O kaip aiškiai pamačiau grafinį vaizdą iš savo pačios rašliavų
Aš niekaip iki galo negalėjau suprasti vienos Heinrich Heine (kas nežino - priminsiu-1797-1856m., poetas,kritikas, publicistas) frazės:
"Išminčiai išgalvoja naujas mintis, o neišmanėliai jas platina".
Lyg ir kategoriškas pasakymas - vieni išminčiai, kiti kvailiai. Ir išgalvoja tik išminčiai, arba tie, kas išgalvoja, jau yra išminčiai, o tie, kas platina - jau neišmanėliai ar kvailiai .
Bet... Hainrichas Haine - protigas vyras, labai daugelį jo minčių aš labai vertinu. Belieka viena išvada - kvaila aš
Arba kažko iki galo negaliu suprasti...
Bet, nepaisant to, kad turiu įtarimą dėl savo kvailumo ( ), ir nenorėdama to paneigti,paprasčiausiai tą citatą išmetusi iš savo atminties, ją laikiau savo galvoje. Tiksliau, ji pati ten kiurksojo
Ir štai grafinis vaizdas prieš akis. Juk visais atvejais dalyvauja du asmenys. Duotuoju atveju vienas asmuo - tai forumo dalyviai, lektoriai, kitas asmuo - tai šių mano pacituotų citatų autorius. Šio autoriaus nepažįstu nei tiesiogiai, nei netiesiogiai, man jis tik Vardenis Pavardenis.
Ir turime situaciją, kai abu asmenys protingi.
Pirmojo "asmens" mes neturime galimybės čia perskaityti ir šiaip "artimiau pažinti" kadangi "jį" (kabutės, nes tai daugiskaita) supa daug legendų, interpretacijų, specialaus blizgesio ar blefo.
O antrąjį asmenį jau turime galimybę.
Ir štai jis mums pateikia informaciją, "platina". Ir aš matau jame ne "neišmanėlį", o puikų informacijos perdavėją.
Kodėl puikus?
Ogi skaičiau tas mintis/informaciją atsitiktinai, tik prasiblaškymui. Nesistengiau įsidėmėti, o kaip ilgam įsirėžė į atmintį.
O, tarkim, kitas dalyvis/klausytojas būtų pateikęs savo mintis iš to paties forumo/konferencijos... ar rezultatas būtų toks pat?
Garantijų nėra.
Ir tada suveiktų Hainricho Hainės frazė....
Ir tokių pavyzdžių mes matome begales ypač supermama.lt forumuose.
P.S. Tik prašyčiau neįsižeisti dėl paskutinio mano sakinio. Neturiu tikslo įžeisti. Aš tik konstatuoju faktą. Matome begales parašiau - o tai reiškia visur. Ne tik supermamose.
QUOTE(Elysa @ 2012 11 17, 02:12)
Aš niekaip iki galo negalėjau suprasti vienos Heinrich Heine (kas nežino - priminsiu-1797-1856m., poetas,kritikas, publicistas) frazės:
"Išminčiai išgalvoja naujas mintis, o neišmanėliai jas platina".
Lyg ir kategoriškas pasakymas - vieni išminčiai, kiti kvailiai. Ir išgalvoja tik išminčiai, arba tie, kas išgalvoja, jau yra išminčiai, o tie, kas platina - jau neišmanėliai ar kvailiai .
Nebūtinai, viskas priklauso nuo požiūrio, nuo filosofijos krypties, kuriai Tu atstovauji. Šis atvejis grynai vakarietiško mąstymo. Rytuose vertinami tokie meistrai, kurie iki mažiausios smulkmenos sugeba atkartoti meistro kūrinį, t.y. perpiešti, pergroti, pergiedoti, perrašyti kažką, kas jau seniau sukurta. Jauni vienuoliai metais mokosi teisingai atkartoti vieną ir tą pačią detalę, kol atidirba ranką. Tai pas mus yra vertinamas kūrinio orginalumas kaip toks, ten priešingai.
