kai kuriose vietose drisiu papriestarauti...
Lietuvoje yra pajūris į kurį savaitgaliais plūsta žmogai, taip ir Slovakijoje žmogai savaitgaliais traukia į Tatrus- tas akivaizdžiai matosi kai penktadienio vakare automobiliais pildosi vietinių gyventojų namų kiemai. Tą įvertinus į Slovakija geriau vykti darbo dieną, o geriausia sekmadienį- mažiau transporto keliuose, be to išeiginėmis dienomis Lenkijoje draužiama važiuoti furoms (TIRams).
Net savaitgali griztant namo furu buvo pilna, zinoma ne tiek, kiek darbo diena, bet tikrai buvo, tai nesuprantu, apie koki draudima kalbi??? O gal jis galioja kazkuriai atkarpai?
Išvažiavimą iš namų reikia planuoti taip, kad 7-8 val ryto kirsti Lenkijos sieną (galima ir anksčiau jei nesimiega). Pervažiuoti Lenkiją iki Tatrų užtrunka 11-12 val. Optimalus maršrutas per Lenkiją yra vienas ir kitų ieškoti neverta- greičiau tikrai nebus- Varšuva (galima ir apvažiuoti)-Katowice-Krakow-Novy Targ-Jurgow (arba Lysa Polana).
Va taip kaip rasai mums darbo diena uztruko 13 val... Ir tikrai daug greiciau parvaziavom kitu marsrutu...
Varšuva-Katowice autostrada NEMOKAMA. Šiek tiek erzina joje pasitaikantys šviesoforai ir greičio apribojimai, bet nemadinga ten apribojimų laikytis, nors jei priekyje tavęs niekas nevažiuoja tai reiktu būti atsargesniems-šiame kelyje mėgsta stovėti policija.
O va cia ne tik zenklu apribojimai bet ir greicio matuokliai prie ju stovi, kurie kartais veikia, kartais ne - mes pastebejom beveik kas trecia veikianti, nes nuo visu lakstanciu ten jie pastoviai mirgejo... Katowice-Krakow yra MOKAMA autostrada. Sumoki per mašinos langą kasininkei pinigus, gauni kvitą, pakyla šlagbaumas ir tada gazas dugnas.
Jei norima apsigyventi privačiame name, o tai mano manymu geriausia, tai vakare susirasti tokį būsta paprasčiau nei diena- S.Smokovece siūlantys apgyvendinimą vakare stovi netoli sankryžos kur kelias į Poprada kerta geležinkelio bėgius.
Bent geguzes laisva savaitgali nestovejo niekas. Ir negana to dar net viesbuciuose vietu nebuvo... Atstumai iki lankomų vietų Tatruose nedideli tad geriausia apsistoti visam laikui vienoje vietoje, rezervuoti iš anksto nėra jokio reikalo.
O cia jau kiekvieno sveikatos ir noro reikalas... Mums buvo maloniau nesedeti masinoje ieskant uz keliu simtu km esancios pramogos, o kiekviena ryta atsibusti butent toje vietoje...
Kelionei pilnai užtenka savaites laiko- sekmadienį atvyksti, kitą sekmadienį išvyksti. Slovakija nėra labai jau toli ir galima ten nuvažiuoti kas metai ar kas keli. Buvome sutikę lietuvių šeimą kuri Tatruose jau šeštą kartą.
Ką ten 5 dienas veikti? Anksčiau atsikėlus vieną dieną galima skirti kokio maršruto praėjimui Slovakų Rojuje, po to nuvažiuoti į Dobšinos ledo urvus, po to Levoča ir Spiš pilis. Likusias dienas (bent tris) reiktų skirti pasivaikščiojimui po Aukštuosius Tatrus. Kalnai neaukšti, einama tik takais ir visi maršrutai normaliai įveikiami žmogaus, turinčio dvi kojas, bent vieną ranką ir nekamuojamo antsvorio. KALNAI IŠ TIKRŲJŲ YRA GRAŽU TIK TADA KAI BŪNI VIRŠŪNĖJE IR ŽIŪRI Į APAČIA O NE ATVIRKŠČIAI.
Nors turiu rankas ir kojas ir antsvoris nekamuoja (bet pastaruoju metu maziau sportuoju...), bet apvaiksciojus melyna Slovaku rojaus trasa ir ta pacia diena ikopus i Spis pili, vakare kojos nerealiai skaudejo..., taip kad supratom, kad reikia nepersistengt...
Pėsčiųjų trasų žymėjimas įvairiomis spalvomis (raudona, geltona, žalia, mėlyna) NERODO IR NETURI JOKIO RYŠIO su maršruto sudėtingumu ar sunkumu- nereikia painioti su kalnų slidinėjimu. Skirtingomis spalvomis maršrutai žymimi dėl aiškumo- takai dažnai kertasi, šakojasi ar dalys skirtingų maršrutų sutampa- tuomet vienas takas turi kelių spalvų žymėjimą, o žymima dedant brūkšnius ant akmenų, medžių.