Įkraunama...
Įkraunama...

Apsiperkame Ebay patys

user posted image

Dalinamės patirtimi toliau.
Senesnė tema - My Webpage
Viskas trumpai apie ebay:

PASIRUOŠIMAS.
Pagrindiniai ebay yra:
www.ebay.co.uk - angliškas ebay;
www.ebay.de - vokiškas ebay;
www.ebay.com - amerikietiškas ebay;


Prieš apsipirkinėjant ebay reikia užsiregistruoti paypal'e (www.paypal.com), o tam reikalinga tinkama internetiniams apsipirkinėjimams kortelė. Tokias turi kiekvienas bankas, pasiteiraukite savo banke. Jos kaina 10-20Lt. Prisiregistruot galima bet kuriam ebay (su savo slapyvardžiu ir slaptažodžiu po to galima jungtis prie bet kurio, taip pat ir pirkti bet kuriam). Prisiregistruojant paypal'e nuskaiciuos 1-1,5 pinigelį (valiuta priklauso nuo to, kuriam ebay registruojamasi). Banko išraše prie tos operacijos bus parašyta 'paypal...', kur bus keturi skaičiukai (ne nuskaičiuotų pinigėlių suma, o “kodas”). Juos reikia suvest į paypal, kai jūsų paprašys jungiantis.

IEŠKOJIMAS IR PIRKIMAS (STATYMAI, APMOKĖJIMAI).
Susirandate prekę ebay. Būtinai pažiūrėkit, ar ją siunčia į Lietuvą (gali rašyt konkrečiai šalį, rašyt, kad siunčia į ES (EU) arba visam pasaulyje (Worldwide)). Jei nerašo nieko panašaus, o prekės labai reikia, rekomenduojama parašyt žinutę pardavėjui ir paklaust, ar siųstų į Lietuvą ir kiek kainuotų siuntimas. Taip pat, jei nurodyta, jog siunčia visame pasaulyje (Shipping to: Worldwide) ir atskirai nenurodo siuntimo kainos į Lietuvą, parašykite ir paklauskite prieš statymą, kiek kainuos siuntimas, kad laimėjus aukcioną nepradėtų statyti savo sąlygų ir neužsikeltų siuntimo kainos.
Taip pat žiūrėkite, ar priima paypal apmokėjimus (čia aktualiausia tiems, kas perka iš vokiško ebay, nes dažnai jie priima tik banko pavedimus, kurie nebrangiems daiktams neapsimoka - tarptautinis pavedimas apie 60Lt kainuoja). Jei nepriima paypal, galima taip pat rašyti pardavėjui ir klausti, ar priimtų paypal ir pasiūlyti sumokėti paypal'o mokesčius (būna keli eurai) - tai žymiai pigiau, nei tarptautinis pavedimas.

BŪTINA ATIDŽIAI perskaityti prekės aprašymą - foto gali atrodyti daiktas naujas, o realiai gali būti gerokai padėvėtas, trūkti dalių, būti netinkamo dydžio (atrodo kaip suaugusiam, o iš tiesų – vaikiškas) ir pan.
Be to, reikėtų pažiūrėti, ar pardavėjas patikimas - prie jo vardo yra parašyti procentai (tai ir rodo patikimumą). Geriausias variantas visada yra 100%, bet rekomenduojama paskaityt atsiliepimus apie pardavėją (paspaudus ant % parodys atsiliepimus) ir pažiūrėt, kiek teigiamų, neigiamų, neutralių atsiliepimų palikta bei paskaitinėt, ką pirkėjai rašo neigiamuose ir neutraliuose. Kartais pasitaiko ir blogų pirkėjų, todėl nebūtinai pardavėjas toks blogas, kokiu jį apibūdina. BET jei neigiamuose komentaruose randat pardavėjo atsakymą į komentarą su daug necenzūrinių žodžių, siūlytina susilaikyti nuo apsipirkimo pas jį.
Jei radot norimą prekę, ją siunčia į Lietuvą, pardavėjas patikimas ir priima paypal, reikia ją pirkti. Tam yra keli būdai. Prekės parduodamos aukciono būdu arba nustatyta kaina (buy it now), bet gali būti ir tas, ir tas vienai prekei. 'Buy it now' kaina NEBESIDERAMA.

