****Naudingos nuorodos****
Blogas
Fokusavimas
Išlaikymas
Ryškumo zona
Objektyvai, židinio nuotolis, diafragma, ryškumo gylis ir kt., naudinga informacija
''Triukšmai''
Trečdalių taisyklė
Kaip pasigaminti Light box
Sutrumpinimai ir žymėjimai
Fotoaparato simuliatorius (pasižaidimams, praktikai)
Blogas
Fokusavimas
Išlaikymas
Ryškumo zona
Objektyvai, židinio nuotolis, diafragma, ryškumo gylis ir kt., naudinga informacija
''Triukšmai''
Trečdalių taisyklė
Kaip pasigaminti Light box
Sutrumpinimai ir žymėjimai
Fotoaparato simuliatorius (pasižaidimams, praktikai)
SAVAITĖS TEMA: UŽSIĖMIMAI (terminas: dvi savaitės skaičiuojant nuo 2012 02 02)
Apie nuotraukas: prieš dedant nuotrauką pravartu būtų pagalvoti, ką ja nori parodyti ar kokį patarimą gauti. Nepageidaujamos kategorijos "tiesiog gražu" nuotraukos, tam yra kita fotografijų tema. To išvengti padės Blog'o ir ankstesnių temų studijavimas.
Apie kritiką - perskaityti privaloma.
Mes išsakom tik savo nuomonę. Jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo, sulauksite tokios ar panašios kritikos: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau kontrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia ir bandom kuo labiau įvaldyt ir turėti omenyje kitą karta fotografuojant). O jei nuotrauka yra tiesiog nuotrauka, kuriai joks techninis pataisymas nepadės nei apkarpius, nei pakontrastinus (pvz., siužetas nuobodus nepasikeis), tą irgi, deja, išgirsite.
Kaip padaryti, kad nuotrauka būtų įdomi - asmeninės išmonės, noro išmokti ir pajautimo dalykas... Niekas Jums nepasakys "pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk". Juk geri kūriniai atsiranda, kai sugalvoji, kaip fotografuojamus objektus parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau". Mes galime padėti vieni kitiems ir pasiūlyti, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - tai turi pajusti pats fotografuojantysis.
Fotografijos pradžiamokslių BLOG'as
Naudinga literatūra apie fotografiją:
5 fotografų tobulėjimo stadijos
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)
Skaitmeninės kameros svarbūs parametrai ir terminai
Pamokėlės
Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą.)
Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grūdas (triukšmas), skaidrės, negatyvai ir kt. fotojuostų ypatybėsdoc.doc (ačiū Ediper už vertimą)
3 pamoka. Objektyvai, ryškumo gylis ir diafragma (ačiū Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Naudinga literatūra apie fotografiją:
5 fotografų tobulėjimo stadijos
T. J. Kuzminai - Fotografijos meno pradmenys
Jonas_Kuzminas_Dėmesio_fotografuoju_1996
Povilas_Karpavicius_Fotografijos_vadovas_1980
Learning about Exposure - The Exposure Triangle (ang.k.)
Skaitmeninės kameros svarbūs parametrai ir terminai
Pamokėlės
Kompozicija ir įtaiga (ačiū peperoni už vertimą.)
Pamokėlė apie kompoziciją (anglu k.)
