Įkraunama...
Įkraunama...

Vėdinimas šiuolaikiniame name

QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 13:05)
Pameni rusišką Feisto knygos vertimą?

Taip pat užkliuvo, kad ir Norvegijoje ir Suomijoje dažniau naudojami rotoriniai nei plokšteliniai rekuperatoriai. Tiesa, Švedijoje ir Danijoje padėtis atvirkščia.

bet po ed@ įtikinėjimų

Aišku pamenu, ir labai pasigedau recenzijos apie ŽŠ - tai, matyt, rusams dar "kosmosas" biggrin.gif

Skandinavai skilę dėl marketologų. Lenkus drąsiai gali priskirti plokščialšikams - rotorių pasiūla minimali, pagyrų nėra - tiesiog ignoruoja? smile.gif

Dar vienas marketologas biggrin.gif lotuliukas.gif
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 03 25, 12:25)
Aišku pamenu, ir labai pasigedau recenzijos apie ŽŠ - tai, matyt, rusams dar "kosmosas" biggrin.gif


Man daugiausiai klausimų kelia mano ŽŠ galingumas iki žemės užšaldymo. Negaliu leisti, kad ŽŠ užšaldytų žemę iki įšalo. Rekomendacijos ŽŠ pakasti po pamatu atėjo iš šiltesnės Vokietijos, kur savaitę nesilaiko -30C temperatūra, kaip kad Lietuvoje šią žiemą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 25 kovo 2012 - 12:32
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 13:05)
privežė smėlio į rostverko vidų, kad po dumblą nevaikščiotų,

Va tau gyvas realus įrodymas "pradžioj projektuoji - po to montuoji" svarba ir būtinumu. doh.gif doh.gif doh.gif taip pat įrodymas, kad jau praleidai tinkamiausią laiką projektuoti vėdinimą. Tokia patarlė yra "dėl durnos galvos kenčia rankos" -čia kasdamos smėlį, kurio galva nesugebėjo išvengti...
Nekritikuoju, tikiuosi susitvarkysi, bet tikrai vėluoji su projektais 4u.gif

Užkasti ir konservuoti - sutik ne racionaliausia idėja... o užkasti reikia molyje, tame, po kurį klampoti nieks nenori, kad efektas būtų didžiausias...

Jei jau mūryja - kaip bus su pertvarom ir jų pamatukais, kaip praeisi su glikoliu pro juos? Teks glikolį kelti lauk už pastato ir giliai susikultivuoti sklypą biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 03 25, 12:25)
Skandinavai skilę dėl marketologų.


Yra dar viena mintis.

Tuose kraštuose gal jau yra vietų, kur įšalas beveik nepalieka žemės, arba ŽŠ neįmanoma iškast dėl po kojomis esančio ištiso akmens grunto, o be ŽŠ rotorinis jau ženkliai patraukliau atrodo.
Papildyta:
QUOTE(Vilienė @ 2012 03 25, 12:32)
Jei jau mūryja - kaip bus su pertvarom ir jų pamatukais, kaip praeisi su glikoliu pro juos? Teks glikolį kelti lauk už pastato ir giliai susikultivuoti sklypą biggrin.gif


Kai tik išgirdau, kad pertvarom "būtinai" reikalingi pamatukai iškart kategoriškai uždraudžiau mūryti 1 aukšto pertvaras, susisuksiu iš gipskartonio smile.gif.

