Sveikos,
nežinau ar čia klausiu, bet gal kas pasakys ar nukreips kur reikia
Dukra 7 metų, pirmokėlė, atrodo, kad jai sunkiai sekasi rišli kalba, na kai reikia kažką papasakoti, neišeina sklandžiai.
Ar kai reikia atsakyti į kokį užduotą klausimą, nepavyksta sklandžiai, tarkim jeigu reikia ilgesniais sakiniais.
Šiaip, nei švepluoja, garsus taria gerai.
Moka gerai skaityti, rašyti, skaičiuoti.
Reiktu gal mokykloje spec. pedagoges pagalbos ispletoti kalbai jei turite mokykloje toki specialista, nueikite pasikalbeti, pas ka butu galima pasikonsultuoti, ir ar reikia popieriu, kad spec. pedagoge sia kryptimi dirbtu, kad ir grupeleje su kitais vaikais
siai namie bandykite pasaka su paveiksliukais pasakoti, t.y. neilga istorija, kur aiski tekme, pabandyti pasakoti pagal eiga, pridedant vis daugiau detaliu.
Galima ir patiems piesti tokia pasaka
siai namie bandykite pasaka su paveiksliukais pasakoti, t.y. neilga istorija, kur aiski tekme, pabandyti pasakoti pagal eiga, pridedant vis daugiau detaliu.
Galima ir patiems piesti tokia pasaka
QUOTE(Alchemie @ 2014 02 19, 16:46)
Reiktu gal mokykloje spec. pedagoges pagalbos ispletoti kalbai jei turite mokykloje toki specialista, nueikite pasikalbeti, pas ka butu galima pasikonsultuoti, ir ar reikia popieriu, kad spec. pedagoge sia kryptimi dirbtu, kad ir grupeleje su kitais vaikais
siai namie bandykite pasaka su paveiksliukais pasakoti, t.y. neilga istorija, kur aiski tekme, pabandyti pasakoti pagal eiga, pridedant vis daugiau detaliu.
Galima ir patiems piesti tokia pasaka
siai namie bandykite pasaka su paveiksliukais pasakoti, t.y. neilga istorija, kur aiski tekme, pabandyti pasakoti pagal eiga, pridedant vis daugiau detaliu.
Galima ir patiems piesti tokia pasaka
dėkoju už atsakymą. O tai ne logopedės kompetecija ?
Ir aš nesuprantu, ar tai koks sutrikimas? Šiaip, kaip minėjau daugiau viskas jai gerai su kalba, elgesiu ar pan. Na gal kiek jautroka, tokia iš tylesnių. Bet bendrauti mėgsta. Tik vat nesiseka sklandžiai kalbėti, pasakoti. Nes juk palyginu jos klasiokus, kaip bendrauja tarpusavį, plika akimi matau, kad maniškei tai nesiseka, nesuriša ilgų sakinių normaliai
QUOTE(Alchemie @ 2014 02 19, 10:03)
Muzikos poveiki, man sita klaviatura ismeta kartais raides viduryje zodzio
Kai su sunum gulejom VRC, pastebejau, kad vienas berniukas visas tris savaites budavo su ausinem netgi uzsiemimu metu. Paklausiau mamos, kas jis klauso. Pasirodo Mocarta. O kokia itaka turi Mocarto muzika?
Galite nueiti i PPT konsultacijai, jie pasakys ar logopedo, ar spec. pedagogo kompetencija, jei matys, kad reikia darbo, paskirs specus po konsultacijos, tiesiog cia dauguma vaiku su daug rimtesnem problemom, maniskis irgi blogai pasakoja, bet ten aiskios ir sakinio strukturos ir gramatines bedos. Kiek pamenu musu pradineje lofopede grupemis dirbdavo su garsais, gramatika...zodziu mazai ka galiu patarti, gal klopedija pasakys ka bet PPT konsultacja tikrai atvertu daugiau kortu, kas ir kodel kai mnejau su rislia kalba musu logopede dirbo per korteles, Jusu vaikui gal nereikia taip paprastai parsiukas pute baliona, bet galima pradeti ale nuo parsiuko ciuko nuotykiu, parsiukas pute baliona, kita kortele, balionas buvo parsiuko formos, trecia kortele, balionas buvo aprengtas kaip parsiukas. Paskui prideti po budvardi, balionas buvo raudonas, didelis, grazus ir t.t. kartojant vaikas ismoksta pasakoti detaliau. Jei kazkoks klases darbas kai reikia apsakoti teksta, klausimas ar ji supranta is klausos ta teksta? tada reiktu irgi tokiais paveiksliukais, etapais iliustruoti ir sakysim pripiesti po detale teksto. darbo aisku daug, bet...cia tik mano prielaidos ypac jei vaiko regimoji atmintis geresne, nei girdimoji
OVM, gali būti tiesiog toks būdo bruožas. Ne visi ir suaugę kalba raiškiai ir sklandžiai. O ne kurie pliurpia nesustodami, nesvarbu, kad ne į temą.