2 pamoka. Diafragma ir islaikymas (ačiū Ediper už vertimą)
4 pamoka.ISO, grūdas (triukšmas), skaidrės, negatyvai ir kt. fotojuostų ypatybėsdoc.doc (ačiū Ediper už vertimą)
3 pamoka. Objektyvai, ryškumo gylis ir diafragma (ačiū Edevai)
5-a pamoka, Fotografiniai_filtrai
Ankstesnės temos
1 tema 2 tema 3 tema 4 tema 5 tema 6 tema 7 tema 8 tema 9 tema 10 tema 11 tema 12 tema 13 tema 14 tema 15 tema 16 tema 17 tema 18 tema 19 tema 20 tema 21 tema 22 tema 23 tema 24 tema 25 tema 26 tema 27 tema 28 tema 29 tema 30 tema 31 tema 32 tema 33 tema 34 tema 35 tema36 tema37 tema38 tema39 tema 40 tema 41 tema 42 tema 43 tema 44 tema 45 tema 46 tema 47 tema 48 tema 49 tema 50 tema 51 tema 52 tema 53 tema 54 tema 55 tema 56 tema 57 tema 58 tema 59 tema 60 tema 61 tema 62 tema 63 tema 64 tema 65 tema 66 tema 68 tema 69tema 70a tema 70b tema 71 tema 72 tema 73 tema 74 tema 75 tema 76 tema 77 tema 78 tema 79 tema 80 tema 81 tema 82 tema 83 tema 84 tema 85 tema 86 tema 87 tema 88 tema 89 tema 90 tema 92 tema 93 tema 94 tema 95 tema 96 tema 97 tema 98 tema 99 tema 100 tema 101 tema 102 tema 103 tema104 tema 105 tema 106 tema 107 tema 108 tema 109 tema110 tema
Apie nuotraukų apdirbimą su Photoshop programa (PS) kalbame čia ir ČIA
Norintiems prisijungti prie mūsų, rekomenduojama pasiskaitinėti ankstesnes temas, bei pasipraktikuoti atliekant techninius namų darbus. Taip pat į namų darbus žvelgti atsakingai. Jie turi būti pateikti tvarkingai, namų darbo objektas sufokusuotas. Atidžiai, kūrybingai rinkitės fotografuojamus objektus namų darbams, sužiūrėkite aplinką. Stengiatės dėl savęs, ne dėl mūsų.
1. Trys daiktai. Fotografuojame tris, priešais fotoaparatą padėtus daiktus, paeiliui fokusuodami į pirmą, antrą, ir trečią. Geriausia juos dėti vieną už kito, taip išdėliojant visus tris. Viso turi būti trys nuotraukos. Šio namų darbo tikslas išmokti fokusuoti daiktus ne tik kadro centre. Pavyzdys:
Nuotraukos autorius levap85.
2. Fotografuojam kokį nors daiktą nekeisdami atstumo iki objekto, nezūmindami, tik kaitaliodami diafragmą. Didžiausia, mažesnė, dar mažesnė... (Mažindami diafragmą didinkit iso). Pavyzdžių galima pamatyti ČIA.
3. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nekeisdami atstumo iki objekto, bet zūmindami - t.y. keisdami objektyvo židinio nuotolį. Pasirenkamas fotografavimo taškas, tada vis arčiau ir arčiau "pritraukiat" objektyvu objektą. Pasirinkite margą nuotraukų foną, jame geriausiai matysis kaip keiciasi fonas, keičiant židinio nuotolį. Kuo didesnis židinio nuotolis tuo labiau išsiliejęs fonas turi gautis. Pavyzdžių galima pamatyti ČIA.
4. Fotografuojam daiktą nekeisdami diafragmos, nezūmindami, bet fiziškai keisdami atstumą iki objekto. Iš toliau, iš arčiau ir iš visai arti. Čia irgi siūlomas kuo margesnis fonas, kad aiškiai matytųsi kaip jis keičiasi fotografuojant iš skirtingų atstumų. Pavyzdžių galima pamatyti ČIA.
5. WB nustatymas. Baltą daiktą fotografuojam 2-jose aplinkose: natūraliam apšvietime ir dirbtiniam apšvietime (kambario šviestuvai, be blico!). Kad geriau matytumėm skirtumą, darom po 3 foto kiekvienam apšvietime - automatiniu wb, pusiau automatiniu, rankiniu wb.
WB pavyzdys natūraliame apšvietime.
Auto Cloud Custom
Nuotraukų autorė paluri
Pavyzdžiai dirbtiniame apšvietime.
6.Kūrybinis darbas: balto daikto fotografavimas baltame fone, (pageidautina, kad tai būtų baltas kiaušinis baltame fone, gražiai apipavidalintas, įdėta fantazijos ir kūrybiškumo, laikantis fotografavimo taisyklių).
