Įdomūs,įdomūs tie montessori ugdymo būdai ...Kažkur žurnale Tavo vaikas buvo parašyta (priede darželinukas) apie montessori darželius įspūdis toks kad vaikai mokomi gyventi nuo mažų dienų Ir niekados jie nesibara ar dar kokių kvailysčių nepridirba.Visada turi ką veikt
QUOTE(Aš tiesiog aš @ 2007 12 12, 20:45)
Įdomūs,įdomūs tie montessori ugdymo būdai ...Kažkur žurnale Tavo vaikas buvo parašyta (priede darželinukas) apie montessori darželius įspūdis toks kad vaikai mokomi gyventi nuo mažų dienų Ir niekados jie nesibara ar dar kokių kvailysčių nepridirba.Visada turi ką veikt
Ai nereikia manau nieko idealizuoti
Maniškė iki šiol gauna barti, kad ramiai nenusėdi per rodomą pasaką ar kažko nedaro. Kaip tik manau, disciplinos gauna pakankamai, net daugiau nei aš pati namie
Norisi pagirti Montessori metodo centro Vilniuje (Jovaro g.) pedagogus.
Jie patys pimieji pradėjo mokymą pagal šią italų mokslininkės metodiką ir turi sėkmingą patirtį. Jei mamytės domisi, tegul eina tiesiai ten pasižiūrėti (būna stebėjimo pamokėlės), pasidomėti arba, pradžiai, perskaito lietuviškai verstą M. Montessori knygą "Vaiko paslaptis" (Alma littera).
Savo vaiką leidau ten į darželį ir mokyklą. Penktoje klasėje tiek maniškis, tiek jo buvę klasiokai lengvai adaptavosi kitose mokyklose (buvusių laidų patirtis tokia pati). Galbūt jie šiek tiek išsiskiria, kad yra savarankiškeni; rezultatais pradžioje lenkia klasiokus, tolerantiškesni silpnesniems ar kitaip (rase, ūgiu, svoriu, etc.) išsiskiriantiems vaikams; greitai susidraugauja tiek su mergaitėm, tiek su berniukais. Dažnai šios naujokų savybės kai kuriems sukelia pavydą, suerzina buvusius "lyderius" ir gali kilti konfliktų. Kitas "monesoriukus" stebinantis dalykas naujoje aplinkoje - pastovus nuo tėvų ir mokytojų slepiamas nusirašinėjimas (tiek namų darbų, tiek kontrolinių). Jie dažniau atakuojami su prašymu duoti nusirašyti, dėl ko gali atsirasti rizika, jog pats praras tą išskirtinę M. Montessori metodo išugdytą sąvybę - mokytis dėl to, kad nori pažinti, o ne dėl to, kad "reikia".
Sėkmingai įveikus šias sąlyginai mažas kliūtis, vaikai ir toliau mokosi be streso.
Jie patys pimieji pradėjo mokymą pagal šią italų mokslininkės metodiką ir turi sėkmingą patirtį. Jei mamytės domisi, tegul eina tiesiai ten pasižiūrėti (būna stebėjimo pamokėlės), pasidomėti arba, pradžiai, perskaito lietuviškai verstą M. Montessori knygą "Vaiko paslaptis" (Alma littera).
Savo vaiką leidau ten į darželį ir mokyklą. Penktoje klasėje tiek maniškis, tiek jo buvę klasiokai lengvai adaptavosi kitose mokyklose (buvusių laidų patirtis tokia pati). Galbūt jie šiek tiek išsiskiria, kad yra savarankiškeni; rezultatais pradžioje lenkia klasiokus, tolerantiškesni silpnesniems ar kitaip (rase, ūgiu, svoriu, etc.) išsiskiriantiems vaikams; greitai susidraugauja tiek su mergaitėm, tiek su berniukais. Dažnai šios naujokų savybės kai kuriems sukelia pavydą, suerzina buvusius "lyderius" ir gali kilti konfliktų. Kitas "monesoriukus" stebinantis dalykas naujoje aplinkoje - pastovus nuo tėvų ir mokytojų slepiamas nusirašinėjimas (tiek namų darbų, tiek kontrolinių). Jie dažniau atakuojami su prašymu duoti nusirašyti, dėl ko gali atsirasti rizika, jog pats praras tą išskirtinę M. Montessori metodo išugdytą sąvybę - mokytis dėl to, kad nori pažinti, o ne dėl to, kad "reikia".
