Sveikos,
mano vaikinui hiperaktyvumas nediagnozuotas, bet... Juo skundžiasi, kad jis nenori dainuoti, nenori dalyvauti ryto ratuose, pas darželio logopedę nenori daryti užduotėlių. Aš galvoju, gal nedrįsta, nes ne viską pasiseka pasakyti. Bet auklėtojos sako kad visur kitur jis drąsus.
Ėch, panašūs dalykai su dukra buvo, ji puikiai nuo 2 metų kalbėjo. Galvoju, turbūt esu visiškai susimovus mama, ne taip suprantu auklėjimą. namie abu darydavo/daro tai, ko darželyje nenori. Susitariam arba tas noras atsiranda.
Pati esu kritiška mūsų švietimo sistemai, bet tik mintyse. Negi tie mūsų vaikai mūsų mintis skaito? Aš suprantu, kad sudėtinga su tokiais išsišokėliais, kurie darželyje dainuot nenori, o su tėčiu - kuo puikiausiai (pagal savo sugebėjimus). Todėl bet minimaliai norėčiau prikalbint jį daryti ką reikia.
Pernai ėjom pas logopedę privačiai, ji savo metodais sugebėdavo prikalbint jį dirbti.
Aš pati galvoju, kad yra taip - jei jam neįdomu, jis ir neprisiverčia to daryti.
Kaip rasti tą balansą, kad nebūtų prievartinis dalyvavimas, kaip parodyti visas tų užsiėmimų gerąsias puses?
Pasipasakojau, gal ne visai sklandžiai.
kaleda gera esi mama. tiesiog is savo darbo su vakais, galiu pasakyti, yra stebetojai, yra vaika, kurie nori but mokytojais, kiti nori tik su sau saugiais zmonemis kazka veikti ir rodyt talentus, treti bet kokiom salygom lipa i scena.
Mano sunus boikotuodavo ryto ratus, kai visi saleje repetuodavo, jis palangem laipiodavo o namie man visu vaiku eilerascius isdeklamuodavo kai paklausiau aukletojos, kada vaikai speja tiek daug eilerasciu ismokti, ji i mane paziurejo susakiau, ka girdejau, tai ji is viso vos nenugriuvo, negalejo patiketi (cia irgi fenomenas, vaikas su fonemines klauso bedom, puikiai is klausos ismodavo eilerascius) tik per isleistuves pasake savo ketureili..o taip darze buvo kancia isvada...namie kur daugu, kur jo nereikalaudavo, dabar pasakyk, pademonstruok geria moki, nemoki, pakartok..jis pademonstruodavo viska, kartu dainuodavo, sokdavom ir t.t. darzelyje jis kaip ezys susisukes budavo, geriausiai jautesi konstruodamas mergaitems is kaladeliu namus ir tupedamas medyje
Dukra nuo 2 metu ejo dalyvauti i soektaklius pas artistus, filharmonijoje pagatava eiti i scena pademonstruoti, ka ji moka o darzelyje ji atsisako sakyt eilerascius ir dainuot pries visus, nors puikiai tai atlieka..tiesiog publika gal ne ta
O motyvacija yra pts svarbiausias dalykas...bet ja rasti, tai kaip laimes paukste pagaut pirmose klasese sunui geguze motyvacijos nebelikdavo budavo visiskas vargas, perejus is pradines i vidurine, tokia motyvacija, kad va treti metai negaliu patiketi, kad vaikas nori eit i mokykla.
