Įkraunama...
Įkraunama...

Autistukai

user posted image

Autizmas - vystymosi raidos sutrikimas,
išryškėjantys iki 3m. amžiaus, ir pasireiškiantis 3 veiklos srityse
- socialinio bendravimo, komunikacijos bei elgesio:

1. Savęs stimuliavimas
Stereotipinis arba save stimuliuojantis elgesys
pasireiškia pasikartojančiais kūno judesiais ar nuolat
atliekamais veiksmais su daiktais. Vieni nuolat žiūri į
šviesą, kiti purto rankas prieš savo akis, dar kiti
vokalizuoja ir klausosi savo garsų, muša stiprius
garsus skleidžiančius daiktus ir priešingai –
užsidengia ausis nors garsas nestiprus.
Kiti vaikai stimuliuoja save linguodami į šonus bei
sukdami daiktus. Viena iš savęs stimuliavimo ir
stereotipinio elgesio formų, gali būti agresija.

2. Agresija ir saviagresija
Savęs žalojimas dažniausiai pasireiškia galvos daužymu, rankų kandžiojimu,
draskymusi. Dėl negebėjimo suvokti aplinkos vaikas negeba prie jos
prisitaikyti, todėl būna agresyvus. Manoma, kad savęs žalojimas gali vykti,
kai:
– smegenyse trūksta betaendorfino. Jei vartojama šios medžiagos, savęs
žalojimas sumažėja;
– vaikai bando atkreipti kitų žmonių dėmesį. Tokiais atvejais siūloma vaiką
ignoruoti tuo momentu, kai pradeda save žaloti. Jis turi suprasti, kad
negali tokiu elgesiu atkreipti į save dėmesio.;
– kai vengiama atlikti užduotį;
– priešinimasis pasikeitimams;
– per didelė ar per maža stimuliacija (lietimas, per ilga pratybų veikla);
– baimė;
– kito žmogaus nesupratimas ir kt.

Polinkį į agresiją ir saviagresiją reikia pradėti slopinti kiek galima anksčiau.

3. Komunikacija
Neverbalinės ir verbalinės komunikacijos sutrikimai yra vienas
iš autizmo identifikavimo kriterijų. Jau pirmaisiais gyvenimo
metais stokojamo emocinio kontakto. Lengvesniais sutrikimų
atvejais įmanomas pakankamai efektyvus kontaktas (vaikas
supranta ir vykdo užduotis, atsako į klausimus). Kai kurie
bendrauja tik įprastoje aplinkoje, svetimoje – užsisklendžia.
Neretai teigiama,kad asmenys pasižymintys
autizmu , vengia akių kontakto.
Bendraudami pirmenybę teikia negyviems
daiktams, bet ne žmonėms.
Kartais prisiriša prie vieno iš artimųjų ir sunkiai išgyvena kai
jo nėra.
Bendravimą sunkina negebėjimas kontroliuoti savo elgesio.
Elgesys ir emocijos keičiasi nemotyvuotai – euforiją keičia
negatyvizmas, agresyvumas, išsiblaškymas ar saviagresija.
Bendravimą sunkina baimės – bijo gyvūnų, triukšmo, tam tikros spalvos, būti vieni, netekti mamos ir pan. Tačiau gali nebijoti to, kas iš tikrųjų pavojinga
Galbūt prieš pradėdamas pokalbį jis būtinai turi atlikti kažkokį ritualą, pvz., susidėti pieštukus į vieną liniją, kad save nuramintų.
Viso to norėdami išvengti renkasi keistus bendravimo būdus ar visai nebendrauja.

4. Kalba
Kai kurie vaikai kalba ar bando kalbėti, tačiau nejaučia sąryšio tarp kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos. Nesupranta, kad kalba gali naudotis kaip bendravimo priemone.
Bene ženkliausias bruožas, į kurį tėvai atkreipia dėmesį, yra kalbos plėtotės sutrikimai. Manoma, kad apie 50% autistų vaikų nekalba ir nepradės kalbėti.
Kalbos plėtotės sutrikimai lemia galimybes išreikšti savo poreikius, bendrauti, mokytis, kaupti žinias.
Kalbantiems autistams būdinga neįprasta verbalizacija . Dažnos echolalijos (kitų žmonių žodžių kartojimas).Gali būti tiesioginės (kai iškart pakartojamas žodis) ir pavėluotos (kai pasakoma tik po kuri laiko). Kartojimas rodo, kad jie turi pakankamai išsivysčiusią foneminę klausą.
Autistai dažniausiai nevartoja įvardžio „aš” , save įvardija „tu”
(pvz: vietoj „Aš noriu miego” sako „Tu nori miego”). Tai susiję
su negebėjimu asmeniškai komunikuoti ir identifikuoti save
vardu.
Žodžiai neturi apibendrinančios reikšmės ir nevartojami kaip komunikacijos priemonės;
Vengia prašyti pagalbos (nemoka ir nesuvokia, kad gali prašyti);
Jie naudojasi gestais, mimika, greitai išmoksta simbolius, žaidžia žaidimus su daiktais ir žaislais. Žaidimų pobūdis rodo lakią vaizduotę.