Apelsine yra sultys, o žodyje (apelsinas) sulčių nėra.
Todėl, suprasti, tai reiškia išspausti iš žodžių ko tarp jų nėra.
Todėl išminčiams priklauso sultys išspaustos iš apelsino, o neišmanėliams lieka apelsinas, bet išspaustas be sulčių.
Todėl vienas ir tas pats teiginys priklauso ir išminčiams, ir neišmanėliams, tik išminčiams su sultymis , o neišmanėliams be sulčių. Kiekvienam savo.
Todėl neišmanėliai platina apelsinus be sulčių, kitiems neišmanėliams kaip vertybę.
Nes tas, kuris geria sultys iš apelsino, apelsinas jam ne vertybė.
Išmintis išminčiui ne vertybė, ji bus vertybė tik kvailiui.
Ką kvailiui daryti su vertybe? Išstatyti ją parodai, kad kiti įvertintu, arba priskirti ją sau pačiam, kad kiti įvertintų patį kvailį kaip vertybę.
Todėl išminčius gyvena išmintim, o kvailys atiduoda pirmenybę vertybėms. Kvailys platindamas vertybę gauna įvertinimą, pripažinimą iš kitų kvailių, o išminčius išspaudęs skanias sultys išmeta apelsiną ir ima kitą. Pas jį jų visąlaik pilna nėra kur dėti.
Kiekvienam savo.
Todėl, suprasti, tai reiškia išspausti iš žodžių ko tarp jų nėra.
Todėl išminčiams priklauso sultys išspaustos iš apelsino, o neišmanėliams lieka apelsinas, bet išspaustas be sulčių.
Todėl vienas ir tas pats teiginys priklauso ir išminčiams, ir neišmanėliams, tik išminčiams su sultymis , o neišmanėliams be sulčių. Kiekvienam savo.
Todėl neišmanėliai platina apelsinus be sulčių, kitiems neišmanėliams kaip vertybę.
Nes tas, kuris geria sultys iš apelsino, apelsinas jam ne vertybė.
Išmintis išminčiui ne vertybė, ji bus vertybė tik kvailiui.
Ką kvailiui daryti su vertybe? Išstatyti ją parodai, kad kiti įvertintu, arba priskirti ją sau pačiam, kad kiti įvertintų patį kvailį kaip vertybę.
Todėl išminčius gyvena išmintim, o kvailys atiduoda pirmenybę vertybėms. Kvailys platindamas vertybę gauna įvertinimą, pripažinimą iš kitų kvailių, o išminčius išspaudęs skanias sultys išmeta apelsiną ir ima kitą. Pas jį jų visąlaik pilna nėra kur dėti.
Kiekvienam savo.
QUOTE(be rėmų @ 2012 11 18, 13:09)
viskas priklauso nuo požiūrio, nuo filosofijos krypties, kuriai Tu atstovauji. Šis atvejis grynai vakarietiško mąstymo. Rytuose vertinami tokie
Rytai- vakarai, blogas-geras, teisingas - neteisingas....
Štai tuo man čia kvepia.
Kažkas kažkur yra kažinkas, vos ne rojus, o čia, kur esu aš, prasta, niekinga, netinkama...
Briedis girioje - oj koks įspūdingas, nors ir su ragais, o žvirblis rankoje - mažytis, nušiuręs, be ragų... ( )
Išmintis vakariečiui svetima, jis iš principo negali būti išmintingu, išminties prerogatyva išskirtinai yra tik rytiečiams...
Nelimpa man visa tai, nors tu ką...
O nelimpa štai kodėl. Nes aš iš anksto esu pasmerkta būti neišmintinga, kadangi esu vakarietė.
O būt iš anksto pasmerktai - neatitinka mano charakterio. Nesigaus kažkas - pati tai pripažinsiu. Bet žinosiu, kad pabandžiau.
O kas gyvenime nieko nebando - nieko ir neturi.
