Įkraunama...
Įkraunama...

Noriu vaiką leisti į mokyklą vėliau (pilnų 7 metų)

QUOTE(stripulis @ 2016 02 04, 17:41)
apsimeskite emigravusiais doh.gif

realiai tai  sveikam vaikui tas nelabai įmanoma. o dėl ko nori nukelt? kiek pastebėjau, mamos iš aplinkos, kur panikavo, akd vaikui per anksti - buvo pats tas... nors dar likus pusmečiui iki priešmokyklinės atrodė - ne, nesusidoros tikrai (aš irgi iš tų).


Tai va, nepavyks doh.gif

Gal tikrai mes truputį nuvertinam vaiką, mažu jis puikiai susitvarkys... Turi mišrių raidos sutrikimų, įtariu gal net gautų kažkokias pažymas, bet po paskutinio vizito pas neurologą, buvau "pasodinta į vietą" kad vaiko rodikliai geri ir net labai geri, ir kad šansų nukelti mokyklą nelabai tikėtumėmės ... kurmi kurmi...
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 04, 22:00)
bet su trisale sutartim tie metai nelabai susitaupys - nes jis vistiek bus pirmokas ir jau darzely bus "kitoks"..

Kodėl jūs akcentuojate, kad vaikas, likęs darželyje bus "kitoks"? Pas jį tiesiog 9h/sav. ateidinės mokytoja ir asmeniškai jį mokys. O kitas laikas - kartu su vaikais grupėje... O metai vaiko brandai duoda tikrai daug.
Kaip suprantu, čia dauguma tėvų vaiko mokslus nori atidėti ne dėl vaiko akademinių žinių trūkumo ar negebėjimo, o dėl emocinės / socialinės brandos trūkumo (kuri yra sąlygota nervinės sistemos niuansų). Ir būtent tokiu atveju papildomi metai lemia labai daug - stiprėja vaiko nervinė sistema, savikontrolė, gerėja jo adaptacinės galimybės ir tai yra tos sąlygos, kurios paruošia dirvą sėkmingam mokymuisi.
Atsakyti
QUOTE(Vilkės pėda @ 2016 02 05, 14:27)
Kodėl jūs akcentuojate, kad vaikas, likęs darželyje bus "kitoks"? Pas jį tiesiog 9h/sav. ateidinės mokytoja ir asmeniškai jį mokys. O kitas laikas - kartu su vaikais grupėje... O metai vaiko brandai duoda tikrai daug.
Kaip suprantu, čia dauguma tėvų vaiko mokslus nori atidėti ne dėl vaiko akademinių žinių trūkumo ar negebėjimo, o dėl emocinės / socialinės brandos trūkumo (kuri yra sąlygota nervinės sistemos niuansų). Ir būtent tokiu atveju papildomi metai lemia labai daug - stiprėja vaiko nervinė sistema, savikontrolė, gerėja jo adaptacinės galimybės ir tai yra tos sąlygos, kurios paruošia dirvą sėkmingam mokymuisi.


Todel kad matau situacija realybeje...Jis bus "kitoks" ir taip jausis - nes kiek grupeje vaiku eis i pamokeles ir grys tik pavalgyti? Visi priesmokyklinukai tures savo pratybas, uzduoteles - siam vaikui ju nereikes, nes jis nebeugdomas pagal priesmokykline programa... Vaikai ryto rately aptaria tam tikras temas, diskutuoja, paskui atlieka uzduoteles, piesia ir pan - o sis vaikas tuo metu buna pamokelese ir gryzes nebutinai itraukiamas i grupes veikla... Vaikai tokiam amziuje jau daug supranta - kas ir kodel pas logopeda eina, specialuji pedagoga ar psichologa. Kas koki bureli lanko ir kodel kiti nelanko (nes teveliai nesutinka moketi ar nemato reikalo i ji leisti - nes burelis jiems yra kazkas wau). O kaip vaikas paaiskins, kad pas ji ateina mokytoja? o ne jis eina i mokykla? As tikrai suprantu, kad metai duoda daug vaiko brandai (turiu net asmenini gyva egzemplioriu tos situacijos) - bet tie metai ir turetu buti praleisti lygiaverciai su jo bendraamziu leidziamu laiku grupeje, o ne kazkokiom isskirtinem salygom... Taip, kai vaikas silpnos sveikatos, po operacijos - jis taip ir pasakytu draugams, kodel jis mokosi darzelyje dar - o siuo atveju? kad mamai atrodau nesubrendelis? nu gal...

