QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 16:51)
siaip pagal tvarkas - ar su trisale ar ne su trisale vaikas skaitosi mokinys ir priklauso mokyklai, vertinimai tokie patys kaip ten besimokanciu pirmoku ir sprendimai kelti i kita klase ar nekelti irgi turetu buti tokie pat... Labai idomus jusu atvejis - nes kiek teke susidurti su trisalem sutartim - vaikai jas gauna tikrai "silpni" - ir ar metus ar du ar tris - ne kazka pasistumia i prieki, tad tikiu, jog palikti antriems metams nera sudetinga - bet va jei vaikas su ta trisale realiai ismoksta skaityti, rasyti, skaiciuoti kaip vidutinis pirmokas (ar kaip pirmokas prie silpnesniu tik) - kaip juos palieka? Kiek suprantu jusu kaip tik toks atvejis ir buvo?
Mama sieke ji palikti antriems metams, aisku butu rugsejo 1 keitus mokykla, bet palikti turi ta mokykla, kurioje vaikas mokesi - ir pats vaikas labai norejo likti antriems metams (normalus, protingas berniukas, tiesiog per jaunas isejo i mokykla, tad patyre daug sunkumu) - jis ta traktavo kaip "nauja sansa" - deja... Nu jei vaikas nera smalsus, zingeidus - gal ir nesupranta... Bet protingas vaikas tikrai supranta, kad jis jau mokinys, nes pas ji ateina mokytoja, jis mokosi matematikos, rasymo, skaitymo - o kiti grupeje gi nesimoko - aisku paaiskint jam ta sistema visaip galima, kad jis nejaustu skriaudos ar kazkokiu neigiamu jausmu - bet lygiai taip pat vaikui paaiskint galima kodel jis neina i antra klase (zinau, nes va turiu konkretu pavyzdi - vaikas pats to norejo, nes suprato, gog kitamet vel bus sunku, o va eit vel i pirma ir mokytis ta pati - atrode lengviau, suprantamiau)...
O ka vaikas sako, kad turi mokytis is tu paciu pratybu? atlikineti tas pacias uzduotis?
Taip, palikti antriems metams gali tik ta mokykla, kurioje vaikas mokosi - t.y. dokumentus turi sutvarkyti, tos mokyklos vaiko gerovės komisija tokį sprendimą priima, bet tai nereiškia, kad tu privalai ten ir mokytis. Juk mokyklą keisti galima. TIKRAI neprivaloma būtinai ir mokytis toje pačioje mokykloje.
O vaikas visiškai nejaučia jokio diskomforto, kad pratybos tos pačios, nes jis gauna papildomas užduotis. Be to mokykloje yra tokių pamokų, kurių nebuvo pagal trišalę - pasaulio pažinimas, muzika, etika, tikyba. Visos disciplinos turi savas pratybas, kurios jam yra nematytos, todėl jam veiklos tikrai pakanka.
Pasakysiu taip, kad diskomfortas čia yra tėvams, o ne vaikams. Man pačiai buvo nerimas, kaip tas vaikas jausis, kai pratybos tos pačios. Šį savo nerimą išsakiau mokyklos direktorei - o ji man atsakė, kad tai tikrai mažiausia bėda, nes yra daug papildomų užduočių, pratybų ir mokytoja prisitaikys.
Supraskite, kad ir be trišalės sutarties pirmokai yra labai skirtingi - vienas ateina jau ir skaitantis, ir skaičiuojantis, o kitas nesugeba dar nieko. Užduotis mokytojos ruošia skirtingas. Vienam duoda dvi eilutes raidės A parašyti, o kitam liepia ir tą A parašyti, ir dar pvz.: pastraipą teksto nuo knygos nurašyti. Vienam duoda 1 vadovėlį skaityti, kur tekstas yra "Ai, oi, ui", o kitam iš karto duoda trečia vadovėlių dalį, kur yra tikri tekstai, tikri eilėraščiai ir pan. Bent jau mūsų mokykloje mokytojos taikosi prie vaikų gabumų - kuris silpnesnis, tai su juo pradeda nuo paprastesnių dalykų, o kuris gudresnis, tai tam duoda sudėtingesnes užduotis.
Taigi net nekalbant apie trišales sutartis, vėluojančias raidas ir pan. - labai skirtingi yra vaikai ir labai skirtingas jų pasirengimo lygis.