Įkraunama...
Įkraunama...

Fotografijos pradžiamokslis

FOTOGRAFIJOS PRADŽIAMOKSLIS

Prisijungti prie mūsų flickr.com grupės galite čia, paspausdami "Join this group" mygtuką. Prisijungę rasite naudingą literatūrą, nuorodas.


SVARBI INFORMACIJA

Kaip įkelti nuotrauką iš
Flickr.com:
Pirmiausia prisijungiame prie Flickr. Įkeliame ten savo nuotrauką. Atsidarome tą nuotrauką. Spaudžiame dešinį pelės klavišą ant nuotraukos ir išsirenkame dydį (mėlynai būna parašyta). Kai atsidaro nuotrauka, spaudžiame dešinį pelės klavišą ir renkamės Copy image location. Ir kopijuojame čia į IMG lauką. Filmukas, kuriame parodoma kaip tai padaryti.

Žinutes cituoti su fotografijomis draudžia moderatorės. Ši tema ne išimtis.

Kritika, komentarai
Mes išsakome tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta geresnio pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba, pvz., pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą kartą fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., nuobodus siužetas ir pan.), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai, kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryti techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - turi pajusti pats fotografuojantysis.

Apie klausimus.
Temon ateinančius naujus žmones ypatingai skatiname pačius ieškoti informacijos, šviestis, domėtis, skaityti, googlinti. Ypač - pasiskaityti flickr temą, ten rasite nemažai atsakymų bei googlinti baziniais klausimais (kas yra išlaikymas, kas yra diafragma, koks jų tarpusavio ryšys, kas yra fokusas, kas yra bokeh, kas yra WB ir pan. ) smile.gif Ir tik tuomet, jei kūliais verčiatės ir vis tiek nerandate atsakymo į Jums rūpimą klausimą arba atsakymo nesuprantate, klauskite apie tuos bazinius dalykus temoje. Supraskite mus, mes tuos klausimus girdime šimtus kartų, o atsakymai yra pasiekiami labai lengvai. Be to, savarankiška informacijos paieška ir jos studijavimas, manome, padeda geriau įsisavinti informaciją. O pirminis informacijos šaltinis yra JŪSŲ FOTOAPARATO INSTRUKCIJA. Perskaitykite ją kelis kartus, tai puikus literatūros kūrinys besimokantiems fotografuoti smile.gif

Ankstesnės temos:
100 tema 101 tema 102 tema 103 tema104 tema 105 tema 106 tema 107 tema 108 tema 109 tema110 tema 111 tema 112 tema 113 tema114 tema 115 tema 116 tema 117 tema 118 tema 119 tema 120 tema 121 tema 122 tema 123 tema 124 tema 125 tema 126 tema127 tema 128 tema 129 tema 130 tema 131 tema 132 tema 133 tema 134 Tema 135 tema 136 tema 137 tema 138 tema 139 tema 140 tema 141 tema 142 tema 143 tema 144 Tema 145 Tema 146 Tema 147 tema 148 tema 149 tema 150 tema 151 tema 152 tema 153 tema 154 tema 155 tema 156 tema 157 tema 158 tema 159 tema 160 tema 161 tema 162 tema 163 tema 164 tema 165 tema 166 tema 167 tema 168 tema 169 tema 170 tema 171 tema
Kaip įsilieti į fotografų pradžiamokslių (ir ne tik) gretas

Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama paskaitinėti dvi tris ankstesnes temas bei atlikti techninius namų darbus. Taip pat į namų darbus žvelgti atsakingai. Juos darote ne mums, o sau.

Jie turi būti pateikti tvarkingai, objektas sufokusuotas. Atidžiai, kūrybingai rinkitės fotografuojamus objektus namų darbams, sužiūrėkite aplinką. Nefotografuokite vaikų žaislų, čiulptukų, trupinių, kosmetikos, buitinių valymo priemonių, higienos reikmenų, skulptūrėlių ir pan. Estetikos elementas - privalomas. Pagalvokite apie tvarkingumą, derančias spalvas, foną ir kt. dalykus. Horizontas privalo būti tiesus.

