Nustebino, kad priešingai nei deklaruojama opficialiai, kursuose buvo teigiama, kad prioritetas turėtų būti skiriamas ne įvaikinimui, o globai. Tokia idėja vyrauja šiuolaikinėje socialinėje politikoje. Dėl šios priežasties Skandinavijos šalys įvaikina tik iš užsienio šalių, saviems vaikams steigiama globa. Įvaikinimas ne visuomet atitinka vaiko poreikius. Pirminis vaiko poreikis - žinoti ir palaikyti ryšius (jų dažnis, kokybė - kitas klausimas) su biologine šeima. Globėjo pareiga - ugdyti tokį santykį su biologiniais tėvais, kad jis būtų kuo mažiau stigmatizuojantis. Vaiko tapatumui formuotis ryšys su išplėstine biologine šeima (ir seneliais, ir tetomis, ir kt.) labai svarbus.
Šiuos dalykus kažkaip intuityviai jaučiau, nors nebuvau sau įvardinusi. Kitas dalykas, toks socialinių darbuotojų požiūris bent jau kursų metu būsimiems globėjams ir įtėvams padeda jaustis lygiaverčiais, nekonkuruoti.
Grupėje ryškėja ir labai skirtingi globos ir įvaikinimo motyvai. Nuo pasiturimo gyvenimo, negalėjimo susilaukti biologinių vaikų iki pagalbos pažįstamam, giminaičiui ar svetimam vaikiukui, noro steigti šeimyną.
Man asmeniškai buvo pakankamai sunku pimą kartą matomiems žmonėms kalbėti apie tą kontekstą, iš kurio iškilo vidinis poreikis padėti vakiukui užaugti šeimoje. Žodžiai tokiose situacijose labai svarbūs - visų ausys fiksuoja kiekvieną niuansą. Pirmo įspūdžio efektas ko gero išliks ir socialiniams darbuotojams, kuriems, matėsi, irgi labai norisi, kad į juos būtų žiūrima kaip į šios srities ekspertus.
Virvytė, 17 Vas 2013 - 12:32, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”:
Virvytė, 17 Vas 2013 - 12:32, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”: ![]()
Pirminis vaiko poreikis - žinoti ir palaikyti ryšius (jų dažnis, kokybė - kitas klausimas) su biologine šeima. Globėjo pareiga - ugdyti tokį santykį su biologiniais tėvais, kad jis būtų kuo mažiau stigmatizuojantis. Vaiko tapatumui formuotis ryšys su išplėstine biologine šeima (ir seneliais, ir tetomis, ir kt.) labai svarbus.
Virvyte - aš kursus baigiau jau senokai. galiu pasisakyti praktine patirtimi

Jei seneliams tetoms ir dėdėms vaikas bus svarbus - jis nepaklius į įvaikinamų / globotinų sąrašus. Augins vaiką patys arba intensyviai lankys globos namuose, kviesis į svečius, atostogoms.
kiti du atvejai: visa giminė tokia, kad elementariai nėra kam vaiko lankyti. Tokiu atveju - ar norėtumėte, kad vaikas, kurį auginate ir esate už jį atsakinga bendrautų su biologine šeima? kas organizuos susitikimus? Kur? kas apmokės išlaidas?
antrasis - yra normalių (ta prasme neasocialių) šeimos narių, bet jie arba nesidomi, arba pasidomi, pareikalauja ko nors ir dingsta ilgam - nei teiraujasi, nei rodosi iki sekančio noro ko nors pareikalauti. Vaikas laukia, kanknasi pats ir kankina jus.... praeina laikas - procedūra pakartojama....
Man buvo toks įspūdis, kad kursų medžiaga buvo kurta ne Lietuvoje ir neadaptuota mūsų sąlygoms ir mūsų įvaikintų/globojamų vaikų šeimoms....
Na, ta programa pagal kurią pirmą kartą lankėm kursus buvo sudaryta pagal JAV ir Švedijos patirtį

Kas man keista - kad kursus veda socialiniai darbuotojai, o ne psichologai kartu su socialiniais darbuotojais. Nesu tikra, kad socialinis darbuotojas gali sudėtingus motyvacijos ir kitus dalykus giliai suprasti, atpažinti žmonių reakcijas, netiesiogines kalbėjimo reikšmes, analitiškai vertinti visą stebint ir klausant surinktą medžiagą.
Kitas dalykas - labai keista žinutė pasiųsta. Maždaug - kiekvienai situacijai yra vienas teisingas atsakymas ir jį žino jie. Ir tiesiai šviesiai patarta atvirai dalintis, antraip vertinimai bus nepalankūs. Čia pat akcentuota, kad gebėjimas priimti žmones tokius, kokie jie yra, - vienas svarbiausių bruožų. Na, tiesiog neįsivaizduoju savęs mandagiai besišypsančios, reiškiančios aptakias, neutralias mintis arba kas kartą išsirengiančios iki nuogumo (bus tema apie patirtas netektis, pvz.).
Iš globojančios bičiulės išgirdau patarimą per daug nedemonstruoti intelekto, individualizmo.
Papildyta:
Mikimauz, 17 Vas 2013 - 16:33, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”:
Mikimauz, 17 Vas 2013 - 16:33, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”: Idomu
Namu darbu gavai jau?