1) Nustatyta kaina: jei prekei yra nustatyta kaina, tai pirkimas labai paprastas - spaudžiate mygtuką 'buy it now', atsidaro langas, kur parašo darkart kainą ir ar sutinkat, spaudžiat 'commit to buy' ir prekė jau nupirkta. Kartais po 'buy it now' buna parašyta 'instant (immediate) payment required', o tai reiškia, kad reikės susimokėti iškart.
2) Aukcionas ir nustatyta kaina kartu: tokiu atveju galit rinktis jums priimtinesnį variantą: arba statyti aukcine ir tikėtis laimėti, arba pirkti už tokią kainą, kokia nustatyta (jei ji jus tenkina).
3) Aukcionas: aukcione būna nustatyta pradinė kaina, pastačius pinigėlius kaina kyla nustatytu minimumu. Laimi daugiausiai pastatęs dalyvis.
4) Buy it now or Best offer. Jeigu yra šis pirkimo būdas, rekomenduojama siūlyti 30-50% mažesnę kainą, nei pardavėjo nurodyta. Jei tokia kaina jo netenkina, siūlyti 20-30% mažesnę. Žodžiu bandyti derėtis. Dažnai tokios derybos pavyksta ir prekę galite nusipirkti pigiau.

Statymo būdai ir pavyzdžiai: pvz. Prekė - kepurė su pradine suma 0,99$, o jūsų maksimalus statymas 10$:
1. galima statyt palaipsniui (ebay šalia kainos būna parašyta, kiek mažiausiai reikia statyt) - pvz: pradinė suma 0,99$ ir reikia pastatyt bent tiek, kad prasidėtų aukcionas. Jūs tiek ir pastatot ir esat laimintis. Tada šalia sumos jau matosi 1,50$ - reiškia kitas statantysis turi statyt ne mažiau, nei 1,50$. Tarkim kažkas pastato 3$, bet prie prekės matysis tik 1,50$ (nes suma kyla tik iki minimalaus reikiamo pastatymo) ir tas žmogus tampa laiminčiu. Toliau rodo sekantį minimalų statymą 2$, tai jūs tiek ir statot, suma matosi 2$, bet laimintysis vistiek būna tas kitas statytojas, nes jo maximali suma 3$. Jei pastatysit 4$, tada laimit jūs. Statyt nebūtina nurodytu minimumu, galima ir po daugiau. Na ir taip galima žaist iki aukciono galo su mažomis sumomis nuolat sekant ar niekas nepermušė kainos;
2. galima statyti visą maksimalią sumą iškart . Pvz. esat pirmasis statytojas aukcione, įvedate savo maximalią sumą 10$, bet puslapyje matosi 0,99$, nes esate pirmasis statantis ir esat laimintis. Jei iki aukciono pabaigos niekas kitas nestatys, laimėsit kepurę už 0,99$. Jei kažkas pastatys 3$, tai kaina matysis 3$, bet laimėtojas išliksit jūs iki tol, kol kažkas pastatys daugiau, nei 10$. Šis būdas daug lengvesnis, kai nenorima nuolat sekt aukciono eigos.
3. visą vargą galima palikt bidinimo programoms (pvz www.justsnipe.com) - tereikia įvest prekės numerį (atsidarius prekės aprašą būna dešinėje pusėje viršuje) ir max sumą. Programa statys jūsų max sumą likus 1-10 sekundžių iki aukciono pabaigos.
Jei laimit/perkat prekę už nustatytą kainą, reikia už ją susimokėti (jei neparašyta daikto aprašyme per kiek laiko, tai neturėtumėt tempt ilgiau, nei savaitę). Jei įvyko kažkokie netikėtumai, parašykit pardavėjui, paaiškinkit situaciją ir paprašykit palaukt pinigėlių. JEI PREKĘ NUSIPIRKOT, TAI PRIVALOT UŽ JĄ SUMOKĖT - juk tam ir statėt pinigėlius, kad laimėtumėt, o ne dėl paprasto pažaidimo. Jei nemokėsit, pardavėjas iškels jums bylą už nesumokėta prekę, kurios pasekoje galite gauti strike'ą (surinkus kelis tokius, ebay jus pašalins iš sistemos, nors net ir vienas yra blogai, nes pardavėjai atkreipia į tai dėmesį ir gali neleisti jums statyti už norimą prekę).