Siaip..vienas is motyvacijos principu veikti su vaiku kartu...sunus nori groti smuiku..as su juo einu i Suzuki pamokas ir groju smuiku..tiesa, laimei, kad jis smuiku nori grot, nes as juo grojusi, man kiek lengviau, nei pvz. jis noretu groti pvz. arfa
Mano sunus boikotuodavo ryto ratus, kai visi saleje repetuodavo, jis palangem laipiodavo o namie man visu vaiku eilerascius isdeklamuodavo kai paklausiau aukletojos, kada vaikai speja tiek daug eilerasciu ismokti, ji i mane paziurejo susakiau, ka girdejau, tai ji is viso vos nenugriuvo, negalejo patiketi (cia irgi fenomenas, vaikas su fonemines klauso bedom, puikiai is klausos ismodavo eilerascius) tik per isleistuves pasake savo ketureili..o taip darze buvo kancia isvada...namie kur daugu, kur jo nereikalaudavo, dabar pasakyk, pademonstruok geria moki, nemoki, pakartok..jis pademonstruodavo viska, kartu dainuodavo, sokdavom ir t.t. darzelyje jis kaip ezys susisukes budavo, geriausiai jautesi konstruodamas mergaitems is kaladeliu namus ir tupedamas medyje
Dukra nuo 2 metu ejo dalyvauti i soektaklius pas artistus, filharmonijoje pagatava eiti i scena pademonstruoti, ka ji moka o darzelyje ji atsisako sakyt eilerascius ir dainuot pries visus, nors puikiai tai atlieka..tiesiog publika gal ne ta
O motyvacija yra pts svarbiausias dalykas...bet ja rasti, tai kaip laimes paukste pagaut pirmose klasese sunui geguze motyvacijos nebelikdavo budavo visiskas vargas, perejus is pradines i vidurine, tokia motyvacija, kad va treti metai negaliu patiketi, kad vaikas nori eit i mokykla.
Siaip..vienas is motyvacijos principu veikti su vaiku kartu...sunus nori groti smuiku..as su juo einu i Suzuki pamokas ir groju smuiku..tiesa, laimei, kad jis smuiku nori grot, nes as juo grojusi, man kiek lengviau, nei pvz. jis noretu groti pvz. arfa
QUOTE(Alchemie @ 2013 12 12, 22:30)
cia irgi fenomenas, vaikas su fonemines klauso bedom, puikiai is klausos ismodavo eilerascius
o koks cia fenomenas? kuo susijusi fonemine klausa ir eilerasciu deklamavimas? deklamavimui reikalinga ne klausa - o atmintis
Ačiū, Alchemie. Aš jaučiau, kad tu ką nors gražaus pasakysi
Patarimas geras.
Paklausiau dukros, kodėl ji nenorėdavo ryto rate būti, atsakymas - man buvo labai neįdomu.
Patarimas geras.
Paklausiau dukros, kodėl ji nenorėdavo ryto rate būti, atsakymas - man buvo labai neįdomu.
QUOTE(kaleda @ 2013 12 12, 22:50)
Ačiū, Alchemie. Aš jaučiau, kad tu ką nors gražaus pasakysi
Patarimas geras.
Paklausiau dukros, kodėl ji nenorėdavo ryto rate būti, atsakymas - man buvo labai neįdomu.
Patarimas geras.
Paklausiau dukros, kodėl ji nenorėdavo ryto rate būti, atsakymas - man buvo labai neįdomu.
bet uz to "man buvo labai neidomu" gali sleptis visai ne kokie dalykai - galbut vaikui sunku sukoncentruoti demesi grupiniame darbe, todel namie, dirbant individualiai viskas gaunasi, o kai gaunasi - tai ir norisi ta daryti Galbut jam per sudetingai ten aiskina (arba per primityviai) - vaikui sunku suprasti, todel jis atsisako veiklos (arba jam viskas zinoma, todel neidomu) Aisku taip gali ir nebuti, bet zinant priezastis - galima uzbegti didesnems problemoms mokykloje (galimoms, nuspejamoms) uz akiu
QUOTE(Kriiste @ 2013 12 12, 23:10)
bet uz to "man buvo labai neidomu" gali sleptis visai ne kokie dalykai - galbut vaikui sunku sukoncentruoti demesi grupiniame darbe, todel namie, dirbant individualiai viskas gaunasi, o kai gaunasi - tai ir norisi ta daryti Galbut jam per sudetingai ten aiskina (arba per primityviai) - vaikui sunku suprasti, todel jis atsisako veiklos (arba jam viskas zinoma, todel neidomu) Aisku taip gali ir nebuti, bet zinant priezastis - galima uzbegti didesnems problemoms mokykloje (galimoms, nuspejamoms) uz akiu
Jūs teisi, bet dukrai 18 m., ji kažką atsimena ir atsako kaip atsimena , o kaip nustatyti kokia (kokios) priežastis sūnui? Jam 4 metai, jis į suktus mamos klausimus atsakinėja: nenoriu, nepatinka, nepatinka darželis nepatinka auklėtoja. Ir t.t.
