Įkraunama...
Įkraunama...

Pasyvus namas - 14 tema

QUOTE(Vilienė @ 2012 09 22, 21:26)
PCM - Phase change material. Šilumos akumuliavimas paremtas agregatinės būsenos keitimu, t.y. tirpimu. Medžiagai išlydyti reikia žymiai daugiau energijos nei jai sušildyti, todėl medžiaga  keisdama agregatinę būseną sukaupia arba atiduoda energiją. Jei medžiaga lydosi prie +23C tai kambario orui pasiekus +23 ši medžiaga absorbuoja šilumą ir lydosi, o atvėsus orui - vėl kristalizuojasi ir atiduoda šilumą aplinkai.

tai kodėl pas save jų nepanaudojai? jei jau apie jas žinojai? ????
Atsakyti
QUOTE(kad ji kur galas @ 2012 09 22, 23:43)
tai kodėl pas save jų nepanaudojai? jei jau apie jas žinojai? ????

Niekada ne vėlu. Aišku Dupont'o jau į tinką nebepribersiu, bet parafino bačką gal dar sukonstruosiu. Tokie darbai-išradimai-eksperimentai yra tikras malonumas biggrin.gif reikia pasitaupyti ir ateičiai, ką gi veiksime išsistatę?
Wiki yra ne mažai info, ypač apačioje pateiktame literatūros sąraše, kurį protinga būtų perskaityti ir gerai susipažinti su galimybėmis prieš pradedant eksperimentus, o tam reikia laiko...pasibaigt tokias buitines smulkmenas kaip durys ir tada jau stačia galva į eksperimentus...
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 09 22, 23:00)
Niekada ne vėlu. Aišku Dupont'o jau į tinką nebepribersiu, bet parafino bačką gal dar sukonstruosiu. Tokie darbai-išradimai-eksperimentai yra tikras malonumas biggrin.gif  reikia pasitaupyti ir ateičiai, ką gi veiksime išsistatę?
Wiki yra ne mažai info, ypač apačioje pateiktame literatūros sąraše, kurį protinga būtų perskaityti ir gerai susipažinti su galimybėmis prieš pradedant eksperimentus, o tam reikia laiko...pasibaigt tokias buitines smulkmenas kaip durys ir tada jau stačia galva į eksperimentus...

taaip iš kur gaut laiko ...

anksčiau buvo problema gauti informaciją, dabar problema rasti laiko tai informacijai suvirškinti . . . o jei dar nori kai ką prisitaikyti sau ...
Atsakyti
QUOTE(Igr540 @ 2012 09 22, 21:53)
2. ir 3.  Jus primeskit: 15kWh kvadratiniam metrui, dėl darbo kokybė gali pablogėti iki 20-25 (pesimistiniu variantu). Taigi per metus suvartosite  2550 kWh(prie 15)  3400(prie 20) - 4200(prie 25)
Jeigu paverti pinigai šildantis elektra  1275Lt (15), 1700Lt (20), 2125Lt (25)
O dabar pagalvokit kokia šildymo sistema rinktis , kad atsipirktų su tokiais energijos poreikiais. Bet koks tradicinis šildymas pareikalaus ~ 20 000Lt (skaitant kaminus, katilines, katilus), tai netgi prie 25kWh vienam kvadratiniam metrui, per 10 metų man atsipirk šildymo sistema, jeigu kuras nieko nekainuotų. O pripliusavus kurą, tas atsipirkimas nusikelia 15 metų.

Sutinku. Tik aš kiek kitaip skaičiuoju. Jei šildytis elektra, tai 15 kWh namas ir 25 kWH namas atitinkamai litais kainuotų 1275 ir 2125 Lt. Šiltesnis namas per matus sutaupo 850 Lt.

O imam kitą energijos rūšį, pvz., šilumos siurblį, kurio naudingumo veikimo koeficientas tarkim 3,5, tai turim kad 1 kWh kainuoja apie 0,15 Lt. Tokiu atveju skirtumas tarp 15 ir 25 kWh namo per metus tik 247 Lt.

