Rekia kažka nutuokti apie dviračius, jų specifiką ir rinką, kad kitiems dalinti patarimus, o ne skiesti nesamones.
Čia jei pradėti prie kiekvieno žodžio kabinetis tai visa knyga tinkamų kontraargumentu būtų, tačiau toks ne techninis klausimas (nes apie ja nieko nenutuokiate) - kiek žinote Lietuvoje tėvelių, kurie pasiryžę vaikui 3-4 metų naudojimui išleisti 900Lt ir daugiau? Tai jei tai yra 1% visų perkančių vaikiškus dviračius ar dėl to verta kitiems gadinti nuotaiką ir skleisti demagogiją apie svorius, komponentus ir kitą, kas esant tokiam naudotojui kaip 4 metų vaikas, per dieną nuvažiuojančiam gal 1km, dažnu atveju yra niekiniai faktoriai. Jis tokio amžiaus nevažiuos varžybose, kur nuvažiavus 50km ir esant prie finišo 1 sekundės skirtumui būtų galima kaltinti 150g sunkesnį dviratį.
Ar bent jau vizualiai lyginot kažkoki iš siūlomų dviračių, su normaliu vaiškišku dviračiui, kuris tinka ir patinka vaikui, o ne kaikuriems tėvams su savo išskaičiavimais ir vertinimais? Kaip galima aukštinti, kažkokio vietinės reikšmės pasaulyje beveik visiškai nežinomo gamintojo Islabikes visiškai "plika", be jokių aksesaurų ir priedų dviratuką, kad ir su Panther 16" komplektacijos dviračiu, kad ir su Merida vaikiškais dviračiai, lenkų vaikiškais dviračiai ir pan. Juk jis kaip minėjau yra "plikas" kaip tilvikas, jis garantuotai svertas be atraminių ratukų (min ~0,4kg), jis neturi pilnos grandinės apsaugos (min ~0,3kg), kas pagal EN standartą privaloma, jis neturi apsaugų ant vairo, jis neturi puravasiaugių (min ~0,3kg, bagažinės (~0,4kg), atšvaistų, jis yra TIK su rankiniais stabdžiais, kas yra absurdas, nes 3-4m vaikas neturi nei noro, nei supratimo, nei dažnu atveju jėgų naudotis stabdžių rankenėlėmis (taigi jis važiuotų šiuo atveju be stabdžių), kai tuo tarpu TIKRI vaikiški dviračiai turi kojinį stabdį galinėje įvorėje, aišku ji, už tokių vaikiškų dviračių subproduktų įvores sunkesnė gal vėl kokiais 0,2Kg. Koks vaikas atsisakytų krepšelio dviratuko priekyje (~0,2kg)? Ir ka gauname, kad visas svorio skirtumas gaunamas nekomplektuojant dviratyje tų aksusuarų, kurie pagal nutylėjimą būna 16" dviračiuose sveriančiuose ~10kg. O čia jau matematika paprasta, nes tų atseit išsisikiriančių savo mažu svorių dviratukų, privalumas yra gal koks 1 kg, kuris lygus ~500Lt. Kam to reikia prašom. Viskas iš esmės tas pats ir su minėtu Orbea modeliu, tik ten gamintojas žinomesnis ir rėmas specifinis, bei svoris neskelbiamas.
Taigi vaikiškus dviračius galima skirstyti ir tikrus vaikiškus dviračius, skirtus vaikams ir į vaikiškus dviračius skirtus ne vaikams.
Apibendrinant rinkoje yra (aišku yra tendencija, kad vaikiškų dviračių pasiūla mažėja, dėl neapsimokėjimo jų gaminti, o jų brangių nepirkimo) įvairaus lygio ir kategorijos dviračiai:
1. Truputi aptarti ir specifiniai dviračiai, atseit lengvi, gal ir kaikada panaudojant kažkokias specifines konstrukcijas ir sprendimus - kaina ~1000Lt
2. Pasaulinio žinomumo sportinių dviračių gamintojų vaikiški dviračiai - jie dažniausiai yra "sportinės" išvaizdos su aliuminiu rėmu, taigi neturi tų papildomų vaikams patinkančių aksesuarų. Jų kaina svyruoja 700-800Lt. Kaip gamintojai gali būti šie - Merida, Specialized, Wheeler, Cube, Cannondale, Scott ir keletas kitų.
3. Sportiški to paties lygio arba šiek tiek geresne komplektacija nei aukščiau minėti "brendiniai", tačiau Europos gamintojų dviračiai. Kaina svyruoja ~600-700Lt. Gamintojai - Kellys, Unibike, Leader Fox, Ghost ir kt.
4. Europos gamintojų vaikiškos komplektacijos dviratukai. Galima sakyti tai yra optimaliausias segmentas tada kai norima nupirkti dviratį labai ilgam (kelioms kartoms), prisibijoma žemiau minėtų dviračių variantų (arba apie tai nesuprantama) ir nenorima permokėti už aukščiau minėtus. Kainų gama plati dėl skirtingo gamintojo, rėmo medžiagos (plienas ar aliuminis, nors fiziškai taip aktualu tai nėra), tačiau techniškai mažai kuom besiskiriantys vieni nuo kitų arba tai nėra esminiai skirtumai (gal dar dėl atseit dėl Vokiškumo reikia susimokėti kokį 100Lt
) - 350-650Lt. Gamintojai - Panther, Karbon, Kross, Puky, Raleigh, Romet ir kt.
