Įkraunama...
Įkraunama...

Vėdinimas šiuolaikiniame name

QUOTE(zigis9 @ 2012 04 08, 09:59)
Kuo skiriasi komfortvent domekt ir kompakt serijos (tiksliau kuri serija yra geriau esant apie 300 m3/h poreikiui ir kodėl).

Čia buvo užsiminta apie kanalinius kondicionierius. Jei gerai suprantu jie statosi po rekupo ir pasaldo į patalpas paskirstoma orą ? Jei taip, yra tokiu įrenginuku su šilumos siurbliu ir COP'u aukštesniu nei 4 prie -15 ?

Realiai serijos skiriasi tik pavadinimu. Į Domekt įeina nedideli modeliai, labiau populiarus namuose. O Kompakt liniuotėje aparatai iki 7000 m3/h našumo.

Kondicionierius montuojamas namo šildymui ir/ar vėsinimui. Teisingai suprojektuota sistema dirba recirkulacijos principu. Tik dalis oro imama iš lauko ir tokiu būdu per tos pačius ortakius užtikrinamas vėdinimas. Tą oro paėmimą galima daryti tiesiogiai iš lauko (šildant šilumos siurbliu) , o galima per rekupą - tuomet paimama iš lauko oro dalis bus pašildoma išmetamu oru (žiema - dar ir sudrėkinta).

Atsakyti
QUOTE(zigis9 @ 2012 04 08, 09:59)
Yra tokiu įrenginuku su šilumos siurbliu ir COP'u aukštesniu nei 4 prie -15 ?

Dėl COP - tai ilga šneka, dviems žodžiais neatsakysi. Oras-oras ŠS COP matuojamas prie +7"C. Prie 0"C jis bus kiek mažesnis, prie -10"C - tampa mažesnis nei 2, kai lauke yra -15/-20"C - geriau naudoti elektrinį šildytuvą. Skaičiai yra apytiksli. Priklauso nuo modelio konstrukcijos (ir jo kainos). Be to, net vienoje serijoje skiriasi įvairiu modeliu COP. Ko mažesnis įrenginys - to didesnis COP.

Didžiausia COP turi siurbliai oras-oras. Ten yra vienas kontūras. Vienas šilumokaitis šaldo lauko orą, o įšilęs tuo metu freonas tiesiogiai paduodamas į vidinio bloko šilumokaitį, kur šildomas patalpos oras. Tačiau, tokio ŠS COP priklauso nuo to, kokia temperatūra yra lauke.
Ko didesnis yra temperatūrų skirtumas tarp lauko ir patalpos, to didesnį reikia sudaryti skirtumą tarp freono temperatūros vidiniame ir išoriniame šilumokaityje. Tai pasiekiama sudarant didesnį spaudimą viename šilumokaityje ir mažesnį - kitame. Tą spaudimo skirtumą sudaro kompresorius. Jei lauke šalta - jis atitinkamai sunaudos didesnį el. energijos kiekį ir gausis mažesnis COP.
Todėl dauguma modeliu projektuojama dirbti kai skirtumas yra ~30-32"C (patalpoje +22 o lauke -10).

Lietuvos klimatui to pilnai pakanka. Vidutinė šildymo sezono temperatūra yra ~0"C, laikotarpių suma kai temperatūra yra žemesnė nei -10"C - yra viso labo 469 val. (Klaipėdoje - 344 val.). Be to, daugiau kaip 90% šių valandų būna naktį. O nakčiai patartina patalpose nustatinėti žemesnę temperatūrą. Jei namas gerai izoliuotas, išjungus šildymą, per naktį temperatūra nukris vos porą laipsnių. Be to, naktį el. energija pigesnė. Tas kas ne nori mažinti temperatūros nakčiai - turi galimybė nebrangiai pasišildyti elektra.

Yra šilumos siurblių kurie dirba ir iki -25, ir iki -40"C. Pvz. Mitsubishi turi Zubadan seriją, kuri dirba iki -25"C. Be to - deklaruojama kad iki -15"C įrenginio šilumos galia nemažėja.
- Žinote, kaip tas pasiekiama?
- Įjungiamas papildomas kompresorius kuris prideda tiek papildomos galios, kiek sumažėja pagrindinio kompresoriaus našumas. Suprantama, kad papildomas kompresorius papildomai "valgo" elektrą ir bendras įrenginio COP vis vien sumažėja iki ~2.