Pirmu atveju, jei per metus sutaupome 850 Lt, o antru 247, bet abiem atvejais į šildymo sistemą investuojame po 20 000 Lt, tai atsipirkimas pirmo namo nusikelia į 23 metus, o antro į 80 metų. Įvertinus energijos šaltinio brangimą ir pinigų infliaciją, galime sakyti, kad šildantis grynai elektra atsipirktų per 20 metų, o ŠS - per kokius 75 metus.

Todėl akivizdu, kad tikram PN reikia labai pigios šildymo sistemos ir jūsų nurodyti variantai labai tinka. Tik man psicholgiškai jie kažkaip atrodo nepatikimi.

Trumpiau, tikrą PN optimaliausią šildyti orine sistemą per ventiliacinius kanalus. Juk vėdinimas PN yra privalomas, todėl ortakiai bus išvedžioti. Panaudoję jų vamzdyną, turime pigiausią šildymo rūšį PN - orinį šildymą. O tą orą, galima pašildyti keliais būdais, pvz., elektros tenu arba statyti vandens kaloriferį ir pan.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 23 rugsėjo 2012 - 09:00
1. Staciau is keraminiu blokeliu. Siandien statyciau is keraminiu plytu. Nevelnio negreiciau is tu blokeliu o ir daug vargo su kampais ir panasiai..

2. Daryciau su garazu be praejimo i nama. Garazas nesildomas, priblokuotas. Gal net su galimybe pradzioi statyt nama o veliau prilokuoti garaza... Manau anksciau ar veliau jo visvien prireiks.


QUOTE(cibulis @ 2012 09 22, 18:45)
Pribrendo laikas užsakyti namo projektą. Esu sugalvojęs tokią namo komplektaciją.

Pamatai
Rinkiausi tarp dviejų variantų: plokščiųjų ir gręžtinių. Linkstu link gręžtinių, nes toje vietoje, kur stovės namas yra apie 1 m storiu piltas gruntas. Be to už plokščiųjų pamatų projektą konstruktoiai nori papildomai 1000-1500 Lt.

Sienos
Rinkausi tarp trijų variantų: silikatinių Arko M-18 blokelių, keraminių plytų ir liktinių klojinių. Šiuo atveju linkstu link keraminių plytų.
Sienų apšilitinimui galvoju panaudoti neoporą.

Stogas
Jis dvišlaitis su 45 laipsnių šlaitu. Rinkausi tarp užpurškimo tarp gegnių poliuretano putomis, sudėti neoporą, akmens vatą ir ekovatą. Linkstu link varianto stogą tarp gegnių apšiltinti ekovatą, nes mano supratimu, ji padeda pasiekti neblogą sandarumą. Papildomai dar galvoju, kad iš vidinės pusės ne pro šal būtų poliuretano plokštės.

Sienų apdaila - mineralinis tinkas, stogas - molinės čerpės (arba klasikinė stogo skarda - dėl sandarumo).

Susiradau atestuotą PHPP namų planuotoją, kuris apsiima architekto kūribynes kančias suskaičiuoti PHPP programa ir atsakyti į visus klausimus: šiltinimo medžiagų storiai, šešelėvimai, perkaitimai ir t.t. Už papildomą mokestį jis taip pat gali paruošti ir namo vėdimo projektą.

Neapsisprendžiau tik dėl kelių dalykų:
1. Su garažu statyti ar be garažo, bet su stogine.
2. Dėl šildymo šaltinio.
3. Ar skaičuojant namą PHPP programa siekti tikro pasyvaus namo (energijos sąnaudos iki 15 kWh/1 m2) ar nuleisti kartelę šiek tiek žemiau: 20-25 kWh/1 m2.