akademines zinios ir branda - visai skirtingi dalykai... Ta rodo ir tevu idirbis, kai 4metis jau pasakeles skaito - bet nuo to jo branda nelieka kaip 7mecio... Tiesiog mama sugebejo motyvuoti, sudominti, ismokyti... O jei pas vaika bus intelekto problemu - ar 7 ar 8 ar 12 metu - jam gali kilti sunkumu ir tas raides pazinti ir skaityti ismokti... Tad jei vaikas socialiai nebrandus - pirmos klases kursa darzelyje, ypac dirbant individualiai iveiks be dideliu problemu (o juk tereikia pasiekti minimalu pirmos klases kurso ziniu lygi) - ar vaikas parasys diktanta su 5 klaidom, mokytoja tures sukurti situacija kad jis nesugeba to diktanto parasyt ir vertint neigiamai (5 klaidos - tai pagrindinis lygis)? O kai visi vertinimai bus teigiami - jis bus perkeltas i 2 klase - kas tada? Jam bus geriau pradeti lankyti mokykla jau susiformavusiame kolektyve? Tikrai palaikau tu nesubrendeliu palikima darzelyje - bet tik darzelinuko, ne pirmoko statusu... Pati bet ka buciau atidavus, kad sunus sia privilegija butu gaves... Deja istatymas yra kitoks... Tad gal geriau nukreipti jegas i vaiko socialiniu igudziu lavinima, savarankiskumo ugdyma nei i kova su vejo malunais...
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 15:46)
Todel kad matau situacija realybeje...Jis bus "kitoks" ir taip jausis - nes kiek grupeje vaiku eis i pamokeles ir grys tik pavalgyti? Visi priesmokyklinukai tures savo pratybas, uzduoteles - siam vaikui ju nereikes, nes jis nebeugdomas pagal priesmokykline programa... Vaikai ryto rately aptaria tam tikras temas, diskutuoja, paskui atlieka uzduoteles, piesia ir pan - o sis vaikas tuo metu buna pamokelese ir gryzes nebutinai itraukiamas i grupes veikla... Vaikai tokiam amziuje jau daug supranta - kas ir kodel pas logopeda eina, specialuji pedagoga ar psichologa. Kas koki bureli lanko ir kodel kiti nelanko (nes teveliai nesutinka moketi ar nemato reikalo i ji leisti - nes burelis jiems yra kazkas wau). O kaip vaikas paaiskins, kad pas ji ateina mokytoja? o ne jis eina i mokykla? As tikrai suprantu, kad metai duoda daug vaiko brandai (turiu net asmenini gyva egzemplioriu tos situacijos) - bet tie metai ir turetu buti praleisti lygiaverciai su jo bendraamziu leidziamu laiku grupeje, o ne kazkokiom isskirtinem salygom... Taip, kai vaikas silpnos sveikatos, po operacijos - jis taip ir pasakytu draugams, kodel jis mokosi darzelyje dar - o siuo atveju? kad mamai atrodau nesubrendelis? nu gal...

