Įkraunama...
Įkraunama...

Žemės šilumokaitis (vėdinimui) - nuo A iki Z

QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 15:47)
Kuo giliau, tuo geriau. Jeigu gruntiniai vandenys labai aukštai (pvz metro gylyje) tai geriausia daryti glikolinį. Jeigu 150cm tada gal uždarą vamzdį su išpomouojamu drenazu ~150cm gylyje. Jeigu vanduo nepakyla iki -2m, tada tikslinga galvoti apie atviro tipo ŽŠ iš blokelių ar skaldos (tik ne žvyro, nes jis per smulkus). Jo gylis 150-200cm ir gali būti su eps/xps kepure, kad taip neatšaldytų aplinkos oras jo iš viršaus.  Tik atsargiai su tranšėjų kasimu ir darbu jose pasilenkus, nes ant nugaros užvirtus porai tonu grunto jau nieks nebepadės. Mano kojas buvo 1m žemių užgriuvę tai jausmas nejuokingas.


Ačiū už patarimus smile.gif

Pas mane gruntinio vandens nepastebėta net 5m gylyje. Išeitų, kad ŽŠ geriausia daryti 2 metrų gylyje, bet labai nesinori grunto taip giliai judinti po garažu, nes garažas bus priglaustas prie namo ant plokštuminių pamatų.

Gal sakau geriau pradėti nuo ŽŠ, o paskiau plokštuminį pamatą, nes priešingu atveju gruntas pradės byrėti į ŽŠ duobę.
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2015 05 14, 21:02)
Ačiū už patarimus smile.gif

Pas mane gruntinio vandens nepastebėta net 5m gylyje. Išeitų, kad ŽŠ geriausia daryti 2 metrų gylyje, bet labai nesinori grunto taip giliai judinti po garažu, nes garažas bus priglaustas prie namo ant plokštuminių pamatų.

Gal sakau geriau pradėti nuo ŽŠ, o paskiau plokštuminį pamatą, nes priešingu atveju gruntas pradės byrėti į ŽŠ duobę.


Geriau ŽŠ, po to pamatas. Kodėl garažas ant šiltos plokštės?
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2015 05 15, 07:00)
Geriau ŽŠ, po to pamatas. Kodėl garažas ant šiltos plokštės?


Ne, garažas ant juostinių pamatų iš Haus blokelių, priglaustas prie namo, kuris ant plokštuminio pamato.
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2015 05 15, 10:22)
Ne, garažas ant juostinių pamatų iš Haus blokelių, priglaustas prie namo, kuris ant plokštuminio pamato.

Prie PP vistiek geriau nekasioti.
Atsakyti
QUOTE(FIEDZIA @ 2015 03 18, 13:51)
Naudoju 2xd160 kanalizacijos vamzdzius po 18 m ilgio. Kai ziemos pradzioje buvo 20 laipsniu salcio tai is po zemes pas mane i rekuperastoriu ateidavo 10+ silumos oras, nes vasara buvo isildytas pozemis. Tai reiskia, kad rekuperatorius i lauka ismesdavo 15 laipsniu silumos ora. Ar ne per didele prabanga ismesti siluma.

Sia ziema  salciu nebuvo todel ne karto nesu pastebejes, kad  is po zemiu butu atejes susildytas oras maziau kaip 11,5 laipsniu. Cia temperatura tokia rekuperatoriaus ekranelyje.

Todel dabar esu tokios nuomones, kad  veltui ismesti pinigai rekuperatoriaus pirkimui. Kita nama  statant butinai klosiu d200-350 vamzdi oro paemimui po namu, o i jo vidu kisiu d160-200 vamzdi oro ismetimui. Vamzdi klosiu po namu tam, kad apsaugoti ji nuo ziemos isalo.

Rekuperatorius pas mane dirba 50m3/val kai nieko nera namie, oi darbo 100m3/val, o nakciai 150m3/val. Skaiciuoju 15m3/val zmogui. Naujame name butinai naudosiu sklendes, kad nakciai uzsukti oro padavima  i svetaine, o diena i miegamaji.

Manau, kad desiu skardini ortaki ir ji is visu pusiu apibetonuosiu grunte, o i vidu kisiu skardini ortaki.