Atsakant sau pačiam į užduotus klausimus:
1. Kadangi  pasyvus namas brangenis už paprastą, tai taupant pinigus labiau apsimoka be garažo. Be to, mano supratimu pasyvus namas yra tik namas šildomu savo plotu, t.y. tikrame pasyviame name neturėtų būti rūsio ar prie jo prišlieto garažo.
2. Šiuo atveju yra 2 variantai: šilumos siurbliai ir kietas kuras: malkos, granulės. ŠS labai patogu ir mano supratimu labai tinka PN, kuris yra technologinis namas, kurį taip pat technlogiškai papildo ir ŠS. Malkos ir granulės labiau priimtinos dėl mažesnių investicijų, pigaus kuro, patikimos, primityvios technologijos.
3. Šiuo atveju manau, kad verta siekti 15 kWh, nes bet kuriuo atveju lieka ir statybinio broko paklaida, kuri gali pabloginti galutinį variantą.

Ką manote dėl mano pamąstymų ir idėjų?

Atsakyti
QUOTE(*** @ 2012 09 23, 09:55)
1. Staciau is keraminiu blokeliu. Siandien statyciau is keraminiu plytu. Nevelnio negreiciau is tu blokeliu o ir daug vargo su kampais ir panasiai..

2. Daryciau su garazu be praejimo i nama. Garazas nesildomas, priblokuotas. Gal net su galimybe pradzioi statyt nama o veliau prilokuoti garaza... Manau anksciau ar veliau jo visvien prireiks.

Mūsų mintys sutampa. O dėl keraminių blokelių aš jums prieš keletą mėnesių, kai klausėte, sakiau tą patį, kad nemaža dalis žmonių, kurie juos rinkosi, daugiau keraminių blokelių nesirinktų.

Dėl garažo irgi pritariu. Galvoju, kad visai nebloga mintis, jog į garažą galima patekti tik per lauką. Prarandi šiek tiek komforto, nes reikia eiti per lauką, bet namas dėl tokio sprendimo tikrai bus šiltesnis.
Atsakyti
QUOTE(==== @ 2012 09 22, 16:01)
visos sienos viduje tinkuojamos termoizoliaciniu tinku (http://termofasadai.lt/?page_id=75) + dazoma termo dazais (http://termofasadai.lt/?p=305)


Užkliuvo info apie termoizoliacinį tiką, tad pasidomėjau kas gi ten per medžiagos. Paprastai termoizoliacinių tinkų gamintojai teigia, kad jų tinkai atspindi infraraudonuosius spindulius, ir taip neišleidžia šilumos. Toks termoizoliacinio tinko veikimą dar pateisinčiau, bet konkretaus tinko atveju, teigiama, kad šie tinkai šilumos nepraleidžia tiesiogiai, lygiai taip pat kaip tradicinės izoliavimo medžiagos, tokios kaip putplastis ar akmens vata. Net nesidomėjas kiek toks tinkas kainuoja, esu įsitikinęs, kad pirkdamas tokį tinką tikrai permokėsi, o tokį patį sandarumą užtikrinsi su bet kokiais kitais tinkais, nes PN rekomendacijose teigiamą, kad reikalingą sandarumą užtikrina vidaus patalpų tinkavimas paprastais tinkais.
Atsakyti
[quote=cibulis,2012 09 22, 18:45]
Pribrendo laikas užsakyti namo projektą. Esu sugalvojęs tokią namo komplektaciją.

Pamatai
Rinkiausi tarp dviejų variantų: plokščiųjų ir gręžtinių. Linkstu link gręžtinių, nes toje vietoje, kur stovės namas yra apie 1 m storiu piltas gruntas. Be to už plokščiųjų pamatų projektą konstruktoiai nori papildomai 1000-1500 Lt.


Pirmo eile kas per gruntas, piltinis jei tai zvyras tik i nauda plokstiniams.Antra per polius siluminiai nuostoliai gali sudaryti ne 1000 ir ne 1500 lt. Kai yra salcio tiltas gretimus mazgus siltink nesiltines, labai menkas efektas .
Kaip tik maciau ant greztiniu deda putstiklio blokelius su silumos laidumo koeficientu nuo 0,04 iki 0,06 gamintojo duodama varza ,tokiu atveju graziai isisprestu sis problematiskas mazgas. bet STR putstiklio savybes zymiai prastesne nei raso gamitojas , ir siaip mazai info apie medziaga.
Atsakyti
QUOTE(Kaunas2011 @ 2012 09 23, 11:18)
Pirmo eile kas per gruntas, piltinis jei tai zvyras tik i nauda plokstiniams.Antra per polius siluminiai nuostoliai  gali sudaryti ne 1000 ir ne  1500 lt. Kai yra salcio tiltas gretimus mazgus siltink nesiltines, labai menkas efektas .