akademines zinios ir branda - visai skirtingi dalykai... Ta rodo ir tevu idirbis, kai 4metis jau pasakeles skaito - bet nuo to jo branda nelieka kaip 7mecio... Tiesiog mama sugebejo motyvuoti, sudominti, ismokyti... O jei pas vaika bus intelekto problemu - ar 7 ar 8 ar 12 metu - jam gali kilti sunkumu ir tas raides pazinti ir skaityti ismokti... Tad jei vaikas socialiai nebrandus - pirmos klases kursa darzelyje, ypac dirbant individualiai iveiks be dideliu problemu (o juk tereikia pasiekti minimalu pirmos klases kurso ziniu lygi) - ar vaikas parasys diktanta su 5 klaidom, mokytoja tures sukurti situacija kad jis nesugeba to diktanto parasyt ir vertint neigiamai (5 klaidos - tai pagrindinis lygis)?  O kai visi vertinimai bus teigiami - jis bus perkeltas i 2 klase - kas tada? Jam bus geriau pradeti lankyti mokykla jau susiformavusiame kolektyve? Tikrai palaikau tu nesubrendeliu palikima darzelyje - bet tik darzelinuko, ne pirmoko statusu... Pati bet ka buciau atidavus, kad sunus sia privilegija butu gaves... Deja istatymas yra kitoks... Tad gal geriau nukreipti jegas i vaiko socialiniu igudziu lavinima, savarankiskumo ugdyma nei i kova su vejo malunais...



Gal galite plačiau papasakoti, kaip Jums pačiai teko susidurti su ta realybe? Pagal tai, ką rašote, tai man atrodo, kad Jūsų ir pvz mano realybė yra visiškai kitokia.

Motyvuok nemotyvavęs - jeigu vaiko raida vėluoja, tai jam visiškai dzin. Nors ant galvos stovėk. Mūsų šeimoje yra ne vienas vaikas ir tikrai matau, kokie jie skirtingi. Taip, mano keturmetei jau dabar rūpi raidės. Skaityti nemoka, bet pažįsta daug raidžiu ir jai jos rūpi. Tačiau turime berniuką, kuris tokio amžiaus net nekalbėjo. Į jį investavome gerokai daugiau laiko ir pastangų negu į dukrytę. Jis gavo daug daugiau dėmesio, bet niekaip nepasivijo bendraamžių.

Taigi galima rašyti apie tai, kaip tėvai nededa pastangų, kaip nemoka motyvuoti.

Mano vaikas pernai buvo ugdomas darželyje pagal trišalę sutartį, o šiemet yra pirmokas mokykloje. Labai tuo džiaugiuosi.

Darželyje jis visiškai nebuvo kitoks. Darželinukai dar nesusigaudo, kas tas kitoks ar nekitoks. Čia labai priklauso nuo auklėtojos, kaip ji pateikia viską.

Vaiko veikla darželyje dėl trišalės sutarties visai nenukentėjo. Jo veikla buvo organizuojama taip, kad jis dalyvautų bendroje veikloje ir darželyje. Jis dirbo ir pagal priešmokyklinukų programa, ir su mokytojomis. Turėjo du komplektus pratybų. Vaikas lankė būrelius darželyje - mokytojos prisitaikydavo prie jų. Vaikas važiavo į visas ekskursijas, teatrą ir pan. Taigi jis nenukentėjo, o tik išlošė.
Atsakyti
QUOTE(lairam @ 2016 02 05, 15:03)
Gal galite plačiau papasakoti, kaip Jums pačiai teko susidurti su ta realybe? Pagal tai, ką rašote, tai man atrodo, kad Jūsų ir pvz mano realybė yra visiškai kitokia.

Motyvuok nemotyvavęs - jeigu vaiko raida vėluoja, tai jam visiškai dzin. Nors ant galvos stovėk. Mūsų šeimoje yra ne vienas vaikas ir tikrai matau, kokie jie skirtingi. Taip, mano keturmetei jau dabar rūpi raidės. Skaityti nemoka, bet pažįsta daug raidžiu ir jai jos rūpi. Tačiau turime berniuką, kuris tokio amžiaus net nekalbėjo. Į jį investavome gerokai daugiau laiko ir pastangų negu į dukrytę. Jis gavo daug daugiau dėmesio, bet niekaip nepasivijo bendraamžių.



Taip, kad sunus irgi metu galo... Ir ejau kryziaus kelius, kad palikt ji darzelyje... Jis buvo protingas vaikas - bet nebrandus, jokiu kitu sutrikimu neturejo - dabar jau 11tokas, mokslai sekasi puikiai, taciau branda vistiek atsilieka ir tikrai buciau buvus patenkinta ji palikus dar metus darzelyje, arba kad siuo metu jis butu 10tokas...