Nebūtina per vieną dieną atlikti ir priduoti namų darbus. Įsiskaitykite į užduotį, apgalvokite, kokį daiktą imsite, kur jį dėsite ir prie kokio fono, pabandykite atlikti namų darbus su keliais skirtingais objektais, parenkite (sau) kelis variantus, suplanuokite, kokia bus šviesa, kokie reikalingi nustatymai. Sulaukite tinkamo paros meto ir tada darykite namų darbus.

Atlikite VISUS namų darbus paeiliui. Jie buvo parinkti tikslingai ir tikrai palengvins, o gal ir pagreitins mokymosi procesą. Namų darbus galite sukelti visus kartu arba po vieną. Namų darbai laikomi užskaitytais, kai gaunate tris Taip. Jei Jūsų namų darbai pasimeta tarp diskusijų, po kelių psl. pacituokite savo žinutę ir paprašykite komentarų namų darbams. Taip priminsite mums apie save.

•Kelkite sumažintas fotografijas, kad neišsitampytų puslapis ir kad būtų aiškiai matomas skirtumas;
• Nekarpykite namų darbų foto. Sužiūrėkite viską taip, kad nereiktų karpyti;
• Visose fotografijose turi būti aiškus fokusas, be jo toli nevažiuosim;
• Išjungiame ir pamirštame blykstę!
• Nekelkite nuorodų, įkelkite fotografijas. Sutaupysite tų, kurie užskaitys, laiką;
• Į skyrelį galima įsilieti ir neatlikus namų darbų, bet pateikus tris kokybiškas foto, kurios patvirtintų, kad jums tų ND atlikti nereikia smile.gif Norint priimti be ND būtina pasitarti bent keliems senbuviams, o ne tik ką ND atsiskaičiusiems.



Namų darbų užduotys


1. Trys objektai. Šio namų darbo tikslas - išmokti fokusuoti objektus ne tik kadro centre. Pasirinkite lygų pagrindą bei foną. Stenkitės, kad fono linija nebūtų kreiva, nedominuotų, kad Jūsų pasirinkti daiktai negriūtų į vieną ar kitą pusę. Fotografuojame tris priešais fotoaparatą esančius objektus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia, kad objektai būtų vienas už kito, bet ne vienoje linijoje, o kiek pastumti į šoną, tačiau jei pavyks, gali būti kaip parodyta pavyzdyje. Viso turi būti trys nuotraukos. Pavyzdys:
user posted image

2. Fotografuojame pasirinktą objektą nekeisdami atstumo, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą: didžiausia, mažesnė, dar mažesnė. Pvz., f/2, f/5 ir f/11. Mažindami diafragmą reguliuokite išlaikymą ir ISO. Surašykite prie kiekvienos fotografijos nustatymus. Palikite atstumus tarp objekto ir fono. Pavyzdys:
user posted image
Nuotraukų autorė St. Sofi

3. Fotografuojame objektą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį (neturintys kintamo židinio nuotolio obejektyvo šį namų darbą praleidžia). Pasirenkamas vienas fotografavimo taškas, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite “margą” foną, kadangi jame geriausiai matysis, kaip keičiasi fonas, keičiant židinio nuotolį. Kuo didesnis židinio nuotolis, tuo labiau išsiliejęs fonas turi gautis. Pavyzdys:
user posted image
Nuotraukų autorė -Tynka-

4. Fotografuojame objektą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau ir iš visai arti. Čia irgi siūlomas kuo margesnis fonas, kad aiškiai matytųsi, kaip jis keičiasi fotografuojant iš skirtingų atstumų. Pavyzdys:
user posted image
Nuotraukų autorė -Tynka-