5. Motorika
Savitai formuojasi vaikų, pasižyminčių autizmo sindromu, bendroji ir smulkioji motorika. Daugumai vaikų būdinga raumenų įtampa, nežymus rigidiškumas, diskoordinacijos ir apraksijos požymiai.
Ankstyvojoje vaikystėje dėl raumenų įtampos pasikeitimo diagnozuojama hiperkinezinė parezė. Galimas ir raumenų hipotonusas, nepaslankumas (vaikai labai judrūs, šokinėja, sėdėdami periodiškai svyruoja, beldimas pirštais ar daiktais, sunkumai mėgdžiojant judesius);
Dėl motorikos sutrikimų ilgai neišmoksta apsirengti, praustis ir pan.
Vaikams nesusiformuoja teigimo ir neigimo judesiai galva;
Motorikos savitumai lemia vaikų savitvarkos įgūdžių susidarymą bei įsitraukimą į bendrą veiklą.

Autizmo atpažinimas

Autizmas konstatuojamas tada, kai atitinka 6 (ar daugiau) požymius iš visų keturių grupių, bet iš A grupės turi būti bent du požymiai (iš kitu bent po vieną). Taigi:

A grupė - socialinės sąveikos kokybiniai sutrikimai:

- žymūs neverbalinės komunikacijos sutrikimai(įdėmaus akių žvilgsnio nebuvimas, savita veido išraiška ir kūno poza, gestų nevartojimas socialinei sąveikai reguliuoti).
- negebėjimas ieškoti malonumų ir jais dalintis su kitais.
- socialinės ir emocinės sąveikos stoka (nedalyvavimas žaidimuose, polinkis į vienatvę, neadekvatus kitų įtraukimas į veiklą (žmonių, kaip daiktų naudojimas)).
- socialinio elgesio ir vaiko amžiaus neatitikimas

B grupė - neverbalinės ir verbalinės komunikacijos bei vaizduotės kokybiniai sutrikimai:

- kalbos plėtotės sutrikimai, kurių nesistengiama kompensuoti alternatyviais būdais (gestais, mimika).
- asmenys, kurių kalba pakankamo lygio, nemoka ja naudotis kaip bendravimo priemone.
- echolalija.
- spontaniškų žaidimų ir su jais susijusios kalbos nebuvimas.

C grupė - pasikartojantis įkyrus elgesys ir veikla, bei riboti interesai:

- domisi viena, ar keliomis tomis pačiomis veiklomis.
- nenori keisti rutinos.
- pasikartojančios ir stereotipinės bendrosios bei smulkiosios motorikos manieros (sukimasis ratu, plojimas rankomis, plasnojimas, lingavimas ir kt.).
- dėmesio sutelkimas į kai kurias, smulkias daiktų dalis (gali būti ir kvapas, vibracja, garsas).

D grupė - sutrikimas nėra priskirtinas kitiems įvairiapusiams raidos nenormalumams:
- kalbos suvokimo raidos sutrikimui (lemiančiam socialines ir emocines problemas)
- neslopinamas prieraišumas.
- protinis atsilikimas (kurį lydi emociniai ir elgesio sutrikimai).
- ankstyvoji šizofrenija ir Rett sindromas

Nuorodos:

http://www.youtube.c...player_embedded

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

http://www.youtube.c...feature=related

Lietuvos Autizmo Asociacija -
"Lietaus vaikai"


user posted image

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Cukraus pudra: 05 rugsėjo 2013 - 09:55
Labas 4u.gif

Noriu pas jus i namucius uzsukti pasidalinti savo isgyvenimais ir nerimu.

Mano mazajam greit 3 metukai. Pradejom lankyti spec darzeli. Maniskis nuo gimimo turejo mirsu raidos sutrikima, bet va paskutiniu metu darzelio specialistai pradejo kalbeti, kad izvelgia daug autizmo bruozu verysad.gif Lyg ir seniau itardavau kad gali but autizmas, nes pozymiu daug yra, bet iki galo nesupratau nes jo raida labai stipriai atsilikus. viska nurasydavau tam.