Kai vaiko raida veluoja - ta ir sakau, mokyk nemokes... Bet ir tie metai is jo pirmuno mokykloje nepadarys... Be to tokiems vaikams reikia ir kvalifikuotos specialistu pagalbos - ka ir nustato PPT, juk tuomet ir ta trisale lengviau gauti mirksiukas.gif Bet jei vaiko raida neveluoja, tik branda atsilieka - nu tai kokiu tikslu tas tausojantis rezimas?

O kaip jus "susiorganizavot" palikima antriems metams? blush2.gif Vaikas per metus nepasieke minimalaus programos lygio ar kazkaip su mokytoja derinotes? g.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 16:10)
Taip, kad sunus irgi metu galo... Ir ejau kryziaus kelius, kad palikt ji darzelyje... Jis buvo protingas vaikas - bet nebrandus, jokiu kitu sutrikimu neturejo - dabar jau 11tokas, mokslai sekasi puikiai, taciau branda vistiek atsilieka ir tikrai buciau buvus patenkinta ji palikus dar metus darzelyje, arba kad siuo metu jis butu 10tokas...

Kai vaiko raida veluoja - ta ir sakau, mokyk nemokes... Bet ir tie metai is jo pirmuno mokykloje nepadarys... Be to tokiems vaikams reikia ir kvalifikuotos specialistu pagalbos - ka ir nustato PPT, juk tuomet ir ta trisale lengviau gauti mirksiukas.gif  Bet jei vaiko raida neveluoja, tik branda atsilieka - nu tai kokiu tikslu tas tausojantis rezimas?

O kaip jus "susiorganizavot" palikima antriems metams? blush2.gif Vaikas per metus nepasieke minimalaus programos lygio ar kazkaip su mokytoja derinotes? g.gif


Na jeigu vaikui viskas gerai, tai tikrai nėra reikalo jo neleisti į mokyklą.

Viską organizavau teisėtai. Mokykloje parašiau prašymą vaiko nekelti į antrą klasę ir viskas. Aš nesutikau, kad jis būtų keliamas į antrą klasę.

Atsakyti
QUOTE(lairam @ 2016 02 05, 15:15)
Na jeigu vaikui viskas gerai, tai tikrai nėra reikalo jo neleisti į mokyklą.

Viską organizavau teisėtai. Mokykloje parašiau prašymą vaiko nekelti į antrą klasę ir viskas. Aš nesutikau, kad jis būtų keliamas į antrą klasę.


tai vaikui nera viskas gerai - jis nebrandus... Bet pagal istatyma tokios islygos nenumatomos:

Vaiko ugdymas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vienerius metus gali būti skiriamas tėvų (globėjų, įtėvių) prašymu, kai vaikui reikalinga pedagoginės psichologinės tarnybos rekomenduota nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei pagal sveikatos specialistų rekomendacijas ne trumpiau nei metus reikalingas sveikatą tausojantis dienos režimas ir kai šių sąlygų negali užtikrinti steigėjo pagal Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809), priskirta bendrojo lavinimo mokykla (toliau vadinama – mokykla).

Trisale sutartis galima tik kai gydytojas rekomenduoja vaikui tausojamaji rezima (cia nesunku gauti) ir PPT rekomenduoja nuolatine kvalifikuotu specialistu pagalba... Mokykla negali teikti kvalifikuotos pagalbos (tarkim) - nes specialistu kruviai didesni nei darzeliuose del vaiku skaiciaus etatui... Tai turint sias pazymas dvi - reikia eit i mokykla ir darzeli ir derintis, kad priimtu... Bet jei vaikas neturi spec poreikiu - ka PPT jam prirasys?

