+2013 03 01, 10:29-->
QUOTE(hi
@ 2013 03 01, 10:29)
Taip.
Ir nėra jokios rekomendacijos "geriau iš skirtingų šeimų". Tai visiškai laisvas pasirinkimas, be jokių nesąmonių apie "perimtus kivirčus". O ir normali šeima - ne tik asocialų lygio kivirčus reiškia. ;]
Bet šiaip tai kai paskaitai, nu nepykit, bet rimtai nesuprasi kam kai kurios ruošiatės.
Pats krikštas toks tik menkutis "priedėliukas" prie įspūdingo baliaus gaunas, toks tik "pretekstukas" baliui...
Netiesa. Aš skaičiau,nebepamenu kur, apie krikšto apeigų prietarus. Ir ten buvo vienas iš tokių dalykų. Ir labai senas, ne šios dienos išmislas.
O kaip kiekvienas juos (prietarus, tikėjimus,vienokias ar kitokias reikšmes) suprantam, tai jau kitas reikalas.
Lygiai kaip ir pvz- kunigai neturi teisės atsisakyti krikštyti "mergos vaiko", o tokio vaikelio ar pamestinuko, ar našlaičio tapti krikštatėviais netgi buvo laikoma garbe ir šiukštu negalima atsisakyti tos pareigos. Mat tokie vaikai jau ir taip buvo laikomi nuskriaustais likimo.
Tiesiog tokia istorija, tokios tradicijos.
Todėl ir dabar, jei žiūrėtume šių moralinių dalykų,kunigai neturi teisės atsisakyti krikštyti nesusituokusių tėvų vaiko.
Atsižvelgiant į tai,kad kritiniam reikalui esant krikštatėviu gali būti bet koks žmogus, kunigų požiūris suteikiant Krikšto sakramentą į "aukštą krikštatėvių dvasinę moralę" gan keistas.
O šiandien daug ką iškraipom ir paverčiam šou- reikia ar nereikia. Užtai taip ir gaunasi- visas gyvenimas ištisas šou- nuo gimimo,krikštynų iki mirties, su vestuvėmis, skyrybomis ir kt.
Bet tai jau kitos temos.
Po truputį visokie kičai ima atsibosti,matyti,kad žmonės pradeda atsigręžti į tai,kas nepelnytai primiršta.
Bet neįsigilinus teigti, kad viena ar kita yra nesąmonė- taip teigti irgi per drąsu.