Milao.
Jei norite gamintis savo gelžbetoninę sieną, tai siūlyčiau apsvarstyti tokį variantą: Tarp 2 OSB plokščių dedame neoporą(išorinėje sienos pusėje), o vidinėje dedate armatūrą ir užpilate betonu.
Kad neoporas laikytųsi prie gelžbetoninės sienos, jame išfrezuojami trapecijos formos grioveliai. Kai betonas bus liejamas, jis užpildys tas trapecines išpjovas ir sustingęs užrakins neoporą. Taip gausite gelžbetoninę sieną su norimo storio neoporu be jokių šilumos tiltų.
Sėkmės eksperimentuojant
QUOTE(Igr540 @ 2013 01 19, 21:54)
Jei norite gamintis savo gelžbetoninę sieną, tai siūlyčiau apsvarstyti tokį variantą: Tarp 2 OSB plokščių dedame neoporą(išorinėje sienos pusėje), o vidinėje dedate armatūrą ir užpilate betonu.
Kad neoporas laikytųsi prie gelžbetoninės sienos, jame išfrezuojami trapecijos formos grioveliai. Kai betonas bus liejamas, jis užpildys tas trapecines išpjovas ir sustingęs užrakins neoporą. Taip gausite gelžbetoninę sieną su norimo storio neoporu be jokių šilumos tiltų.
Pasiūlymas geras, anksčiau galvojau apie neoporo dėjimą į klojinio vidų, tiesa iki neoporo frezavimo dar nebuvo dašutę. Apie kažką panašaus rūsiui EVOY buvo rašęs. Bet labiau pasigilinus į liejimo technologiją pradėjo nepatikti. Norint kad tarpas tarp klojinių būtų visur vienodas ir klojiniai neišsiskėstų, būtina surišti klojinius tarpusavyje. Tai, kas naudojama surišimui, tame betone ir lieka visam laikui. Pvz metaliniai strypai ar vamzdukai. Jei tie ryšiai eina ne tik per betoną, bet ir per polistirolą, tai akivaizdūs šalčio tiltai. Būtent dėl to man nepatiko Velox sistema. Be to pas mane tiek eksperimentinių dalykų numatyta, kad esu linkęs naudoti patikrintas technologijas bent jau ten, kur jos egzistuoja. O neoporui tai klijavimas.Kad neoporas laikytųsi prie gelžbetoninės sienos, jame išfrezuojami trapecijos formos grioveliai. Kai betonas bus liejamas, jis užpildys tas trapecines išpjovas ir sustingęs užrakins neoporą. Taip gausite gelžbetoninę sieną su norimo storio neoporu be jokių šilumos tiltų.
QUOTE(Pasvaistes @ 2013 01 19, 21:43)
...neišeis 100 proc. išlaikyti minimalų apsauginį betono sluoksnį, todėl vietomis armatūra gali išlįsti į sienos paviršių. Tokias plonas sienas (100) gali pagaminti tik gamykloje ir taikydami spec. priemones. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad sienai dažnai pavojingiausia yra ne gniuždymas, o klupimas (vertimas į šoną), todėl stiprumas ir stabilumas būtinas ebejomis kryptimis. Tas galioja ir mūrui parenkant blokelių storį, todėl nereik apsigauti, kad su Arko 15 kelsi sienas ir vargo nejausi. Labai jau nenori konstruktoriai po tokiais sprendiniais parašo dėti Normalioms mūro sienoms minimali riba realiai yra 200, o 250 konstruktoriui visiškai užtikrina ramų miegą .
Minimalus apsauginis betono sluoksnis būtų užtikrinamas armatūrą tarpusavyje surišant su tarpklojininiais ryšiais. Tokiu būdu būtų gauta visomis kryptimis stabili 3D armatūros konstrukcija milimetrų tikslumu. Išvirsti neturėtų leisti "T", "L" ir "+" formų tarpusavyje armatūra sujungtų sienų sandūros. O dėl miego - kažkam teks aukotis. Arba konstruktoriui dėl abejonių, arba man 5-10 m² mažesniame miegamajame QUOTE(DEU @ 2013 01 19, 17:35)
Geras būtų anekdotas. Supili vieną dieną visą betoną. Ryte ateini klojiniai nurinkti, o ant pamatų apdžiūvusi betono krūva.