Maniskis gime su stemples atrezija. Operuotas is kart po gimimo, po menesio dar karta stemple operuota, po pusmecio operuota galva del kaukoles siuliu ankstyvo kaulejimo, po poros menesiu dar karta galva, dar po pusmecio operuotas skrandukas del refliukso ir ezofagito. Per tas ligas, jo silpnuma maciau tik atsilikima jo raidoje. Va nesenei tik vaiksciot pats pramoko, dar labai netvirtai bet visgi vaikstineja. O autizmas buvo kaip is giedro dangaus verysad.gif

Gal patarsit i ka labiau atkreipti demesi, kaip su tokiu vaiku bendrauti, nes manau gal jo suvokimas ir supratimas skiriasi nuo tu kuriems raidos sutrikimas.

O seip turim vidutine negalia. Paminesiu ir tai, kad vaikas visai nieko nekalba, emociju praktiskai nera, zmoniu nepazista verysad.gif
Atsakyti
Fera, o raidos centre ką sako dėl autizmo?
Atsakyti
QUOTE(Cukraus pudra @ 2013 09 05, 12:31)
Fera, o raidos centre ką sako dėl autizmo?



Paskutini kart Kauno "Lopselio" raidos centre buvom pries metus. Dare Disk. Sake tik misrus raidos sutrikimas. Dar klausiau apie autizma, tai specialistai jo nepastebejo. Dar pabreze, kad tikrai nesimato jo nors man ir paciai tada maziau buvo i tai panasu. Aisku as tiksliai nezinau kaip elgiasi protiskai atsilike vaikai, gal misrus raidos sutrikimas, protinis atsilikimas ir autizmas persipyne tarpusavyje. g.gif
Atsakyti
QUOTE(Fera82 @ 2013 09 05, 13:55)
Paskutini kart Kauno "Lopselio" raidos centre buvom pries metus. Dare Disk. Sake tik misrus raidos sutrikimas. Dar klausiau apie autizma, tai specialistai jo nepastebejo. Dar pabreze, kad tikrai nesimato jo nors man ir paciai tada maziau buvo i tai panasu. Aisku as tiksliai nezinau kaip elgiasi protiskai atsilike vaikai, gal misrus raidos sutrikimas, protinis atsilikimas ir autizmas persipyne tarpusavyje.  g.gif


bandyk vėl kreiptis su savo įtarimais 4u.gif





Kriste, kaip Milda? Kokiom nuotaikom?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Cukraus pudra: 06 rugsėjo 2013 - 07:36
QUOTE(Cukraus pudra @ 2013 09 06, 08:36)
Kriste, kaip Milda? Kokiom nuotaikom?[/i]


Aciu, gerai... Siaip pasijuto didele ir suaugusi, vakar bande negryzt namo - nuejo mano drauges aplankyt doh.gif Itariau, nuspejau kad taip gali but, kaip tik vakar ryte perspejau drauges, kad jei ji sugalvos apsilankyt ir bus su uniforma (nes nu musu visu vaikai pirmokai) vyt namo be jokiu kalbu, kad neiprastu - tai ta ir skambina 11,30 - tipo spek kas atejo lotuliukas.gif
Su namu darbais jau kaip ir aisku jai, daro, nebebumba blush2.gif
Atsakyti
aciu uz naujus namucius 4u.gif
o maniskis dabar gyvena krepsiniu biggrin.gif visi zaislai susije su krepsiniu traukiami is deziu naujam gyvenimui thumbup.gif
Papildyta:
QUOTE(Kriiste @ 2013 09 06, 09:59)
Aciu, gerai... Siaip pasijuto didele ir suaugusi, vakar bande negryzt namo - nuejo mano drauges aplankyt doh.gif Itariau, nuspejau kad taip gali but, kaip tik vakar ryte perspejau drauges, kad jei ji sugalvos apsilankyt ir bus su uniforma (nes nu musu visu vaikai pirmokai) vyt namo be jokiu kalbu, kad neiprastu - tai ta ir skambina 11,30 - tipo spek kas atejo lotuliukas.gif
Su namu darbais jau kaip ir aisku jai, daro, nebebumba blush2.gif

kaip smagu girdeti kad taip gerai jums sekasi smile.gif 4u.gif o as bijau kitu metu kaip maro doh.gif taip nenoriu i spec mokykla leist ...
Atsakyti
QUOTE(veiducka @ 2013 09 06, 11:07)
kaip smagu girdeti kad taip gerai jums sekasi  smile.gif  4u.gif o as bijau kitu metu kaip maro  doh.gif  taip nenoriu i spec mokykla leist ...


