Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba, 16 tema

Nereikia atsiprašinėt smile.gif Pastebėta jau senokai, prieš porą metų ar net daugiau, tuo nelemtuoju lyginimu. Nes kiti vaikai jau plepasi, dalinasi mintimis, o mūsiškis - nieko. Tik kala mintinai ilgiausius tekstus, "ping-pong" būdu atsakinėja į klausimus (kartais susidarydavo įspūdis, kad bendraujama su robotu, kuris atpažįsta klausimus ir į juos "pagroja atsakymus"). Beje, dėl tekstų atkalimo... klausimas dar, ar jis pats gerai suvokia tai, ką kalba. Daiktus jis įvardina normaliai, žino, kas yra kas, bet nekalba. Pedantiškas, tiek tvarkos požiūriu, tiek fonetikos (nors tardamas dar šiek tiek švepluoja, bet labai pyksta, jei kas pasakoma jo paties žargonu ir piktai ir garsiai kartoja tą patį žodį ar frazę, kol kitas žmogus jį pasako taisyklingai). Pažįsta visas raides, skaičius (netgi dviženklius perskaito teisingai), nors kol kas kam to reikia?.. Be to, prisirišęs prie ritualų, bijo naujovių, darželyje būna atskirai nuo kitų...

Su pabendravimais su darželio personalu yra tokia problematika: aš tik nuvedu vaiką į darželį, o tuo metu auklėtojos neturi laiko kalbėtis. Paimu ne aš, jei tada būna pabendraujama, man praktiškai nieko neištransliuojama.

O kalbos gerėjimo nuo lankymosi pas logopedę pradžios... na, pasakysiu grubiai: bent jau aš nepastebėjau.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo dmu: 05 rugsėjo 2014 - 16:27
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 15:56)
Aš spėju, kad pas jį nėra suvokimo, kad kalbą galima naudot bendravimui.
***
Ir panašiau, kad jis ne klausia "išvadų pasitikslinimui", o labiau dėmesio gavimui.
***
bjauriausia tai, kad anksčiau būdavo "ai, išaugs, pradės kalbėt", o dabar jau vos ne "tai kur jūs anksčiau buvot?"
***
Be to, žiūrint į vaikų grupę iš karto matosi išskirtinumas - štai vakar vienas jo grupiokas tiesiai šviesiai man pasakė: tai kad jis nieko nemoka - kalbėt nemoka, piešt nemoka, žaist nemoka... Mano atsakymas buvo paprastas: o gal tu norėtum jam padėt viso to išmokt?
***
Paklausi specų (logopedų, psichologų) ir pan. "tai gal vis dėlto autizmas?" Tai mykia, mykia ir nieko tolkom nepasako. Išvados, manau, aiškios.
Gali būti. Toks spėjimas patvirtintų, kad vaikui nėra vidinio poreikio bendrauti.
***
Ir tai gali būti.
Nebus prieštaravimas ankstesniam teiginiui, jei pasakysiu, kad vaikas ieško dėmesio, bendrauti nori, bet neatranda, kad žodinis kalbėjimas - lengviausia dėmesio reiškimo ir gavimo priemonė.
Bet! Kalba nėra vien žodinis kalbėjimas. mirksiukas.gif Yra dar rašytinė kalba, t.y., rašymas ir skaitymas. Šiais IT laikais daugybė žmonių "sukasi" bendraudami rašytine kalba: mokosi nuotoliniu būdu, perka @ parduotuvėse, susipažįsta ir tuokiasi (!) virtualiai. Kaip bebūtų keista, tie žmonės jaučiasi visiškai komfortiškai.
Asmeniškai aš kaip kurias problemas lengviau sprendžiu ne žodine kalba, o rašytine: paskaitau, pamąstau, paskui raštiškai argumentuoju arba "pildau formas". biggrin.gif
***
Telieka atsikirsti: "O ką jūs anksčiau, patarėt, kokią pagalbą teikėt?.." mirksiukas.gif
***
Labai teisingas argumentas. mirksiukas.gif thumbup.gif
***
Išvados nėra aiškios ir galutinės. Net po "melejono objektyvių" tyrimų vieni medikai pripažįsta vėžį, o kiti ne. tongue.gif Nenuginčijamai paaiškėja tik po letalinės baigties ir skrodimo.
Vienintelė aiški išvada - dirbti su vaiku, išnaudojant jo interesus. biggrin.gif
dmu, manau, kad Tavo vaikas turi panašių interesų į paties. mirksiukas.gif Sėsk prie pc su vaiku, žiūrėk filmukus, naršyk, žaisk ir kalbėk "kas dabar vyksta, ką dabar galvoji, ką jauti?...".
Kol kas taip lavinsis monologinė/saviraiškos kalba. Paskui, tikėtina, vaikas panaudos dialogui/bendravimui.