O betono krūvoj dar ir montuotojas įbetonuotas QUOTE(Milao @ 2013 01 20, 15:56)
Pasiūlymas geras, anksčiau galvojau apie neoporo dėjimą į klojinio vidų, tiesa iki neoporo frezavimo dar nebuvo dašutę. Apie kažką panašaus rūsiui EVOY buvo rašęs. Bet labiau pasigilinus į liejimo technologiją pradėjo nepatikti. Norint kad tarpas tarp klojinių būtų visur vienodas ir klojiniai neišsiskėstų, būtina surišti klojinius tarpusavyje. Tai, kas naudojama surišimui, tame betone ir lieka visam laikui. Pvz metaliniai strypai ar vamzdukai. Jei tie ryšiai eina ne tik per betoną, bet ir per polistirolą, tai akivaizdūs šalčio tiltai. Būtent dėl to man nepatiko Velox sistema. Be to pas mane tiek eksperimentinių dalykų numatyta, kad esu linkęs naudoti patikrintas technologijas bent jau ten, kur jos egzistuoja. O neoporui tai klijavimas.
Jeigu sienas lietum ne visu aukščiu iškarto, tai galima apsieiti ir be kiaurai einančių surišimų. Juk galite klojinio viršuje dėti sutvirtinimą, o žemiau sutvirtinti lentų pagalba. Juk liktinių klojinių 5cm neoporo sienelė tikrai nepasižymi tvirtumu ir norint lieti daugiau eilių vienu metu daromi papildomi sutvirtinimai.
QUOTE(Milao @ 2013 01 19, 14:55)
Visas pastatas nėra žiedas. Viskas, kas žemiau langų ir durų viršaus - atskiri segmentai. Virš langų/durų - jau žiedas. Tą žiedą ir turėjau omeny.
Dėl arenos apdailos - sekantis terminologijos nesusipratimas. Jei lygiai nušlifuota ir palikta atvira matoma - o kodėl to nevadinti apdaila? Tuo labiau kad mum abiem patiko Jei namie tokios gautųsi, apsi... iš laimės ir nušpakliavęs nudažyčiau Apsi... ir špakliavimo prašau per daug nesieti vieno su kitu
Čia tikriausiai dar vienas terminologijos nesusipratimas iš esmės, paraidžiui MONOLITAS reiškia "išlietas, vienalytis" tai kokie dar atskiri segmentai???
Todėl jei žadate ir kalbate apie monolitinę pastato konstrukciją tai reiškia kad visas pastatas bus žiedas ir jokių papildomų žiedų, kaip dabar madinga lieti virš mūro sienų prie dedant perdangą, lieti tikrai nereikės.
Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2013 01 19, 18:05)
Audžiu kiek kitokią mintį - pasigaminti klojinius iš OSB + skarda. Kvadratas iš abiejų pusių kainuos apie 50 Lt. Bet naudojant tuos pačius nuo pat rūsio iki stogo, jie savo darbą atliks kokius 5 kartus, o galų gale galės atsigulti ant perdangos sijų. Skarda atspindės IR spindulius, OSB laikys vatą ir vatos klojėją. Taigi finale klojiniai gautųsi nemokami.
Laabai Jūs čia sudėtingai norite, ir betonuotis, ir įrankius gamintis...jei tuo užsiimtumėt nuolat tai gal ir yra logikos, bet tik nuosavam namui tai laaabai sudėtingai, panašėja į nuotykių paiešką...
Papildyta:
QUOTE(DEU @ 2013 01 19, 19:21)
Na tai reikėtų palinkėti daug kantrybės, sveikatos ir ištvermės. Tikrai prireiks.
Jei pasiruošęs viską statyti savo rankom tai gal labiausia tiktų karkasinis arba liktinių klojinių namas.
Jei pasiruošęs viską statyti savo rankom tai gal labiausia tiktų karkasinis arba liktinių klojinių namas.
Dar daug daug laisvo laiko reikia palinkėt
Nematau ani vieno privalumo plikas monolitas vs liktiniai, kam save apsisunkinti, tik todėl kad kažkas sugebėjo pasiekti pavyzdinį sandarumą? Lyg tam nėra kitų priemonių...
Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2013 01 19, 21:13)
Karkasinis ir liktinių klojinių variantai neimponuoja dėl termomasės neturėjimo.
Jau užsiciklinot - termomasė NETIK atitvarose: grindys pertvaros perdangos - jums to tikrai užteks.
Vakar, po savaitės šildymo pertraukos (neskaitant saulės - jei jos buvo tai kažkiek šildė per kolektorių) namie radau +14,5C tai per 14val pavyko pakelti temperatūrą tik iki 16,5-17C. Va tau ir termomasės nebuvimas
Papildyta:
QUOTE(Igr540 @ 2013 01 20, 20:05)
Juk liktinių klojinių 5cm neoporo sienelė tikrai nepasižymi tvirtumu ir norint lieti daugiau eilių vienu metu daromi papildomi sutvirtinimai.
