Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 22 tema

QUOTE(Karolis08 @ 2013 12 30, 20:22)
na sekanti nama statydamas deciau tik stiklo paketus i stiraduro rema nes su rekuperatoriumi praktika rodo apie langu darinejima reikia pamirsti  ax.gif
o taip visai papigei gautusi  smile.gif

Čia kalbate ir apie žiemą, ir apie vasarą? Be to, PN rekomenduoja, jei patalpoje yra bent vienas langas, tai jis turi būti atsidarantis. Gali ir rekuperatorius sugesti, o oro reikės. Jei patalpoje du langai, tai vieną galima daryti neatsidarantį. Pvz., mano virtuvėje bus du langai: vienas atsidarantis, kitas - ne.

Dar vienas dalykas - dizainas. Asmeniškai berėmiai langai atrodo negražiai. Jų tvirtumas taip pat manau, kad yra prastesnis nei langų su rėmais. Be to, name yra bent vienos terasinės durys/langas. Jos būtinai turi būti su rėmu, todėl kabai negražiai šalia atrodys berėmis langas.

Ne fengšui, kaip sakoma.
Atsakyti
Kaip suprantu dauguma už tai, kad energetiškai efektyviam namui šildomų grindų daryti nereikia. Siūloma mintis - šildytis oru, t.y. tenų pagalba pašildyti įeinantį orą iki reikiamos temperatūros. Papildomai siūloma recirkuliacija: ar iš visų patalpų, ar tik iš švaresnių, pvz., svetainės ar miegamųjų.

Aš tikiu, kad tokia šildyto sistema puikiai veiktų. Ypač su tokiu rekuperatoriumi.

Bet jei visgi atsisakome šildomų grindų ir namą šildome oriniu šildymu, tai ką daryti su karšto vandens ruošimu? Saulės kolektoriai neefektyvu. Vilius tai pripažino. Mintas jų irgi nedės.

Kas tada lieka - tik elektra? Šiuo atveju problemą reikia spręsti kompleksiškai: ne tik šildymas, bet ir karšto vandens ruošimas. Kokia sistema tokiu atveju geriausiai tinka energetiškai efektyviame name?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 30 gruodžio 2013 - 21:37
QUOTE(Vilienė @ 2013 12 30, 16:10)
Nugriaučiau pertvaros viršurines eiles, tik tiek, kad virš pertvaros praeitų pilnai šiltinimas.

Praeitų šiltinimas kartu su PIR?

QUOTE(Vilienė @ 2013 12 30, 16:10)
Apatinio OSB sluoksnio neliesčiau - jei jau sukalta tai tegul stovi.

Lyg yra hidroizoliacinės plėvelės kvapas. Bet kraštai ne visur užleisti ir kai kur kyšo vata: Ar tikrai sandarumo atžvilgiu nekenks palikti OSB (be to bus sunkoka nudaužyt vieną eilę plytų nuo atitvarų viršaus)?

QUOTE(Vilienė @ 2013 12 30, 16:10)
Ekovatos storis - pagal norą ir galimybes, manau kad ir 40cm. PIR man patinka - lengvai prisisuktų ant OSB, jei pastorinus ekovatą 50mm manau užtektų.

Siūlot visai neprasidėti su neoporu, o iš viršaus nuo bruselių pastorint iki 40cm?

QUOTE(*** @ 2013 12 30, 16:20)
Sunku ka atsakyt, svarbiausias mazgas butu kampas kur stogas su siena susiduria, bent jau piesiny ta vieta nelabai aiskiai pavaizduota.

Čia atsakymas -->
QUOTE(BangaS @ 2013 12 30, 17:09)
Kritinis momentas būtų sandari sujungimo vieta tarp MFP plokštumos ir akytbetonio sienos, ten 100% prichaltūrina statybininkai.

lotuliukas.gif Nežinau daugiau nei papiešiau, todėl pajutau dar šį rudenį, kad palei tą sieną lengvai pučia vėjelis, užtat sprendžiam imtis sandarumo bei stogo šiltalo sujungimo su namo šiltinimu tobulinimo. Tai nuardysim ir bus matyt kaip ten viskas iš tikrųjų yra g.gif

QUOTE(*** @ 2013 12 30, 16:20)
Kas del kampu sandarinimo klausimas butu ar sienos jau tinkuotos ar ne?

Netinkuotos.