Sumokėti galit iš ebay puslapio arba iš paypal puslapio. Jei norit mokėti iš paypal, tai prisijunkit prie jo, viršuje pasirinkit 'send payment', o tada sekit instrukcijas – turėtų būti specialus mygtukas, kad sumokėt už ebay prekes. Nueinat i laimėtų prekių sąrašą (my ebay->won), prie norimos apmokėti prekės pasirenkat 'pay now' ir sekat instrukcijas. Reikės įvesti paypal duomenis, bus langelis, kuriame galėsit parašyt kažką pardavėjui (pvz jei reikia siųst kitu adresu ir pan).
Apmokant už prekę svarbiausia, kad jūsų banko kortelėje būtų pinigų - į paypal jų pervedinėti NEREIKIA. Taip pat NEREIKIA keisti valiutos. Paypal pats nuskaičiuos reikiamą sumą ir perves bet kokia valiuta.
Rekomenduojama pirmą prekę ebay pasirinkti kokį nors niekutį iš Kinijos, kur būna už kelis litus su siuntimu - bus geriausia praktika.
SIUNTINUKO LAUKIMAS IR ATSILIEPIMAI.
Apmokėjus prekę, sėdit ir laukiat, kol ją gausit. Praktika rodo, kad yra labai mažai pardavėjų, kurie pasako datą, kada išsiuntė prekę. Aišku visada galima patiems parašyti pardavėjui ir paklaust kokia situacija su preke. Siuntinukai iš Europos paprastai keliauja iki savaitės (retais atvejais gali užtrukt ir iki dviejų savaičių), iš JAV apie 2-3 savaites, iš Kinijos (Tailando ir pan) maždaug mėnesį (dažniausiai į ilgesnę pusę). Jei per tą laiką negaunat siuntinuko, rašykit ir klauskit pardavėjo kaip kas, ar yra siuntinio nr (tracking number - čia tiks tik registruotiems siuntiniams).
Jei pardavėjas duos siuntinio nr, galit pasižiūrėt siuntinuko būseną LT pašto puslapyje arba siuntėjo šalies pašto puslapyje:
www.post.lt - LT pašto puslapis
www.royalmail.com - UK pašto puslapis
www.usps.com - JAV pašto puslapis
Jei siuntinukas neregistruotas, tai jis gali ir prapult. Šiuo atveju žiūrėkit, ką siūlys pardavėjas: kartais jie patys pasiūlo arba grąžint pinigėlius, arba išsiųst prekę dar kartą. Tada rinktis lieka jums. Bet būna pardavėjų, kurie nesileidžia į kalbas. Tada prireikia dispute'u ir claim'u.
Gavę prekę palikit atsiliepimą (feedback) pardavėjui. Tai kelia jo reitingą, o atsiliepimas, kurį gausit iš pardavėjo, kels reitingą jums. Jei prekė brokuota ar kažkas su ja negerai (ne tokia, kaip aprašyme; siuntimo metu prekė buvo sugadinta ir pan.) pirma rašykit pardavėjui. Jei nesiūlys grąžinti pinigėlių ar pakeist prekės, tai galit pereit prie dispute'u ir claim'u. Ir, aišku, palikt neigiamą atsiliepimą. PARDAVĖJAI NEGALI PALIKT JUMS NEIGIAMO ATSILIEPIMO. Pardavėjai jums gali palikt TIK teigiamą atsiliepimą.
DISPUTAI IR CLAIM'AI.
Jei negaunat prekės ar ji yra brokuota, o pardavėjas nesileidžia į kalbas, atidarykit pirmiausia disputą (tai yra pokalbis tarp jūsų ir pardavėjo). Jį atidaryti galima paypal'e per 45 dienas nuo pirkimo dienos: viršuje nueinat į 'resolution center', pasirenkat prekę, nurodot priežastį, parašot kas kaip ir atidarot. Kita pusė informuojama apie disputą (tą padaro paypal) ir laukiama pardavėjo atsakymo. Toliau galit atsakyt jūs ir tt. Jei per tam tikrą laiką (rodos apie 2 savaites) pardavėjas nieko neatrašo, disputas lieka jūsų naudai ir paypal grąžina jums pinigėlius. Kartais užtenka disputo, kad pats pardavėjas jums grąžintų pinigėlius.
Jei matot, kad pardavėjas nesukalbamas, disputą perkeliat i claim'ą (atsidarius disputą bus nuoroda tam) - claim'as taip pat yra pokalbis tarp abiejų šalų, bet per paypal'a. Claim'a sprendžia paypal'as ir jums ar pardavėjui parašo tik tada, kai reikia kažkokios informacijos. Jis gali užtrukt mėnesį ir daugiau. Bet jei bus nuspręsta jūsų naudai, pinigėlius atgausite.
Grįžę pinigėliai pirmiausiai pasirodo paypal'e, o į jūsų sąskaitą įkrenta per kelias dienas.