Na, mes su dmu "vieną kartą matėmės", tai ledžiu sau "nevyniot į vatą". biggrin.gif
Papildyta:
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 17:23)
O kalbos gerėjimo nuo lankymosi pas logopedę pradžios... na, pasakysiu grubiai: bent jau aš nepastebėjau.
Pasitikslinsiu: bendravimo?.. g.gif
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2014 09 05, 17:31)
*
Labai teisingas argumentas.  mirksiukas.gif  thumbup.gif
**
dmu, manau, kad Tavo vaikas turi panašių interesų į paties.  mirksiukas.gif   Sėsk prie pc su vaiku, žiūrėk filmukus, naršyk, žaisk ir kalbėk "kas dabar vyksta, ką dabar galvoji, ką jauti?...".
Kol kas taip lavinsis monologinė/saviraiškos kalba. Paskui, tikėtina, vaikas panaudos dialogui/bendravimui.
***
Na, mes su dmu "vieną kartą matėmės", tai ledžiu sau "nevyniot į vatą".  biggrin.gif
****
Pasitikslinsiu: bendravimo?..  g.gif

*
Beje, tas berniukas visai neblogai su G padraugauja, ir jo atsakymas buvo "gerai, žinoma, padėsiu, jis gi mano draugas!"
**
Darom mes tai. Kažkiek minimaliai gal ir padeda. Tik jam neužtenka kantrybės, pabėga. O šiaip ir "skraidom", ir nuotraukas žiūrim, ir "traukiniais važinėjam". Dėl interesų - sunku pasakyti, kokie yra jo interesai. Labiau gal karstytis, rizikuojant nusisukt sprandą, bei atidarinėt ir uždarinėt spinteles, labai pyškinant dureles. Taip pat važiuoti automobiliu.
***
Na, mes matėmės ne "vieną" kartą, o keletą biggrin.gif Kitą kartą reiks kartu su G atvažiuot į meetą smile.gif
****
Ir bendravimo, ir "leksijos"... tarti garsus/žodžius ir įvardinti daiktus ar reiškinius jis išmoko pats. O bendravimo progreso beveik visai nėra. Bent jau nematau.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo dmu: 05 rugsėjo 2014 - 16:44
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 17:39)
Kitą kartą reiks kartu su G atvažiuot į meetą smile.gif
OK. mirksiukas.gif


Mano šių metų šūkis: "Mylėk, gerbk, visada palaikyk!" Kartais ne tiek vaikams to palaikymo trūksta, kiek tėvams.
user posted image
Atsakyti
Dmu, rašot, kad mėgsta važiuoti automobiliu. O automobilį jūs turit savo?

nes tada būtų galima vaikui duoti jį pavairuoti, o ant kelių laikant su juo kalbėtis - kad ir apie vairo sukiojimą į vieną ar kitą pusę, kad ir tai, kas matosi pro langą, kad ir tai, ar važiuosime lėčiau ar greičiau ir pan...

jei ne, tada galų gale yra visi tie kartingai visokie ir panašūs dalykai - pramoginiai, kur gal irgi pavyktų sudominti "dialogu"... jei jau tokie interesai pas vaiką.

va manosios interesas irgi yra automobiliai, tai jau nuo keturių metų vairuoja mūsų automobilį (aišku pedalus tėtis spaudo ,ir aišku tik kaimo keliukais), kartingais duodasi, ir bent kiek aš matau, labai po to atgydavo noras KALBĖTIS - išsipasakoti įspūdžius, išklausyti, ką mes tuo klausimu pasakysim...

kas link daržo ir logopedės, ar nepavyktų jums iš darbo darbo metu ištrūkti ir susitarti su ja susitikti darže, paklausti, kaip ji dirba, gal ką galėtumėt namie nuveikti, nes kai nėra jokio sąryšio su ja, tai nelabai ir įsivaizduoju, kokia gali būti pažanga, juk ten ji neturi tiek laiko, kad nuverstų su jūsų sunumi kalnus, jums nebendradarbiaujant g.gif
Atsakyti
Automobilį turim. Bet jis prie vairo nesiveržia - "tėtis vairuos". Jo važiavimo ritualas - sėst į kėdutę, tvirtai prisisegt diržais (ką išmoko, tai išmoko), ir važiuot - bet kur, tik ne į darželį (ne darbo metu). Vasarą pabandėm pavažiuot traukiniu (t.y. tikru, ne simuliaciniu) - škandalas buvo juodas, žviegė kaip skerdžiamas. Dėkui konduktoriui kontrolieriui, kad bent kiek pabendravo su juo, nes mūsų neklausė visiškai...

