Norėjau paklausti, gal kas pasidalintų patirtim apie skatinimo ir bausmių sistemas? Tarkim, klasėje susikūrėt klasės elgesio taisykles. Kokios nuobaudos taikomos taisyklių pažeidėjams?
Šiemet dirbu su pirmokais ir jiems dar vėjai galvelėse švilpauja. Kažkaip jie sunkiai sutelpa į pamokos rėmus, po skambučio dar norisi pasikrapštyti, paplepėt.. Bandžiau dėlioti pliusus už aktyvų dalyvavimą pamokoje ir papildomų darbų darymą(pvz., užbaigti namie pradėtą piešinį), P raides už pavėlavimą pasiruošti pamokai, N - už daiktų neturėjimą, minusus - už plepėjimą ir kitokį trukdymą kitiems. Visus tuos pliusus ir minusus rašydavau į vaikų nusipieštus namukus. Mėnesio gale suskaičiuodavom rezultatus ir 5 daugiausiai susirinkę pliusų būdavo apdovanojami. Sistema būtų lyg ir gera, bet bėda ta, kad paskatinami tik tie, kurie ir taip stengiasi, o padaužos jau mėnesio pradžioj supranta, kad susirinkus kelis minusus apdovanojimo jau kaip ir negaus, tai ir stengtis net nereikia... Žodžiu, bandau sugalvot, kokį nors naują skatinimo-drausminimo būdą, bet nieks į galvą neateina..
Gal kas papasakotų,pasidalintų patirtim, kaip dar galima veiksmingai paskatinti, motyvuoti..
Papildyta:
QUOTE(rutagra @ 2012 01 07, 16:17)
Dar klausimėlis. Kaip jūs organizuojate dailyraščio konkursą "Rašom 2012"? Ar duodate vaikams rašyti ant paprasto balto popieriaus, po apačia pasikišus liniuotą lapą? Ar tiesiai rašo ant sąsiuvinio lapų? Aš pernai buvai pilkai atspausdinus linijas, sucentravusi. Bet nemanau, kad tai buvo gerai. Žiūriu, kad šiais metais skelbiamas iš šis ir dar piešinių bei dailyraščio konkursas apie pasakas. Gal dar kas ir dailyraščio reikalavimus turi?
Dailyraščio "Rašom 2012"nuostatai yra Lietuvių kalbos instituto puslapyje, ten 1priede pateikti ir lapai su linijomis.
http://www.lki.lt/LK...2_nuostatai.pdf