Čia didžiausia grėsmė yra klojinio stabilumas, kad supylus 3m aukštį klojinys ne griūtų ant šono. Ta 5cm sienelė greičiausiai atlaikys, papildomi tvirtinimai naudojami sienai išramstyti.
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 11:41)
Vakar, po savaitės šildymo pertraukos (neskaitant saulės - jei jos buvo tai kažkiek šildė per kolektorių) namie radau +14,5C tai per 14val pavyko pakelti temperatūrą tik iki 16,5-17C. Va tau ir termomasės nebuvimas
Papildyta:
Kokiomis priemonėmis, tai yra kokio galingumo tas "keltuvas" buvo?
Papildyta:
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 11:41)
Jau užsiciklinot - termomasė NETIK atitvarose: grindys pertvaros perdangos - jums to tikrai užteks.
Termo masė nėra panacėje visais atvejais. Ja reikėtų labiau rūpintis, jei planuojama šildytis tik naktinės elektros, saulės ar kokio kito "nepastovaus" šaltinio pagalba. Šildantis pavyzdžiui šilumos siurbliu ar granulėmis jos reikšmė smarkiai sumažėja.
QUOTE(DEU @ 2013 01 21, 12:50)
Kokiomis priemonėmis, tai yra kokio galingumo tas "keltuvas" buvo?
Lyg 3kW momentinis rusiškas dušas iš mokvežos per grindis ir rekupo tenas - bet čia kažkas ne gerai, anksčiau ir 28C pasiekdavo, dabar tik +23C nepašyla
Paieškosiu aprašo, patikslinsiu dušo galią. Bet problema jo hidrauliniuose nuostoliuose, cirkuliacinis sunkiai prastumia per šildytuvą - atsukus apeigos kraną cirkuliacija suintensyvėja, bent jau akustiškai taip atrodo
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 12:41)
Čia didžiausia grėsmė yra klojinio stabilumas, kad supylus 3m aukštį klojinys ne griūtų ant šono. Ta 5cm sienelė greičiausiai atlaikys, papildomi tvirtinimai naudojami sienai išramstyti.
5 cm pulistorolo,tikrai neatlaikys 3 metru aukscio skysto betono spaudimo. Netokius klojinius israito,o cia..
Ir dar kaip pavizdys- zmones sugeba pildami tris eiles sudraskyti klojinius,o ka jau kalveti apie 10 eiliu blokeliu.
Tad nutarus susizenyti su liktiniais,geriau iskart nusiteikti pilti betona kas tris eiles.. Nebent euromac pirkti
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 11:54)
Lyg 3kW momentinis rusiškas dušas iš mokvežos per grindis ir rekupo tenas - bet čia kažkas ne gerai, anksčiau ir 28C pasiekdavo, dabar tik +23C nepašyla
Paieškosiu aprašo, patikslinsiu dušo galią. Bet problema jo hidrauliniuose nuostoliuose, cirkuliacinis sunkiai prastumia per šildytuvą - atsukus apeigos kraną cirkuliacija suintensyvėja, bent jau akustiškai taip atrodo
Paieškosiu aprašo, patikslinsiu dušo galią. Bet problema jo hidrauliniuose nuostoliuose, cirkuliacinis sunkiai prastumia per šildytuvą - atsukus apeigos kraną cirkuliacija suintensyvėja, bent jau akustiškai taip atrodo
tai pas tave dabar tik momentinis sildytuvas ir rekupo tenas vieninteliai sildymo prietaisai?
QUOTE(madwifi @ 2013 01 21, 13:31)
tai pas tave dabar tik momentinis sildytuvas ir rekupo tenas vieninteliai sildymo prietaisai?
Taip, iki šiol to pilnai užteko, tik nuo 11.01 iki 20.01 šildymas buvo tik minimaliu režimu tiekiant +22C iš rekupo, pravėso namai, dabar sunkokai sušyla
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 13:33)
Taip, iki šiol to pilnai užteko, tik nuo 11.01 iki 20.01 šildymas buvo tik minimaliu režimu tiekiant +22C iš rekupo, pravėso namai, dabar sunkokai sušyla
O kas butu jei kaip kiti sako akumuliatoriu butu pilnas namas. Tai yra kokiu blokeliu sienos.. Darkarta isitikinau kad gerai padariau nesitikedamas is sienu akumuliatoriu funkcijos..
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 12:33)
Taip, iki šiol to pilnai užteko, tik nuo 11.01 iki 20.01 šildymas buvo tik minimaliu režimu tiekiant +22C iš rekupo, pravėso namai, dabar sunkokai sušyla
O aš jau norėjau sakyti, kad labai geras rezultatas, per 9d tik ~5,5C, nors su minimaliu šildymu, rezultatas išlieka labai neblogas.