O sklypas tai dabar ar taip, ar taip tragedija smile.gif. Problema, kita ŽŠ užtenka 32mm skersmens vamzdžio, ŠS kolektorius, kaip išsiaiškinau, paprastai tiesiamas su 50mm vamzdžiu, o mane gązdina, kad vien tokio vamzdžio kaina sieks kelis tūkstančius sad.gif. Pats dar nesidomėjau kainomis, bet jei 200m-400m ŠS kolektoriaus nepavyks įsirengti pigiau nei 2000 Lt, šią idėją reikės laidoti. Vis tiek ŠS dabar nepirksiu, o pasidaryti rezervui, su mintimis sulaukti geresnių ŠS kainų atrodo nepakankamai užtikrintai. Beje, nors ir minėjau apie mintis pasidaryti savadarbį ŠS, bet net nesigilinu į tai, kol namas nestovi. Ir taip rūpesčių pakanka.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 13:52)
Kai tik išgirdau, kad pertvarom "būtinai" reikalingi pamatukai iškart kategoriškai uždraudžiau mūryti 1 aukšto pertvaras, susisuksiu iš gipskartonio smile.gif.

Jei perdangai remti pertvaros nereikalingos - gal ir išeitis. Tik ne ką pigiau išeis su GKP, ypač išspaudžiant gerą garso izoliaciją.
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 03 25, 14:17)
Jei perdangai remti pertvaros nereikalingos - gal ir išeitis. Tik ne ką pigiau išeis su GKP, ypač išspaudžiant gerą garso izoliaciją.


mane ne kartą tikino, kad GKP pertrvaros garso izoliacijos požiūriu yra visokeriopai pranašesnės už blokelius...
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 09:59)
Apskaičiavau savo patalpų oro kaitos kiekį, ~ 180m3, sakau su atsarga reiktų imti, tai bus ~400m3 rekuperatorius. Šiuo metu, paveiktas ed@ įtikinėjimų dėl rotorinių rekuperatorių pranašumų, esu nusižiūrėjęs Komfovent kompakt rego 400, kurio temperatūrinis naudingumo koeficientas su XL šilumokaičiu siekia beveik plokštelinių priešpriešinių srautų rekuperatorių dydžius -89%.

Bėda tame, kad pagal dokumentaciją tas rekupas dirba nuo 200m3 iki 450m3, taigi, jei imsiu su atsarga, tai net mažiausiu galingumu dirbdamas jis oro duos daugiau nei reikia. Aišku našumą galima sumažinti padidinus ortakių pasipriešinimą, bet jį didinti  tai reiškia oro kaitą mažinti didinant elektros sąnaudas. Primečiau, kad vienas iš būdų su tokiu rekupu pasiekti norimą oro kaitą padarius laikiną atjunginėjimą. Pavyzdžiui rekupas dirba 10 min po to 3 min nedirba po to vėl 10 min dirba ir t.t., intervalus galima būtų pakoreguoti pagal norimą oro kaitą. Visa problema, kad tokį atjungnėjimą turėtų palaikyti valdymo automatika.

Mintai, koki tiksliai analizuoji rekupa? Jei kalbi apie Kompakt-REGO-400HE-EC tai jam leidziamas minimalus oro kiekis yra 20% jo nasumo t.y. apie 90m3/h, koki gali nustatyti ant pultelio. Valdymo automatikai gali uzduoti iki triju darbo rezimu per para t.y. kas 10min keitalioti jo rezimo neiseis, bet neisivaizduoju kam to reikia.
Rekomenduociau programuoti taip: jei namie nieko nera rekupas neveikia (valdymo automatika, tai leidzia uzprogramuoti), valanda pries griztant namo , irenginys pasileidzia vidutiniu greiciu ir veikia tol kol zmones yra namie. Nakciai, uzprogramuoji minimalu greiti, bet siuos rezimus kiekvienas zmogus susiprogramuoja pagal savo iprocius ir pojucius, tai nera taisykle...
Atsakyti
QUOTE(D'Arbuzas @ 2012 03 25, 16:19)
mane ne kartą tikino, kad GKP pertrvaros garso izoliacijos požiūriu yra visokeriopai pranašesnės už blokelius...

...jei tinkamai, bet ne pigiai, įrengtos - taip.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 09:59)
... Primečiau, kad vienas iš būdų su tokiu rekupu pasiekti norimą oro kaitą padarius laikiną atjunginėjimą. Pavyzdžiui rekupas dirba 10 min po to 3 min nedirba po to vėl 10 min dirba ir t.t., intervalus galima būtų pakoreguoti pagal norimą oro kaitą. Visa problema, kad tokį atjungnėjimą turėtų palaikyti valdymo automatika.