Tokio silumokaicio d300 su d160 viduje plotas butu:
2x18x2x3,14x0,15=34m2
2x18x2x3,14x0,05=11m2
Viso 45m2 kas atitiktu gamyklinio 0,5x0,5 silumokaicio ploksteliu 180vnt. Jeigu skaiciuoti po 2mm tai sumustinis butu 0,36 metru storio. Tokiu budu savadarbio rekuperatoriaus nvk butu aukstesnis, negu bet kurio gamyklinio.


Betonuoti žemėje nematau prasmės, betonas kainą stipriai užaugintų, o apčiuopiamos naudos iš jo nematau, nebent išorinio ortakio apsaugą nuo rūdijimo. Išoriniam ortakiui pasirinkus plastikinį kanalizacijos vamzdį atpuola bet kokie pavojai dėl rūdijimo.

Per vidinį vamzdį paleidus oro srautą iš lauko į namą, o per išorinį - iš namo į lauką atpuola poreikis domėtis kanalizacinio vamzdžio pavojingumu sveikatai. Priešingai oro srautų paleisti neišeitų, kadangi oras vis tiek nebūtų sušildomas iki aukštesnių temperatūrų, nei aplink esantis gruntas. Ta prasme, per vidinį ortakį lauk išmetamas oras šildytų per išorinį ortakį einantį orą į namą, bet kiek prišildytų daugiau, nei aplinkinio grunto temperatūra, tiek gruntas šilumos nuimtų ir nors tikėtina, kad ilgainiui grunto temperatūra artyn namo kils, bet vis tiek nestipriai, todėl tikslinga orą į namą į vidų padavinėti per vidinį vamzdį, o išmetinėti per išorinį.

Nors toks "rekuperatorius" ženkliai mažiau išnaudos žemės gelmių šilumą, nei tiesiog pakastas vamzdis, mano supratimu toks modelis turėtų būti visai vykęs, jei būtų išspręsta kondensato nuvedimo problema iš abiejų vamzdžių, žiemai iš išorinio, vasarai iš vidinio. Toks ŽŠ/rekuperatoriaus hibridas žiemą peršalt neturėtų, bet kondensato kiekiai turėtų būti pakankamai dideli, tad apie juos mąstyti privaloma.

Vidinio vamzdžio įtvirtinimas išoriniame manau problemų neturėtų kelti.
Atsakyti
QUOTE(Milao @ 2015 03 18, 17:20)
Gruntas po namu tikrai yra apsaugotas nuo įšalo, bet klausimas ar jis vis dar bus apsaugotas, jei po namu ilgesnį laiką bus pumpuojamas minusinis oras iš lauko.
Dėl požeminio vamzdinio rekuperatoriaus, tai jei daryti, manau geriau atvirkščiai - vidinį vamzdį naudoti paėmimui, o išorinį išmetimui...


Taip, vidinį vamzdį galima būtų naudoti tik paėmimui, jokiu būdu ne išmetimui, tuomet ir grunto peršalimo problemos nelieka. Beje, jei išorinį kanalizacijos vamzdį dar sugręžioti, tai ir drenažo problemos žiemos laikotarpiui nelieka.

QUOTE
Didelio diametro vamzdžiai kainuoja. Įprastas plokštelinis rekuperatorius kombinacijoje su ŽŠ turi tokius NVK, kad aukščiau tik dangus. Niekaip nepatikėčiau, kad požeminiu vamzdis-vamzdyje galima išgauti geresnį rezultatą.


Šeip tai čia taiklus pastebėjimas. Su betonu, tai kategoriškai, brangiausias rekuperatorius bus pigesnis už šį savadarbį, o be betono naudojant tik didesnio diametro skardinį ortakį pav. 160mm diametro 3m ilgio ortakis -10.14 Eur ir didesnio diametro kanalizacijos vamzdį, pav. DN315 6m ilgio už 111.63 Eur gaunam kad vidiniam vamzdžiui 18m ilgio reikės pakloti 60.84 Eur, o išoriniam vamzdžiui - 334.89 Eur, bendroje sumoje ~ 400 Eur, plius visokios vidinio ortakio tvirtinimo detalės, ortakių išvedimas į žemės paviršių ir pan, kainą kaip minimum pakels iki ~450 Eur. (1500 Lt), bet tokio savadarbio ŽŠ/rekuperatoriaus kaina jau labai patraukli.