5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojame 2-jose aplinkose: natūraliame ir dirbtiniame apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytume skirtumą, darome po 3 foto kiekviename apšvietime - automatiniu wb režimu, pusiau automatiniu (natūraliam – debesėlis, pavėsis, dirbtiniam apšvietimui – lemputė ir kt.) režimu ir rankiniu wb režimu.
WB pavyzdys natūraliame apšvietime:
user posted image
Nuotraukų autorė korete

WB pavyzdys dirbtiniame apšvietime:
user posted image
Nuotraukų autorė korete

Siekite tikslo, nenuleiskite rankų ir tikrai tobulėsite. Štai keli pvz., kaip pasikeitė kelių mūsų narių darbai jiems mokantis temoje. Matosi skirtumas, ar ne? smile.gif

Alabamos darbai pradžioje ir dabar:

user posted image

Vilnis darbai pradžioje ir dabar:

user posted image

Daugiau pvz. kaip mes tobulėjom rasite čia

Projektas: fotografai, kurių darbus vertėtų pamatyti

Marianne Groendahl arba kaip danai rašo - Marianne Grøndahl

user posted image

user posted image

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo sayonara: 28 vasario 2014 - 08:15
ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Rytine Kava 10: 28 vasario 2014 - 09:16
alabama, pamiršau paminėti apie tavo portretą, labai tapybiškas, jaukus, minkštas grožis wub.gif labai patiko ax.gif

say, gražus sapnas, čia darei fotografuojant double exposure ar vėliau du kadrus sulipdei? g.gif
aš kol kas nekertu kaip spaudžiant foto padaryt gražiai double exposure doh.gif na kaip kadrų "sumuštinį" padaryt tai viskas aišku, bet tarkim jei norisi sudėti du portretus vieną šalia kitos arba sudėti vertikalų ir horizontalų kadrą... man kai dėstytojas aiškino vakar, pasirodė nelengva, ypač toje vietoje, kur kadrai susijungia... teks bandyt kitą ketvirtadienį ir pradėt nuo paskaitos pradžios, kad laiko užtektų. Aš sakau gal tu turi kokių idėjų, minčių pasiūlymų, gal kažką pasiskaityt būtų galima lietuviškai g.gif tiesa, reiks dar pačiai turimą knygą pasinagrinėti Michael Langford "The dark room handbook".


kol kas nesiryztu prisėsti prie gimdymo foto doh.gif ech...žinau, kad nieko gero, tai ranka nekyla tiesiog unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(gotte @ 2014 02 28, 10:54)
alabama, pamiršau paminėti apie tavo portretą, labai tapybiškas, jaukus, minkštas grožis wub.gif labai patiko ax.gif

say, gražus sapnas, čia darei fotografuojant double exposure ar vėliau du kadrus sulipdei? g.gif
aš kol kas nekertu kaip spaudžiant foto padaryt gražiai double exposure doh.gif na kaip kadrų "sumuštinį" padaryt tai viskas aišku, bet tarkim jei norisi sudėti du portretus vieną šalia kitos arba sudėti vertikalų ir horizontalų kadrą... man kai dėstytojas aiškino vakar, pasirodė nelengva, ypač toje vietoje, kur kadrai susijungia... teks bandyt kitą ketvirtadienį ir pradėt nuo paskaitos pradžios, kad laiko užtektų. Aš sakau gal tu turi kokių idėjų, minčių pasiūlymų, gal kažką pasiskaityt būtų galima lietuviškai g.gif tiesa, reiks dar pačiai turimą knygą pasinagrinėti Michael Langford "The dark room handbook".
kol kas nesiryztu prisėsti prie gimdymo foto doh.gif ech...žinau, kad nieko gero, tai ranka nekyla tiesiog unsure.gif


mano atveju, deja, tai du sulipdyti kadrai.. nors šiaip double expo mėgstu ir natūralų daryti, bet šis - ne tas atvejis. dėkui už gerą žodį.