7. Kūrybinis darbas: Lašai lašiukai. Šiam darbe galima naudoti blykstę, lašai turi būti tyškantys, varvantys ir t.t.
1-5 užduotys privalomos. Namų darbus darome dėl savęs. Tačiau nepamirškim estetikos. Vaizduotė turėtų padėti sukurti namų darbus kūrybiškesnius ir įdomesnius.
Šiek tiek naudingos teorijos (ačiū Raigei ):
ISO
ISO (ISO speed) - matricos arba foto juostos jautrumas šviesai. Kuo didesnė ši reikšmė (100, 200, 400 ir t.t.), tuo jautriau matrica reaguoja į šviesą, tuo mažiau šviesos reikia nuotraukai gauti.
Galimybė padidinti matricos jautrumą šviesai padeda dirbti prasto apšviestumo sąlygomis, bet to kaina - padidėjęs triukšmų kiekis.
Labai didelę įtaką nuotraukos triukšmingumui keliant ISO turi matricos dydis. Mažoje matricoje pikseliai mažesni ir arčiau vienas kito, todėl keliant ISO ima "trukdyti" vienas kitam. Štai kodėl kompaktiniais aparatais (muilinėmis) fotografuotose fotografijose triukšmai gana ryškūs net nelabai žymiai pakėlus ISO.
Išlaikymas
Išlaikymas (shutter speed) parodo, kiek laiko šviesa pro objektyvą ir atvertą diafragmą kris ant matricos (arba juostos). Laikas paprastai skaičiuojamas nuo dešimčių sekundžių (tamsoje) iki kelių tūkstantųjų sekundės dalių.
Nesunku suprasti, kad kuo ilgesnis išlaikymas, tuo ilgesnį laiko tarpą šviesa pro objektyvą apšviečia kadrą, tuo šviesesnis bus atvaizdas matricoje/juostoje.
Jei prisiminti čia jau minėtą analogiją su į dubenį iš čiaupo bėgančiu vandeniu, tai išlaikymas bus tas laikas, kurį bėgs vanduo (šviesa). Vanduo turi bėgti tiek laiko, kad dubuo būtų pilnas (teisingai išeksponuota nuotrauka). Jei vanduo bėgs per trumpai - dubuo nebus pilnas (nuotraukoje trūks šviesos), jei per ilgai - dubuo persipildys ir vanduo bėgs per krastus (gausime peršviestą kadrą).
Ekspozicija (exposure). Fotografijoje ekspozicija yra šviesos kiekis, patekęs ant šviesai jautrios medžiagos. Ekspoziciją reguliuojame keisdami tik diafragmą ir išlaikymą, ISO jautrumas čia nedalyvauja.
Teisinga ekspozicija. Tai ekspozicija, kuri sukuria fotografo pageidaujamą rezultatą - norimai išeksponuotą nuotrauką. Šis terminas neturi jokio tikslumo, priklauso nuo situacijos ir nuo fotografo minties joje. Čia jau reikia vertinti ir ISO, nes viena ir ta pati ekspozicija prie vienokio ISO bus teisinga, prie kitokio - neteisinga.
Ekspozicijos vienetas (exposure value - EV). Standartiškai 0 EV reiškia ekspoziciją su 1 s išlaikymu ir diafragma f/1.0, bet čia nesvarbu . Svarbiau yra žinoti, ką reiškia +-1 EV, o jis reiškia dvigubai didesnę (+) arba dvigubai mažesnę (-) ekspoziciją (t.y. šviesos kiekį).
"Stopai".
Diafragma, išlaikymas ir ISO skaičiuojami stopais. 1 pilnas stopas - tai 1EV, arba 1EV ekvivalentas jei kalbam apie ISO. Rašau ekvivalentas todėl, kad ISO nėra ekspozicija. Padidinus (arba sumažinus) ISO dvigubai, išeksponuosime nuotrauką taip, lyg būtume tikrąją ekspoziciją padidinę per +1EV (arba sumažinę per -1EV).
Norint pakeisti per vieną stopą ISO arba išlaikymą, reikia juos tiesiog dalinti arba dauginti iš 2 (žiūrint į kurią pusę reikia).
Diafragma yra apskrita skylė, o norint praleisti dvigubai daugiau/mažiau šviesos (t.y. +- 1 EV), reikia dvigubai padidinti/sumažinti tos skylės plotą.
