QUOTE(Spalvota diena @ 2009 12 24, 00:39)
Visus jūsų paminėtus faktorius galime priskirti pasirinkimui, tik atliktam skirtingais laikotarpiais.
Viską, ką atėję į šį pasaulį randame savo aplinkoje, bei savyje, jau esame pasirinkę gerokai anksčiau. Tai liečia ir mūsų genus, ir tėvus, šeimą ir t.t.
Aplinkos įtaką sau galime modeliuoti taip, kaip mums tai priimtiniausia. Yra maksimalūs, kraštutiniai variantai: 1) kalta aplinka ir 2) už viską atsakau pats, o tarpe jų aibė įvairiausių variacijų. Tiek, kiek leidžiame sau neatsakyti už save, sukrauname aplinkai . Tai dažnai būna patogi, komformistinė būsena, tačiau anaiptol, nevedanti į gilesnę savianalizę. Žmogaus branda ima ryškėti tuomet, kai jis dažniau prisiima atsakomybę už kiekvieną savo patirtį pats, nieko neversdamas genams, tėvams, reklamai ar kaimynams
"25 kadro efekto" galima juk išvengti, papraščiausiai nusprendus nedalyvauti jo poveikio zonoje, ar ne ?
Mes formuojame savo aplinką, o ne atvirkščiai. Juk diskutuojame čia mudu, vietoj to, kad aš pvz. megsčiau, o jūs taisytumėt savo automobilį Tiesiog toks mūsų pasirinkimas.
Viską, ką atėję į šį pasaulį randame savo aplinkoje, bei savyje, jau esame pasirinkę gerokai anksčiau. Tai liečia ir mūsų genus, ir tėvus, šeimą ir t.t.
Aplinkos įtaką sau galime modeliuoti taip, kaip mums tai priimtiniausia. Yra maksimalūs, kraštutiniai variantai: 1) kalta aplinka ir 2) už viską atsakau pats, o tarpe jų aibė įvairiausių variacijų. Tiek, kiek leidžiame sau neatsakyti už save, sukrauname aplinkai . Tai dažnai būna patogi, komformistinė būsena, tačiau anaiptol, nevedanti į gilesnę savianalizę. Žmogaus branda ima ryškėti tuomet, kai jis dažniau prisiima atsakomybę už kiekvieną savo patirtį pats, nieko neversdamas genams, tėvams, reklamai ar kaimynams
"25 kadro efekto" galima juk išvengti, papraščiausiai nusprendus nedalyvauti jo poveikio zonoje, ar ne ?
Mes formuojame savo aplinką, o ne atvirkščiai. Juk diskutuojame čia mudu, vietoj to, kad aš pvz. megsčiau, o jūs taisytumėt savo automobilį Tiesiog toks mūsų pasirinkimas.
Jūs teisi, sakydama, kad aplinkos įtaką galime modeliuoti ta prasme, kad galima kryptingai to siekti, t.y. kad neigiama aplinka, kurioje vis tiek daugmaž esame, nedarytų neleistino pveikio asmenybės vystymuisi. Pvz., jeigu vaikas gyvens nusikalstamoje aplinkoje, labai tikėtina, kad ir pats toks bus. Tačiau jeigu jis matys kitokius elgesio pavyzdžius, tikėtina, kad bus diametraliai priešingai. Tikėtina
Iš principo, žmogus, nesąmoningai gyvendamas mūsų pasaulyje (t.y. neklausdamas savęs apie gyvenimo prasmę, neieškodamas jos), nėra kaltas dėl nieko, ką jis bepadarytų. skamba paradoksaliai, tačiau taip jau yra - visgi viską lemia genai, auklėjimas ir aplinka - trys svarbiausi faktoriai, kurie ir formuoja žmogų. taigi šioje plotmėje nėra jokios valios laisvės, žmogus tiesiog eina jam skirtą kelią. ir tiek. Todėl ir nėra valios laisvės.
mes, diskutuodami čia, forume, vėlgi nepadarėme SAVO pasirinkimo - tai atėjo iš Aukščiau. mes tik pripildom savo norą, kuris materializuojasi pirmiausia kaip mintis, o dar vėliau- kaip išorinis veiksmas mūsų pasaulyje.
Labai rekomenduoju paskaityti straipsnį "Valios laisvė":
rusų k. (jei skaitot) http://www.kabbalah..../.../31386
Lietuviškai: http://www.kabbalah....kab/freedom.htm
Po teisybei, žmogaus laisvė prasideda tada, kai jis jau pasirenka savo kelią - ar gyventi "kaip visi", t.y. galima sakyti, nesąmoningai, arba (čia galioja tik tuo atveju, kai žmoguje jau kyla aiškus noras sužinoti gyvenimo prasmę,ir tas klausimas jį "gręžia") sąmoningai, dvasiškai tobulėjant, kaip teigia kabala.
Bet čia jau kiekvienam rinktis