gaila, bet nesu spausdinimo ekspertė, ypač double expo. kiek esu praktikoje mačiusi, paprastai pasirenkami to paties formato kadrai ir derinami tarpusavyje, o sudėtingesnių gudrybių tikrai nežinosiu, tai ir padėti, deja, negaliu. pati save į šikną spardau, kad reiktų pradėti spausdinti ir eksperimentuoti pačiai, bet kol kas neprisiverčiu smile.gif tingiu ir bijau biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(sayonara @ 2014 02 28, 11:02)
mano atveju, deja, tai du sulipdyti kadrai.. nors šiaip double expo mėgstu ir natūralų daryti, bet šis - ne tas atvejis. dėkui už gerą žodį.

gaila, bet nesu spausdinimo ekspertė, ypač double expo. kiek esu praktikoje mačiusi, paprastai pasirenkami to paties formato kadrai ir derinami tarpusavyje, o sudėtingesnių gudrybių tikrai nežinosiu, tai ir padėti, deja, negaliu. pati save į šikną spardau, kad reiktų pradėti spausdinti ir eksperimentuoti pačiai, bet kol kas neprisiverčiu smile.gif tingiu ir bijau biggrin.gif

dėkui už paaiškinimą,

man irgi reikia nuolatinio spardymo į šikną, užtai ir pradėjau studijuot, tikrai padeda biggrin.gif

Renkuosi info paskaitoms, įmetu, gal bus įdomu

Robert Frank, vis stebiuosi, kaip reikia pagauti tokį kadrą:

user posted image

tas pats R. Frank, rasizmas:
user posted image

Nick Turpin, įdomu, čia surežinsuota g.gif
user posted image

Matt Stuart:

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo gotte: 28 vasario 2014 - 11:32
gotte, visi šie kadrai geri, bet jie tikrai nėra kažkokie nutolę, kad būtų reikėję kokių nors stebuklingai ypatingų aplinkybių ar ekstraordinarinio talento jiems pagauti..

pvz., pirmas kadras.. laikmetis labai patrauklus, vos ne bet kokia foto iš to meto yra mums wow, ypač jeigu jos kompozicija yra gera.

antras kadras - neturiu supratimo apie autoriaus vertybinę sistemą, bet nesu tikra, kad fotografuodamas jis buvo buvo įsisąmoninęs rasizmą ir kovos prieš jį prasmę. įdomu, kada sąsaja su rasizmu atsirado - kai segregaciją imta kritikuoti JAV prezidento lygmenyje? mes šito nežinom, todėl ši foto gali būti vėliau autoriaus arba jo pagalbininkų "pritempta" prie socialinės realybės, kai atsirado tam palankios politinės aplinkybės. tuo metu tai galėjo būti paprasta gyva foto su gyvais žmonėmis, reaguojančiais į aplinką. žinoma, negaliu paneigti ir to, kad fotografas buvo ypatingai išsilavinęs ir inovatyvaus mąstymo žmogus,kovotojas už juodaodžių teises, bet prisimindama, kaip tuo metu buvo elgiamasi su juodukų gynėjais JAV, drįsčiau tuo abejoti. vienintelė sąmoningumo garantija būtų ta, jei jis pats buvo juodaodis ir fiksavo socialinę ir rasinę neteisybę savo kūryba, nes kitų kovos priemonių greičiausiai neturėjo. sąmoningai negooglinau tai rašydama. per keletą metų, kiek stebiu ir analizuoju sau viduje nuotraukas, nuo klasikų iki šiuolaikinės fotografijos, tai gatvės fotografijoje stebiu tam tikrus paprastus dėsningumus, metodikas, kaip pagauti tą kadrą, pati juk rašei apie decisive moment, dar pridėk gerą šviesą, tam tikrą paros metą, kai šešėliai atlieka kompozicinį vaidmenį, dar pridėk patrauklų architektūrinį foną, įsikurk netoli vienuolyno, susirask reklaminį stendą, suplanuok priešybes ir - voila, netingint galima labai gerų rezultatų pagauti. o štai fotografo autentiškos įžvalgos į ateitį - tikra retenybė. tai, mano galva, dažniau pasikeitusiomis aplinkybėmis atėjusi "pavėluota" mintis, kad kadras galbūt vertingas ir jis toks atseit vertybinis, kritikuojantis, atkreipiantis dėmesį buvo sumanytas nuo pradžios.. na, toks truputį melas sau ir aplinkiniams..smile.gif oi, išsiplėčiau smile.gif tik neperpasakok to dėstytojui, jis užsirauks biggrin.gif
gal aš skeptikė ir visiškai neteisi, bet ne kartą esu pajutus tą dirbtinumą net labiausiai vertinamų klasikų darbuose. jau nekalbant apie atkaltas, atidirbtas kompozicijas ir temas šiuolaikinių gatvės fotografų darbuose. pati tokių esu prikepus.