MUITAS, MOKESČIAI.
'Gift' visai ne saugiklis. Jei suma viršija leistinas normas, tai niekas nežiūrės į tą gift ir apmuitins tiek, kiek reikės. Jei siųs privatus asmuo, tai PVM (21%) dedamas nuo 160Lt, jei parduotuvė, tai nuo 75Lt. Muitas berods nuo 518Lt (150EUR) skaičiuojamas (priklauso nuo prekių grupės). O į visas sumas pliusuojamas ir siuntimas. Ne iš ES šalių siunčiantis prekę viršijus 75Lt dedamas 21% PVM, viršijus 150EUR (berods 518Lt) dedamas muitas, priklausantis nuo prekių grupės. Smulkesnės informacijos galite ieškoti Muitų ir mokesčių temoje arba muitinės tinklapyje.
KITA INFORMACIJA.
Bidinimo lape tik jūs matote savo tikrą ir pilną nicką. Visi kiti mato bet kokį išgalvotą a***d, m****a, p*****d arba Nr1, Nr2 ir pan.

Prekės kaina priklauso ne nuo to, kiek ir kokio svorio ji bus, o nuo konkrečios prekės kainos + siuntimo kainos į Lietuvą ar į jūsų pasirinktą šalį. Ebay – ne atskira parduotuvė ir ne “tarpininkų” terpė. Siuntimas ir pirkinio kaina – tik jūsų reikalas.

Atšaukti savo statymą galite. Nuėjus į "My eBay" - "Selling" sąrašą prie norimos prekės dešinėje reikia pasirinkt "End item". Savo statymą galima atšaukti, jei iki aukciono pabaigos yra likę daugiau, nei 12 valandų, ir trimis atvejais:
* neteisingai įrašėte kaina, pvz. vietoj 9 įrašėte 90.
** Pardavėjas pakeitė pardavimo sąlygas arba prekės aprašymą.
*** Negalite susisiekti su pardavėju.
Jeigu jums tinka kažkuri iš šių sąlygų, tuomet turite daryti „retract bid“. Ši sąlyga galioja tada, kai aukcionas dar nesibaigė. Jei aukcionas baigėsi, tuomet bandykite kalbėti su pardavėju. Galioja visos “zyzimo” sąlygos – nepaskaičiau aprašymo iki galo, netinka dydis ir pan. Turėkite fantazijos arba tikrą rimtą priežastį ir tikėkitės, kad pardavėjas bus geranoriškas. Taip pat privalu paminėti, kad po šio veiksmo gali šiek tiek sumažėti jūsų reitingas (procentiniai skaičiukai).

Draugiškas patarimas: dalyvaudami aukcione galutinę savo skiriamą sumą statykite tada, kai iki aukciono pabaigos lieka ~5min. ir stebėkite tolimesnę aukciono eigą. Tokiu atveju galėsite stebėti jus dominančios prekės populiarumą ir, galbūt, ją gauti mažiausia kaina, kokia buvo įmanoma. Bidinimas už prekę iki aukciono pabaigos likus kelioms dienoms ar pvz. 10val, gali tik sukelti prekės kainą.