Jūs tiek dėmesio skiriate visam nereikšmingam dalykui! Prisiminkite - rekuperatorius tekia orą, kuris yra beveik kambario temperatūros. Jei 100 kubu sumažinsite apykaitą, tai laimėsite mažiau nei 2ct per val. Ar tikrai verta dėl to žaisti su itin precizišku oro kitos reguliavimu? Per mėnesį sutaupysite ~3 Lt. Ar komfortas tiek nevertas?

Pasakysiu kaip yra pas mane padaryta. Po metų, kai sienų bei naujų baldų nustojo intensyviai garuoti lakios medžiagos, vasara nustatau taimerį taip, kad naktį rekupas dirba pilnų pajėgumu. Valanda po pusryčių greitis mažinamas iki minimumo, kad nevaryti į patalpas karštą orą, bet neišjungiamas visai, kadangi kartais vaikai lieka namuose. Tik per išeigines - 12 val. išjungiamas visai, kadangi tuo metu dažniausia namuose jau nieko nebelieka.
Užprogramuoti du "prapūtimai" po 1.5 val. pilnu greičiu - per pietus ir vakarienės metu, o 21 val. rekupas vėl įsijungia pilnų pajėgumų ir bando išvėdinti bei atvėsinti kambarius prieš miegą.
Vieną kartą užprogramavęs režimą, aš daugiau prie rekupo nelendu, net jai išvažiuojam atostogų. Viena karta sūnus užsinorėjo pažaisti su pulteliu ir atostogoms užprogramavo kitokį režimą (2-ą greitį naktį, po 2 trumpus prapūtimus diena ir normalų režimą mūsų sugrįžimo dieną), tačiau kai po sugrįžimo jam teko vėl perprogramuoti viską atgal - noras gaišti laiką tokiems žaidimams dingo visam laikui. biggrin.gif

Rugsėji, kai lauke pasidaro vėsoka, o diena namuose nieko nebelieka, aš perprogramuoju rekupą į žieminį režimą. Naktį rekupas dirba vidutinių greičiu, tik prieš miegą daromas 40 min. prapūtimas. Ryte, po valandos kai visi išeina į darbą/mokyklą rekupas išsijungia. Įjungiamas tik pusvalandį prieš vaikams sugrįžtant po 5 pamokos (dažniausia turi 6-7 pamokas, tačiau būna kad sugrįžta ir po 5-os). Jei skaičiuoti pagal jūsų metodą - gaunasi apykaita 1/4 nuo maksimalios:
1 val. dirba, 4.5 išjungtas ir 0.5 vėl dirba, tai per 6 valandas iš viso dirba 1.5val - 1/4 laiko.

Likusi laiką įrenginys dirba vidutiniu greičiu nekreipiant dėmesį į tai kad tuomet namuose gali būti skirtingas žmonių kiekis, ar jų nėra visai. Tik nuo 15 iki 18 val. įjungtas pilnu pajėgumu, kadangi šiame laikotarpyje skirtingu laiku pietauja vaikai bei suaugusieji.

Žiema, kai lauko temperatūra yra mažiau -10"C, patartina greitį sumažinti: vietoje maksimalaus naudojamas vidutinis, o vietoje vidutinio - minimalus. Tai leidžia ne tik sutaupyti šiek tiek šilumos, bet ir, kas svarbiausia - išvengti oro sausinimo. (Nors rotorinis rekuperatorius tuomet drėkina orą, tačiau sugrąžina kiek mažesnį drėgmės kiekį nei reikia.)
... Tiesa sakant, aš tingiu kiekviena karta perprogramuoti pultą ir kai prasideda šalčiai, tiesiog jungų rankinį režimą ir įrenginys visą parą dirba minimaliu greičiu. rolleyes.gif

Jei ateina svečiai, ar ruošiamas maistas kokiam baliui, taip pat - vietoje automatinio jungiamas rankinis režimas ir rekuperatorius paleidžiamas maksimaliu greičiu.