Bet pasikonsultuoti su specialistais nepakenktų.
Padėti galėtų ir klasės mokytoja. Juk programose numatyta sakinių plėtimo, jungimo mokymas.
Medžiagos darbui galima susirasti ir internete, pvz., https://www.slideboo...6...Ätimas-3kl.
http://en.calameo.co...6720890efd4d6d6
http://www.elogopeda...iniu-sudarymas/
Papildyta:
Ai, dar norėjau paklausti. Ar prieš mokyklą lankėtės pas logopedą?
Bet pasikonsultuoti su specialistais nepakenktų.
Padėti galėtų ir klasės mokytoja. Juk programose numatyta sakinių plėtimo, jungimo mokymas.
Medžiagos darbui galima susirasti ir internete, pvz., https://www.slideboo...6...Ätimas-3kl.
http://en.calameo.co...6720890efd4d6d6
http://www.elogopeda...iniu-sudarymas/
Papildyta:
Ai, dar norėjau paklausti. Ar prieš mokyklą lankėtės pas logopedą?
OVM, sakai, moka gerai rašyti, o kai rašo, tai irgi nerišlumai kažkokie matosi?
Pvz. aš sklandžiai ko nors pasakot iki šiol nemoku, šokinėju nuo Ainošiaus pas Kaipošių ,bet kai rašau ir NORIU sklandžiai parašyt, gaunasi. Tik dažniau nenoriu... Ne, nu mokykloj tai norėdavau ,visada.
O atsakinėt žodžiu - pravalas būdavo, visiškas...
Pvz. aš sklandžiai ko nors pasakot iki šiol nemoku, šokinėju nuo Ainošiaus pas Kaipošių ,bet kai rašau ir NORIU sklandžiai parašyt, gaunasi. Tik dažniau nenoriu... Ne, nu mokykloj tai norėdavau ,visada.
O atsakinėt žodžiu - pravalas būdavo, visiškas...
QUOTE(klopedija @ 2014 02 19, 18:03)
lankėm priešmokyklinėj logopedą, bet šiemet pasakė, kad nebereikia. Teisybę pasakius nustebau...Gal vertėtų dar kartelį su ja pašnekėti...
Na klasės mokytoja moko visus pagal programą. Tai žodžiu pas juos tų užduotėlių labai mažai
Papildyta:
[quote=Alchemie,2014 02 19, 17:20]
dėkoju iš išsamų atsakymą
Papildyta:
QUOTE(stripulis @ 2014 02 19, 18:22)
OVM, sakai, moka gerai rašyti, o kai rašo, tai irgi nerišlumai kažkokie matosi?
Pvz. aš sklandžiai ko nors pasakot iki šiol nemoku, šokinėju nuo Ainošiaus pas Kaipošių ,bet kai rašau ir NORIU sklandžiai parašyt, gaunasi. Tik dažniau nenoriu... Ne, nu mokykloj tai norėdavau ,visada.
O atsakinėt žodžiu - pravalas būdavo, visiškas...
Pvz. aš sklandžiai ko nors pasakot iki šiol nemoku, šokinėju nuo Ainošiaus pas Kaipošių ,bet kai rašau ir NORIU sklandžiai parašyt, gaunasi. Tik dažniau nenoriu... Ne, nu mokykloj tai norėdavau ,visada.
O atsakinėt žodžiu - pravalas būdavo, visiškas...
Na jie dabar pagrinde nurašinėja nuo knygos (būna klaidų) ir rašo trumpų sakinių diktantus, taip pat būną klaidų. Bet tos klaidos būdingos pirmokams. Kažkaip nėra kur rašyme tam nerišlumui pasireikšti pirmoje klasėje.
Šiaip pastebėjau, ji gana išsiblaškiusi. nedrąsi.
Supračiau dar, kad mokykloje nerišliai tarkim atpasakotų kažką, bet dabar tiesiog, tarkim, paklausus, kaip praėjo diena mokykloje, tai ji taip makaluotai, tai tą pasako, tai aną, žodžiu čiut ne atskirų sakinių nuotrupom. Ji pati supranta ką pasakė, deja, mes nevisad pagaunam mintį, kaip ten kas buvo, kas po ko ir pan. Kai toliau klausinėju, pamažu išaiskėja viskas.