Šilumos siurbliuose oras-vanduo, situacija su COP dar prastesnė. Ten yra, kaip minimum - antras kontūras. Vidinis šilumokaitis ne tiesiogiai šildo orą, o iš pradžių pašildomas vanduo. Tas vanduo keliauja į grindinio šildymo vamzdelius. Po to įšyla grindys ir tik nuo jų šyla patalpos oras. Dėl daugybės tarpininkų, išlaidos didėja o bendras COP gaunasi mažesnis.
Be to, sistemoje oras-oras reikia šildyti patalpos orą, kurio temperatūra yra ~22"C, o oras-vanduo turi šildyti 35-ių "C temperatūros vandenį. Kadangi, temperatūrų skirtumas gaunasi didesnis, tai kompresorius turi išvystyti didesnį spaudimą ir COP yra mažesnis.
Dar mažesnis COP gaunasi, kai naudojamas dar vienas kontūras, kuris pašildo vandenį iki +65"C (ar 80"C). Vanduo +65"C naudojamas įrenginiuose su geriamo karšto vandens paruošimo funkcija. +80"C naudojama trumpai - boilerio vandens dezinfekcijai.
Tad, jei norite mėgautis tokia prabanga, kaip šildomos grindis - teks kiek daugiau mokėti už šildymą.

Yra viena išimtis - tai ŠS vanduo-vanduo su geoterminiu kontūru. Tuomet šiluma siurbiama ne iš lauko oro, o iš sušilusio po žeme vandens. Jei įrengtas vertikalus kolektorius, tokio vandens temperatūra pastoviai yra 2-4"C. Gaunasi beveik idealus temperatūrų skirtumas ~32"C, dėl ko pastoviai palaikomas aukštas COP. Dar geriau jei kolektorius horizontalus. Šildymo sezono pradžioje požeminio kontūro temperatūra gali siekti +16"C, o iki 2"C gali atšalti tik į žiemos pabaiga. (Tačiau, vertikalus kolektorius geresnis jei kalbama apie tiesioginį (ne per ŠS) šalto vandens panaudojimą vėsinimui).
Suprantama, pats ekonomiškiausias įrenginys - ŠS vanduo-oras, bet karštam vandeniui teks statyti atskirą elektrinį boilerį.

P.S. Dovanokite, kad maitinu tokiais ilgais straipsniais, būtu korektiškiau duoti nuorodą į mūsų "Oro centras" tinklapį, tačiau deja, būtent šie straipsniai ten dar nėra patalpinti.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ed@: 08 balandžio 2012 - 15:18
QUOTE(ed@ @ 2012 04 08, 15:12)
Dėl COP - tai ilga šneka, dviems žodžiais neatsakysi. Oras-oras ŠS COP matuojamas prie +7"C. Prie 0"C jis bus kiek mažesnis, prie -10"C - tampa mažesnis nei 2, kai lauke yra -15/-20"C - geriau naudoti elektrinį šildytuvą. Skaičiai yra apytiksli. Priklauso nuo modelio konstrukcijos (ir jo kainos). Be to, net vienoje serijoje skiriasi įvairiu modeliu COP. Ko mažesnis įrenginys - to didesnis COP.

<...>



Ačių už sugaištą laiką labai išsamiam aprašymui. Viskas labai teisingai surašyta
Mane irgi stipriai nervina tie techniniai duomenys prie +7 o realių "darbinių" techninių duomenų nebuvimas.

Kitavertus, bet va prieš gera mėnesiuka "čiupinėjau" Toshiba RAS-10PKVP-N datasheet'us. Tai jei jo apkrovimas 70% ar mažiau tai deklaruojamas COP prie -15 yra truputi didesnis nei 4. Aišku galia krenta daugiau nei 2 krenta ir t.t.

Bet gal grįžkim prie kanalinių "siurblių" oras-oras siurblių. Yra koks įdomesnis variantas su aukšt COP'u ? Mane pagrinde domina nedidelis oro pašildymas "tarpusezoniu", kai pečiaus dar nekuri.. bet kambarys vesokas.