Todėl diafragmos 1 stopas yra dauginimas arba dalinimas iš 1,4, nes skylės skersmenį pakeitus 1,4 karto, plotas pasikeičia 2 kartus. (Čia kaip pica, kur rašo skersmenį. Keista gali pasirodyti, kad skersmuo lyg ir nežymiai pasikeitė, o mokėt reikia dvigubai - bet suvalgai juk plotą, o ne skersmenį )
Tarkim, kad turim situaciją, kai teisingai išeksponuojama nuotrauka su f/2,0+1/500s+ISO200. Taip pačiai išeksponuotą nuotrauką galima gauti ir kitokiais nustatymais:
bazė:
f/2,0+1/500s+ISO200
ekvivalenčios kombinacijos:
f/1,4(+1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO200
f/2,0+1/1000s(-1 stopas)+ISO400(+1 stopas)
f/2,8(-1 stopas)+1/1000s(-1 stopas)+ISO800(+2 stopai)
f/2,8(-1 stopas)+1/250s(+1 stopas)+ISO200
ir t.t.
Kol pridėtų stopų bus tiek pat kiek atimtų, tol nuotraukos išeksponavimas nesikeis. Kaip tie stopai pasisikirsto tarp diafragmos, išlaikymo ir ISO - nesvarbu, svarbu bendra suma. Jei bendra stopų suma bus neigiama, automatiškai gausim neišeksponuotą nuotrauką, jei teigiama - pereksponuotą.
Vienas iš tokių skaičiavimų panaudojimo praktikoje ir, sakyčiau, gana aktualus pradžiamokslių temoje - kai žmogus turi kit objektyvą, visi aplink giria fixus, o jis nežino ka gaus ir perka šiaip, nes visi sako, kad tai šviesus objektyvas. Kartais kosmoso tikisi, pvz., mačiau amazon.com 1 žvaigždę su komentaru apie kažkurį fixą: "galvojau galėsiu pyškint vos ne tamsoj, o vis tiek reikia kelti ISO iki 1600, prastas objektyvas" .
Taigi pasiimi savo kit, nusistatai savo varganą f/5,6+ISO200, ir pasidairai po kambarį, kokį išlaikymą tau siūlo fotikas. Gauni kokį 1/15s - sux . Paskaičiuoji (arba pabandai), kad ISO reikia užkelti iki 1600 (+3 stopai), kad gauti 1/125s (-3 stopai) išlaikymą - triukšmai sux . Taigi įsivaizduojame, kad mum rekomenduoja pirkti fixą 50mm f/1,4. Imam diafragmą f/1,4 (tai yra +4 stopai nuo f/5,6), gauname, kad galėtumėm fotkinti kambaryje su f/1,4(t.y. +4 stopai)+1/125s(t.y. -3 stopai)+ISO100(t.y. -1 stopas). Suprantam, kad šitas fixas yra liuks, lekiam ir perkam. Arba svajojam, kol galėsim nusipirkt .
Kitas panaudojimas - analizuojant elementoriškas nustatymų klaidas iš exifo, tarkim pamatyti, kad ISO400, su išlaikymu 1/1000s galėjo būti ISO100(-2 stopai) su 1/250s (+2 stopai).
Na ir šiaip, realioj situacijoj keičiant parametrus, galima greit mintyje primesti ką duos vienoks ar kitoks ISO pakeitimas ir pan.
Ryškumo zona ir ją įtakojantys faktoriai
Ryškumo zona arba gylis (angl. DOF -Depth Of Field) - atstumų zona, kurioje fotografuojamas objektas yra ryškus. Atstumų zona, kaip ir bet koks atstumas, matuojamas ilgio vienetais. Todėl ir sakom - ryškumo zona labai maža, vos keli mm, arba atvirkščiai - didelė, siekianti kelis metrus.
Yra trys pagrindiniai faktoriai įtakojantys ryškumo gylį:
1) Diafragmos reikšmė
Kuo plačiau atverta diafragma, t.y. kuo f reikšmė mažesnė, tuo ryškumo zona mažesnė. Čia buvo pirmoji mūsų eksperimento dalis.
f/8.0f/5.6f/2.8
2) Objektyvo židinio nuotolis.
Kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo ryškumo zona mažesnė.
Židinio nuotolis matuojamas milimetrais, o objektyvai skirstomi į fiksuoto židinio nuotolio ir kintamo židinio nuotolio objektyvus. Pastarieji žargonu dar vadinami zoomais. Ir ko gero dauguma jūsų tokius ir turit išskyrus keletą mergaičių, kurios fotografuoja su 50 mm objektyvais. Konkretaus objektyvo židinio nuotolis ar jo galimos kitimo ribos nurodytos ant paties objektyvo.
Taigi labai paprastai kalbant, norint kuo mažesnės ryškumo zonos reikia didinti mm skaičių, t.y. zoominti.
Aiškumo dėlei dar šis tas. Objektyvai pagal tai kokiame mm diapazone dirba, skirstomi į plataus kampo objektyvus, tele objektyvus ir standartinius objektyvus.
Čia jums šiokia tokia lentelė, skirstymas tas toks gana sąlyginis, bet maždaug:
Ir vat čia yra atsakymas į tą dažnai skyrelyje girdėtą klausimą: kodėl su paprasta muilinuke sunku ar net neįmanoma gauti gražiai sulieto fono. Paprastai tokių aparatų objektyvai plačiakampiai, t.y. su mažai mm (pasiimkit, pažiūrėkit). Taigi šitas faktorius ir nulemia didelę ryškumo zoną. Ir kartais kiti du faktoriai jau nebegelbėja.
Tiesa, yra dar vienas aspektas - matricos dydis. Kompaktinių aparatų matricos mažesnės lyginant su veidrodinių aparatų matricomis. Taigi: kuo aparato matrica didesnė, tuo prie tų pačių likusių parametrų (diafragmos, židinio nuotolio, atstumo iki objekto) ryškumo zona bus mažesnė.
3) Atstumas iki objekto.
Kuo mažesnis atstumas iki objekto, tuo ryškumo zona mažesnė.
Čia buvo mūsų trečioji eksperimento dalis.
Taigi: kuo plačiau atverta diafragma, kuo didesnis objektyvo židinio nuotolis ir kuo fotografuojamas objektas arčiau objektyvo tuo ryškumo gylis bus mažesnis.
Jei dar kas neaišku - laukiu klausimų. Yra visokių DOF skaičiuoklių, pažaidimui galit pabandyt: pakaitaliokit diafragmą, židinio nuotolį, atstumą iki objekto ir įvertinkit gautą rezultatą:
http://www.cambridge...th-of-field.htm
http://www_dofmaster_com/dofjs.html
Baltos spalvos balanso koregavimas
Baltos spalvos balansą galima nustatyti rankiniu būdu. Šiuolaikiniuose modeliuose paprastai būna keletas tipinių baltos spalvos balanso režimų, kurių mėgėjiškai fotografijai tikrai užteks. Dažniausiai galima pasirinkti parametrus, skirtus fotografuoti saulės šviesoje (Daylight), debesuotą dieną (Cloudy), esant įjungtoms kaitrinėms lemputėms (Tungsten), dienos šviesos (Fluorescent) lempoms ir apšviečiant blykstei (Flash).
Profesionaliuose fotoaparatuose įmanoma baltos spalvos balansą nustatyti pačiam fotografui nurodant kokios kombinacijos RGB derinuką laikyti balta spalva.
Įmanomas ir dar vienas būdas baltos spalvos balansui parinkti. Meniu pasirinkus baltos spalvos nustatymo balansą, nukreipkite objektyvą į balto popieriaus lapą (arba bet kokį baltos spalvos paviršių) taip, kad visas kadras būtų užpildytas balta spalva be šešėlių ar atspindžių. Spalvos balansas nustatomas paspaudus užraktą. Skirtinguose modeliuose ši procedūra gali skirtis, dar reiktų atidžiau paskaityti naudojimosi instrukciją.