Jau buvo situacijų mokykloje, kad mokytoja nesupranta, ką ji ten pliurpia (DAR KOLEKTYVE DĖL NEDRĄSUMO TYLOKAI ŠNEKA, NAMIE NEA).Tai ana pyksta, ko čia ta mokytoja nesupranta, ką ana jei sako.
Oj, nežinau merginos, ryt gal nulėkt pas logopedę mokykloje....
Papildyta:
[quote=klopedija,2014 02 19, 18:03]
OVM, gali būti tiesiog toks būdo bruožas. Ne visi ir suaugę kalba raiškiai ir sklandžiai. O ne kurie pliurpia nesustodami, nesvarbu, kad ne į temą.
kaip sužinoti, kaip išties ?logopedas, spec pedagogas ?
šiaip ji bendraujantis vaikas, kartais taip nori papasakoti kažką, bet pyksta, kad jos nesupranta kiti. Jei trumpais sakiniai, tai viskas ok.
QUOTE(OVM @ 2014 02 19, 17:45)
lankėm priešmokyklinėj logopedą, bet šiemet pasakė, kad nebereikia. Teisybę pasakius nustebau...Gal vertėtų dar kartelį su ja pašnekėti...
Aš pirmiausia iškvosčiau mokytoją, ar, jos požiūriu, pakankamai išlavėjusi šnekamoji kalba. Dar galite pasikalbėti su darželio logopede, nes mokyklos logopedė neturėjo galimybės atidžiai ištirti kalbą (pačią pirmą rugsėjo savaitę tvirtinami sąrašai, tai apie tyrimo kokybę patylėsiu... ). Išgirdo, kad nešvepluoja, ir to pakako. Papildyta:
QUOTE(OVM @ 2014 02 19, 17:58)
Jei trumpais sakiniai, tai viskas ok.
Retas pirmokas kalba sudėtingais sakiniais. Būna, kad į klausimus atsako vienu žodžiu. Tada jau ne kas. Nepanikuokit, pirmiausia šnekėkit su mokytoja.
QUOTE(klopedija @ 2014 02 19, 19:05)
Aš pirmiausia iškvosčiau mokytoją, ar, jos požiūriu, pakankamai išlavėjusi šnekamoji kalba. Dar galite pasikalbėti su darželio logopede, nes mokyklos logopedė neturėjo galimybės atidžiai ištirti kalbą (pačią pirmą rugsėjo savaitę tvirtinami sąrašai, tai apie tyrimo kokybę patylėsiu... ). Išgirdo, kad nešvepluoja, ir to pakako.
Papildyta:
Retas pirmokas kalba sudėtingais sakiniais. Būna, kad į klausimus atsako vienu žodžiu. Tada jau ne kas.
Nepanikuokit, pirmiausia šnekėkit su mokytoja.
Papildyta:
Retas pirmokas kalba sudėtingais sakiniais. Būna, kad į klausimus atsako vienu žodžiu. Tada jau ne kas.
Nepanikuokit, pirmiausia šnekėkit su mokytoja.
Tada dar ryt eisiu pas mokytoją ir pas logopedę.
Priešmokyklinę lankėm toje pačioje mokykloje, pas tą pačią logopedę ėjome.
Suprantu, aš daug iš savo vaiko nereikalauju, ir taip vaikas puikiai skaito, gana gerai rašo, skaičiuoja. Mokytoja sakė, kad klasėje pirmūnė (viena iš daugelio )Esmė, kad klasėje girdžiu, kaip tarkim jos klasiokai dalinasi savo įspūdžiai, na tikrai iškalbūs vaikai, sakinius rezga kuo puikiausiai.
Sakau gal jai padėtų daugiau bendravimo su bendraamžiais, koks būrelis. Dabar lanko dailę, bet ten kažkaip anie papeckiavoj ir namo
QUOTE(OVM @ 2014 02 19, 18:13)
Tada dar ryt eisiu pas mokytoją ir pas logopedę.
Priešmokyklinę lankėm toje pačioje mokykloje, pas tą pačią logopedę ėjome.
***
Mokytoja sakė, kad klasėje pirmūnė (viena iš daugelio )
***
Esmė, kad klasėje girdžiu, kaip tarkim jos klasiokai dalinasi savo įspūdžiai, na tikrai iškalbūs vaikai, sakinius rezga kuo puikiausiai.