QUOTE(BangaS @ 2013 12 30, 17:09)
Daug patikimiau ir paprasčiau būtų šiltinti perdangą virš bruselių ant OSB suklojant PIR 10cm plokštes suklijuotas tarpusavyje ir gautą plokštumą šiek tiek prisukti prie mednių skersinių. Ant viršaus pigiausia būtų užberti +40cm vatos/celiuliozės ir uždengti difuzine, kad vėjas nešvilptų (jeigu nebus vaikštoma) arba suklijuoti 25-30cm putplasčio kaip fasade, užkloti OSB atraižomis vaikščiojimui.

Siūlot palikti kaip yra (osb, bruseliai, tarp jų vata ir osb) ir viską ant viršaus dar lipdyt?
Palėpėje bus vaikščiojama, bus ortakiai išvedžioti ir rekupas įrengtas.

QUOTE(BangaS @ 2013 12 30, 17:09)
Kritinis momentas būtų sandari sujungimo vieta tarp MFP plokštumos ir akytbetonio sienos, ten 100% prichaltūrina statybininkai. Pavasarį kai mažai darbų gal pavyktų pasikviesti kokį Termolitą, kad užpurkštų 35-40kg/m3 PUR putų į šią problematišką vietą ...

Ar šios putos gali purkštis palei stogo skardą ar irgi reikia kompensacinio atstumo (dėl karščio, pvz., 5cm vatos) ? smile.gif

Dar keletas randominių foto ir šiaip kaip gyvai atrodo kai nieko nesimato kai uždengta:
user posted image

user posted image

Kai kur kambariuose šlaitas jungiasi su raudonom plytom, kai kur- su silikato blokeliais.

user posted image

user posted image


Dar klausimėlis, ar ventiliacinius kaminus pašiltinti palėpėje ar palikti taip:

user posted image

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo saaba: 30 gruodžio 2013 - 21:28
Pamacius realu vaizda gryzau prie pradinio posto kuriame man uzkliuvo nebent tik palėpės grindis iškloti OSB, vistiek kažkiek vaikščiojama bus

Jai palepe nesildoma, turi laiptus is siltos patalpos i salta palepe tai tarpai sienos stogo sudurime ne pati didziausia problema smile.gif

Mano stogas vienslaitis, palepe pilvu maks prasliauztum, kazkaip gaila butu tokius
http://img585.images...5/6972/g41g.jpg
plotus palikt uzkaltus, del to manau siltinciau tarp auksciau matomu lentu.. Plotas didelis istisiniai lapai tilps smile.gif
Atsakyti
QUOTE(darius333 @ 2013 12 30, 19:09)
4 karkasas 150 mm uzpurkstas PUR, is vidaus PIR plokste 80 mm uzsandarinta aliumo juosta, 15 mm vertikalus taseliai prie karkaso prilaikantys PIR plokste, OSB 18-22 mm, plius dvigubas gipsas. Ar PIR 80-ukas irgi per silpnas, storesnio nelabai matyt butu prasmes deti. Stoge butu 150 mm PUR tarp gegniu, is vidaus PIR 200-240 mm sandarinta aliumo juosta, taseliai i gegnes 15 mm ir po to ortakiai, apdaila.
5 PUR ant muro del to ir turi privaluma pries EPS gad nera jokiu smeigiu per siltinimo sluoksni, pilnai suprantu, kad kiaurai "prikalus" taselius ant ju gali sukti cetri, apdailines lentas ... bet tai jau butu "kiaurai", tada dedi EPS ir tas pats variantas.
6 Kazkur skaiciau, ar tik ne sitame forume kad PUR mju verte yra artima skersinio medzio mju vertatei, del to ir padariau tokia prielaida  g.gif
7 Sis principas visiskai aiskus, bet kaip kazkas cia parase "zmones sitame forume net nediskutuoja, kad sienos turetu kvepuoti  mirksiukas.gif nes apie vata ar kitas "kvepuojancias", geriau vartoti dregme igeriancias medziagas cia kalba neina. Vis tik langai karkasiniame name man vis dar nelabai aiskus klausimas  doh.gif
11 nama statysime sau, o ne pardavimui, Jei visk iseitu PUR uzsipurksti pigesne kaina nei tamsta parsete, manyciau, kad visai vertintina alternatyva EPS'ui ivertinant darba, sandaruma, ir silumines savybes. Klausiams tik PUR apie 42kg/m3 tankio butu pakankamai ilgaamzes ir uztikrintu ilgalaiki sandaruma medinio karkaso konstruktyve?
12,13 dabar suprantu ka Mintas turejo omenyje, sorry uz ziopluma  blink.gif
kiek supranku karkasiniam namui PP net neverta daryti, matyt ant is lauko ir vidaus apsiltinto pamato butu galima deti koki 300-ini XPS ir ant jo montuoti karkasa  bigsmile.gif ar cia as neteisus ?

