaikui skirs epizodinį dėmesį, tarkim, auklėtoja kasdien po 20 min., logopedė triskart per savaitę po 20 min... Čia mažas lašelis darbo, kurį, kaip numanau, turite nuveikti KOMANDOJE... doh.gif
TĖVAI daro stebuklus, ką ir padarė minėtos knygos autorė: http://www.rasyk.lt/...ne-barnett.html
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo klopedija: 06 rugsėjo 2014 - 10:52
aš ne klopedija, bet galiu patvirtint, kad mums smulkiosios motorikos lavinimas neturėjo JOKIO ryšio su kalba.
būčiau norėjusi tą tyrimą turėt, kai mano vaikui buvo dveji ir mes kaip pamišę ant tos smulkiosios motorikos dirbom, su viltim, kad tai turės kokio sąryšio su kalba teigiamo doh.gif ir aš vis įsivaizdavau, kad kažko nedadarau, kad dar dar ir...
Atsakyti
Maniskio smulkioji motorika buvo puiki, bet jis nepiese, tiesa jis ir kalbejo daug, normaliais zodziais tik be sakinio strukturos, o kai eme dirbti su logopede, o pusmecio eme piesti, labai greitai praejo visas piesimo fazes nuo galvakoju iki rimtu piesiniu ir kompozicija, spalvos, piesinio ispildymas buvo puikus, nors zmogaus piesimas liko labai labai stilizuotas ale rutuliukas ir pagaliukai. Sita dalyka as sieju, kad piesimas reikalauja tam tikros struktuso, ir atsiradus sakinio strukturai, minties strukturai zodiniu pavidalu, susitvarke ir piesimas, bet su smulkiaja motorika, nelabai maciau rysio, nes toj vietoj jis puikiai tvarkesi
Atsakyti
as is vis viska i atskirus stalcius deciau: mano smulkioji motorika puiki, 4 metuku neriau vaseliu, mezgiau, na, tikiuosi normaliai kalbu blush2.gif o nupiest obuoli, zuvi ar zmogu- ne mano jegom, mano piesiniai kaip kokio 3m vaiko doh.gif taip pat pazistu protinga issilavinusi, iskalbu zmogu kurio motorika labai prasta, ir smulkioji ir stambioji- kalbai ar intelektui netrugdo ir piest moka neblogai.
Atsakyti
Stripuli, o kada pas Jūsų dukrytę prasidėjo klausimas KODĖL?
Atsakyti
QUOTE(-Delta- @ 2014 09 07, 10:07)
Stripuli, o kada pas Jūsų dukrytę prasidėjo klausimas KODĖL?


pas maniske 6,5 taip ir neprasidejo schmoll.gif (nebent tik kontekste kodel neperki saldainio). Klausimo "kas cia" irgi nei is vienos negirdejau.
Atsakyti
QUOTE(-Delta- @ 2014 09 07, 10:07)
kada (...) prasidėjo klausimas KODĖL?
Šis klausimas atsiranda apie 6 metus. Ir tai dažniausiai, kaip rašo Mergiona:
QUOTE(Mergiona @ 2014 09 07, 10:22)
pas maniske 6,5 taip ir neprasidejo  schmoll.gif (nebent tik kontekste kodel neperki saldainio).
... arba "kodėl turiu valgyt šitą košę?"

Kai ikimokyklinukas kažko nori/nenori, dažniausiai kyla protestas: "neisiu į darželį!" "nesirengsiu šitos suknelės!" "noriu šitos mašinėlės!"
Taip yra dėl to, kad tik apie 6-7 m. (kartais ir anksčiau) pradeda formuotis loginis mąstymas, kai vaikas atranda ne tik fizinius, bet ir loginius priežasties pasekmės ryšius.
Tskant, iki mokyklos visai normalu nekelti klausimo "kodėl?" mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2014 09 07, 11:48)
Tskant, iki mokyklos visai normalu nekelti klausimo "kodėl?"  mirksiukas.gif

neklausti "kodėl" gal ir normalu, bet jau visus kitus klausimus užduot manau vaikas turėtų, ko mes iš savojo vis dar nesulaukiam...
Atsakyti
QUOTE(Li @ 2014 09 07, 11:56)
visus kitus klausimus užduot manau vaikas turėtų,
Paklausiu ne kaip specialistas: o kodėl turėtų?
Vieni nuolat įkyriai klausinėja ir nedaro jokių išvadų; kitiems tiesiog tų klausimų nekyla arba patys išsiaiškina rūpimas problemas.
Priimkit tai kaip savitumą ir išnaudokit vaiko interesus.

Aš manau: jei jau vaikas paklausia to, ką ir pats, kaip dmu rašė, žino, telieka išsiaiškinti, kaip jis tas išvadas pasidaro. Svarbiausias klausimas šiuo atveju: ar vaiko išmąstymai adekvatūs? Ar atitinka situaciją, kontekstą? Ar visiškos "pievos"?

Li, dmu, geriau parašykit, ką jūsų vaikas geba, kas jam sekasi, kokie pomėgiai... mirksiukas.gif Jau sisudariau įspūdį, kad griežtai laikosi tam tikrų normų, ritualų (pvz., sėsti į auto kėdutę ir prisirišti diržu). Būtų blogai, jei nepaisytų jokių taisyklių, veiktų chaotiškai, neprognozuojamai.
Atsakyti