o pirmoje klaseje vaikas mokosi pagal bendrojo ugdymo programa ar pagal palengvintas? Gal jis realiai nepasieke darzelyje to lygio - todel problemu ir nekilo? Pries 3 metus drauge bande palikti vaika kartoti kursa 1 klases, bet jau mokykloje, nes vaikui tikrai daug problemu kildavo - per pamokas ziopso, svajoja, namie asaroja kai turi vytis pratybas ir kitas uzduotis, kas ryta asaroja, maldauja mamos nevesti i mokykla, labai daug neigiamu vertinimu (neatliko, nepadare, nesupranta) - kai pradejo kelti klausima - vertinimai iskart "pasitaise", ko nedare - antriem metam nepaliko - siule palengvinti programa doh.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 16:26)
tai vaikui nera viskas gerai - jis nebrandus... Bet pagal istatyma tokios islygos nenumatomos:

Vaiko ugdymas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vienerius metus gali būti skiriamas tėvų (globėjų, įtėvių) prašymu, kai vaikui reikalinga pedagoginės psichologinės tarnybos rekomenduota nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei pagal sveikatos specialistų rekomendacijas ne trumpiau nei metus reikalingas sveikatą tausojantis dienos režimas ir kai šių sąlygų negali užtikrinti steigėjo pagal Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 (Žin., 2004, Nr. 103-3809), priskirta bendrojo lavinimo mokykla (toliau vadinama – mokykla).

Trisale sutartis galima tik kai gydytojas rekomenduoja vaikui tausojamaji rezima (cia nesunku gauti) ir PPT rekomenduoja nuolatine kvalifikuotu specialistu pagalba... Mokykla negali teikti kvalifikuotos pagalbos (tarkim) - nes specialistu kruviai didesni nei darzeliuose del vaiku skaiciaus etatui... Tai turint sias pazymas dvi - reikia eit i mokykla ir darzeli ir derintis, kad priimtu... Bet jei vaikas neturi spec poreikiu - ka PPT jam prirasys?

o pirmoje klaseje vaikas mokosi pagal bendrojo ugdymo programa ar pagal palengvintas? Gal jis realiai nepasieke darzelyje to lygio - todel problemu ir nekilo? Pries 3 metus drauge bande palikti vaika kartoti kursa 1 klases, bet jau mokykloje, nes vaikui tikrai daug problemu kildavo - per pamokas ziopso, svajoja, namie asaroja kai turi vytis pratybas ir kitas uzduotis, kas ryta asaroja, maldauja mamos nevesti i mokykla, labai daug neigiamu vertinimu (neatliko, nepadare, nesupranta) - kai pradejo kelti klausima - vertinimai iskart "pasitaise", ko nedare - antriem metam nepaliko - siule palengvinti programa doh.gif


Dabar kalbame apie skirtingus etapus.

Aš rašiau, kad pakako prašymo, kad po trišalės sutarties vaikas nebūtų tiesiai iš darželio perkeltas į antrą klasę. Tuomet nesutikau, kad po trišalės eitų tiesiai į antrą klasę. Šis etapas buvo nesudėtingas.

Gauti trišalę sutartį yra sudėtinga. Turi būti problemų ir reikia medikų išvadų. Vien šeimos gydytojos popieriuko nepakanka. Tam, kad šeimos gydytojo popieriukas jau turėtų svorį, tai reikia turėti Vaiko raidos centro specialistų išvadas su rekomendacijomis.

Dabar vaikas mokosi pagal bendrojo ugdymo programą. Kadangi turėjome problemų dėl kalbos, tai dabar lietuvių kalbą mokosi iš tų pačių pratybų, kaip jau mokėsi darželyje pagal trišalę, o matematikai turi ir tas pačias, ir + papildomas pratybas. Mokytoja jam dar papildomai matematikos užduočių paruošia pati. Matematika jam labai gerai sekasi.

Pagal Jūsų aprašytą situaciją suprantu, kad vaikas pačioje mokykloje paliktas antriems metams. Aš šito scenarijaus labai bijojau. Nes antrametis pačioje mokykloje 9kai visi pasidaro antrokai, o tu ne) yra gerokai blogiau už antrametį iš darželio. Kad vaikas jau darželyje buvo pirmokas nesupranta nei jis pats, nei klasė. Jis tiesiog atėjo į pirmą klasę. kartu su juo iš darželio atėjo dar du vaikai ir jie nieko nesupranta. Vat jeigu mokykloje pataptu antramečiu, tai nedvejodama keisčiau ir mokyklą, kad būtų išvengta patyčių ir pan.
Atsakyti
QUOTE(lairam @ 2016 02 05, 15:37)
Dabar kalbame apie skirtingus etapus.