Nematau prasmės bandyti dar kažką optimizuoti.
Papildyta:
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 12:28)
Man daugiausiai klausimų kelia mano ŽŠ galingumas iki žemės užšaldymo. Negaliu leisti, kad ŽŠ užšaldytų žemę iki įšalo. Rekomendacijos ŽŠ pakasti po pamatu atėjo iš šiltesnės Vokietijos, kur savaitę nesilaiko -30C temperatūra, kaip kad Lietuvoje šią žiemą.

Vilniuje šia žiema buvo tik viena naktys kai temperatūra nusileido iki -25"C. Nepamenu nei kad kuriais nors metais būtu -30"C, nei kad ilgai trūktu šalčiai.
Atsakyti
QUOTE(ed@ @ 2012 03 25, 19:31)

Pasakysiu kaip yra pas mane padaryta.

O nera tokios galimybes suprogramuoti keleta variantu ir is ju pasirinkti norima .Jei nera, negi taip sudetinga tai padaryti ir kodel niekas is gamintoju tai nera padares g.gif ?
Atsakyti
QUOTE(D'Arbuzas @ 2012 03 25, 15:19)
mane ne kartą tikino, kad GKP pertrvaros garso izoliacijos požiūriu yra visokeriopai pranašesnės už blokelius...


Visokeriopai gal ir nepranašesnės, silikatinių plytų garso sugeriamumas tikrai didelis, bet ir gipskartonio sienos jei iš dvigubų lakštų susuktos, tikrai gerai garsą slopina.
Papildyta:
QUOTE(Raituzas @ 2012 03 25, 15:31)
Mintai, koki tiksliai analizuoji rekupa? Jei kalbi apie Kompakt-REGO-400HE-EC tai jam leidziamas minimalus oro kiekis yra 20% jo nasumo t.y. apie 90m3/h, koki gali nustatyti ant pultelio. Valdymo automatikai gali uzduoti iki triju darbo rezimu per para

Dėkui už informaciją. Tuomet tikrai šis rekupas man šiuo metu labiausiai patinka. Dar klausimas, kainininke nėra išskiriama su kokiu rotoriu rekuperatorius. Ar keičia kainą XL rotorius, jei keičia į kurią pusę, ar ženkliai?
Papildyta:
QUOTE(ed@ @ 2012 03 25, 17:31)
Nematau prasmės bandyti dar kažką optimizuoti.


Jau Raituzas pataisė, kad rekupą galima reguliuoti platesniu diapozonu. Dabar su dujinio katilo nustatymais panašiai žaidžiuosi. Iš pradžių buvo įdomu, norėjau maksimaliai pritaikyt pagal savo poreikius, dabar jau knisa dažniau reguliuoti smile.gif.

QUOTE
Vilniuje šia žiema buvo tik viena naktys kai temperatūra nusileido iki -25"C. Nepamenu nei kad kuriais nors metais  būtu -30"C, nei kad ilgai trūktu šalčiai.


Tikrai klystat. Nežinau kokia yra oficialiai užregistruota oro temperatūra, bet mažiausiai tris rytus, prieš važiuojant į darbą Naujojoje Vilnioje užfiksuota temperatūra buvo žemesnė nei -30C, vieną rytą termometras rodė -32C. Visą savaitę temperatūra laikėsi prie ~-25C.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2012 03 25, 20:49)
Visokeriopai gal ir nepranašesnės, silikatinių plytų garso sugeriamumas tikrai didelis, bet ir gipskartonio sienos jei iš dvigubų lakštų susuktos, tikrai gerai garsą slopina.

Ne GKP garsą slopina, bet viduje esanti vata, būtinai dviejų skirtingų tankių.
Atsakyti