Išoriniame kanalizacijos vamzdyje prigręžiojus skylių (jei vamzdžių klojimo vietoje gruntiniai vandenys yra gerokai giliau), net ir prastai įgeriančio grunto atveju, kondensato problemos nelieka. Beliktų tik sugalvoti, kaip vasarą pašalinti kondensatą iš vidinio ortakio.

Išlieka atviras klausimas, ant kiek toks ŽŠ/rekuperatorius efektyvus. Tikėtina, kad jis tieks šiltesnį orą nei tiktai ŽŠ. Jei ŽŠ tiekia ~8C-10C temperatūros orą, labai nedaug bereikia, kad aplenkti rotorinį rekuperatūrių tiekiantį orą, kurio temperatūra per šalčius nukrenta iki ~13C-14C.

Visai įdomi sistema.

Papildyta:
QUOTE(vaikis_ @ 2015 05 12, 12:56)
todel jog vamzdis-vamzdyje ale efektyviau bus negu rekupas. Tai cia ne tik fantazioriai, bet ir moksliniciai kurie viska mintinai suskaiciuoja smile.gif))))))


Jei pasidomėsi šilumokaičių tipais, sužinosi, kad yra ir praktiškai naudojamų šilumokaičių, kurie fiziškai ir yra vamzdis vamzdyje, ir jei kalbėti apie vandens šilumokaičius, tai sakyčiau, gal net ir labiau populiari sistema.
Papildyta:
QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 14:17)
Vamzdis vamzdyje negalima lyginti su rekuperatoriumi. Teisinga būtų lyginti su rekuperatoriaus šilumokaičiu, kuris bus gerokai pigesnis nei vamzdis vamzdyje ir nekainuos daugiau kaip 800 Eur.


Pritariu, tai bus ne rekuperatorius, bet šilumokaitis. Vis tik tokio šilumokaičio negalima aklai lyginti su standartiniu priešpriešinių srautų šilumokaičiu, nes savadarbio atveju neturėtų būti aktuali užšalimo problema.
Papildyta:
QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 15:47)
Tik atsargiai su tranšėjų kasimu ir darbu jose pasilenkus, nes ant nugaros užvirtus porai tonu grunto jau nieks nebepadės. Mano kojas buvo 1m žemių užgriuvę tai jausmas nejuokingas.


Kai klojau lauko kolektorių eskavatoriaus iškastoje ~1.8m gylio 90cm pločio tranšėjoje, kelis kartus pamatęs kaip atskilęs šlapio molio šlaitas tuoj užvirs ant dar tiesiamų vamzdžių prispausdavau tą šlaitą su nugara prilaikydamas, kojomis įsiremdamas į kitos pusės šlaitą, kol šlaitas neužvirto. Šeip tai strioko buvo bet ir vamzdžių gaila. Laiku pastebėjus pavykdavo kelioms sekundėms pristabdyti šlaito virtimą, nors aišku, nerekomenduoju to niekam daryti. Gyvybė svarbiau už bet kokį vamzdį. Pilna žmonių aukų
užvirtus tranšėjų šlaitams.
Papildyta:
QUOTE(remiga @ 2015 05 14, 21:02)
bet labai nesinori grunto taip giliai judinti po garažu, nes garažas bus priglaustas prie namo ant plokštuminių pamatų.


Pradėjau savo lauko kolektoriaus kasimą per maždaug 2m nuotolį nuo namo, ten iškasant 2m gylio tranšėją. Kai pamačiau kaip pradėjo virsti tranšėjos šlaitai supratau, kad labai rizikuoju, taip arti namo kasdamas. Vėliau gylį mažinau iki ~1.8m bet šlaitų virtimai nuo to nesumažėjo. Gal pusę tranšėjų kastuvais reikėjo atkasinėti po užvirtimų. O eskavatorius tuo metu stovi, nes kaušas jau nepasiekia doh.gif .
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 15 gegužės 2015 - 19:45
QUOTE(montepaso @ 2015 02 27, 12:42)
Sveiki,
na nemanau kad jos bus labai retai junginėjamos, ypač nuderi ir pavasari kai oro temperatūra nakty bus žemesnė nei diena, manau toks junginėjimas būtų visai naudingas.


