QUOTE(cibulis @ 2012 07 02, 08:40)
Taip, klaida. Turėjo būti rytinė ir vakarinė pusės.
Papildyta:
Čia man dūris į skaudžiausią vietą. Vis niekaip neapsisprendžia: su garažu ar be garažo statyti.
Privalumai be garažo: pigesnė namo statyba, be to aš galvoju, kad tikras pasyvūs namas turi būti be garažo.
Tik vat man atrodo, kad namas su stogine ne toks gražus vizualiai, kaip su garažu.
O vieno stoglangio į šiaurę niekaip nepavyks išvengti, nes paprasto lango ten neįmanoma įdėti. Na, nebent tą patalpą - vonią/WC - daryti visai be lango.
Iš dizaino pusės namo išvaizda su garažu ar su pavėsine čia jau architekto klausimas. Jei rankos teisingos tai tiek vienu, tiek kitu atveju gali pasiūlyti tinkamus variantus.
Kitas klausimas kam jums garažas iš praktinės pusės?
Anksčiau aš galvojau, kad turėsiu garažą dviem automobiliams. Bet kai pradejau skaičiuotis, situacija pasikeitė į tai, kad garažo name nebus, o geriau ūkiniame pastate padarysiu, o prie namo pavėsinė. O vėliau uždaviau sau klausimą - o kam man tas garažas?
Turint pavėsinę, nei lietus lyja, nei sniegas nei apšala. Žiema dar sveikau automobiliui. Vienintelė kiek rimtesnė priežastis buvo garažo naudai, kad žiemą pavėsinėje neįmanoma krapšytis prie mašinos(tipo lemputę pakeisti). Bet iš kitos pusės atsinešus infraraudonųjų spindulių šildytuvą, tą lemputę be vargo pakeisi. O šildytuvo kaina yra gerokai mažesnė nei garažas. Tad mano atveju garažas virs ūkinių pastatu susidėti padangas, o automobiliai bus statomi pavėsinėje.
Dėl stoglangio, tai lyg ir yra alternatyva. Nežinau kaip jie tiksliai vadinami, bet jų principas toksai, kad ant stogo dedasi gaubtas, o po juo veidrodinis vamzdis, kuris šviesą nuleidžia į apačia. VBS agentūros duomenimis šio prietaiso šilumos varžos rodikliai geresni nei stoglangių. Pasidomėkit.