Aš rašiau, kad pakako prašymo, kad po trišalės sutarties vaikas nebūtų tiesiai iš darželio perkeltas į antrą klasę. Tuomet nesutikau, kad po trišalės eitų tiesiai į antrą klasę. Šis etapas buvo nesudėtingas.

Gauti trišalę sutartį yra sudėtinga. Turi būti problemų ir reikia medikų išvadų. Vien šeimos gydytojos popieriuko nepakanka. Tam, kad šeimos gydytojo popieriukas jau turėtų svorį, tai reikia turėti Vaiko raidos centro specialistų išvadas su rekomendacijomis.

Dabar vaikas mokosi pagal bendrojo ugdymo programą. Kadangi turėjome problemų dėl kalbos, tai dabar lietuvių kalbą mokosi iš tų pačių pratybų, kaip jau mokėsi darželyje pagal trišalę, o matematikai turi ir tas pačias, ir + papildomas pratybas. Mokytoja jam dar papildomai matematikos užduočių paruošia pati. Matematika jam labai gerai sekasi.

Pagal Jūsų aprašytą situaciją suprantu, kad vaikas pačioje mokykloje paliktas antriems metams. Aš šito scenarijaus labai bijojau. Nes antrametis pačioje mokykloje 9kai visi pasidaro antrokai, o tu ne) yra gerokai blogiau už antrametį iš darželio. Kad vaikas jau darželyje buvo pirmokas nesupranta nei jis pats, nei klasė. Jis tiesiog atėjo į pirmą klasę. kartu su juo iš darželio atėjo dar du vaikai ir jie nieko nesupranta. Vat jeigu mokykloje pataptu antramečiu, tai nedvejodama keisčiau ir mokyklą, kad būtų išvengta patyčių ir pan.


siaip pagal tvarkas - ar su trisale ar ne su trisale vaikas skaitosi mokinys ir priklauso mokyklai, vertinimai tokie patys kaip ten besimokanciu pirmoku ir sprendimai kelti i kita klase ar nekelti irgi turetu buti tokie pat... Labai idomus jusu atvejis - nes kiek teke susidurti su trisalem sutartim - vaikai jas gauna tikrai "silpni" - ir ar metus ar du ar tris - ne kazka pasistumia i prieki, tad tikiu, jog palikti antriems metams nera sudetinga - bet va jei vaikas su ta trisale realiai ismoksta skaityti, rasyti, skaiciuoti kaip vidutinis pirmokas (ar kaip pirmokas prie silpnesniu tik) - kaip juos palieka? Kiek suprantu jusu kaip tik toks atvejis ir buvo?

Mama sieke ji palikti antriems metams, aisku butu rugsejo 1 keitus mokykla, bet palikti turi ta mokykla, kurioje vaikas mokesi - ir pats vaikas labai norejo likti antriems metams (normalus, protingas berniukas, tiesiog per jaunas isejo i mokykla, tad patyre daug sunkumu) - jis ta traktavo kaip "nauja sansa" - deja... Nu jei vaikas nera smalsus, zingeidus - gal ir nesupranta... Bet protingas vaikas tikrai supranta, kad jis jau mokinys, nes pas ji ateina mokytoja, jis mokosi matematikos, rasymo, skaitymo - o kiti grupeje gi nesimoko - aisku paaiskint jam ta sistema visaip galima, kad jis nejaustu skriaudos ar kazkokiu neigiamu jausmu - bet lygiai taip pat vaikui paaiskint galima kodel jis neina i antra klase (zinau, nes va turiu konkretu pavyzdi - vaikas pats to norejo, nes suprato, gog kitamet vel bus sunku, o va eit vel i pirma ir mokytis ta pati - atrode lengviau, suprantamiau)...

