Labas vakaras,
aš radau tokios informacijos apie laivą
(taip pat ruošiuos tolerancijos dienai)
Pilietinės iniciatyvos simbolio Tolerancijos laivo apibudinimas. Laivas parinktas, nes:
Laivas plaukia, juda, keičia kryptį kaip ir žmogus.
Kiekvieno žmogaus laivas yra ''kitoks'' ir jį plukdome skirtinga kryptimi. Plaukdami gyvenimo keliu, mes sutinkame laivus, nepanašius į mūsų: kitokių spalvų, kitokios konstrukcijos, skirtingų dydžių, su skirtingomis burėmis. Kaip tada elgiamės: juos aplenkiame, šaliname iš savo kelio, nekreipiame jokio dėmesio, o gal pamojuojame iš tolo, ar užmezgame draugystę, o gal paleidžiame strėles? Kai tu žiūri į kitokį nepalankiai, žinok, kad tavo laivas taip pat gali atrodyti kitoks, išplaukęs į didžiuosius vandenis. Kaip tada jausiesi tu savo laive?
Laive, kaip ir gyvenime, susitinka skirtingi žmonės, kurie gali vienas kitam nepatikti, tarp jų gali nebūti bendrų interesų ar simpatijos, bet jie turi plaukti kartu, vienas kitą toleruoti, nes nėra kitos išeities- visi yra viename laive. Mes esame viename dideliame erdvėlaivyje Žemė ir labai lengvai priimame bendraminčius, mums patogius bendrakeleivius, o į kitokius, dalis mūsų, žiūrime su nepasitikėjimu t.y. netolerantiškai.
Senajame Testamente, Pradžios knygoje, minimas laivas - Nojaus arka, į kurį Nojus, Dievo patarimu, paėmė savo vaikus ir visų gyvūnų po porą, kad neišnyktų įvairios gyvūnų rūšys. Šiame Nojaus laive visi turėjo gyventi tolerantiškai ir nežiūrint skirtumų - sugyventi taikiai. Šis pavyzdys iš Šventojo rašto parodo tolerancijos reikšmę pakantumą kitokiam, kurio, analizuodami pavyzdžius iš istorijos ir mūsų kasdienio gyvenimo situacijų pasigendame.
Kaip siūlome organizuoti pilietinę iniciatyvą:
Supažindinti mokinius su pilietinės iniciatyvos Tolerancijos laivo idėja. Mokiniams paaiškinti, kodėl siūlomas toks simbolis.
Pasiūlyti mokiniams ieškoti žymių žmonių pasakytų minčių (sentencijų) apie toleranciją ir netoleranciją. Tokių, kaip pvz.: Tapk geresniu ir pats suprask, kas esi, prieš sutikdamas naują žmogų ir tikėdamasis, kad jis tave supras (G.Marguez)
Pasiūlyti mokiniams surasti ir užrašyti lapeliuose Lietuvos istorijoje buvusius įvykius ar dabartiniame gyvenime esančias situacijas, parodančias toleranciją ir netoleranciją.
Pasiūlymai dėl laivo/ laivų statymo:
Vienas pasiūlymas yra daryti, statyti vieną didelį laivą, kuris lapkričio 16 ąją, Tarptautinę Tolerancijos dieną būtų pastatytas mokyklos fojė ar aktų salėje. Laivą galima daryti iš kartono, spalvoto popieriaus ar kitokių medžiagų, kurias būtų nesudėtinga rasti.
Pagaminus tokį laivą jį papuošti sentencijomis apie toleranciją ir lapeliais, kuriuose aprašyti istoriniai įvykiai ar kasdieninės situacijos, menančios toleranciją ar netoleranciją.
Kitas pasiūlymas yra mokiniams daryti mažus laivelius: iš popieriaus lankstyti, karpyti ar klijuoti. Ant pagamintų laivelių užrašyti surastas mintis apie Toleranciją bei užrašyti: Tarptautinė Tolerancijos diena lapkričio 16-oji.
Kaip minėti Tarptautinę Tolerancijos dieną lapkričio 16-ąją mokyklose bei ugdymo įstaigose?
· Jeigu pagaminsite vieną didelį laivą, papuoštą mintimis/sentencijomis ar situacijomis apie toleranciją/netoleranciją tuomet siūlome pakviesti mokinius prie laivo ir paskaityti mokinių surinktas sentencijas, situacijas. Aptarti bei padiskutuoti apie tai, kas parašyta, kad mokiniai suprastų kokia yra tikroji Tolerancijos žodžio prasmė ir kodėl svarbu yra kalbėti apie Toleranciją ir kodėl minėti šią dieną yra svarbu?
· Jeigu mokykloje gaminsite daug laivelių juos galima suplukdyti į vieną erdvę ir padalinti mokiniams, prieš tai aptariant minimos dienos prasmę;
· Siūlome papuošti mokyklos kabinetų duris lapkričio 16 d. rytą mokinių surinktomis sentencijomis, mintimis apie toleranciją/netoleranciją. Mokiniai, įeidami į klasę perskaitys ir tai gali būti geros diskusijos apie toleranciją pretekstas.
· Jeigu Tolerancijos dienos minėjimą organizuos mokytojai, dirbantys su žemesnių klasių mokiniais, siūlome piešti laivus. Piešiant duoti užduotį nupiešti ką (kokius žmones) pakviestų keliauti kartu laivu. O vėliau, aptariant piešinius, mokytojai gali paklausti- ko neimtų į savo laivą ir apie tai galima pakalbėti kodėl mokinys(-ė) nenorėtų paimti kažko į savo laivą.
Tolerancijos tema gali būti aptariama etikos, pilietiškumo pagrindų, istorijos, lietuvių ir užsienio kalbų pamokose.