Drysčiau suabejot. Įvertinus įrangai išleistus pinigus ir kiek ta "investicija" leidžia sutaupyti manau kad tai ne investicija, o pinigų švaistymas. Dar paaiškės, kad sklendžių varikliukai sukinėdami sklendes suris elektros už didesnę pinigų sumą, nei tas sukinėjimas leis sutaupyti.

Manyčiau, kad rankinis sklendžių sukinėjimas yra visai vykęs patarimas ir to daryti labai dažnai nėra prasmės.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2015 05 15, 19:44)
Išoriniame kanalizacijos vamzdyje prigręžiojus skylių (jei vamzdžių klojimo vietoje gruntiniai vandenys yra gerokai giliau), net ir prastai įgeriančio grunto atveju, kondensato problemos nelieka. Beliktų tik sugalvoti, kaip vasarą pašalinti kondensatą iš vidinio ortakio.

Išlieka atviras klausimas, ant kiek toks ŽŠ/rekuperatorius efektyvus. Tikėtina, kad jis tieks šiltesnį orą nei tiktai ŽŠ. Jei ŽŠ tiekia ~8C-10C temperatūros orą, labai nedaug bereikia, kad aplenkti rotorinį rekuperatūrių tiekiantį orą, kurio temperatūra per šalčius nukrenta iki ~13C-14C.

Visai įdomi sistema. 

Paprastas cinkuotas ortakis čia netiktų nes per kelis metus bus pažeistas korozijos. Tam tiktų polipropileninis ar nerūdijančio plieno. Betonas - gera požemių medžiaga, bet betonuoti neracionalu. Yra betoninių blokelių su dviejomis kiaurymėmus. Užtektų juos suklijuoti į "dviejų skylių kaminą" ir jį paguldyti po žeme. Kainuotų kapeikas. Toliau viskas aišku.
Deja, toks šilumokaitis negalėtų pasiekti aukšto nvk, nes jau pačioje šilčiausioje dalyje šiluma nutekės į gruntą. Panašiai kaip kryžminių srautų šilumokaityje pats šalčiausias oras iškart kontaktuoja su pačiu karščiausiu (dviejuose kampuose), todėl jis neefektyvus. O priešpriešinių srautų šilumokaityje šiltas oras kontaktuoja su šiltu oru viename gale, vidutinis su vidutiniu viduryje ir šaltas su šaltu kitame gale. Taip palaipsniui gaunamas geriausias nvk. Norint gauti tokį laipsniškumą reikėtų izoliuoti šiltąją vamzdis-vamzdyje pusę nuo grunto ar kitos aplinkos, kad aukščiausios temperatūros išmetamas oras pašildytų tik įeinantį orą, bet ne gruntą. Dar kitaip pagalvojus, šią dalį galima pakeisti kompaktišku tradiciniu priešpriešinių srautų šilumokaičiu, kuris dar turėtų ir ventiliatorius su valdymo bloku (visas rekuperatorius). Vamzdis-vamzdyje ar vamzdis-prie-vamzdžio liktų kaip pirminė pakopa, labiau atsparesnė užšąlimui ir tiekianti keliais laipsniais šiltesnį orą nei tradicinis ŽŠ, bet papildomai vistiek reiks antros pakopos.
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 14:17)
Tas +13,4 C iš žemės keistai skamba.
Ar jūs asmeniškai tikite, kad žemė aplink vamzdį buvo +14...+15C žiemos viduryje?
Ten tikriausiai patalpoje buvo neapšiltintas padavimo ortakis ir oras įšildavo stipriai, daugiau paaiškinimų neturiu.

Taip, 2 metrai is po zemiu vertikaliai praeina i pirma auksta ir dar 2 metrai tambure iki rekuperatoraus. Ar jus matete pastayta rekuperatoriu lauke?

QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 14:17)
Vamzdis vamzdyje yra niekur nematyta hipotetinė sistema, kuri veiktų nebent su nerūdijančio plieno ar polipropileno vamzdžiais, kuriuose būtų galimybė pravalymui.

Reiketu rasyti, kad jums niekur nematyta sistema. Jeigu yra paemimo vamzdis tai kodel negalima ikisti i ji ismetimo vamzdzio?

QUOTE(BangaS @ 2015 05 14, 14:17)
Vamzdis vamzdyje negalima lyginti su rekuperatoriumi. Teisinga būtų lyginti su rekuperatoriaus šilumokaičiu, kuris bus gerokai pigesnis nei vamzdis vamzdyje ir nekainuos daugiau kaip 800 Eur.

Pono valia. Kaip norite taip ir lyginkite. Man tai butu rekuperatorius, nes pastarasis tampa nereikalingu.

Kazkas sake, kad ismetimas turetu buti isoriniu vamzdziu. Nesamone, nes oro paemimo silumokaicio plotas sumazetu kvadratiskai. Lyginant d100 ir d200 tai butu 4 kartus !!! Butent tik kartu turetumete pakloti ilgesni pozemini vamzdi teoriskai. Bet ivertinus, kad ismetimo silumos 4 kartus didesnis salytis su zeme tai... turetume bereikalingai ismestus pinigus ir sugaista darba
Atsakyti
QUOTE(FIEDZIA @ 2015 05 18, 08:32)
Taip, 2 metrai is po zemiu vertikaliai praeina i pirma auksta ir dar 2 metrai tambure iki rekuperatoraus. Ar jus matete pastayta rekuperatoriu lauke?

Tas vamzdis turėtų būti pilnai apšiltintas patalpose.
Žemė nebūna +14C žiemos viduryje po apšiltintu pamatu, o tuo labiau atviroje vietoje.
Matyta aukšta temperatūra padavimo ortakyje buvo blogai pamatuota. Tiek ŽŠ negalėjo išspausti.


QUOTE(FIEDZIA @ 2015 05 18, 08:32)
Reiketu rasyti, kad jums niekur nematyta sistema. Jeigu yra paemimo vamzdis tai kodel negalima ikisti i ji ismetimo vamzdzio?

Vamzdis vamzdyje tipo šilumokaičiai plačiai paplitę žemesnio lygio šilumos siurbliuose.
Įkišus išmetimo vamzdį į padavimo vamzdį jis papildomai pakeltų paduodamo oro temperatūrą, bet ne tiek aušktai.
Oras šiltų iki +8C (vidutinė metinė grunto temperatūra). Šioje stadijoje šviežią orą šildytų ir žemė, iš išmetamas oras. Viskas labai gerai, dvigubas efektas - reikės trumpesnio vamzdžio orui pašildyti iki +8C.
Toliau šviežias oras yra šildomas išmetamo oro ir bet iš kitos pusės gruntas jį pradeda vėsinti. Kuo toliau nuo +8C, tuo labiau gruntas vėsins paduodamą šviežią orą.
Sistema jau pradeda veikti prieš save, todėl pasiekus +8C reikia lįsti iš po žemių ir toliau šviežią orą šildyti neturint sąlyčio su +8C gruntu ar kita aplinka.
Viena pusė šildys (išmetamas oras), kita jau pradės šaldyti (gruntas). Šaldančiąją dalį (gruntą) reikia atskirti nuo vamzdis-vamzdyje kai jau yra pasiekiama grunto temperatūra.
Išmetimo vamzdis padavimo vamzdyje būtų pastoviai šlapias šaltuoju metų laiku. Reikėtų atsparaus korozijai vamzdžio ir dažnesnio dulkių valymo, kurios daug labiau sėda ant drėgno paviršiaus.

QUOTE(FIEDZIA @ 2015 05 18, 08:32)
Kaip norite taip ir lyginkite. Man tai butu rekuperatorius, nes pastarasis tampa nereikalingu.

Rekuperatorius tai ir filtrai, ir ventiliatoriai, ir valdymo blokas - viso to neturėsite vien tik su užkastais vamzdžiais.

Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2015 05 18, 22:00)
Tas vamzdis turėtų būti pilnai apšiltintas patalpose.

Kodel manote, kad tambure vamzdis turi buti pilnai apsiltintas? Manau atvirksciai - tambure geriau jo nesiltinti, jeigu ignoruoti kondensata ant isores pavirsiu.

QUOTE(BangaS @ 2015 05 18, 22:00)
Žemė nebūna +14C žiemos viduryje po apšiltintu pamatu, o tuo labiau atviroje vietoje.
Matyta aukšta temperatūra padavimo ortakyje buvo blogai pamatuota. Tiek ŽŠ negalėjo išspausti.

Tokia temperatura rode rekuperatoriaus, kainuojancio daugiau kaip 6,000-9,000 litu, ekranelis. Vasaros pabaigoje gruntas buvo ikaitintas iki 17 laipsniu. Vamzdis 2 metrai nuo namo po 3 metru plocio terasa ir apsiltintas po 2 metrus i salis su 5cm storio polistirolo likuciais. Konstatuoju rezultatus.

QUOTE(BangaS @ 2015 05 18, 22:00)
Įkišus išmetimo vamzdį į padavimo vamzdį jis papildomai pakeltų paduodamo oro temperatūrą, bet ne tiek aušktai.
Oras šiltų iki +8C (vidutinė metinė grunto temperatūra). Šioje stadijoje šviežią orą šildytų ir žemė, iš išmetamas oras. Viskas labai gerai, dvigubas efektas - reikės trumpesnio vamzdžio orui pašildyti iki +8C.
Toliau šviežias oras yra šildomas išmetamo oro ir bet iš kitos pusės gruntas jį pradeda vėsinti. Kuo toliau nuo +8C, tuo labiau gruntas vėsins paduodamą šviežią orą.
Sistema jau pradeda veikti prieš save, todėl pasiekus +8C reikia lįsti iš po žemių ir toliau šviežią orą šildyti neturint sąlyčio su +8C gruntu ar kita aplinka.
Viena pusė šildys (išmetamas oras), kita jau pradės šaldyti (gruntas).  Šaldančiąją dalį (gruntą) reikia atskirti nuo vamzdis-vamzdyje kai jau yra pasiekiama grunto temperatūra.

Mano silumokaitis yra 18 metru ilgio. Plius 4 metrai iki rekuperatoriaus. Niekas netrukdo po zeme/patalpoje esancio silumokaicio ivada apsiltinti.

QUOTE(BangaS @ 2015 05 18, 22:00)
Išmetimo vamzdis padavimo vamzdyje būtų pastoviai šlapias šaltuoju metų laiku. Reikėtų atsparaus korozijai vamzdžio ir dažnesnio dulkių valymo, kurios daug labiau sėda ant drėgno paviršiaus.
Rekuperatorius  tai ir filtrai, ir ventiliatoriai, ir valdymo blokas - viso to neturėsite vien tik su užkastais vamzdžiais.

