QUOTE(cibulis @ 2013 03 30, 11:11)
1. Minkštas. Šito Aeroc Eco Term Plus atsparumas gniuždymui vos 1,8 N/mm². Sako, kad minumalus turi būti ne mažesnis nei 3 N/mm². Ar aš čia klystu? Žinoma, armatūra pagerina reikalus, bet ar ne per minkšti visgi jie. Kita vertus bus problemų su daiktų kabinimu, t.y. specialūs varžtai ir t.t.
Fignia šita savybė. Juk nelipdysi namo be techninio projekto, o konstruktorius paskaičiuos apkrovas ir viskas atsistos į savo vietas. Neužteks gniuždymo 1,8 N/mm², pasiūlys daryti su šiek tiek tvirtesniais, o man žinoma atsparumo riba yra 5 N/mm². Tada tik paderinsi papildomo apšiltinimo sluoksnio storį ir atsistos viskas į savo vietas.
Noriu pataisyti -
armavimas blokelių
atsparumo gniuždymui nedidina.
QUOTE
2. Neturi akumuliacinių savybių. Mano atveju galėtų dirbti pamatų plokštės betonas. Na gal dar pertavrinę, laikančią sieną daryti iš keraminių plytų, kad būtų termomasės.
Taip, Termomasės akytbetonis neturi, bet teisingai įvardinai jos auginimo variantus, tik sienų statybinę medžiagą siūlyčiau rinktis tuomet ne pagal blokelio ar plytos rūšį, o pagal svorį, tad tinką pilnavidurės silikatinės plytos, pilnavidurės keraminės plytos. Betonas aišku būtų idealiausia, bet neįsivaizduoju kaip jį galima būtų pritaikyti pertvaroms.
Dar neįvardinai perdangos. Jei ji betoninė, tai irgi pakankamai nemažas termoakumuliatorius.
Tiesa, jei jau kalbi apie Vilienės siūlomą variantą, kai laikančios - tvirtos, geras termoakumuliacines savybes turinčios sienos yra vidinės, tai išorinės sienos gali iš vis atsparumo gniuždymui neturėti, kad tik savo svorį 3m aukštyje atlaikytų. Gal net karkasas būtų tinkamiausias. Juk dabar visi daugiabučiai tokiu monolitiniu principu statomi. Tik jie vietoj laikančiųjų sienų kabina perdangas ant monolitinių stulpų.
QUOTE
3. Drėgmės įgeriamumas. Išeitis, žinoma, yra. Prieš vidaus apdailą statai name drėgėms surinkėjus, garantivus (ar kaip ten jie vadinami), kad iš konstrukcijos ištrauktų visą drėgmę. Tada sieną padengi tuo chemikalu, kuris apie 10 metų (o gal ir ilgiau) sulaiko drėgmės veržimąsi į sieną.
Čia yra vienintelis labai rimtas minusas statyboje iš akytbetonio. Šios problemos sprendimas gali labai stipriai pabranginti konstrukciją, be to jis įneša tam tikrus apribojimus ir statyboms. Nors ir teko matyti paliktus statomus iš akytbetonio namus žiemoti be stogo, bet aš manau, kad tai absoliuti nesąmonė, nes taip peržiemojęs mūras per vieną žiemą sunaudos pusę savo tarnavimo ciklų. O tai yra labai svarbu todėl, kad jo ciklai matuojami šiek tiek kitaip nei pavyzdžiui keramikai. Šiuo atveju ciklai mažina akytbetonio atsparumą gniuždymui ir skaičiuojama po kiek ciklų jo atsparumo gniuždymui savybės tampa ribinės. Beje internete teko rasti straipsnių, kad paprastai akytbetonis neatlaiko tiek ciklų kiek būna deklaruota, tad jei pastovės namas dvi žiemas be stogo, žiūrėk, trečio sezono ir nesulauks.
Na bet be stogo namo greičiausiai žiemot nepaliksi, tad spręstina tik garo nelaidumo iš patalpų vidaus problema. Su plėvelių pagalba, gali būti, kad šią problemą galima būtų išspręsti pakankamai pigiai, bet tuomet vidaus apdaila bus tiktai gipskartonis. Nors iš kitos pusės, kadangi tau gipskartonis patinka, tai jau ir ne problema
.
QUOTE
Dar vietoj keramikos galvoju, kad galima panaudoti silikatinius blokelius: Arko M-18 ar Arko M-24 (apie jų trapumą pasuktiniu metu girdėjau). Šitų blokelių privalumas tas, kad jų siena lygi, todėl neoporą bus galima tvirtinti tiksliau, be tarpų.
Lygesnė siena, tai klijai blogiau prilips, nebus atbrailų už kurių gali užsikabinti
. Juk specialiai šiaušiamas paviršius prieš klijuojant, o ne atvirkščiai - poliruojamas.
Irgi tinkamas variantas, bet jame nematau nieko geriau nei keramikoje.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2013 03 30, 11:11)
Prieš vidaus apdailą statai name drėgmės surinkėjus, garintuvus, džiovintuvus (ar kaip ten jie vadinami), kad iš konstrukcijos ištrauktų visą drėgmę.
Akytbetonio gamintojai primygtinai rekomenduoja akytbetonį džiovinti natūraliu būdu, vengiant visokių oro sausintuvų. Be to, dėl didelio akytbetonio drėgmės įgeriamumo, kaip tik akytbetonis papildomai drėkinamas prieš tinkuojant, nes jei užtinkuoji ant sausesnio, tai greitai sutraukia visą drėgmę iš tinko, tinkas išsausėja nespėjas sustingti ir nutrupa. Tas gruntas apie kurį kalbėjai, kaip supratau skirtas nugruntuoti paviršių prieš dažymą, o ne prieš tinkavimą, bet šio niuanso nežinau, reikėtų pasitikrinti. Jei kas išsiaiškinsit, būčiau dėkingas kad pasidalintumėte žiniomis
.