QUOTE(Igr540 @ 2013 01 20, 20:05)
Jeigu sienas lietum ne visu aukščiu iškarto, tai galima apsieiti ir be kiaurai einančių surišimų. Juk galite klojinio viršuje dėti sutvirtinimą, o žemiau sutvirtinti lentų pagalba. Juk liktinių klojinių 5cm neoporo sienelė tikrai nepasižymi tvirtumu ir norint lieti daugiau eilių vienu metu daromi papildomi sutvirtinimai.
Taip, ne visu aukščiu iš karto. Mažiausia pilna betonvežė - 7m³. Tai maždaug 1/3 - 1/4 1a poreikio, vadinasi optimalu lieti 3-4 etapais. Bet net ir liejant ~1m aukščio segmentais, sunkiai įsivaizduoju kaip galima būtų patikimai užfiksuoti klojinio apačią ir vidurį nesurišant klojinių tarpusavyje.QUOTE(Vilienė @ 2013 01 21, 12:41)
Čia tikriausiai dar vienas terminologijos nesusipratimas iš esmės, paraidžiui MONOLITAS reiškia "išlietas, vienalytis" tai kokie dar atskiri segmentai???
Todėl jei žadate ir kalbate apie monolitinę pastato konstrukciją tai reiškia kad visas pastatas bus žiedas ir jokių papildomų žiedų, kaip dabar madinga lieti virš mūro sienų prie dedant perdangą, lieti tikrai nereikės.
...
Nematau ani vieno privalumo plikas monolitas vs liktiniai, kam save apsisunkinti, tik todėl kad kažkas sugebėjo pasiekti pavyzdinį sandarumą? Lyg tam nėra kitų priemonių...
Jau užsiciklinot - termomasė NETIK atitvarose: grindys pertvaros perdangos - jums to tikrai užteks.
Vakar, po savaitės šildymo pertraukos (neskaitant saulės - jei jos buvo tai kažkiek šildė per kolektorių) namie radau +14,5C tai per 14val pavyko pakelti temperatūrą tik iki 16,5-17C. Va tau ir termomasės nebuvimas
Dėl terminologijos turėtų būti jau viskas aišku iš mano sakinių aukščiau. Jei liejama ne vienu ypu, kurį laiką stovi tarpusavy nesujungti fragmentai nuo lango iki lango, nuo durų iki lango ir panašiai. Visišku monolitu patampa, kai užbaigtas.Todėl jei žadate ir kalbate apie monolitinę pastato konstrukciją tai reiškia kad visas pastatas bus žiedas ir jokių papildomų žiedų, kaip dabar madinga lieti virš mūro sienų prie dedant perdangą, lieti tikrai nereikės.
...
Nematau ani vieno privalumo plikas monolitas vs liktiniai, kam save apsisunkinti, tik todėl kad kažkas sugebėjo pasiekti pavyzdinį sandarumą? Lyg tam nėra kitų priemonių...
Jau užsiciklinot - termomasė NETIK atitvarose: grindys pertvaros perdangos - jums to tikrai užteks.
Vakar, po savaitės šildymo pertraukos (neskaitant saulės - jei jos buvo tai kažkiek šildė per kolektorių) namie radau +14,5C tai per 14val pavyko pakelti temperatūrą tik iki 16,5-17C. Va tau ir termomasės nebuvimas
Nebus tos termomasės per daug. Su grindim betono priskaičiavau apie 30 kubų. Ne prūdai. Išorinių atitvarų betoną užrakinus polistirole, beliktų 20. Tuo labiau kad 1a name ir šilumą galinčios kaupti perdangos nebus. Ta, kuri tarp rūsio ir 1a nesiskaito, nes izoliuota nuo šildomų patalpų.
QUOTE(DEU @ 2013 01 21, 12:50)
Termo masė nėra panacėje visais atvejais. Ja reikėtų labiau rūpintis, jei planuojama šildytis tik naktinės elektros, saulės ar kokio kito "nepastovaus" šaltinio pagalba. Šildantis pavyzdžiui šilumos siurbliu ar granulėmis jos reikšmė smarkiai sumažėja.
Žiemą gerai, bet sakyčiau pagrindiniai privalumai ne žiemą, o vasarą. O jei pasakyčiau, kad tikslas yra šildytis išimtinai tik nepastovių šaltinių pagalba, gal būtų galima termomasę pripažinti kaip panacėją, bent jau tokiu atveju Elektra - tik kaip backup'as.