5. Ne Europos kilmės dviračiai, tačiau kokybiški, atitinkantys EN standartą. Tai turėtų būti pats populiariausias savo patrauklumu segmentas, nes tai yra labai optimalus variantas nenorint išleisti dviratukui 400Lt, tačiau gaunant kokybišką daigtą. Dėja, tačiau dėl savo optimalumo tai retas atvejis, nes importuotojai stengaisi atsivežti kuo pigesnį gaminį, o Europoje tame kainų segmente modelio pagaminti nėra galimybių. Blogai ir tuom, kad jie nesuprantančiam apie dviračius pirkėjui, mažai kuo skiriasi nuo sekančios paminėtos kategorijos dviratukų ir įsivėlus ir žaidimą kuo pigiau, galima patekti būtent ant pastarojo. Kažkokių dviračių pavadinimų paminėti sunku, nes jie gali kas kiek metų keistis, tačiau rinkoje jau porą metų galima sutikti Mexller, Mbike modelius. Kainų segmentas ~300Lt.
6. Pigiausia įmanoma kategorija, dažnai jau vizualiai neatitinkantys jokių EN standartų, dažyti metalic tipo dažais, viskas taip labai "kiniška". Kad sutaupyti kelis gramus metalo, netgi būna išpjautas rėmo vamzdis po sėdyne. Dažnai turi plieninius, tačiau esmė, kad nedažytus ratlankius (sutaupoma dar keli $ centus). Pavadinimai visai nieko nesako, nes kazmet dažniausiai keičiami, dažnausiai parduodami turguose ir pigiai. Kaina gali būti net ir 200Lt.
7. Ir dar verta paminėti tokių "Itališkų" dviračių segmenta, kaip pavyzdį naudojant prekyboje aptinkamus Dino dviratukus. Iš esmės tai ne dviračiai, o žaislai, pas juos nėra dviračių detalių, jie neremontuojami ir detalės nekeičiamos, jų paskirtis važinėjimas namie. Daugelis mazgų pas juos yra specifiniai, su plastikinėmis įvorėmis, nereguliuojami, net rato "stipinai" yra kažkokie vamzdeliai, patangos iš specifinės "putos". Taigi jei jums reikia žaislo, tai teisingas pasirinkimas, jei dviračio - ne.
P.S. Tai yra bendras paaiškinimas apie vaikiškų dviračių segmentus ir nėra nubrėžta griežtų apibūdinimų ir tikslių skirtumų, pagal ką tiksliai įdentifikuoti vieną ar kitą dviračio kategoriją, tas pats ir dėl kainų (juk būna sezoninių nuolaidų, internetinių parduotuvių), tačiau tikiu, kad tai kažkiek padės pradiniame paieškų etape ir poto priimsite teisingesnį sprendimą.
Ir dar patarimas dviračių nepirkti turguje, nėra ten jokių kainos stebuklų kaip įsivaizduojama. Žinoma ten gali būti parduodamas ir geras ar tas pats daigtas, tačiau iš principo tai dažnu atveju vieta, kur žmonės, grubiai tariant, vienaip ar kitaip būna apgauti. Yra dviračių parduotuvės, kur įsigysite aukštesnio lygio dviratukus, populiarėja internetinės parduotuvės (dviračių), kur galima rasti puikių modelių ir dar geresnėmis kainomis, tokiu būdu pirksite iš oficialių šaltinių, su visomis tikromis garantijomis ir kitai "priedais"
Nu bet ir nusišnekėta čia. Ypač juokinga dalis :
"Kaip galima aukštinti, kažkokio vietinės reikšmės pasaulyje beveik visiškai nežinomo gamintojo Islabikes visiškai "plika", be jokių aksesaurų ir priedų dviratuką, kad ir su Panther 16" komplektacijos dviračiu, kad ir su Merida vaikiškais dviračiai, lenkų vaikiškais dviračiai ir pan. Juk jis kaip minėjau yra "plikas" kaip tilvikas, jis garantuotai svertas be atraminių ratukų (min ~0,4kg), jis neturi pilnos grandinės apsaugos (min ~0,3kg), kas pagal EN standartą privaloma, jis neturi apsaugų ant vairo, jis neturi puravasiaugių (min ~0,3kg, bagažinės (~0,4kg), atšvaistų, jis yra TIK su rankiniais stabdžiais, kas yra absurdas, nes 3-4m vaikas neturi nei noro, nei supratimo, nei dažnu atveju jėgų naudotis stabdžių rankenėlėmis (taigi jis važiuotų šiuo atveju be stabdžių), kai tuo tarpu TIKRI vaikiški dviračiai turi kojinį stabdį galinėje įvorėje, aišku ji, už tokių vaikiškų dviračių subproduktų įvores sunkesnė gal vėl kokiais 0,2Kg. Koks vaikas atsisakytų krepšelio dviratuko priekyje (~0,2kg)? Ir ka gauname, kad visas svorio skirtumas gaunamas nekomplektuojant dviratyje tų aksusuarų, kurie pagal nutylėjimą būna 16" dviračiuose sveriančiuose ~10kg."
Nu nerealu. Tikiuosi niekas nepasimovėt ant šitų paistalų
.
Sėkmės renkant vaikui dviratį.