Vis tik turiu dar neaisku klausima  - ar imanoma karkasineje konstrukcijoje uz protinga kaina uztikrinti ilgalaiki sandaruma/siltuma ir antro auksto "tyluma" ???


4. OSB turėtų būti tvirtinama prie medinio karkaso. Šiuo atveju viduryje atsiduria PIR plokštė. Sujungti išorinę ir vidinę sienos konstrukcines plokštumas vien tik PUR būtų efektyviausia, bet tai galima padaryti tik gamykloje, gerai kontroliuojamomis sąlygomis. PIR storis aktualus dėl to, kad neatsirastų plyšiai sujungimo vietose. Šiuo atveju gal geriau būtų OSB sukti prie statramsčių, kur liktų visos apkrovos, o ant viršaus tvirtinti PIR ir GKP. Taip būtų mažiau tikėtini PIR įtrūkimai. Vietoj medžio bruselių geriau naudoti klijuotas dvitėjines sijas - nereiks džiovinti, stabilūs matmenys, tikslesnė statyba, mažiau plyšių, mažesni šalčio tiltai. Šalia 150mm labai efektyvaus PUR einanti 150mm medžio sija bus tikras šalčio tiltas. Pas mane jos bus 300mm ir tik kas metrą. Sunku daugiau kažką pakomentuoti neturint patirties karkasinėje statyboje.
5. Vėdinamam fasadui vistiek reiks "smeigių" nesvarbu ar tai būtų PIR/EPS plokštės ar purškiamas PUR (nerekomenduojama dėl nelygaus paviršiaus, kurį reikėtų apipjaustyti, o pjaustyti putų nerekomenduojama). Karkasas apdailai tvirtinti kažkaip ir pats turi būti pritvirtintas prie mūro. Šios "smeigės" gali būti ir be metalo. Naudoti medį pačiame apšiltinimo sluoksnyje nelogiška.
6. Labai priklauso nuo tankio.
7.Tik šlampanti siena turėtų "kvėpuoti". "Kvėpavimas" dar dažnai suprantamas kaip nesandarumas, ko reikėtų vengti. Reikia stengtis, kad šiltalas jokiomis aplinkybėmis nesušlaptų ir nereiks "kvėpavimo". Garo barjeras yra teisingas atsvaras "kvėpavimui", nes sienoms reikia kvėpavimo tik dėl susikaupiančios drėgmės.
11. 35kg/m3 jau yra tvirtas ir ilgaamžis produktas. Padėti dviejų aukštų namo 15cm sienas ant XPS būtų labai rizikinga. PP visgi būtų kažkiek šilčiau ir suteiktų bent kažkiek daugiau termomasės ir komforto, vidines sienas ant PP galima būtų mūryti, nereikalinga hidroizoliacija. Medžiagų kaina labai panaši poliniams ir PP. Polinių pamatų šiltinimas tai hemarojus lyginant su PP šiltinimu.
Atsakyti
QUOTE(*** @ 2013 12 30, 22:07)
Mano stogas vienslaitis, palepe pilvu maks prasliauztum, kazkaip gaila butu tokius
http://img585.images...5/6972/g41g.jpg
plotus palikt uzkaltus, del to manau siltinciau tarp auksciau matomu lentu.. Plotas didelis istisiniai lapai tilps smile.gif

Iki tų skersinių (kur tarp gegnių kaip ten vadinasi) aukštis 1,60m. Foto gali būti apgaulinga dėl erdvės suvokimo, nes fotkinta pritūpus smile.gif
Nuo tų lentų aukščio nelaidosim, nes sudėti trikampiai langai galuose (jų viso trys) kurie vienintelis šviesos pritekėjimas į palėpę ir yra su trijų stiklų paketu, mediniais profiliais ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo saaba: 30 gruodžio 2013 - 22:39
QUOTE(saaba @ 2013 12 30, 21:26)
Siūlot palikti kaip yra (osb, bruseliai, tarp jų vata ir osb) ir viską ant viršaus dar lipdyt?
Palėpėje bus vaikščiojama, bus ortakiai išvedžioti ir rekupas įrengtas.
Ar šios putos gali purkštis palei stogo skardą ar irgi reikia kompensacinio atstumo (dėl karščio, pvz., 5cm vatos) ?  smile.gif