trečias kadras nesunkus, sėdi ant suolelio parke, kuriame daug dviratininkų ir gaudai ant "motoro" biggrin.gif

paskutinis irgi normaliai, tik reik nebijot šiknos iškėlus paklūpėt ant šaligatvio, kur vaikšto daug vyrų juodais drabužiais biggrin.gif tam labai tinka šventovių prieigos Jeruzalėje, pvz. biggrin.gif

*****, cinikė aš, sorry. na, bet kviečiu diskusijai smile.gif



Atsakyti
Taigi kad aš tų kadrų neįkėliau kaip ypatingai nerealių ar genialių, tik kaip pagautus momentus, kartais visai gerai pasižiūrėti tokių, nes priverčia ir pačiam ne tik akių lygyje fotkinti, bet ir galbūt atsigult ant žemės, "pagaut" aplinką. Beje, šiuo metu žiūriu juxtaposition (oposite) kadrus, tai ir su jumis dalinuosi.

Dėl rasizmo sunku man ginčytis, reiktų prieš tai pasidomėti, kaip čia buvo iš tiesų. Nemėgstu reikšti savo nuomonės, kai nieko apie tai nežinau. Gal autorius pats "įdėjo" tą rasizmą į nuotrauką - atseit juodžiai sėdi gale, pamatė, užfiksavo g.gif

Grįžtant prie pirmos foto, tai jeigu nerežisuota vis tiek čia yra kažkoks paprastas genialumas - visi eina į vieną pusę, o šis žmogelis - į kitą. Ir tame judesyje autorius suspėjo pastebėti, sukomponuoti kadrą, pamatyti momentą, paprasta ir gražu ax.gif

Mums dėstytojas duoda daug patiems diskutuot. Kartais diskusija nueina kažkur į juokų juokelius ir finale visa grupė žvengia iki apsisiusiojimo, nes ekrane kiekvieną kadrą vis kas nors iškreiptai "pakomentuoja" lotuliukas.gif apskritai mes palikti vieni mokytis, tik duodant kažkokį "rėmą", užduotis ir psio.

Say, parašyk man vardą ir pavardę tos moters, kur įdomius darbus (profesijas) fotkino, nebeatkasu to posto.

mano pora kadrų iš gatvės:
user posted image

user posted image
Atsakyti
QUOTE(gotte @ 2014 02 28, 12:13)
Taigi kad aš tų kadrų neįkėliau kaip ypatingai nerealių ar genialių, tik kaip pagautus momentus, kartais visai gerai pasižiūrėti tokių, nes priverčia ir pačiam ne tik akių lygyje fotkinti, bet ir galbūt atsigult ant žemės, "pagaut" aplinką. Beje, šiuo metu žiūriu juxtaposition (oposite) kadrus, tai ir su jumis dalinuosi.