Ant oro paemimo galo pas mane uzmauta moteriska kojine. Namai - ne operacine. Kojines pilnai pakanka.
Kaip jau minejau, nestabdomas oro ismetimas pilnai dregme ispucia. Beje, oro ismetima daryciau i d700 sulinuka, kad kondensatas is karto gertusi i dugna.
O kaip jus issivaizduojate ortakus be ventkliatoriaus? Automatika tokioje sistemoje is bedos nereikalinga. Iseinant is namu pastatai minimalu greiti, grizus maksimalu. Galima ir taimeri. Ko dar butinai reikia tokiam "rekuperatoriui", kad efektyviai dirbtu?
Atsakyti
QUOTE(BangaS @ 2015 05 17, 22:36)
Paprastas cinkuotas ortakis čia netiktų nes per kelis metus bus pažeistas korozijos. Tam tiktų polipropileninis ar nerūdijančio plieno. Betonas - gera požemių medžiaga, bet betonuoti neracionalu. Yra betoninių blokelių su dviejomis kiaurymėmus. Užtektų juos suklijuoti į "dviejų skylių kaminą" ir jį paguldyti po žeme. Kainuotų kapeikas. Toliau viskas aišku.
Deja, toks šilumokaitis negalėtų pasiekti aukšto nvk, nes jau pačioje šilčiausioje dalyje šiluma nutekės į gruntą. Panašiai kaip kryžminių srautų šilumokaityje pats šalčiausias oras iškart kontaktuoja su pačiu karščiausiu (dviejuose kampuose), todėl jis neefektyvus. O priešpriešinių srautų šilumokaityje šiltas oras kontaktuoja su šiltu oru viename gale, vidutinis su vidutiniu viduryje ir šaltas su šaltu kitame gale. Taip palaipsniui gaunamas geriausias nvk.  Norint gauti tokį laipsniškumą reikėtų izoliuoti šiltąją vamzdis-vamzdyje pusę nuo grunto ar kitos aplinkos, kad aukščiausios temperatūros išmetamas oras pašildytų tik įeinantį orą, bet ne gruntą. Dar kitaip pagalvojus, šią dalį galima pakeisti kompaktišku tradiciniu priešpriešinių srautų šilumokaičiu, kuris dar turėtų ir ventiliatorius su valdymo bloku (visas rekuperatorius). Vamzdis-vamzdyje ar vamzdis-prie-vamzdžio liktų kaip pirminė pakopa, labiau atsparesnė užšąlimui ir tiekianti keliais laipsniais šiltesnį orą nei tradicinis ŽŠ, bet papildomai vistiek reiks antros pakopos.



Pritariu. Tik dėl pirmų metrų apšiltinimo, manau, kad tai pakankamai pigu ir pakankamai racionalu. Apšiltinti reikėtų pirmus 5m-10m ir to mano supratimu užtektų pasiekti tikrai aukštesnį šilumogrąžos lygį. Aišku, su papildomu priešpriešinių srautų šilumokaičiu galima būtų pasiekti ir dar aukštesnį našumą, bet jei maksimaliai taupant, manyčiau kad toks vamzdinis šilumokaitis/ŽŠ leistų pasiekti pakankamai aukštą šilumogrąžos lygį.

Aš pats sau mastau dabar apie savojo rekuperatoriaus, mano supratimu pakankamai mažo šilumogrąžos NVK padidinimą, nes be įjungto teno, labai greitai pasijaučia, šiuo metu lauke šąla ar šyla. Svarstau kelis variantus:

1. kasti lauke tranšėję, užkasinėti vamzdį ir į namą paduoti dar vieną atšaką daužant dar vieną skylę namo sienoje.

2. Priešais rekuperatorių paduodamo oro iš lauko ortakyje statyti glikolinį kaloriferį, pajungiant jį prie ŠS lauko kolektoriaus.

3. prie savo rekuperatoriaus ortakių į patalpų vidų pajungti kad ir patį paprasčiausią plokštelinį šilumokaitį.

1 variantas buvo sugalvotas dar pačioje pradžioje, kai planavau statyti plokštelinį rekuperatorių, bet tam rotorinį ir pasirinkau, kad nereikėtų papildomai išlaidauti ŽŠ kolektoriui, kurio, man tinkančio kaina ~1200Lt.

Apie 2 variantą pradėjau galvoti po koridos sėkmingų eksperimentų. Man jis atrodo patikimiau už glikolinio ŽŠ kolektoriaus kontūrą, bet kaina jo didžiausia, kas šiek tiek pristabdo, tuo labiau, kai visada turiu galimybę pasidaryti 1 variantą.

Ir galiausiai 3 variantas. Apie jį dabar mąstau, kaip apie vieną iš optimaliausių variantų. Jis veiktų iškart, kai tik rekuperatorius veikia. Nereikėtų papildomai investuoti cirkuliaciniam siurbliukui tiek įsigijimui, tiek eksploatacijai, mąstyti apie visokius optimaliausius lauko kontūro pajungimo variantus ir t.t. Bet šiame variante neaišku su drėgmės lygiais. Spėju, kad siekiant per daug nepadidinti drėgmės iki kenksmingo lygio rotoriniam rekuperatoriui, reikėtų vieno mažiausių našumų plokštelinio šilumokaičio.
Atsakyti