Siūlyčiau šiltinti stogą kaip ir ***. Stogo OSB geras pagrindas PIR plokštei. Daugiau kaip 100mm dėti tikriausiai neracionalu, nes reikia įvertini visų kitų namo dalių apšiltinimą, kaip visumą.
Putoms nereikia apsaugos nuo karščio, bet būtina palikti oro tarpą po skarda vėdinimui ir aišku difuzinė plėvelė virš šiltalo privalo būti, nes nuo skardos daug kondensato varva. Jeigu sugalvosite purkšti putas į stogą ties perdanga tai reikėtų pasirūpinti, kad putos neišlįstų pro grebėstus lauk. Mediena turi būti sausa. Ties perdanga įrengti garo barjerą stogui nelabai išeina, todėl didėja rizika, kad padidės drėgmė užpurkštoje medinėje konstrukcijoje.
Rekuperatorius ir ortakiai turi būti šiltoje erdvėje.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo BangaS: 30 gruodžio 2013 - 23:02
O koks min ventiliacijos kanalas privalomas katilineje jei dujinis katilas yra ir koki silumos nuostoliai butu per toki kanala?
Atsakyti
QUOTE(korida @ 2013 12 30, 18:45)
nesamone  doh.gif uz tokia kaina


Bet tai vienintelis klinkeris tikrai tinkantis PN ax.gif .
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 31 gruodžio 2013 - 00:12
Kazi ar yra geresnis variantas kolektoriu isnaudojimui ziema uz grindini sildyma. Taigi ir viena grindinio kilpa jau yra naudinga, o kai kuriais atvejais ir pakankama. Savadarbiai kolektoriai tikrai sugeba isspausti 50 + lauko temperatura, taigi is savadarbiu galima tureti naudos, net jei lauke -20C.
QUOTE(mintas @ 2013 12 30, 16:42)
Arba darai grindinį, tokį, kaip reikia, statai grindiniam labiausiai tinkantį ŠS ir džiaugiesi mažom šildymo sąnaudom, ar neinvestuoji į šildymo sistemą išvis ir džiaugiesi nė lito neišleidęs ant šildymo sistemos, tarpinis variantas tai "nei luptas, nei pakartas"<{POST_SNAPBACK}>

Paprasciausia trisake jungtis - ko ne dvieju vamzdziu kolektorius? Paemus ketursaki, bus ir kur nuorintoja prisukti.
QUOTE(Vilienė @ 2013 12 30, 16:52)
Nesidomėjau, ar būna dviejų vamzdžių kolektorius? biggrin.gif <{POST_SNAPBACK}>

Valio, as jau ne vienas patikejes Vilienes beremiais langais thumbup.gif
QUOTE(Karolis08 @ 2013 12 30, 20:22)
na sekanti nama statydamas deciau tik stiklo paketus i stiraduro rema nes su rekuperatoriumi praktika rodo apie langu darinejima reikia pamirsti  ax.gif
o taip visai papigei gautusi  smile.gif<{POST_SNAPBACK}>

Atsakyti
QUOTE(saaba @ 2013 12 30, 23:32)
Iki tų skersinių (kur tarp gegnių kaip ten vadinasi) aukštis 1,60m. Foto gali būti apgaulinga dėl erdvės suvokimo, nes fotkinta pritūpus  smile.gif
Nuo tų lentų aukščio nelaidosim, nes sudėti trikampiai langai galuose (jų viso trys) kurie vienintelis šviesos pritekėjimas į palėpę ir yra su trijų stiklų paketu, mediniais profiliais  ax.gif


Kaip suprantu priesgaisrines tasisykles,jum dzin.. Plokste remiasi i kamina.. blink.gif
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2013 12 30, 19:24)
Lanksčių klinkerio plytelių kainos: pačios plytelės - 55lt/m2 + klijai 15lt/m2. Brangu, o spalvų pasirinkimas mažas.



Tai pirk lenkiskas po 25 litus ,jei sitos brangios lotuliukas.gif paziurek kiek normalios vokiskos kainuoja...Nebesakysi kad brangu.. Tik spalvu pasirinbkimas tai menkas tikrai..
Atsakyti
Cia dar kitokios. Bet turbut cibuli turbut tau perbrangu... bigsmile.gif
Atsakyti