nereik bijot... reik ziuret kur realiai vaikui geriau, kur jis daugiau gaus ir ka gaus mirksiukas.gif Keista kazkaip - spec darzeliu, grupiu nebijot, o va jau mokykla kazkoks baubas - juk ten lygiai tas pats mirksiukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 09 06, 10:14)
nereik bijot... reik ziuret kur realiai vaikui geriau, kur jis daugiau gaus ir ka gaus mirksiukas.gif Keista kazkaip - spec darzeliu, grupiu nebijot, o va jau mokykla kazkoks baubas - juk ten lygiai tas pats mirksiukas.gif

matau dabar kaip vaikas gali bendrauti su sveikais vaikasi, aisku ne viska supranta bet pritampa, o spec darzely su vaikais is viso bendravimo nebuvo g.gif
bet jei dideli spec poreikiai kaip suprantu tik i spec mokykla galima eiti?
ir dar klp buvo 2 spec mokyklos o dabar sujunge i viena, sake klases dideles ir balaganas gaunasi... gal kad pirmi metai taip, kitais gal keisis kazkas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo veiducka: 06 rugsėjo 2013 - 11:51
Pas mus krepšiniu niekas nesidomi blush2.gif

Kriste, šaunu, kad Milda jau įsivažiuoja thumbup.gif

Spec mokyklos ir aš nenoriu schmoll.gif Tai laikau ją tik blogiausiam atvejui.
Atsakyti
QUOTE(veiducka @ 2013 09 06, 12:50)
bet jei dideli spec poreikiai kaip suprantu tik i spec mokykla galima eiti?
ir dar klp buvo 2 spec mokyklos o dabar sujunge i viena, sake klases dideles ir balaganas gaunasi... gal kad pirmi metai taip, kitais gal keisis kazkas.


nea, tikrai nebutinai schmoll.gif bet bendrojo lavinimo mokykloje bus 26 vaikai, jie mokysis pagal bendraja programa - skaityt, skaiciuot, rasyt, aisku veliau, jei tam vaikui ta programa neikandama, ji bus lengvinama ar net pritaikoma, teoriskai su juo turetu buti dirbama kitaip, bet praktiskai... Ka toks vaikas veiks klaseje? g.gif Dazniausiai trukdo kitiems, ko pasekoje pyksta visi, prasideda patycios, smurtas unsure.gif Darzely sutart su bendraamziais paprasciau - vaikai kazkaip arba priima arba ne (bet tik tam zaidimui) jie ilgai nelaiko nei pykcio nei nusistaymo, o mokykloje atsiranda lygis ar ne lygis bendraut su kazkuo cool.gif Aisku jei yra tokia tobula mokytoja, kuri susitvarkys - super, ypac jei namie bus mokomas to, ka praleido mokykloje - taciau kitom salygom nezinau ar geras sprendimas leist ne i spec istaiga blush2.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2013 09 06, 13:08)
nea, tikrai nebutinai schmoll.gif bet bendrojo lavinimo mokykloje bus 26 vaikai, jie mokysis pagal bendraja programa - skaityt, skaiciuot, rasyt, aisku veliau, jei tam vaikui ta programa neikandama, ji bus lengvinama ar net pritaikoma, teoriskai su juo turetu buti dirbama kitaip, bet praktiskai... Ka toks vaikas veiks klaseje? g.gif Dazniausiai trukdo kitiems, ko pasekoje pyksta visi, prasideda patycios, smurtas unsure.gif Darzely sutart su bendraamziais paprasciau - vaikai kazkaip arba priima arba ne (bet tik tam zaidimui) jie ilgai nelaiko nei pykcio nei nusistaymo, o mokykloje atsiranda lygis ar ne lygis bendraut su kazkuo cool.gif Aisku jei yra tokia tobula mokytoja, kuri susitvarkys - super, ypac jei namie bus mokomas to, ka praleido mokykloje - taciau kitom salygom nezinau ar geras sprendimas leist ne i spec istaiga blush2.gif

pilnai su jumis sutinku, bet jei nepabandysim eit i iprasta mokykla jauciu kad griausiu save visa gyvenima verysad.gif doh.gif
bet is kitos puses tai kas juo rupinsis toje iprastoje mokykloje jei jis net i vc nepasipraso, valgykloje ji apima panikos priepolis, baisiai bijo garsu tai net neisivaizduoju kas desis jo galveleje kai nuskambes skambutis...
Atsakyti