Ir mano viso posto pagrindinė mintis ar išvada buvo tai:
QUOTE
Juk visais atvejais dalyvauja du asmenys. Duotuoju atveju vienas asmuo - tai forumo dalyviai, lektoriai, kitas asmuo - tai šių mano pacituotų citatų autorius.
Ir čia jau nei Rytai, nei Vakarai jokios reikšmės neturi.
Reikšmę turi tik du asmenys:
knygos autorius - skaitytojas, paskaitos lektorius - klausytojas, TV laida ar filmas - žiūrovas, rašantis forume - skaitantis forume...ir t.t. ir t.t.
Du asmenys gali pakeisti savo formą - tapti antru - trečiu...iki begalybės... kol pasireikš sugedusio telefono principas.
O šis sugedusio telefono principas - oho koks veiksmingas realybėje! Žodžiai skamba įprastai ir lyg nuvalkiotai. Bet man per vienus mokymus teko pačiai sudalyvauti eksperimente - buvau stipriai nustebinta. Jei to nebūčiau patyrusi ir pamačiusi, man ši frazė taip pat tebūtų apelsinas be sulčių .
QUOTE(Elysa @ 2012 11 19, 00:57)
Rytai- vakarai, blogas-geras, teisingas - neteisingas....
Štai tuo man čia kvepia.
Kažkas kažkur yra kažinkas, vos ne rojus, o čia, kur esu aš, prasta, niekinga, netinkama...
Briedis girioje - oj koks įspūdingas, nors ir su ragais, o žvirblis rankoje - mažytis, nušiuręs, be ragų... ( )
Išmintis vakariečiui svetima, jis iš principo negali būti išmintingu, išminties prerogatyva išskirtinai yra tik rytiečiams...
Štai tuo man čia kvepia.
Kažkas kažkur yra kažinkas, vos ne rojus, o čia, kur esu aš, prasta, niekinga, netinkama...
Briedis girioje - oj koks įspūdingas, nors ir su ragais, o žvirblis rankoje - mažytis, nušiuręs, be ragų... ( )
Išmintis vakariečiui svetima, jis iš principo negali būti išmintingu, išminties prerogatyva išskirtinai yra tik rytiečiams...
Aš taip nesakiau. Iš principo visai ne tai sakiau
O su gerbiamu Heinrich Heine nesutinku. Menininkai išgalvoja naujas mintis, ne išminčiai.
QUOTE(be rėmų @ 2012 11 19, 01:04)
O su gerbiamu Heinrich Heine nesutinku.
O aš sutinku
Anksčiau nesutikau, nes žodžiais nesugebėjau išsakyti.
Kai pavyko išsakyti žodžiais - jau sutinku.
O išsakymui žodžiais man trūko grafinio vaizdo
Ir visai nesvarbu, iš kur jis būtų buvęs - ar iš Rytų, ar iš Vakarų. Man tai neturi jokios reikšmės.
Taigi....
QUOTE
Apelsine yra sultys, o žodyje (apelsinas) sulčių nėra.
taip pat jau abejotinas dalykas
Tiksliau - ne abejotinas, o šį sakinį galima perskaityti dvejomis skirtingomis reikšmėmis.
Pirmąją, kaip pateiktą čia, aš suvokiu ir suprantu. Ir sutinku.
Antrąją, kaip mano pateiktą - aš taip pat suvokiu ir suprantu
QUOTE(be rėmų @ 2012 11 19, 01:04)
O su gerbiamu Heinrich Heine nesutinku. Menininkai išgalvoja naujas mintis, ne išminčiai.
Išminčiai - ne žmonės, tik menininkai žmonės.
Išminčiai - briedis girioje, menininkai - žvirblis rankoje... ( )
Ar pajutai, ką parašiau? Neklausiu, ar supratai?
Hierarchija...
Tau ji nesvetima.
Jausmuose.
Ne žodžiuose.
QUOTE(Elysa @ 2012 11 17, 02:12)
P.S. Tik prašyčiau neįsižeisti dėl paskutinio mano sakinio. Neturiu tikslo įžeisti. Aš tik konstatuoju faktą. Matome begales parašiau - o tai reiškia visur. Ne tik supermamose.