Gruntas - priesmėlis. O ką reiškia nuostoliai 1000-1500 Lt. Čia per šildymo sezoną, per metus ar per 20 metų? Be to iš kur žinai, kokie nuostoliai siekia per polius? Kaip juos apskaičiuoja? Gal gali pateikti formulę ar nuorodą, ar dar kažką? Būtų tikrai įdomu sužinoti.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 09 21, 22:20)
Aš jau seniai neklausau, ką kiti kalba. Pradedu kalbėt su kokiu "žinovu" ir jis man aškina kokis gėris yra malkos, statybų tema su juo daugiau nebekalbu, nematau reikalo gadinti nervus įrodinėjant, kad ir tos pačios malkos po kiek tai laiko brangs ženkliai, ir po kokių 5-10 metų aš vien elektra šildyčiausi pigiau nei jis malkomis. Taip elektra irgi brangs, bet kai šildymo poreikis nedidelis, tai šildymo energijos kainos pokyčiai mažiau skausmingi.

Nors elektra tikrai greitai labai pabrangs. Juk elektromobiliai ne už kalnų. Tad aš savo ateitį žadu rišti su saulės kolektoriais, o su jų patalpų šildymo galimybėm ir vėl laimi storesnį šiltinimo sluoksnį dedantys.

Dėl proporcijų, tai jei grindys nešildomos, tai daugiausiai dedi stogui, vidutiniškai sienoms ir mažiausiai grindims. Jei grindys šildomos, tai stogui ir grindims daugiausiai, sienoms mažiausiai.

Pas mane su EPS100 30cm sluoksnio grindų šiluminė varža gaunasi mažiausia.

thumbup.gif

Pas mane sildomos grindys,tai dabar susimasciau kad esu suplanaves permazai pulistirolo ant grindu.. g.gif
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2012 09 23, 10:00)
Dėl garažo irgi pritariu. Galvoju, kad visai nebloga mintis, jog į garažą galima patekti tik per lauką. Prarandi šiek tiek komforto, nes reikia eiti per lauką, bet namas dėl tokio sprendimo tikrai bus šiltesnis.


nemanau, kad durys garaže labai pablogina šilumines namo savybes. Kaip tik, atidarius duris į nešildoma garažą vis tiek prarandama mažiau šilumos nei einant į garažą atidarai duris į lauką.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 09 23, 17:08)
nemanau, kad durys garaže labai pablogina šilumines namo savybes. Kaip tik, atidarius duris į nešildoma garažą vis tiek prarandama mažiau šilumos nei einant į garažą atidarai duris į lauką.

Nebūčiau toks tikras, kad lauko durys yra prasčiau nei tiesiai iš garažo:
Esant šalčiui, einant per lauko duris stengiamasi tai atlikti greitai, kad kuo mažiau įsileisti šalčio(realiai išleisti šilumos)
Iš garažo einat, nėra tokio didelio temperatūrų skirtumo, tad yra tikimybė, kad jos bus ilgiau atviros
Bet čia teorinis modelis kurį galima ir ignoruoti.
Kitas svarbus dalykas - durų į garažą kaina. Juk teks statyti pakankamai šiltas, o tai min 1000 Lt, greičiausiai baigsis 2000-3000Lt .Tad jei skaičiuosi energijos praradimus per garažo ar lauko duris, durų kaina gali gerokai pakoreguoti situaciją.
Per garažo duris bus pastoviai prarandama energija, nes garaže temperatūra bus -5 C - +5C.
Atsakyti