Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 16 tema

QUOTE(AnaDeizy @ 2013 01 02, 22:35)
ghmm, tai gal ta plevele rimtai deti po OSB - pas mane ten tvirtinsis visokios ventiliacijos ir paskui gerokai zemiau gipsas. Aisku, tik plevele tokiu atveju labai jau susibadys, nes i ja viskas tvirtinsis ir labai saugot reiks.


Galima dar vieną variantą pasiūlyti smile.gif, o kodėl nedėti dviejų garo nepraleidžiančių plėvelių smile.gif ? Kainuoja jos ne įpatingai, gal tik darbo kiek dasidės, bet taip bus užtikrinama rimtesnė garui nelaidi zona smile.gif.

Dėl rasos taško vatoje gali nebijoti. Rasos taškas vatoje gali atsirasti tik vienu atveju - jei blogai įrengta apsauga nuo garo iš apačios.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2013 01 02, 23:29)
Galima dar vieną variantą pasiūlyti smile.gif, o kodėl nedėti dviejų garo nepraleidžiančių plėvelių smile.gif ? Kainuoja jos ne įpatingai, gal tik darbo kiek dasidės, bet taip bus užtikrinama rimtesnė garui nelaidi zona smile.gif.

Dėl rasos taško vatoje gali nebijoti. Rasos taškas vatoje gali atsirasti tik vienu atveju - jei blogai įrengta apsauga nuo garo iš apačios.

jei desiu plevele is apacios, bus sunku rasti kur tvirtinti GPG (per plevele nesimatys varzteliu per OSB i medinius tashelius). Ir tokiu atveju kur desis tas garas kuris papuls ant virsutines pleveles (tarp pleveles virsutines ir OSB) ?
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2013 01 02, 22:38)
Suskaičiuosiu primityviai.

Granulinis - 25 600 Lt.
Šilumos siurblys (žemė) - 36 132 Lt.
Šilumos siurblys (oras) - 27 600 Lt.
Elektra: 3500 Lt.

Jei energijos poreikis - 15 kwh, o plotas 137 - per metus reikia 2055 kWh energijos.


Suprantu, kad smagu žongliruoti skaičiais. Ypač, jei nėra ką veikti. Bet, kad iš šalies neatrodytu visai juokingai, būtu gerai neprarasti tikrovės jausmo ir mastyti ant kiek realus yra tie skaičiai, kur naudojate.

Paprastas klausimukas: jei metinis poreikis yra 2055 kWh, vadinasi vidutiniškai namui reikia tik ~0.4kW/h (!) šilumos. Vidutinė sezono temperatūra yra -1'C, kambaryje - +21'C, tad skirtumas yra 22 laipsniai. Prie -23'C lauke, skirtumas bus dvigubai didesnis - 44 laipsniai, vadinasi nuostoliai irgi bus dvigubai didesnį - 0.8 kW/h. (Realiai bus truputi kitokie skaičiai, bet - ne esme). Tokiu būdu, pačio mažiausio kondicionierius galingumas, net tada kai dėl šalčio jo galingumas nukris dvigubai - yra ~2 kartus didesnis nei gali prireikti pačia šalčiausia diena.
Už 27 t. galima įrengti tokius kondikus visoje gatvėje, ...o jus skaičiuojate tokias investicijas vienam namui?! g.gif
Atsakyti
QUOTE(AnaDeizy @ 2013 01 02, 22:35)
ghmm, tai gal ta plevele rimtai deti po OSB - pas mane ten tvirtinsis visokios ventiliacijos ir paskui gerokai zemiau gipsas. Aisku, tik plevele tokiu atveju labai jau susibadys, nes i ja viskas tvirtinsis ir labai saugot reiks.

o virš osb plėvelė nepažeis kai viska prie osb suks juk medsraikčiai ilgesni nei osb storis. apačioj pažeis ir tuo pačiu užspaus.
ir šeip manau pirma turėtu eit plėvelė, nes jei pro plėvele prasiskverbs tai ir pro osb išgarins į lauka, bet nors ir osb nelabai laidi garui bet..... kas pro ja praeis tas kogero ir liks plėvelės užrakinta.
Atsakyti
QUOTE(AnaDeizy @ 2013 01 02, 23:35)
jei desiu plevele is apacios, bus sunku rasti kur tvirtinti GPG (per plevele nesimatys varzteliu per OSB i medinius tashelius). Ir tokiu atveju kur desis tas garas kuris papuls ant virsutines pleveles (tarp pleveles virsutines ir OSB) ?


Pro kur papuls, pro ten ir išeis, ne ten problema, netikite, su U-wert`u pažaiskit wink.gif. Nėra nelaidžios garui plėvelės, nebent jinai metalizuota, bet ir tai išlieka montavimo nesandarumų tikimybė. Teisingai Vilienė pasakė, OSB plokštė pati yra blogai laidi garui, taip su plėvele ir OSB plokšte turėsite rimtesnį garo barjerą. Kadangi iš apačios dedama plėvelė kelia problemų, pats žinot kur ją geriau dėti smile.gif. Tuo diskusijos ir geros, ne kitų patarimais, bet tuo, kad taip bediskutuodamas pats supranti kaip daryti geriausia biggrin.gif
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2013 01 02, 23:40)
Suprantu, kad smagu žongliruoti skaičiais. Ypač, jei nėra ką veikti. Bet, kad iš šalies neatrodytu visai juokingai, būtu gerai neprarasti tikrovės jausmo ir mastyti ant kiek realus yra tie skaičiai, kur naudojate.