Jaučiu nuosėdas viduje dėl savo parašyto to paskutinio sakinio.
Tačiau galvoju, jog nebūčiau jo parašiusi, jei neturėčiau kitos pasąmoningos minties - aš galvoju, kad tik supermama.lt turi tikimybę išlikti tinklapiu pagal tikrąją tinklapio/forumo paskirtį.
Forumas - tai diskusijos, pasidalijimas mintimis.
Visur kitur jau yra įvykęs visiškas šios funkcijos išsigimimas.
Suprantama, jei vadovai sugebės atsilaikyti masiškai paplitusiam "kaimo sindromui".
"Kaimo sindromas" šiuo atveju - naudojamos tam tikros priemonės, kurių dėka nebelieka prasmės skaityti šių forumų. Sunaikintas tikėjimas tuo, ką rašo diskusijų dalyviai, o be tikėjimo - skaitymas tėra laiko gaišimas.
Tikėjimą sunaikinti pakanka gana trumpo laiko tarpo, jį atstatyti beveik neįmanoma.
Bet kas gi įgalino suveikti "kaimo sindromui" ir kodėl aš šį reiškinį taip pavadinau?
Juk kaimiečiai nėra mažiau gerbtini žmonės.
Tai kas gi dar yra kaime? Iš kur gi kilęs toks terminas?
Ogi mažas žmonių kiekis.
Esant šiai aplinkybei, tai yra stiprus rizikos faktorius "susirgti šia liga".
Bet tai juk yra mūsų Tėviškė, mūsų gimta kalba, mūsų vaikystės pievos...
Šito niekas nepakeis, neatstos. Šiems dalykams neegzistuoja pakaitalas.
Kažkuo su visu tuo man panašus yra štai toks realus faktas.
Šiuolaikinis genetikos mokslas yra pajėgus nustatyti, kokiomis ligomis žmogus turi tikimybę per savo gyvenimą susirgti. Nustatyti rizikos faktorius. Bet ne pašalinti ligą. (Teoriškai jau įmanoma ir tai, tačiau tai labai brangu ir sudėtinga, todėl reikėtų tai vertinti tik kaip dovaną būsimoms kartoms).
Tačiau vien rizikos faktoriaus žinojimas jau yra labai didelis pasiekimas. Žmogus žino, ko gyvenime jis turėtų pasisaugoti, imtis prevencinių priemonių. Nes imtis prevencinių priemonių prieš viską - realiai yra beprotybė. Žmogus turi teisę ir GYVENTI, ne vien saugotis.
Elysa taikliai pastebėjo, kad be tikėjimo skaitymas tebus tik laiko gaišimas. Bet...
Kiekvienas forumo dalyvis susitinka šioje erdvėje tik su pačiu savimi, o tai reiškia, kad jus pats ir sukūrėte šį forumą kartu su visais dalyviais.
Tikėti ar netikėti tuo ką patys sukūrėte?
Juk tai jūsų pačių!
Su kuo jus diskutuojate, bendraujate, ar net ginčijatės, kritikuojate, neigiate?
Su tuo ką patys sukūrėte!
Kas yra kitas šio forumo dalyvis?
Jūsų proto kūrinys!
Ir kokios jūsų proto savybės tik taip matysite savo kūrinį.
Todėl ginčai, įrodinėjimai, kritika, priekaištai, pretenzijos, nepasitenkinimas skirti kažkokiam forumo dalyviui yra neadekvati reakcija.
Juk jis negali jums būti kitoks, o tik toks kokios jūsų proto savybės.
Suprasdami kitą dalyvį, suprantate patys save, išsakydami kitam dalyviui komplimentus išsakote juos savo paties protui ir t.t.
O jeigu susiduriate su dalyviu, kuris stimuliuoja jūsų potenciją, tai jus patys sukūrėte sau stimuliatorių.
Jeigu susiduriate su nesuprantamu dalyviu, tai patys sau suteikiate šansą į savo pačių naują. Tikėti ar netikėti savo pačių šansu į naujas galimybes?