Ebay reg. formoje visus savo duomenis veskite be lietuviškų raidžių.

Prekės iš Kinijos ar iš tos pusės neturi tiesioginio reiso į Lietuvą. Jos keliauja per Rusiją arba per Norvegiją. Taigi nenustebkit, jei pagal siuntinio koduką Jūsų prekė yra minėtose vietose.


Gerų apsipirkimų ir protingų klausimų

Atsakyti
Sveiki. Turiu klausimuką tokį ax.gif Užsisakau prekes iš ebay jau ne pirmą kartą, bet dabar atsinaujino atsiskaitymo sistema ir radau įdomų dalyką. Kai paspaudžiu buy now, iš karto jau rodo "Confirm and Pay" dešinėj pusėj ir pastebėjau jog yra toks dalykas "Use credit card exchange rate", o ne įprastinis "Paypal exchange rate". Bet paspaudus pirmą minėtą, nerodo sumos litais. Klausimas kodėl nerodo ir ar tas variantas išeina pigesnis? Gal kas susidūrė ir galėtų patarti? 4u.gif
Atsakyti
Sveiki, man iskilo tokia problemele..., pirkau ebay.co.uk rankine, neperseniausiai ja gavau. Bet..., nespejau ja pasidziaugti nei valanda, nutruko rankena. Rankine tikrai nebuvo perkrauta tik pinigine ir telefonas, dar pora smulkiu daiktu... feedbaco dar neparasiau. Ar teisingai pasielgsiu, jei informuosiu pardaveja ir jei nesuderesim iseities, tai atidaryti dispute ir ikalt neigiama feedbscka?!...
Atsakyti
QUOTE(gieddre @ 2012 10 21, 14:02)
Sveiki, man iskilo tokia problemele..., pirkau ebay.co.uk rankine,  neperseniausiai ja gavau. Bet..., nespejau ja pasidziaugti nei valanda, nutruko rankena. Rankine tikrai nebuvo perkrauta tik pinigine ir telefonas, dar pora smulkiu daiktu... feedbaco dar neparasiau. Ar teisingai pasielgsiu, jei informuosiu pardaveja ir jei nesuderesim iseities, tai atidaryti dispute ir ikalt neigiama feedbscka?!...

Visų pirma bandykite rašyti pardavėjui gal su juo gražiuoju susitarsite ir be disputu.Pvz aš kai iškeliu bylą ir jeigu ebay man grąžina pinigėlius niekada nerašau neigiamo atsiliepimo. 4u.gif Ir dar klausimėlis ar kai gavote rankinę rankenos gerai laikėsi? g.gif
Atsakyti
Na, vizualiai tai atrode normaliai...., pasidariau foto jei reiks kaip irodymo...
Atsakyti
QUOTE(adžani @ 2012 10 21, 15:58)
jeigu ebay man  grąžina pinigėlius niekada nerašau neigiamo atsiliepimo. 4u.gif


O koki rasot? Neutralu ar teigiama?

Jei lieku nepatenkinta, tai nesvarbu su pardaveju sutariam ar po dispute'o, bet rasau neigiama arba neutralu - pagal situacija. Teigiama rasau tik tada kai viskas gerai ar kokia smulkmena neitinka. Bet jie kazkas didesnio, tai man svarbu kuo tikslesni feedback'a palikt, kad kitas pirkejas pasiskaitytu ir zinotu situacija - na visada galvoju, kad pati noreciau skaitydama atsiliepimus rast tikrus, o ne pagrazintus (aisku nekalbu apie tokius kaip neigiamas su 'negavau', o pardavejas follow up padaro ir paraso tracking nr, kur parodo, kad gauta senu seniausiai ar neutralus su 'patiko' - tokie isvis niekiniai).
Atsakyti
Pardaveja po pervedimo dingo kaip vandeni. Case eina jau i pabaiga, pardaveaj neatsiliepia. Kokie tolimesni mano veiksmai? Nelabai suprantu angliskai. Ar turiu rinktis si varianta kol nesibaige 45 d. terminas?
"Escalate this case to Customer Support for a final decision if you are not satisfied." 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Alezee: 22 spalio 2012 - 20:06
QUOTE(Alezee @ 2012 10 22, 21:06)
Pardaveja po pervedimo dingo kaip vandeni. Case eina jau i pabaiga, pardaveaj neatsiliepia. Kokie tolimesni mano veiksmai? Nelabai suprantu angliskai. Ar turiu rinktis si varianta kol nesibaige 45 d. terminas?
"Escalate this case to Customer Support for a final decision if you are not satisfied."  4u.gif