O ka vaikas sako, kad turi mokytis is tu paciu pratybu? atlikineti tas pacias uzduotis? g.gif
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 16:51)
siaip pagal tvarkas - ar su trisale ar ne su trisale vaikas skaitosi mokinys ir priklauso mokyklai, vertinimai tokie patys kaip ten besimokanciu pirmoku ir sprendimai kelti i kita klase ar nekelti irgi turetu buti tokie pat... Labai idomus jusu atvejis - nes kiek teke susidurti su trisalem sutartim - vaikai jas gauna tikrai "silpni" - ir ar metus ar du ar tris - ne kazka pasistumia i prieki, tad tikiu, jog palikti antriems metams nera sudetinga - bet va jei vaikas su ta trisale realiai ismoksta skaityti, rasyti, skaiciuoti kaip vidutinis pirmokas (ar kaip pirmokas prie silpnesniu tik) - kaip juos palieka? Kiek suprantu jusu kaip tik toks atvejis ir buvo?

Mama sieke ji palikti antriems metams, aisku butu rugsejo 1 keitus mokykla, bet palikti turi ta mokykla, kurioje vaikas mokesi - ir pats vaikas labai norejo likti antriems metams (normalus, protingas berniukas, tiesiog per jaunas isejo i mokykla, tad patyre daug sunkumu) - jis ta traktavo kaip "nauja sansa" - deja... Nu jei vaikas nera smalsus, zingeidus - gal ir nesupranta... Bet protingas vaikas tikrai supranta, kad jis jau mokinys, nes pas ji ateina mokytoja, jis mokosi matematikos, rasymo, skaitymo - o kiti grupeje gi nesimoko - aisku paaiskint jam ta sistema visaip galima, kad jis nejaustu skriaudos ar kazkokiu neigiamu jausmu - bet lygiai taip pat vaikui paaiskint galima kodel jis neina i antra klase (zinau, nes va turiu konkretu pavyzdi - vaikas pats to norejo, nes suprato, gog kitamet vel bus sunku, o va eit vel i pirma ir mokytis ta pati - atrode lengviau, suprantamiau)...

O ka vaikas sako, kad turi mokytis is tu paciu pratybu? atlikineti tas pacias uzduotis? g.gif


Taip, palikti antriems metams gali tik ta mokykla, kurioje vaikas mokosi - t.y. dokumentus turi sutvarkyti, tos mokyklos vaiko gerovės komisija tokį sprendimą priima, bet tai nereiškia, kad tu privalai ten ir mokytis. Juk mokyklą keisti galima. TIKRAI neprivaloma būtinai ir mokytis toje pačioje mokykloje.

O vaikas visiškai nejaučia jokio diskomforto, kad pratybos tos pačios, nes jis gauna papildomas užduotis. Be to mokykloje yra tokių pamokų, kurių nebuvo pagal trišalę - pasaulio pažinimas, muzika, etika, tikyba. Visos disciplinos turi savas pratybas, kurios jam yra nematytos, todėl jam veiklos tikrai pakanka.

Pasakysiu taip, kad diskomfortas čia yra tėvams, o ne vaikams. Man pačiai buvo nerimas, kaip tas vaikas jausis, kai pratybos tos pačios. Šį savo nerimą išsakiau mokyklos direktorei - o ji man atsakė, kad tai tikrai mažiausia bėda, nes yra daug papildomų užduočių, pratybų ir mokytoja prisitaikys.

Supraskite, kad ir be trišalės sutarties pirmokai yra labai skirtingi - vienas ateina jau ir skaitantis, ir skaičiuojantis, o kitas nesugeba dar nieko. Užduotis mokytojos ruošia skirtingas. Vienam duoda dvi eilutes raidės A parašyti, o kitam liepia ir tą A parašyti, ir dar pvz.: pastraipą teksto nuo knygos nurašyti. Vienam duoda 1 vadovėlį skaityti, kur tekstas yra "Ai, oi, ui", o kitam iš karto duoda trečia vadovėlių dalį, kur yra tikri tekstai, tikri eilėraščiai ir pan. Bent jau mūsų mokykloje mokytojos taikosi prie vaikų gabumų - kuris silpnesnis, tai su juo pradeda nuo paprastesnių dalykų, o kuris gudresnis, tai tam duoda sudėtingesnes užduotis.