Pavyzdžiui, kas yra šio forumo dalyvis vanduo su kuriuo jus diskutuojate? Kiekvienas matys skirtingai, pagal savo proto savybes. Vienas ir tas pats faktas, bet reakcijos į tą patį bus skirtingos. Bet kokiu atveju, vanduo yra jūsų pačių proto kūrinys. Kitas reikalas kokia jūsų reakcija į tai ką jūsų pačių protas sukūrė
Kiekvienas forumo dalyvis susitinka šioje erdvėje tik su pačiu savimi, o tai reiškia, kad jus pats ir sukūrėte šį forumą kartu su visais dalyviais.
Tikėti ar netikėti tuo ką patys sukūrėte?
Juk tai jūsų pačių!
Su kuo jus diskutuojate, bendraujate, ar net ginčijatės, kritikuojate, neigiate?
Su tuo ką patys sukūrėte!
Kas yra kitas šio forumo dalyvis?
Jūsų proto kūrinys!
Ir kokios jūsų proto savybės tik taip matysite savo kūrinį.
Todėl ginčai, įrodinėjimai, kritika, priekaištai, pretenzijos, nepasitenkinimas skirti kažkokiam forumo dalyviui yra neadekvati reakcija.
Juk jis negali jums būti kitoks, o tik toks kokios jūsų proto savybės.
Suprasdami kitą dalyvį, suprantate patys save, išsakydami kitam dalyviui komplimentus išsakote juos savo paties protui ir t.t.
O jeigu susiduriate su dalyviu, kuris stimuliuoja jūsų potenciją, tai jus patys sukūrėte sau stimuliatorių.
Jeigu susiduriate su nesuprantamu dalyviu, tai patys sau suteikiate šansą į savo pačių naują. Tikėti ar netikėti savo pačių šansu į naujas galimybes?
Pavyzdžiui, kas yra šio forumo dalyvis vanduo su kuriuo jus diskutuojate? Kiekvienas matys skirtingai, pagal savo proto savybes. Vienas ir tas pats faktas, bet reakcijos į tą patį bus skirtingos. Bet kokiu atveju, vanduo yra jūsų pačių proto kūrinys. Kitas reikalas kokia jūsų reakcija į tai ką jūsų pačių protas sukūrė
QUOTE(Vanduo @ 2012 11 21, 12:37)
Elysa taikliai pastebėjo, kad be tikėjimo skaitymas tebus tik laiko gaišimas. Bet...
Su viskuo, kas parašyta šiame poste po Bet aš sutinku.
Ir puikiai suprantu bei suvokiu, kas parašyta šiame poste.
Tik mano Bet buvo kiek kitoks
Iki to mano Bet gal reikia daaugti (da - nelietuviškai, tačiau trūksta lietuvių kalboje tinkamo atitikmens tam), ar atitinkamą druskos kiekį suvalgyti...
Bet tiek to...
Čia viskas yra tvarkoje.
http://www.youtube.c...p;v=gz8k48UNRTo
Ką manot apie šią informaciją?
Ką manot apie šią informaciją?
QUOTE(Vanduo @ 2012 11 18, 23:17)
Štai aš suabejojau, tiksliau, abejoju - ar tai galima pasirinkti.
Galvoju, jog ne.
Neįmanoma pasirinkti.
Būna tik suvokiu - nesuvokiu.
Ir tai nėra tolygu "geras-blogas", "gražus-negražus"...na, iš tos serijos....
Tai kas kita.
Tik gali būti dar nesuvokiu.
Arba gali būti niekad nesuvoksiu.
Tik šiam trečiam dalykui dar būdinga, jog apie jį niekada pats nesužinosi
Reiškia - jis tarytum ir neegzistuoja.
Tarytum toks rūbas iš pasakų, kurį užsivilkus, tampi nematomu. Ir tarytum neegzistuoji Taip ir šis dalykas gali būti tarytum neegzistuojančiu.