Paprastas klausimukas: jei metinis poreikis yra 2055 kWh, vadinasi vidutiniškai namui reikia tik ~0.4kW/h (!) šilumos. Vidutinė sezono temperatūra yra -1'C, kambaryje - +21'C, tad skirtumas yra 22 laipsniai. Prie -23'C lauke, skirtumas bus dvigubai didesnis - 44 laipsniai, vadinasi nuostoliai irgi bus dvigubai didesnį - 0.8 kW/h. (Realiai bus truputi kitokie skaičiai, bet - ne esme). Tokiu būdu, pačio mažiausio kondicionierius galingumas, net tada kai dėl šalčio jo galingumas nukris dvigubai - yra ~2 kartus didesnis nei gali prireikti pačia šalčiausia diena.
Už 27 t. galima įrengti tokius kondikus visoje gatvėje, ...o jus skaičiuojate tokias investicijas vienam namui?!  g.gif


Reikalas tas, kad šitas skaičiavimo būdas ne visai tinkamas, kai kalba eina apie energiškai efektyvų namą. Pasyvaus namo teorijoje kalbama, kad pasyvaus namo šildymo galingumas turi būti ne didesnis kaip 10W vienam m2, tad kalba eitų apie 137m2*10W=1370W, o tai 1.37kW. Jau iš PN praktikos žinoma, kad šalčiausiu laikotarpiu, šio galingumo neužtenka ir reikia papildomai pasišildyti kitais šildymo prietaisais.

Taip kad Jūsų skaičiuota metodika, kaip minėjau šiek tiek meluoja, kai kalbama apie PN. Energiškai efektyvus namas jautriau reaguoja į pritekėjimus, kurie leidžia sumažinti metinį šilumos poreikį, o standartams yra lašas jūroje. Metodika aiškiai iš standartų.
Atsakyti
QUOTE(DEU @ 2013 01 02, 23:26)
Manau vyručiai čia keletas esminių netikslumų įsivėlę.

1. Kam imti 8 kWh šilumos siurblį kai kalbate apie maksimalų šildymo poreikį 2 - 3 kW prie -25. Paimkite realaus dydžio geoterminį ir kaina bus tie paties 25 000  lt. Brendinis geras siurblys viskas viename su boileriu ir puikiu valdymu 15 - 18 t., 80 - 100 m gręžinys 5500 - 6500.
2. Bus Lietuvos rekordas jei jums pavyks pasiekti 30 kWh/m2 per metus. Manau kur kas realiau būtų orientuotis į 40. Galima tikėtis, svajoti, melstis gal pasiseks. Bet skaičiuoti tikrai reikėtų žemiškus Lietuviškus skaičius.
3. Elektra jau šį mėnesį pabrango 10 procentų. Reikėtų orientuotis į kainas kurios bus bent po 5 - 10 metų. Naivu tikėtis, kad tokios ir liks.


Dar pridursiu, kad kartu reikėtų skaičiuoti ir vandens ruošimą. Nes tai yra apie 3500 - 4000 kWh per metus. Arba 27 kWh/m2 150 m2 namui.
Atsakyti
QUOTE(AnaDeizy @ 2013 01 02, 22:14)
Klausiau Kaunieciu temoj, paklausiu ir cia, atsiprasau tu, kuriems klausimas susidubliuos. Tiesiog aktualus momentas...

Namo pelepe - nesildoma, ventiliuojama. Bus siltinama perdanga, naudojant ekovata.

Klausimas - kokia geriausia garo izoliacine plevele siulytumet naudot ir ar cia verta investuoti, ziurint is PN ar bent silto namo perspektyvos?

Is apacios suksiu OSB, kuri liesis prie pleveles, ant pleveles bus ekovata.

Gal is principo neteisingai, kad tarp pleveles ir OSB nepaliekamas oro tarpas?

Ziuriu as cia i KOMEX pleveles su aliuminio folija ir oro burbuliukais. Ar verta tokia deti?


Gal paprasčiau būtų OSB kokia hidroizoliacine mastika iš apačios nutepti? Čia šiaip pamąsčiau, reikėtų pasidomėti ar taip daroma.
Atsakyti
QUOTE(DEU @ 2013 01 03, 00:23)
Gal paprasčiau būtų OSB kokia hidroizoliacine mastika iš apačios nutepti? Čia šiaip pamąsčiau, reikėtų pasidomėti ar taip daroma.