Jei čia veikia paveldimumas - aš nemėgstu grupėje dirbti, mane blaško, aš galiu tik kavą grupėj gerti:) Suaugęs susitaikai su savo sąvybėmis, reikėjo, dirbau komandoj, bet palaipsniui siekiau individualaus darbo.
Kriiste, is klausos ismokti eilerasti reikalinga fonemine klausa, t.y. Atskirti zodzius, ju garsus teisingai istarti, reiksmes, neislavejusi fonemine klausa daznai duoda bendra kalbos intonacijos fona, kaip triuksma, bet vaikas nesupranta apie ka kalbi, delto vaikams ne tik del gero kontakto reikia pritupti, ziureti i akis ir ramiai kalbeti, bet, kad jis girdetu tiesiogiai garsa, matytu lupu judesius ir t.t. Net dirbant demesingai gali vaikas vietoj gele, girdeti lele ir t.t. Taigi, kai vaikas turi tokiu sunkumu, bet ismoksta is klausos uzsienio kalba ir eilerascius, kuriuos sake vaikai, ne as sakau, kad fenomenas..Puras beje taip sake
QUOTE(Alchemie @ 2013 12 13, 00:30)
Siaip..vienas is motyvacijos principu veikti su vaiku kartu...sunus nori groti smuiku..as su juo einu i Suzuki pamokas ir groju smuiku..tiesa, laimei, kad jis smuiku nori grot, nes as juo grojusi, man kiek lengviau, nei pvz. jis noretu groti pvz. arfa
Jo, ko dėl vaikų nepadarytumę Aš bijau vandens, mano vaikas jį dieviną Lankom baseinę užsiėminus, vaikas ten nardo kaip žuvytė... Aš sau stovių prie krašto stabarinėm kojom ir laukiu kada laikas baigsis
Klausimas: o kaip pas jus iki kalbos problemu, su kitais dalykais nebuvo problemu? t.y. velai eiti pradejo pvz ?
QUOTE(Darlingkrbe @ 2013 12 13, 14:47)
Klausimas: o kaip pas jus iki kalbos problemu, su kitais dalykais nebuvo problemu? t.y. velai eiti pradejo pvz ?
Raumenų tonusas buvo padidėjęs. Lankėm masažus, baseiną ir pan.
QUOTE(Darlingkrbe @ 2013 12 13, 14:47)
Klausimas: o kaip pas jus iki kalbos problemu, su kitais dalykais nebuvo problemu? t.y. velai eiti pradejo pvz ?
buvo ir daug, irgi raumenu tonusas, neimdavo zaisliuku, veliau isryskejo visos problemines sritys, smulkioji ir stambioji motorika. bet eiti pradejo laiku, tik nebegiodavo, valgyt ismokinau irgi pati, nors nenoredavo imti saukstelio, ant puoduko veliau atsisedo, bet ismoko..
Nusprendėm, kad nuo sausio vėl eisim pas logopedę privačiai. Pas darželio logopedę sūnus dirba vangiai, jau 3 kart nuo rudens ėjom "ant kilimo". Ir vis prašo , kad eitume pas logopedę Liną (privačioji). Ten dirbdavo, kartais pasitaikydavo jog sakydavo, kad šiandien vaikinas truputį tinginiavo. Bet kad visai atsisakytų dirbt - šito nebuvo. Aš pati juk laukdavau koridoriuje ir girdėdavau koks darbas vyksta.
Jei ir ten bus blogai, gal tikrai kažkas negerai.
Jei ir ten bus blogai, gal tikrai kažkas negerai.