Nepamirškite, jog koreguodami baltos spalvos balansą galima padaryti geresnę nuotrauką. Manipuliuodami juo kaip menine priemone, galite iš karto atlikti nesudėtingus nuotraukos korekcijos veiksmus netgi be specialių grafikos programų. Akimirksniu pakeisite nuotraukos nuotaiką, siužetą taip nedideli skaitmeninių fotoaparatų trūkumai, lyginant juos su analoginiais, virsta į didelius privalumus.
Išvados
* Nesuderinus baltos spalvos balanso, nuotraukos gali gautis su nepageidaujamu fonu (melsvu, rausvu ir pan.).
* Baltos spalvos balansas nurodo, kokį spalvų derinį fotoaparato procesoriui laikyti balta spalva pagal ją interpoliacijos principu atkuriamos visos kitos nuotraukos spalvos ir atspalviai.
* Patogiausias būdas suderinti baltos spalvos balansą - panaudoti tipinius baltos spalvos režimus, įdiegtos pačio gamintojo.
* Profesionalūs fotoaparatai leidžia baltos spalvos balansą suderinti rankiniu būdu, nustatant kokią spalvų kombinaciją laikyti balta spalvą.
* Baltos spalvos balansą galima išderinti ir naudoti kaip meninę priemonę nuotraukos nuotaikai ir siužeto pakeitimui.
WB nustatymas:
Skaitome fotoaparato instrukciją ir ieškome, kaip nustatomas custom wb
Su CANON EOS 350D taip:
1.nusistatome auto wb;
2. toje aplinkoje, kurioje norime fotografuoti (pvz. pas mus kambariuose skiriasi apšvietimas, tai kiekviename kambaryje procedūrą kartoju) nufotografuojame baltą lapą (jis neturi būt didelis, svarbu, kad užimtų visą kadrą, fokusuojame rankiniu režimu, nes autofokusas neranda į ką fokusuot ir fotoaparatas nefotografuoja);
3. einame į wb meniu, nusistatome custom wb;
4. tuomet nufotografuotą kadrą pasirenkame, kaip baltos spalvos pagrindą;
5. fotografuojame tai, ką norėjome...
NIKON D50
1. per MENU susirandame, kur yra Wite Balance --->
2. pasirenkame PRE(preset) --->
3. toliau MEASURE (pamatuok). Spaudžiame užrakto mygtuką iki pusės, kad grįžti iš meniu į fotografavimo režimą --->
4.Tada fotoaparato nugarinėje pusėje yra knopkė WB, kurią nuspaudžiame ir laikome tol kol viršutiniame ekrane atsiranda užrašas Pre. Baltą popieriaus lapą kadruojame taip , kad užimtų visą vaizdo ieškiklį ir nufotografuojame. Jei viskas gerai, tuomet ekrane dega užrašas Good, jei blogai tai no Gd, ir reikia bandyti matuoti dar kartą. --->
5. Jeigu sumatavom teisingai, tai nuspaudžiam dar kartą mygtuką WB (fotoaparato nugarinėje pusėje) ir viskas.
Arba vietoje vaikščiojant po meniu, galima naudotis WB mygtuku, esančiu ant fotoaparato.
Neturint spec.kortelės wb balansui nustatyti, galima pabandyti panaudoti plastmasinį stiklainio dangtelį, pusiau permatomu.
Laukiami visi norintys išmokti fotografijos elementoriaus ir ne tik Aukščiau išvardintose nuorodose yra visas teorijos lobynas, taigi tik noro ir kantrybės kelyje savo tikslo link
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVARBI INFO
Kaip įkelti nuotrauką iš Flickr.com:
Pirmiausiai prisijungiame prie Flickr. Įkeliame ten savo nuotrauką. Atsidarome tą nuotrauką. Spaudžiame dešinį pelės klavišą ant nuotraukos ir išsirenkame dydį (mėlynai būna parašyta). Tada kai atsidaro nuotrauka, spaudžiame dešinį pelės klavišą ir renkamės Copy image location. Ir kopijuojame čia į IMG lauką.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Perspėjimas skubuolėms Neskubėkite ištrinti nuotraukų originalų, perleidę per actioną ar šiaip priphotoshopinę, apkarpę. Dažniausiai po kurio laiko skonis keičiasi ir norisi grįžti prie originalo ar jau kitaip daryti. Todėl, neskubėkit Ir jei turite vietos, saugokite ir originalus!