Dėl rasizmo sunku man ginčytis, reiktų prieš tai pasidomėti, kaip čia buvo iš tiesų. Nemėgstu reikšti savo nuomonės, kai nieko apie tai nežinau. Gal autorius pats "įdėjo" tą rasizmą į nuotrauką - atseit juodžiai sėdi gale, pamatė, užfiksavo g.gif

Grįžtant prie pirmos foto, tai jeigu nerežisuota vis tiek čia yra kažkoks paprastas genialumas - visi eina į vieną pusę, o šis žmogelis - į kitą. Ir tame judesyje autorius suspėjo pastebėti, sukomponuoti kadrą, pamatyti momentą, paprasta ir gražu ax.gif

Mums dėstytojas duoda daug patiems diskutuot. Kartais diskusija nueina kažkur į juokų juokelius ir finale visa grupė žvengia iki apsisiusiojimo, nes ekrane kiekvieną kadrą vis kas nors iškreiptai "pakomentuoja" lotuliukas.gif  apskritai mes palikti vieni mokytis, tik duodant kažkokį "rėmą", užduotis ir psio.

Say, parašyk man vardą ir pavardę tos moters, kur įdomius darbus (profesijas) fotkino, nebeatkasu to posto.

mano pora kadrų iš gatvės:



nesakau,kad kėlei kaip šedevrus, tik papyliau savo refleksijų, apibendrinimų smile.gif

tas pirmas tikriausiai ir yra iš parodytų geriausias, išjaustas ir natūralus smile.gif

fainos studijos, pavydu laisvės ir tolerancijos smile.gif

neatkasiu aš to posto, sėdžiu namie ir sergu, gal detektyvė Iks ar kiti detektyvai turės?

p.s. nebandei gatvės foto nenaudot vinječių? mano asmenine nuomone, jos gadina kadrus, atima iš jų individualumą.
Atsakyti
Aš sergu visiška vinjetavimo liga doh.gif nežinau kaip išsigydyt doh.gif nes suretušuotą kadrą, jau lyg ir seivinsiu ir tik šast ant viršaus vinjetę, net širdis atsigauna doh.gif lotuliukas.gif nu rimtai lotuliukas.gif reikės pabandyt nevinjetuoti, nes jau ne tu pirma, kuriai užkliuvo... o pas mane stabdžiai kaip neįsijungia taip neįsijungia unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(gotte @ 2014 02 28, 12:31)
Aš sergu visiška vinjetavimo liga doh.gif nežinau kaip išsigydyt doh.gif nes suretušuotą kadrą, jau lyg ir seivinsiu ir tik šast ant viršaus vinjetę, net širdis atsigauna doh.gif  lotuliukas.gif nu rimtai lotuliukas.gif reikės pabandyt nevinjetuoti, nes jau ne tu pirma, kuriai užkliuvo... o pas mane stabdžiai kaip neįsijungia taip neįsijungia unsure.gif


juokinga liga biggrin.gif biggrin.gif
Atsakyti
va dabar tvarkau kelis kadrus, be vinjetės

user posted image

Londone visiška telefonu ir pad'ų liga, kiek fotkinau gatvėj, tai nėr kadro, kur žmogus nelaikytų rankoj ar prie ausies telefono doh.gif traukiniuose visi į juos įsikniaubę...na bet tiesa, traukiny ir aš taip, nes paprasčiausiai nėr kas veikti cool.gif bet gatvėj, visi kalba, visi rašo, visi muzikos klauso, kartais apima toks jausmas, kad visi serga doh.gif

user posted image

čia kažkaip sumėlynavo kadras gražiai netyčia

user posted image


user posted image

nieko ypatingo tos fotkės, bet jaučiu persilaužimą tame, kad nebebijau pykštelt su fotiku iš arčiau, tai man didelis pasiekimas bigsmile.gif
Atsakyti
gotte, man paskutinioji patinka, tik nupjaučiau dešiniąją pusę, daryčiau kvadratą, išryškėtų ir mergina, ir pirmam plane esantis neryškus žmogus ir jo veido išraiška, kadras kitaip pagrotų, nujaučiu. pabandyk ir pasirodyk smile.gif
Atsakyti