O dėl susitikimo su logopede - sakau, yra nerašyta atranka, su kuo iš tėvų bendraut, su kuo ne. I am persona non grata. Nesąmoningai.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo dmu: 05 rugsėjo 2014 - 19:42
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 20:21)
O dėl susitikimo su logopede - sakau, yra nerašyta atranka, su kuo iš tėvų bendraut, su kuo ne. I am persona non grata. Nesąmoningai.


ant jos kabineto duru parasytos darbo valandos, tarp ju valandos skirtos tevu konsultavimui, ateinat nurodytu laiku, jei nebendrauja- kreipkites i direktore darzo.
Atsakyti
Tai va, tame ir esmė, kad jos jaučiasi savo darbą atlikusios, t.y. informavusios mus. Auklėtojos, vedėja, logopedė... Tačiau iki manęs šita visa informacija paprastai neprieina, nes jos pagal nerašytas taisykles informuoja mamas, o ne tėčius. Todėl visa info apie vaiką mane pasiekia labai pavėlavusi, jei apskritai pasiekia. Galbūt tikrai, kaip sakot, reiks kurią dieną užbėgt už akių ir nueit konsultavimo valandomis į darželį, tik pirmiausia reiks išpešt, kada gi jos konsultuoja.
Atsakyti
dmu, būtinai nueikit, o pešdama sakykit, kad norit atsidėkot už tai, kad dirba su vaiku - ir ateikit su puokštuke gėlių, su pasakymu, kad va, rodos vaikui sekasi neblogai (o ne kad nematot pažangos), pamažėl ir ištrauksit, ką tiksliai jie ten dirba, gal sutiks kas savaitę kokią užduotėlę raštu parašyt ir vaikui į spintelę įkišt, kad kartu padirbėtumėt...
arba variantas pamatysit, kad ten visiška "tufta", tada bus aišku, kad vaikui reik dar kažkokios pagalbos iš šalies, ir darželinės neužteks.

bet nueit mano galva absoliučiai būtina, ir absoliučiai būtina ne su šakėm ir kardais, o kažką tokio kaip rašiau 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 23:29)
Galbūt tikrai, kaip sakot, reiks kurią dieną užbėgt už akių ir nueit konsultavimo valandomis į darželį, tik pirmiausia reiks išpešt, kada gi jos konsultuoja.[/size]


As tesiai leptelesiu, galit neskaityt jei nepatinka, is anksto atsiprasau. blush2.gif

Pas mus darze loge vis stebesi kad is visu vaiku su kuriais dirba vos 3-4 mamos (teciai) nori kazkokios info. Per konsultacines valandas niekas neateina, niekam neidomu. unsure.gif Jusu vaikas ne pirma menesi lanko loge ir jus sakot "galbut" blink.gif reiks "kuria diena" blink.gif nueit tik reikia "ispest" blink.gif Ka jums atrodo loge turi daryt? Pati jusu su gelem laukt prie darzo kad sutiktumet pasikalbet? g.gif Vaikas jusu, susitikimo reikia jums. Loges kabinetas nera pasleptas, o jus net iki jo nenueinat paziuret kada priima tevus? g.gif Ir viesai rasot kad jus "neinformuoja", "su jumis nesikalba". Kas ir kada su jumis turi kalbet? Kazkoks stebuklingas poziuris unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(dmu @ 2014 09 05, 23:29)
tik pirmiausia reiks išpešt, kada gi jos konsultuoja.
Visiškai paprasta: paskambini pavaduotojai ugdymui ir pasiklausi darbo grafiko. Dabar, ateinančią savaitę, pats laikas, nes vyksta organizaciniai darbai (sąrašai, pogrupiai ir t.t.). Žodžiu, nedelsk.
Stripulis labai gerai patarė. mirksiukas.gif
Atsakyti
Klopedija, as jums noriu geliu padovanot, kad ir virtualiu bis.gif bis.gif Labai mums padejot vasara su tais irasais ir siaip padrasinot. Buvo jau pas mus "namine" loge, sake "NEREALI pazanga per vasara, sunku net patiket" thumbup.gif thumbup.gif

Ir dar, gal galit del smulkiosios motorikos pakomentuot, siaip idomu. Kinezoterapeute pasake, kad naujausiai tyrimai rodo, kad jei gerai vystosi smulkioji motorika- dazniausiai (jei nera kurtumo ar kokiu kitu organiniu bedu) gerai vystosi ir kalba, bet atgal negalioja: jei nera kalbos tai papildomas smulkiosios motorikos lavinimas neduoda teigiamo poveikio kalbai. Na idomu ar taip? g.gif (as kazkaip is vis nlb to rysio su motorika izvelgiu, mano abieju panu visad smulkioji buvo i prieki, o kalba doh.gif )
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Mergiona: 06 rugsėjo 2014 - 09:21