Nemanau, kad mastikos leis užtikrinti reikiama apsaugos nuo garo pralaidumo lygį. Kai žaidi su U-wertu, tai iš vis, kol aliuminio plėvelės nepasirenki, tol garas praeina ir gali susidaryti rasos taškas. Laidžios garui tos 200 mikronų plėvelės, ką jau kalbėti apie mastikas.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2013 01 03, 00:45)
kol aliuminio plėvelės nepasirenki


O kuri butu is rimtesniu lt rinkoje ir ar ka keicia pvz naudojant neopora tarp gegniu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ble: 03 sausio 2013 - 08:09
QUOTE(DEU @ 2013 01 02, 23:26)
Manau vyručiai čia keletas esminių netikslumų įsivėlę.

1. Kam imti 8 kWh šilumos siurblį kai kalbate apie maksimalų šildymo poreikį 2 - 3 kW prie -25. Paimkite realaus dydžio geoterminį ir kaina bus tie paties 25 000  lt. Brendinis geras siurblys viskas viename su boileriu ir puikiu valdymu 15 - 18 t., 80 - 100 m gręžinys 5500 - 6500.
2. Bus Lietuvos rekordas jei jums pavyks pasiekti 30 kWh/m2 per metus. Manau kur kas realiau būtų orientuotis į 40. Galima tikėtis, svajoti, melstis gal pasiseks. Bet skaičiuoti tikrai reikėtų žemiškus Lietuviškus skaičius.
3. Elektra jau šį mėnesį pabrango 10 procentų. Reikėtų orientuotis į kainas kurios bus bent po 5 - 10 metų. Naivu tikėtis, kad tokios ir liks.

1. Na, 8 kWh siurblį perša jų pardavėjai. Kol realia neperku, tai ir nesiginčiju su jais. Jų argumentas: vis tiek pasyvaus nepastatysi, tai imk su atsarga.
2. Dėl kWh. Šiuo metu kaip tik vyksta skaičiavimai su PHPP. Žiūrėsim, ką pavyks išspausti popieriuje. Taip pat puikiai suprantu, kad realių statybų metu 15 kWh popieriuje gali virsti 30 kWh.
3. Skaičiavimuose įtraukiau būtent pabrangusias elektros kainas. Konkrečiai elektrą - 0,5 Lt. Kokios gali būti kainos po 5-10 metų nežino nei Kubilius, nei Sekmokas, nei Grybauskaitė, nei Butkevičius
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2013 01 02, 23:40)
Suprantu, kad smagu žongliruoti skaičiais. Ypač, jei nėra ką veikti. Bet, kad iš šalies neatrodytu visai juokingai, būtu gerai neprarasti tikrovės jausmo ir mastyti ant kiek realus yra tie skaičiai, kur naudojate.

Paprastas klausimukas: jei metinis poreikis yra 2055 kWh, vadinasi vidutiniškai namui reikia tik ~0.4kW/h (!) šilumos. Vidutinė sezono temperatūra yra -1'C, kambaryje - +21'C, tad skirtumas yra 22 laipsniai. Prie -23'C lauke, skirtumas bus dvigubai didesnis - 44 laipsniai, vadinasi nuostoliai irgi bus dvigubai didesnį - 0.8 kW/h. (Realiai bus truputi kitokie skaičiai, bet - ne esme). Tokiu būdu, pačio mažiausio kondicionierius galingumas, net tada kai dėl šalčio jo galingumas nukris dvigubai - yra ~2 kartus didesnis nei gali prireikti pačia šalčiausia diena.
Už 27 t. galima įrengti tokius kondikus visoje gatvėje, ...o jus skaičiuojate tokias investicijas vienam namui?!  g.gif

Aš skaičiais nežongliruoju. Man namą projektuoja atestuoti PHPP planuotojais. Jais labiau pasitikiu nei jūsų sapalionėmis. Kaip tik šiuo metu vyksta PHPP skaičiavimai.

Aš matau esminę problemą, į kurią nedaugelis atkreipia dėmesį. Taigi: kaip pastatyti pasyvų namą.

1. Geras projektas: architektūra ir PHPP skaičiavimai.
2. Geras konstruktyvas: teisingas medžiagų parinkimas, įdėmus probleminių mazgų sprendimas.
3. Kruopščios statybos.

Aš kol kas bandau įgyvendinti tik 1 ir 2 punktus, nes kaip jau sakiau: bet kuris namas prasideda nuo gero projekto, o ypač - energetiškai efektyvus. Todėl pirmiausia bent popieriuje pabandykime pasiekti tai, kas vadinama pasyviu namu.

P.S. O visas šis anot jūsų žongliravimais skaičiais buvo tik dėl to, kad lengviau apsispręsčiau: su kaminu statyti namą ar be kamino.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 03 sausio 2013 - 09:14
Tai kruopstūs architektai Jums suprojektuos, sudelios projekta, suskaiciuos viska. Kruopstus statybininkai ir Jus pats - statysit ir pastatysit.
Jei forumieciais nepasitikima - kam tada cia 2-3 m ausint burnas lotuliukas.gif Niekaip nesuprantu doh.gif
Apie projekto "geruma" - kiekvienas gi sprendzia savaip, taip pat kaip apie skanuma ir grazuma....
Atsakyti
Kai baigsis virtualaus namo statybos imesk cia langu konstruktyva, labai noreciau paziuret ka siulo atestuoti konstruktoriai sandarumui ties langais smile.gif
Atsakyti