Kolkas sprendimas yra dėti paprastus "splitus" bet gal sukergus su vėdinimu pigiau gautusi ?
Atsakyti
QUOTE(zigis9 @ 2012 04 08, 18:32)
Bet gal grįžkim prie kanalinių "siurblių" oras-oras siurblių.

Jūs įsivaizduojate, kad "kanalinis" kažkoks naujas nematytas žvėris... o skirtumas tik tame, kad vidinis siurblio blokas (tiksliau pats šilumokaitis) yra sumontuotas ventiliacijos kanale - nuo to jis ir "kanalinis" 4u.gif Manau bet kurį standartinį siurblį galima perdaryti į "kanalinį" atitinkamai parenkant šilumokaitį montuojamą į kanalą.
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2012 04 08, 16:12)
Tad, jei norite mėgautis tokia prabanga, kaip šildomos grindis - teks kiek daugiau mokėti už šildymą.

Tik papildant apie siurblio atiduodamas temperatūras ir prabangą, reikėtų užsiminti apie radiatorius - tai dar didesnė prabanga nei grindinis šildymas, dėl reikalingos dar aukštesnės šilumnešio temperatūros.
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2012 04 08, 16:12)
Suprantama, pats ekonomiškiausias įrenginys - ŠS vanduo-oras, bet karštam vandeniui teks statyti atskirą elektrinį boilerį.

Čia verta nepamiršti saulės kolektorių kaip idealiai papildančių sistemą ir mažinančių išlaidas DHW ruošimui.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 04 08, 18:46)
Jūs įsivaizduojate, kad "kanalinis" kažkoks naujas nematytas žvėris... o skirtumas tik tame, kad vidinis siurblio blokas (tiksliau pats šilumokaitis) yra sumontuotas ventiliacijos kanale - nuo to jis ir "kanalinis" 4u.gif  Manau bet kurį standartinį siurblį galima perdaryti į "kanalinį" atitinkamai parenkant šilumokaitį montuojamą į kanalą.



Motociklą irgi galima perdirbti į mašiną. Tik klausimas ar verta. Daigtas gaminamas konkrečiam tikslui.. ir perdirbinėti jų dažniausiai neapsimoka, nors gal techniškai ir imanoma

QUOTE(Vilienė @ 2012 04 08, 18:46)
Tik papildant apie siurblio atiduodamas temperatūras ir prabangą, reikėtų užsiminti apie radiatorius - tai dar didesnė prabanga nei grindinis šildymas, dėl reikalingos dar aukštesnės šilumnešio temperatūros.



Radiatoriai "maitinami" šilumos siurblio tikrai apsurdas. Bet jei stovi kieto kuro "pečiukas" esminio skirtumo nėra ar radiatoriai ar grindys šildomos.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo zigis9: 08 balandžio 2012 - 20:32
QUOTE(zigis9 @ 2012 04 08, 21:31)
Motociklą irgi galima perdirbti į mašiną.

Pavyzdys visiškai netinkamas. Kai reikia pakeisti tik vieną šilumokaitį kad jo forma tiktų prie esamos vėdinimo sistemos nekenkiant parametrams tai prilyginčiau didesnių ratlankių ir atitinkamai žemesnio profilio padangų parinkimui 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(zigis9 @ 2012 04 08, 17:32)
prieš gera mėnesiuka "čiupinėjau" Toshiba RAS-10PKVP-N datasheet'us. Tai jei jo apkrovimas 70% ar mažiau tai deklaruojamas COP prie -15 yra truputi didesnis nei 4.  Aišku galia krenta daugiau nei 2 krenta ir t.t.

Tiesa sakant, Toshiba yra kiek triukšmingas bei labai brangus. (Todėl dažniausia pasirenkame kitą gamintoją.) Jie iš tikro išleido ND seriją specialiai Maskvai, kuri atseit dirba iki -25"C. Neturiu šiame kompe katalogo, kad pasitikrinti, tačiau nepamenu, kad jie girtusi kad COP išlieka ~4 prie -15"C. Kiek prisimenu, kad pas jos tą pati istorija: maksimalus COP ~5.5 yra mažiausiame 2.5 kW modelyje, o 6kW (ar 5kW) įrenginys pasiekia tik COP=3.9 (čia prie +7"C). Ką jau kalbėti apie -15"C! smile.gif
QUOTE
Bet gal grįžkim prie kanalinių "siurblių" oras-oras siurblių. Yra koks įdomesnis variantas su aukšt COP'u ? Mane pagrinde domina nedidelis oro pašildymas "tarpusezoniu", kai pečiaus dar nekuri.. bet kambarys vesokas.
Kolkas sprendimas yra dėti paprastus "splitus" bet gal sukergus su vėdinimu pigiau gautusi ?

