Po Cibulio sienos variantų palyginimų čia:
<{POST_SNAPBACK}> ir čia:
<{POST_SNAPBACK}> apsvarstymui siūlau savo išmąstytą, manyčiau labiausiai pasyviam namui tinkančią konstruktyvo koncepciją, kurios aprašymą įdėjau į
http://www.saules-namas.lt/sienos-2. Tai monolitas, liejamas naudojant nuimamus klojinius ir pjaustytą polistirolą klojinių viduje. Atsparumą išvirtimui ir gniuždymui pagrinde lemia trapecijos formos kolonos kampuose ir sienose kas metrą ar du. Koncepcija gavosi analizuojant įvairių statybos sistemų (ICF, Velox, trisluoksnis surenkamas gelžbetonis, klasikinis monolitas, medinis karkasas, Minto rodytame žurnale "Statyk" aprašyti alytiškio savadarbiai liktiniai klojiniai) privalumus ir minusus, bandant sudėti kuo daugiau įvairių sistemų privalumų ir išvengti minusų. Trumpai apie tai pakalbėjus su konstruktoriumi susidariau įspūdį, kad jo nuomone tai tikrai nėra beviltiška nesąmonė.
Kaip pagrindą medžiagų ir darbų kainoms ir palyginimui naudojau Cibulio sąmatas Thermomur, keraminėms, akytbetonio sienoms. Tikslios jos ar ne - dėl to siūlau nesiginčyti, o į sąmatas žiūrėti tik kaip į skirtas tarpusavio palyginimui. Skaičiavime Cibulio sąmatos ir keletas maniškės sienos storių - nuo šiandien vis dar legalaus paties ploniausio, iki beveik 60cm, (kaip keramika 25 + NEPS 35). Modifikavau Thermomur varžą šioje lentelėje. Cibulio buvo įrašyta 9,2, bet kadangi aš manau kad vidiniai 5cm naudos neduoda, tai varža man gaunasi 7,8. Kaip kompromisinį dydį įrašiau 8,5.
Prie sąmatų pridėjau dar ir vidaus tinkavimą, kad matytųsi papildomas gelžbetonio privalumas. Tik iš gelžbetonio galima išgauti sieną, kurios nereikia tinkuoti. Tačiau tinkavimo net ir neišskyrus, tendencija akivaizdi. Tai, ko nebuvo kitose sąmatose - fanera (BangaS pasiūlymas) ir OSB. 21mm vandeniui atsparios faneros kvadratas kainuoja apie 60lt/m2. Iš išorės OSB 25lt/m2. Ta pati fanera ir OSB pakartotinai gali būti panaudota 5 kartus, kol 5 žingsniais bus išlietos sienos, taigi kainuos atitinkamai 12 ir 5 Lt/m2. Išliejus sienas, plokštes galima panaudoti ir kitiem tikslams, taigi sąmata gali sumažėti dar 17Lt/m2. Nors betono gaminti reikia beveik perpus mažiau nei liktinių klojinių atveju, darbo kainą primečiau didesnę, nes prisideda klojinių montavimo sąnaudos. Sienų varža skaičiuota, kad atraminės kolonos bus kas 1m. Didinant tarpus tarp kolonų, varža truputį gerėtų.
Mano subjektyvia nuomone, su kuo belyginsi, toks gelžbetonio variantas visapusiškai geriau. Skiriant mažiausią iš Cibulio minėtų pinigų sumų, pvz 229Lt (akytbetonio siena), gautume sieną, kurios R didesnė daugiau nei 6 vienetais, be to toje akytbetonio sąmatoje nėra įvertintas sienos dengimas garo barjeru. Siekiant Cibulio užsibrėžto U=0,08, gaunam pačią pigiausią ir ploniausią įmanomą sieną. Apsiribojant bet kokiu pasirinktu sienos storiu, rezultatas - ne tik pigiausia, bet ir šilčiausia siena.
Privalumai:Gelžbetoninės sienos vidus - geriausias kokį galiu įsivaizduoti. Jokių abejonių dėl spintelių kabinimo.
Mažas laidumas garams - nereikia sukti galvos dėl garo izoliacijos, iš karto turim sveiką sieną.
Lygios sienos - nereikia tinkuoti, pašpakliavus galima dėti galutinę apdailą. Nebent kai kur reiks pašlifuoti ar patepti keletą mm rotbando.
Laiku pasirūpinus, atpinga elektros, signalizacijos, vamzdynų instaliacija.
Šildomos sienos tampa įmanomos už šildomų grindų pinigus. Bet tai ne visiem aktualu, o tik tiem, kas ketina naudoti ypač žemos temperatūros šilumnešį šildymui. Jei laminatu klotoms grindims pakanka 25C šilumnešio, šildomoms sienoms tikėtina kad pakaks vos 23C.
Termomasė nepaslepiama po šiltais sluoksniais, kas iš esmės reiškia, kad saulei išlindus namas mažiau perkaitinės ir efektyviau bus galima panaudoti pritekėjimus.
Sandarumas sprendžiamas jau pačiame konstruktyve, ko negalėtum pasakyti apie jokią kitą technologiją, išskyrus klasikinį monolitą.
Nebūtinas didelio tankio NEPS, nes atsparumą išsiskėtimui liejant užtikrina ne NEPS, o nuimami klojiniai.
Minusai:Akivaizdų kol kas matau tik vieną - pastatytų tokių sienų nežinau, remdamasis įvairiais pavyzdžiais tokią konstrukciją sukūriau pats. Tikiuosi minusų ras kiti.
Aspektas, dėl kurio tikrai žinau kad nežinau - ar reikia NEPS kaip nors paruošti, kad prie jo geriau liptų betonas. Iš vienos pusės gal ir nebūtina. Betoninių kolonų forma tokia, kad ji savaime laikys neoporą. Tačiau jei neoporas dar ir būtų tvirtai prilipęs prie betono, nuo to tik geriau. Kas geriausiai tokiam reikalui tiktų - betonokontaktas, plonas sluoksnis šukuotų polistirolo klijų (košės), dar kas nors? Jei naudojami klijai, kiek svarbus būtų laiko tarpas tarp klijų užtepimo ir betono pylimo? Galbūt kas nors šiuo metu atlieka betonavimo, polistirolo klijavimo darbus ir galėtų atlikti vieną kitą eksperimentą ir visuomeniniais tikslais paaukoti minutę savo brangaus laiko ir šlakelį medžiagų.