QUOTE(begemote @ 2013 11 21, 10:46)
nuo kai kuriu komentaru sirdis plysta
o neskaitykit ju
Straipsnis is esmes yra neteisingas
, Pirmiausia vaikui programa modifikuojama (kazkiek palengvinama) ir tik paskui adaptuojama, jei vaikui nepavyksta ikibti i modifikuota... Tas adaptavimas - tai vos ne naujos programos rasymas, atitinkancios grynai to vaiko poreikius... Per 10 metu mokykloje to vaiko realus gebejimai zenkliai atsilieka nuo bendraamziu - tai ka jam veikti 11-12 klaseje?
Dabar reforma tokia, kad yra pagrindines mokyklos - kuriose mokosi VISI norintys ir gimnazijos - kuriu vaikai sieks daugiau. Juk manau visos zinom savo vaikus, ju problemas - dabar pabandykit ta vaika isodint i bendrojo ugdymo klase ir tolerantiskai paziuret - kaip elgtis mokytojai? Dauguma tevu renkasi mokytoja pagal jos darbo rezultatus - kokius rezultatus ji turi padaryt - jei realiai 50% (jei ne daugiau) demesio, laiko, pajegu skiria (priversta skirti) vienam vaikui? Ka gauna kiti vaikai? Ar jie turi buti tik tolerantiski ir dziaugtis ugdomi salia tokio vaiko? Darzelyje dar taip - bet irgi... Jei vaikas hyperaktyvus - jis sukelia begale problemu grupeje (ypac jei ji nemaza), o jei hipoaktyvus - nu tada ka - arba sedi sau ramiai, niekam netrukdo ir tikraja to zodzio prasme socializuojasi, arba, jei mokytoja grauzia sazine - prabegdama kazka su juo nuveikia, bet velgi, tai imanoma dar pradinese... 11-12 klaseje jau sprendziasi likusiu vaiku ateitis, jie labai rimtai kimba i mokslus - todel gana arsiai renkamasi gimnazijos, stipresnes klases ir pan. O vaikas su adaptuota programa ka turetu veikti toje klaseje? Nieks nebenori, nebegali skirti jam papildomai demesio - nes jis nukreipiamas kitiems tikslams, tai laikas, kai reikia bet kuriuo atveju pasitraukti... Dar mama issireiske, kad per mazai programoje itraukta savarankiskumo igudziu, bet ju juk nereikia, pakanka normalaus intelekto vaikams, visa tai itraukta spec mokyklu programose, profesiniu mokyklu programose - bet cia ko gero sugrojo mamos ego... Ne prestizas vaika leisti i profke... ar spec. Nors realiai spec mokyklose yra darbinio ugdymo programos, jose vaikai mokomi ne iki 18 kaip bendrojo lavinimo, o atrodo iki 23 metu ir vaikas mokomas ne matematiku, ne anglu ir chemiju, fiziku - o realiu gyvenimisku tiesu, gebejimo savarankiskai gyventi (kiek tai imanoma jo salygomis). Juk nera uzdrausta eiti i 10 klase - tereikia mokytis bendrojo ugdymo programos lygyje...
Is tikro saukiama kad oi ner tolerancijos "kitokiems", bet as labai daznai pasigendu tolerancijos ir is tu paciu "kitokiu" artimuju... Jei bendrojo ugdymo grupeje aukletoja skundziasi kad sunku su ju atzala - akis draskys, kad jusu toks darbas, jus privalot, jus turit - bet zmogus vienas, vaiku 20, ir kiekvienai mamai svarbus tik JOS vaikas. Jei vaikas kazka apdauze, apkandziojo, sumuse ar pan - tai vel kalta aukletoja, nes nenuziurejo, jei tevai skundzias, kad ju vaikas bijo jau eiti i darzeli del to vieno "kitokio" - tai jau netolerantiski, isskiria ir pan... Kaip ir va cia siame straipsnyje - vaikas negali buti labai protingas, jei mokosi pagal adaptuota programa (vis tik ji ne visiems duodama) - bet nervinasi kad jam nebeleidzia mokytos (o greiciausiai ir trukdyti mokytis klasiokams) - alternatyvu yra, atitinkanciu vaiko galimybes - bet jos netenkina (ne vaiko, o mamos)
QUOTE(Gvaizdė @ 2013 11 21, 11:05)
Tik kad kitiems tėveliams nepasirodytų, kad nesirūpina vaiku...
Pati prisistatysiu už kokių 10 min
o cia jau jums absoliuciai turetu nerupeti kas kam kaip atrodys... Maniske priesmokyklineje grupeje viena is namu nueidavo i darzeli - nes jai labai baisu buvo del to eiti i mokykla, ji isgyveno, ir kai pabande nueiti viena, pamate kad tai nera baisu, buciau neleidusi - butu is proto krausciusis ilgai...
QUOTE(Gvaizdė @ 2013 11 21, 15:20)
Faktas, kad jis gali, kaip ir faktas, kad man nesiseka motyvuoti.
o jus pabandykit kazkuo ji paskatinti (ka labai megsta) - pvz kuris pirmas apsirengs - pirmas rinksis vieta automobilyje - bet paskata turi buti atiduota iskart, po ivykio, ne po valandos ar dvieju
(bet reikia surasti ka vaikas tikrai megsta - gal sureli, saldaini, sausaini, o gal tiesiog duru uzrakinima, kelio i darzeli pasirinkima ar siaip koki veiksma, kuris idomus, svarbus vaikui)
Žiūriu į save veidrodyje ir galvoju - " ir kam atiteko tokia laimė..." , užlipu ant svarstyklių - "...ir dar tiek jos daug..."