QUOTE(conve®se @ 2012 03 07, 15:28)
Nu man pasirode, kad mano klausimas su mokymo istaiga susijes, nesuprantu kodel zinancios negaletu atsakyti
O kodėl tos žinančios turėtų vargintis atsakinėti, jeigu klausiantieji nesivargina perskaityti bent dalies temos arba bent pirmos temos žinutės? Yra nemažai dažnai besikartojančių klausimų, į kuriuos tikrai lengvai galima rasti atsakymą pervertus keletą temos puslapių.
Nepamenu,kuri klause, kurias raides mokinti, aš saviškiam buvau padarius korteles su angliškom ir lietuviškom raidėm, atskirai didžiosiom ir mažosiom. Na ir žaisdavom taip, o jei raidė skirtingai tariasi, abu variantus ir mokiau. Bet jei tai per sudėtinga, tada geriau anglų mokinti pirma, o jau kai įpras, tada pridėti lietuviškus garsus.
Raides pirmiausi mokina pagal tarimą, tik paskui jų vardus. Taip kad yra sakykim curly k © ir kicking k. Pirmosios skaitymo knygutes dažniausiai turi tokius žodžius, kuriuos galima perskaityi dėliojant raides, pvz big, cat, fat, dog... Tiesa, skaitant knygutes ne vien skaitymas yra labai svarbu, istorijos pasakojimas taip pat. Vaikas turi mokėti ne tik perskaityti, bet ir papasakoti, kas vyksta. Todėl dažnai išvis pradedama su knygutėmis net be jokių žodžių.
Ai, dar dažnai skaitant galima vaikui leisti atspėti žodį iš paveiksliuko, tai taip pat yra mokymosi procesas.
Taip pat yra vadinamieji tricky words, tai yra žodžiai, kuriuos reikia išmokti mintinai, nes dėliojant jų perskaityti neišeina. Pvz. I, you, said, me, my, the, a, what, who, your, we, he, she ir t.t.
O vat sakykim tokių žodžių, kuriuos galima perskaityti dėliojant raides, mokymasis mintinai, mano supratimu, nėra gerai. Nes vaikas išmoksta visą žodį, o ne kaip jį sudėlioti ir perskaityti.
Nežinau, kaip taip nutiko, bet nei vieno savo vaiko nemokinau skaityt.(Raides pažint mokinau, bet pačio proceso, kaip sudėti tas raides į žodį - ne). Tas atėjo savaime, mano mažasis dabar paruošiamukas, penkių metų jam dar nėra, skaito jau gana gerai ir mokytoja praleidinėja knygutes, nes jam per lengva.