"Paprasti splitai" (įtariu - sieniniai kondicionieriai) miegamajame - tik itin stipriu nervu žmonėms. Net jei pamiršti apie skleidžiamus pašalinius garsus, jie turi vieną ydą - pučia prieš save ir sudaro nemalonų skersvėjį. Tai itin pavojinga vasara, kai skersvėjis yra šaltas. Be to, teks atskirai įrenginėti vėdinimą. Tokiu būdu, mokėsite ir už vėdinimo ortakių išvedžiojimą, ir už kiekvieno vidinio bloko montavimą, ir už vamzdelis nuo kiekvieno kondicionieriaus iki lauko bloko, ir už kondensato nuvedimą nuo kiekvieno.

Kaip rašiau, Lietuvoje labai retai temperatūra nukrenta žemiau nei -10"C. Tad pilnai galima šildytis vien kondicionieriais.
- Ką daryti kai yra šalčiau?
- Yra daug variantu, nevardinsiu visu iš naujo. (Jei tikrai domina - paskambinkite, telefonu papasakoti greičiau.)
Malonumas tame, kad nereikia įrenginėti kamino, katilinės su atskirą ventiliacija, kuro sandėlio, na ir suprantama - nei pačio katilo su išplėtimo indais, nei grindinio šildymo (ar radiatorių). Jei dėl grožio ketinate įrengti židinį ir netingėsite jį kūrenti, tai galima pagalvoti apie tai, kad įrengti jį taip, kad naudoti namo šildymui šaltomis dienomis ir pataupyti elektra. Tai aktualu ypač, jei ketinate įsigyti nebrangų kondicionierių, kurio deklaruojamas COP yra ~3, o prie -10"C nukris iki 1.5. Toks daiktas vidutiniškai per šildymo sezoną turės COP~2.2, arba pagal dabartinius elektros tarifus, mokėsite už šilumą ~ 18 ct/kW. Tai tikrai pigiau nei šildytis dujomis, tačiau brangiau negu kietu kuru (ypač jei turite galimybę nemokamai gauti malkų). smile.gif

O dėl konkrečių modelių nėra prasmės kalbėti. Reikia pradžiai pasiskaičiuoti reikiamą galingumą, žvilgtelėti į namo brėžinius, aptarti bendrą šildymo - vėdinimo - šaldymo strategiją. Jei domina - kreipkitės, tačiau ne forume o jį darbą.

Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 04 08, 18:46)
Jūs įsivaizduojate, kad "kanalinis" kažkoks naujas nematytas žvėris... o skirtumas tik tame, kad vidinis siurblio blokas (tiksliau pats šilumokaitis) yra sumontuotas ventiliacijos kanale - nuo to jis ir "kanalinis" 4u.gif  Manau bet kurį standartinį siurblį galima perdaryti į "kanalinį" atitinkamai parenkant šilumokaitį montuojamą į kanalą.

Kam perdarinėti? Kuo jums nepatinka gamyklinis variantas?
QUOTE
Tik papildant apie siurblio atiduodamas temperatūras ir prabangą, reikėtų užsiminti apie radiatorius - tai dar didesnė prabanga nei grindinis šildymas, dėl reikalingos dar aukštesnės šilumnešio temperatūros.
Jei kalbama ne apie ŠS, šilumnešio temperatūra neturi įtakos. Katilas jums pagamins bet kokią reikiamą temperatūrą. Jei mes nekalbame apie patalpas, kur lubos ne aukštesnės nei 3m ir stogas nėra kiauras - šildymas radiatoriais yra gerokai pranašesnis nei grindinis.
QUOTE
Čia verta nepamiršti saulės kolektorių kaip idealiai papildančių sistemą ir mažinančių išlaidas DHW ruošimui.