Jei atidaret case'a, tai jau pamirskit tas 45 dienas - jos skirtos butent case'o atidarymui. Kai atidarot case'a, tai jums nauji terminai atsiranda - ebay/paypal'e (priklausomai kur atidaret) raso iki kiek galioja, tai per ta laika reikia perkelt ebay skrendimui, jei neina susitart su pardaveja. Tai butent sita 'escalate' ir renkates.
Atsakyti
Aciu, shopingas 4u.gif

Raso:

Please wait for the seller to respond. Bet pardaveja tyli...

You can also:
Add a message to the seller, or close this case if you are satisfied.
Escalate this case to Customer Support for a final decision if you are not satisfied.
The case will automatically be closed on 26 Nov, 2012.

Ar teisingai suprantu, kad iki 26 lakpricio turiu "escalte the case"? Jei menesi tylejo, manau nebera prasmes laukti...
Atsakyti
QUOTE(Alezee @ 2012 10 23, 11:44)
Ar teisingai suprantu, kad iki 26 lakpricio turiu "escalte the case"? Jei menesi tylejo, manau nebera prasmes laukti...


Taip, iki lapkricio 26. Siaip as po case'o atidarymo palukiu kokias 2-3 dienas (nebent ispuola savaitgalis, tai tada zmones gali but isvaziave ir pan ir palaukiu ilgiau) ir perkeliu ebay sprendimui - jei per tiek neatsiliepia, tai nesitiki, kad atsilieps isvis...
Atsakyti
Sveiki, ir aš konsultacijai.
Terminas jau ėjo į pabaigą t.y. ~40 dienų gal buvo, parašiau pardavėjui kad jis kur pasižiūrėtų kur yra mano siunta (registruota buvo), pardavėjas atrašė kažką apie tai kad ar pasiklydo siunta, ar pasimetė, ir jis gali siųsti pakartotinai arba grąžinti pinigus. Parašiau kad grąžintų. Dabar matau ebay kad iškeltos case bylos kiekvienam punktui kurį pirkau , bet aš neatidarinėjau tų bylų. Pinigų ženkliukas pažymėtas kad pinigai grąžinami.
Tai nesupratau iš kur tos bylos? Ar čia pardavėjas iškėlė? Ir ką turiu ten pažymėti? I accept the seller's request to cancel this transaction.?
Dabar radau kad pardavėjas iškėlė bylas. Ar čia viskas gerai kad jis jas iškėlė?
Nes kaip tik prieš porą dienų kitas pardavėjas pats parašė kad jam grįžo mano siunta ir padarė pinigų grąžinimą, bet jokių bylų nebuvo.
Atsakyti
QUOTE(Jurina @ 2012 10 24, 10:23)
Sveiki, ir aš konsultacijai.


Na jei byla atidaryta, tai turit matyt kas ir kaip. Is jusu parasymo suprantu, kad pardavejas jums grazina pinigelius ir nori nutraukt pirkima - tokiu atveju pirma sulaukit pinigeliu saskaitoj, o jau tada spauskit ta 'accept'. Net jei grazina pinigelius pardavejas, ebay is jo vistiek uz parduota preke ima mokescius, t.y. idejimo ir pardavimo - cia nepriklausomai nuo to apmoka pirkejas ar ne, todel jei pardavejas padaro nutraukima pirkimo, o pirkejas sutinka su tuo, tai pardavejas atgauna mokescius is ebay.
Atsakyti