QUOTE(Juzex @ 2013 01 06, 14:35)
Šiaip tai pas mane nuosavas namas ir visas šilumos punktas tai du vamzdziai nuo trąsos kažkoks pamaisymo mazgelis , keletas sklendžių, 2 termometrai, 2 monometrai ir skaitliukas.Nėra nei šilumokaičo nei cirkuliacinio siurblio - duodu į radiatorius tiesiai ir nieko
.Esmė tame, kad aplinkui visi nuosavų namų kaimynai pasidavę vajui "koks blogas, brangus, monopolinis centrinis šildymas" susivedė dujas, susistatė katilus - t.y. sukišo virš 20 000 lt ir turi tas pačias sąskaitas
, nes namai tai kiauri.O aš nuėjau kitu keliu - apsišiltinti kiek įmanoma proto ribose, pasiekti sandarumo + rekuperacija ir investuoti truputi į valdymą.Manau rezultatas bus geresnis nei kaimynų.Ir tai šio forumo ir jūsų dėka
Teko vienas patalpėles prijunginėti prie šilumos tinklų, nes buvo privaloma pagal įstatymą. Tiesa tai buvo senokai ir kainų nelabai pamenu, bet jos buvo gana įspūdingos. Man rods šilumos mazgos įrengimas apie 20 000 lt, o gal čia ir su vamzdžių atvedimu buvo. Jūs kaip suprantu tą prijungimą paveldėjote. Įdomu būtų sužinoti kiek kainuoja prijungti naujai pastatytą namą prie šilumos tinklų, bet tikrai tai ne keli centai.
Papildyta:
QUOTE(Vilienė @ 2013 01 06, 13:04)
Legionelėms - teks bent kartą savaitei pasišildyti iki +53...+55C.
40C yra tik drugnas, rankas nusiplausite, iš bėdos - nusiskusite, bet komforto ne kažkas...nepamirškite, kad net ir izoliuotu vamzdynu iki čiaupo iš +40C liks tik gal +35C ir tai nubėgus ... todėl neapsigaudinėkime, +40C tikrai buityje nepanaudosime, skaičiavimuose siūlau min 50C naudoti.
Jei norime tiksliai skaičiuoti, imkime DHW ir šildymo tiekimą atskirai: per parą reikia apie 40-50l karšto žmogui, tą paruošia, o paskui dirba tik šildymui, su didesniu COP. Labai verta geo atveju investuoti į didesnį boilerį ir programuoti jo užkrovimą naktį, naktiniu tarifu, kas finale COP sumažėjimą tikrai kompensuos.
40 C vanduo pakankamai karštas. Į tokios temperatūros vonią nelabai įlipsi. Na bet tai tikriausia individualu.
Dėl talpos reikėtų žiūrėti kokia situacija. Protinga būtų orientuotis į inverterį ir žiūrėti, kad prie minimalaus siurblio galingumo jis dirbtų pakankamai ilgai. Jei siurblys gerokai per galingas net minimaliu rėžimu reikėtų pamąstyti apie akumuliacinę. Bet akumuliacinei jau reikia aukštesnės temperatūros vandens, kas labai mažina siurblio efektyvumą.
Aš tikiuosi, kad akumuliacinės talpos vaidmenį patikėti pamato plokštei. Kol laukia nelabai šalta, suprogramavus, kad nakties metu, šilumos siurblys vidaus temperatūrą pakeltų 1- 2, galima tikėtis, kad dienos metu jis galėtų ilsėtis. Kuo šalčiau tuo siurblys dirbtų ilgiau ir didesniu pajėgumu. Dėl didelio tūrio plokštė ir 1 - 2 laipsniuose gali sukaupti nemažą kiekį šilumos.