Pagal kainos/naudingumo santykį sprendimas įrengti saulės kolektorius nedaug nutolęs nuo pasiūlymo užkasti 5 auksinius durnių šalyje įrengti žemės šilumokaitį iš skaldos.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ed@: 08 balandžio 2012 - 23:14
QUOTE(ed@ @ 2012 04 08, 23:04)
Kam perdarinėti? Kuo jums nepatinka gamyklinis variantas?


Pirmiausiai gatavi kanaliniai kaip minimum 3 kart galingesni nei norėtūsi, ir kokius 3 kart brangesni nei ant sienos kabinami analogai.
QUOTE
užkasti 5 auksinius durnių šalyje įrengti žemės šilumokaitį iš skaldos.


lotuliukas.gif ech, kaip maži vaikai lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(ed@ @ 2012 04 09, 00:04)
Jei mes nekalbame apie patalpas, kur lubos ne aukštesnės nei 3m ir stogas nėra kiauras - šildymas radiatoriais yra gerokai pranašesnis nei grindinis.

Tai tik sausa, ribotos fantazijos, nelankstaus, nenovatoriško individo nuomonė. Pateikta visiškai be argumentų - taigi niekinė 4u.gif
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2012 04 09, 00:04)
Pagal kainos/naudingumo santykį sprendimas įrengti saulės kolektorius nedaug nutolęs nuo pasiūlymo  užkasti 5 auksinius durnių šalyje įrengti žemės šilumokaitį iš skaldos.

Vėlgi - tai tik jūsų nuomonė, sausa be argumentų, neverta nė skatiko, ką ten 5 auksiniai. Pasaulyje, anot jūsų, daug buratinų - nusikloję stogus kolektoriais doh.gif Durneliai, edo nepaklausė biggrin.gif Analogiškai ir su ŽŠ, ką čia aš su "pakastų" keletu štukų, ką daryti realius milionus užkasusiems, edai? Kur jūs žiūrėjot, kaip tai daleidot? lotuliukas.gif
Bukas ar užsispyręs? Ar abu, "du viename"?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Vilienė: 08 balandžio 2012 - 23:32
QUOTE(mintas @ 2012 04 08, 23:20)
Pirmiausiai gatavi kanaliniai kaip minimum 3 kart galingesni nei norėtūsi, ir kokius 3 kart brangesni nei ant sienos kabinami analogai.

Vat, mėgstate jus iš pradžių rašyti pirmą ką į galvą šauna, o tik po tuo pradedate ieškoti informacijos! doh.gif

Kanalinių liniuote prasideda nuo 2.5 kW. Tarp sieninių yra vienas mažesnis modeliukas (2kW), bet jis nėra populiarus.
Namui vargu ar reikės mažesnio kaip 5 kW. O jei prisiminti, kad esant didelėms šalčiams šildymo galia krenta dvigubai, patartina pasirinkti su atsarga - 10kW našumo.

Žvilgtelėjau į kainoraštį. Padorios firmos 12.5 kW kanalinis vidinis blokas kainoja ~2000Lt. O 6 sieniniai blokai, kurios reikėtu sumontuoti kiekviename kambaryje - kainos daugiau nei 3000 Lt. Jau nekalbant apie papildomus montavimo darbus (5x300=1500Lt) ir papildomus 50m. freono magistralės nuo kiekvieno bloko iki kompresoriaus (50x45 Lt/m=2500). Gaunasi, kad kanalinis analogas yra 3.5 karto pigesnis, nei sieninių blokų krūvelė.
Tiesa, ortakinas gali gautis dvigubai brangesnis nei reikalinga minimaliam vėdinimui, už tai vasara, kai panorėsite šviežio oro, turėsite galimybę perjungti sistemą iš recirkuliacijos režimo į lauko orą ir tieksite į patalpas ne 400 o 2000 m3/h. Oro kokybė bus ne prastesnė nei lauke (tik be mašalų ir triukšmo iš kaimyno kiemo). smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 04 08, 21:53)
Pavyzdys visiškai netinkamas. Kai reikia pakeisti tik vieną šilumokaitį kad jo forma tiktų prie esamos vėdinimo sistemos nekenkiant parametrams tai prilyginčiau didesnių ratlankių ir atitinkamai žemesnio profilio padangų parinkimui 4u.gif


O valdymas ?
Atsakyti