***
Sakau gal jai padėtų daugiau bendravimo su bendraamžiais, koks būrelis. Dabar lanko dailę, bet ten kažkaip anie papeckiavoj ir namo
Aaaa, supratau. Priešmokyklinę lankėm toje pačioje mokykloje, pas tą pačią logopedę ėjome.
***
Mokytoja sakė, kad klasėje pirmūnė (viena iš daugelio )
***
Esmė, kad klasėje girdžiu, kaip tarkim jos klasiokai dalinasi savo įspūdžiai, na tikrai iškalbūs vaikai, sakinius rezga kuo puikiausiai.
***
Sakau gal jai padėtų daugiau bendravimo su bendraamžiais, koks būrelis. Dabar lanko dailę, bet ten kažkaip anie papeckiavoj ir namo
***
Valio! Reikia tai akcentuoti ir tuo džiaugtis. Tai pakels jos savivertę.
***
Vaikas vaikui nelygu. Vieni pasakojasi, kiti ne. Apskritai, visi uždaresni žmonės, verčiami kalbėti, jaučiasi nesmagiai. Tai ką jau kalbėti apie vaikus?
O tie vaikai, kurie bendrauja, lankė tą pačią darželio grupę, kaip ir Jūsų dukra? Gal jie artimesni: bendras kiemas, bendri būreliai, gimtadieniai?..
***
Dailė yra gerai. Vaikas atsipalaiduoja, išreiškia savo vidų. Bet tai neskatina bendrauti su kitais vaikais. Kartais net atvirkščiai, vaikas pradeda gilintis į save.
Čia galime prisidiskutuoti iki "nukritimo", geriau vaiką skatinti bendrauti su kitais ar gilintis į save. Geriausia, be abejo, pusiausvyra tarp to ir ano.
Kurlink aš suku? Kažkur Jūsų žinutėse, tarp eilučių, įžvelgiau, jog gali būti, kad jums ne kalbos problema, o bendravimo. Reikia stebėti, kaip bendraamžiai priima dukrą ir kaip ji jaučiasi tarp bendraamžių. Gal jau formuojasi klasėje negeri dalykai? Grupelės, lyderiai, atstumtieji?.. Tada jau reikėtų konsultuotis su psichologu.
Na, negąsdinsiu, neturiu tokio tikslo. Tiesiog patarčiau žiūrėti į problemą plačiau. Ir paprasčiau.
Papildyta:
P.s.
Bet kokiu atveju ramiai ir nuosekliai aiškintis ir siekti pagalbos, jei manote, kad reikia.
Tikrai dėkinga už Jūsų pasisakymą. Apsvarstysiu viską, ką parašėte.
Deja, gali būti ir bendravimo problema. Turi manoji tą tokį savitą charakterį, supratimą (mergelė)
Bet ir namuose juk taip vyksta...O mes išties artimos
Kelis kartus dukra minėjo, kad norėtų į kitą mokyklą, kur jos kiemo draugai eina, kur mokytojos geresnės...(čia jau atskira tema)
Nes taip, klasėje yra vaikų iš bendrų kiemų, tokių, kurie kartu ėjo į vieną darželį ir pan. (Ji nei su vienu klasioku nelankė darželio, nei kiemu dalinasi ir tt.)
Stebėsiu, stengsiuos....
Su mokytoja katik kalbėjau, ji neįžvelgia kažkokios rimtos problemos. Sako, kiek tylesnė, nedrąsesnė. Gal dėl to bijo reikšti mintis, jaudinasi, neišeina. Sakė pasitars su logopede. Žiūrėsime.
Geros ir turiningos dienos, merginos
Deja, gali būti ir bendravimo problema. Turi manoji tą tokį savitą charakterį, supratimą (mergelė)
Bet ir namuose juk taip vyksta...O mes išties artimos
Kelis kartus dukra minėjo, kad norėtų į kitą mokyklą, kur jos kiemo draugai eina, kur mokytojos geresnės...(čia jau atskira tema)
Nes taip, klasėje yra vaikų iš bendrų kiemų, tokių, kurie kartu ėjo į vieną darželį ir pan. (Ji nei su vienu klasioku nelankė darželio, nei kiemu dalinasi ir tt.)
Stebėsiu, stengsiuos....
Su mokytoja katik kalbėjau, ji neįžvelgia kažkokios rimtos problemos. Sako, kiek tylesnė, nedrąsesnė. Gal dėl to bijo reikšti mintis, jaudinasi, neišeina. Sakė pasitars su logopede. Žiūrėsime.
Geros ir turiningos dienos, merginos