Namų darbas - apmąstyti rodytą filmą apie laikinuosius globėjus tais aspektais, kokiais kursų rengėjai vertins ir mus kaip potencialius globėjus.
Filmas apie du globojamus afroamerikiečius berniukus, kurių vienas vėliau įvaikinamas, o kitas grįžta gyventi su tėvu. Globėjos vaidmuo kiek idealizuotas, kalbėjimas - chrestomatinis, bet mums su vyru patiko jos požiūris į globą kaip į pagalbą kitam ir savo gyvenimo įprasminimą per tai.
Teisingai pasake, kad viskas priklauso nuo kursu organizatoriu ir vedanciuju.
Mums vede psichologe ir dar kelios jos pagalbininkes. Gal buvo neteisingas variantas, bet ji viska pasakojo is gyvenimisku situaciju, nes dirba daug metu tarp siu vaikuciu, todel daugiausia informacijos ir perdave is realaus gyvenimo patyrimo. Pride paskaitoms pritaike musu Lietuvos vaiku , seimu , ivaikinimo, globeju patirti. net nerode jokiu filmuku, nes pasake iskart, kad jie nepritaikyti.
o jei ateje mergaites gyvenancios pas mama, jauciasi destytojom ir isdesto ismokta tema, tai liudnoka tada tu kursu prasme.
nes mums jie buvo visai idomus, informatyvus.
kalbeti, bendrauti, dalintis mintimis naudinga, nes lietuviai daugumoje tyli, sedi, kuklinasi, nedrista... bet kurie vertintojai nepajegia susidaryti ispudzio apie seima, jei jie visus kursus pratyli, o priprasyti pasakyti nuomone pasako dviem zodziais , nes yra svetimu, nedrasu kalbeti.. ka pagalvos..

sekmes , viskas bus gerai.

Man atrodo, kad bet kokie išsakomi požiūriai turėtų būti gerbiami, analizuojami, o ne sudirbinėjami. Na, gal siekiama išsklaidyti iliuzijas. Įsivaizduokit, kad vaisingumo problemų turinčiai karjerą padariusiai intelektualiai porai pasisakius dėl motyvacijos įsivaikinti, imama kalbėti apie neišsielvartautas netektis, siekius dvasines "skyles" užkaišioti vaiku jį pasisavinant ir pan. Arba užsiminus apie vaikų sužeistumus, pasireiškiančius įvairiais somatiniais simptomais, disfunkciniu elgesiu ir kt., kažkaip labai nejautriai imama svaičiot, kad jei vaikas linguoja, tegul linguoja, čia ne tragedija, na, beveik nieko nereiškia ir t.t.
Tokiame kontekste sunkiai įmanomas atvirumas.
Virvytė, 18 Vas 2013 - 16:25, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”:
Virvytė, 18 Vas 2013 - 16:25, paraĆ…ļæ½Ć„ā€”: ![]()
Įsivaizduokit, kad vaisingumo problemų turinčiai karjerą padariusiai intelektualiai porai pasisakius dėl motyvacijos įsivaikinti, imama kalbėti apie neišsielvartautas netektis,
bet šitoje vietoje jie sako tiesą

Intelektualumas ir emocijos - ne tas pat. Kažkada turėjau tokį hobį - kursinukus

Turiu tam patirtį - mano tėtis mirė, kai vaikas pas mane buvo pusmetį. Pats baisusis adaptacinis laikotarpis jau buvo praėjęs, bet vat du mėnesiai prieš ir pora po mirties - buvo siaubingi ir katastrofiški.
Vaikščiodavau ištisomis naktimis po virtuvę - vaikas neklauso, isterikuoja, tėtis merdėja, padovanotoji vaikui katė drasko sienas ir keršija vaikui jos žaislų dėžėje

kas mane labiausiai stabdė atvirumus - tai, kad mano atvirumai yra vertinami ir sveriami. ir mano atviravimai nulems sprendimą. Mūsų grupė buvo mažytė ir pusė jau buvo įvaikinę/globoję, o va iš kitos grupės savanoriškai pasitraukė pora, dar iš kažkurios grupės buvo neleista įvaikinti....
Individualūs susitikimai vyko namuose. Bent jau mūsų laikotarpyje. Vienu atveju - tiesiog sekinantis susitikimas - 3 val.