Taigi net nekalbant apie trišales sutartis, vėluojančias raidas ir pan. - labai skirtingi yra vaikai ir labai skirtingas jų pasirengimo lygis.
Atsakyti
QUOTE(songaila @ 2016 02 05, 12:35)
Tai va, nepavyks  doh.gif

Gal tikrai mes truputį nuvertinam vaiką, mažu jis puikiai susitvarkys... Turi mišrių raidos sutrikimų, įtariu gal net gautų kažkokias pažymas, bet po paskutinio vizito pas neurologą, buvau "pasodinta į vietą" kad vaiko rodikliai geri ir net labai geri, ir kad šansų nukelti mokyklą nelabai tikėtumėmės ... kurmi kurmi...

nu bet tai puiku, o ne kurmi kurmi... juk tikriausiai manai ir svajoji - kad galiausiai viskas ar bent daug kas susitvarkytų?

mano patirtis tokia (dėl to ir sėdžiu vis dar vietom šitoj temoj). trimetė žinojo tris žodelius - ne, mama, da (dar). po labaaaaaai intensyvaus darbo su logopede ir namie - keturių metų pas logopedę "prabilo" - ėmė kartoti jos pasakytus žodžius. iki tol tylėjo kaip partizanas. penkių jau galėdavo pasakyti nesudėtingų sakinukų. pas logopedę kursą baigėm pereitų metų pavasarį, jai esant šešių su puse.

dabar pirmokė. kaip žinai, gruodinukė. KOL KAS pirmūnė. per kokius 30 testų iš matematikos, lietuvių, pasaulio pažinimo (teste nuo 20 iki 30 klausimų) kol kas padarė dvi klaidas. matematikoj.
mokytoja tarybinė, ir vis tik rašo tuos pažymius, kad ir "žodiniu būdu", ir rašo labai griežtai, viena mizerna klaidelė - jau ir "keturi" pagal seną variantą (puikiai - penki, gerai - keturi, patenkinamai - trys).

dirbom iš tikrųjų juodai ir juodai daug. Manau buvo tatai viena iš priežasčių, kodėl nepasiryžau antram vaikui. dirbau namie, imdavau iš daržo po pietų ir "arėm arėm arėm" logopedės užduotėles...

kaip bus toliau - nesu šimtu procentų tikra. bet man "pakaktų" kad augtų laiminga ir tiesiog baigtų mokyklą, kokiais pažymiais - kiek matau nelabai įtakoja paskui žmonių gyvenimus...

bet taip, kai penkių dar tik sakė nesudėtingus sakinukus, ėjau į šitą temą ir mąsčiau, ką daryti, kaip nukelti, o gal išvis reiks į spec. mokyklą leisti...

tiesiog - per du metus gali pasikeisti LABAI daug. Aišku, dirbant su vaiku. Taip paleidus pro pirštus... na, gal bus kas gero, o gal ir ne.
Atsakyti
QUOTE(Kriiste @ 2016 02 05, 15:46)
Todel kad matau situacija realybeje...Jis bus "kitoks" ir taip jausis - nes kiek grupeje vaiku eis i pamokeles ir grys tik pavalgyti? Visi priesmokyklinukai tures savo pratybas, uzduoteles - siam vaikui ju nereikes, nes jis nebeugdomas pagal priesmokykline programa... Vaikai ryto rately aptaria tam tikras temas, diskutuoja, paskui atlieka uzduoteles, piesia ir pan - o sis vaikas tuo metu buna pamokelese ir gryzes nebutinai itraukiamas i grupes veikla...

Kriiste, ką čia rašai? maniškis ugdomas ir pagal priešmokyklinę programą ir pagal pradinukų...Turi visas pratybas ir dirba. Eina į visus ryto ratus, dalyvauja visoje darželio veikloje, eina į visus muziejus ir teatrus, švenčia vaikų gimtadienius....Mokytojos pas jį ateina po pietų miego ir dirba iki vakarienės. Nes ryte nebūtų ir kur kitur, kadangi užimtas logopedės kabinetas.
Atsakyti