!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gerbiamieji, žinutes cituoti su fotografijomis draudžia forumo taisyklės. Ši tema ne išimtis. Taip pat reikėtų atsižvelgti, jog yra narių skaitančių forumo temą su mobiliaisiais, išmaniaisiais telefonais, lėtu internetu. Tad cituodami tokią žinutę fotografiją ištrinkite, galite palikti jos adresą. Ir jūs ir visi kiti supras apie ką kalbama.
Mokiniai pagal fotoaparatus:
CANON
Alexso-----Canon 10D + 50mm, f/1.4
Endži----Canon 600D + kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
eurik@.k ----Canon 50D + canon 50mm 1.4
ypač---- canon EOS 550D + kit + Canon 50 mm f1.8
jokubaite----- Canon EOS 1000D + 50 mm f1.8 ir 18 - 55 mm KIT
Jurzole----Canon 600D + EF-S 15-85mm f3.5-5.6 + EF-S 60mm f2.8 Macro
Kikirike----Canon 60D + Sigma 50 f/1.4 + Sigma 17-50 f/2.8
kristukass-----CANON EOS 550D+ EFS 18- 135mm. image stabilizer, macro 0.45m/1.5ft, Canon 50mm, f1,8
Maggie ----- Canon 400d + kit + Canon 50mm 1,8
Myce----Canon EOS 1100D + kit + Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
paluri----Canon 1100D + kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Refresh ----- Canon EOS 1000D + 50 mm f1.8 + 18 - 55 mm KIT
robobebras-----zenit E+industar 50-2 (50mm f3.5) + MTO-500 500mm f8
Žydraake-----Canon EOS 450D + 50 mm f/1.8
*monikute* ----- Canon EOS 550D + 18-55 II IS, 50mm f1.8
*smile*-----Canon 500D + Canon 18-55mm f3.5-5.6 IS + Tamron 70-300mm f4-5.6
o la la la-----Canon 40D ir senukas Canon 5D + Canon 85mm + Canon 24-70mm, 2,8 + Canon 70-200mm f1,4
noisy-B ----- Canon EOS 550D + 50mm 1.8f
NIKON
Burka ----- Nikon D60 +18-55VR
Dalyja -----Nikon D90 + 18-105 VR
Ersė------- Nikon d700 + 50mm f1,4 + 85mm f1,4
gizzy-----Nikon D3000 + 18-55 VR
Gotte---- Nikon D3000 + Nikkor 50 f1,4 G
Green_Tea-----Nikon D3000 + Nikkor 16-85mm
Isila-----Nikon D3100 + kit AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
JEma---- Nikon D5100 + AF-S NIKKOR 18-105mm 1:3.5-5.6G ED
jlclove---- Nikon D5000 + AF-S Nikkor 18-55mm f3.5-5.6
Mamagute ----Nikon D90 + Nikkor 50 f1,4 G
maija -----Nikon D90 + 50mm f1.8 + Nikkor 18-200mm f3.5-5.6
paprasta-----Nikon D700 + nikkor 50 mm 1.4
Sofija2-----Nikon D90 + Nikon F80 + Smena 8M
ŠahadAaa-----Nikon D3000 + 18-55 VR
vikaPika----Nikon D90 + Tamron AF 28-80mm f3.5-5.6 + Tamron AF 75-300mm f4-5.6 + 500mm f8.0 + Nikon 50mm f1.8
PENTAX
Cinside-----Pentax K5 + 18-55 mm
Ievukis-----Pentax K20D + 50mm f1.4 + 16-45mm f4
neiste---- Pentax K-x + 18-55mm + pentax 55-300mm
Svajonė mūsų ----- Pentax K-7 + Pentax 50mm F1.4 + Pentax-M F1.7. + Helios 58mm F2 + Pentax 50-135 F2.8 + Zenitar 16mm F2.8
Tiga-----Pentax K-m + 18-55mm
Zirzė---- Pentax K-x + 18-55mm + pentax 50-200mm