Sėkmingai įveikus šias sąlyginai mažas kliūtis, vaikai ir toliau mokosi be streso.
Man tai labai priimtina Montessori ugdymo sistema
QUOTE(vaida L @ 2007 12 06, 19:40)
Nu kad bent jau mūsų grupėje, tai pirmiausia susirinkus visi sėdasi ant pagalvėlių ir mokomės gyvunėlių garsų, paskui aišku bėga žaisti, bet ir tai kai vaikas išsirenka su kuo užsiimti, mokytoja bando kuo ilgiau išlaikyti dėmesį vaiko ties užsiėmimu, o gale pamokėlės vėl visi ant pagalvėlių ir mokinasi arba užpūsti žvakutę ar vatą nupūsti nuo delno nu ir pan. Tikrai yra disciplina, lavinimas. Mano dukrytė tikrai ne iš tų kuriai labai pavadovausi, bet mokytoja sugeba sudominti, prieiti prie jos taip, kad ši net nesuvokia jog iš jos reikalaujama ir kuo toliau tuo daugiau laikosi paliepimų ir pan.
Tad mamos nesibaiminkit nieko ten nėra tokio išskirtinio, svarbiausia nepersistengti (kaip ir viską gyvenime)
Tad mamos nesibaiminkit nieko ten nėra tokio išskirtinio, svarbiausia nepersistengti (kaip ir viską gyvenime)
Laba, ar teisingai supratau, kad lankote ne darzeli, o atskiras pamokeles (kaip bureli?) Kur/kada vyksta tokie uzsiemimai?
Abu didieji lankė montesorinę darželio grupę, o dukra ir pradinę klasę montesorinę. nerealiai patenkinta buvau. Mažiukai jau užrašyti ton pačion grupėn.
As manau,visa esme -aukletojos kvalifikacijoje ir jos asmenybeje.
Mano vyresnieji vaikai lanke Montesori grupe Mokytoju namuose,ja vede kazkokia aukletoja,dirbusi JAV Montesori darzelyje ir atvezusi ta metodika cia.
Man ,iki tol prisiskaicius apie ta metodika tik geru nuomoniu,visai nepatiko jos taikymas praktikoje.Vaikai sedi ir zaidzia kiekvienas atskirai ant savo uztiesaliuko,zaidimu metu nuo uztiesaliuko niekur negalima nueiti,net i tualeta.Bendro zaidimo kartu nera.Visa diena jie dirba ivairius darbus-sluoja,paruosia stala valgymui,plauna indus,pjausto maista,darzoves,skalbia,lygina.Na,gal tai ir tinka protine negalia turintiems vaikams(su kokiais ir dirbo Montesori),kuriuos butina adaptuoti visuomeneje,kad jie galetu save apsitarnauti.Bet kai vaikui 3 metai ir jis visa diena tik sluoja ir dirba buitinius darbus ...man pagailo vaiku,nuvedziau i paprasta darzeli,be jokiu ypatingu pedagogiku.
Dar buvau suorganizavusi diskusija "Montesori ar Valdorfas",tai atvykusi Montesori metodo propaguotoja is JAV lietuviu net pasiuto,kad mums toks klausimas kyla,pasirode is pacios blogiausios puses. Jos visiska netolerancija kitoms ugdymo sistemoms tikrai daug ka nuo Montesori metodo atgrase.
As daryciau miksa-gerosios Montesori idejos+gerieji Valdorfo momentai+Nikitinu,Amonasvilio perliukai...Tiesiog nera vienos pacios "paciausios" sistemos.Ir po Valdorfo darzelio kai kurie vaikai sunkiai adaptuojasi pradinej mokykloj,ir po Montesori.Blogiausia,kad nera geru specialistu ir siu pedagogiku testinumo-valdorfininkai bando mokykla su vyresnem klasem kurti,bet toks tragiskas lygis...
Per fizika ne mokosi apie elektra,o paisho:"ka tau reiskia zodis "elektra"...
Mano vyresnieji vaikai lanke Montesori grupe Mokytoju namuose,ja vede kazkokia aukletoja,dirbusi JAV Montesori darzelyje ir atvezusi ta metodika cia.
Man ,iki tol prisiskaicius apie ta metodika tik geru nuomoniu,visai nepatiko jos taikymas praktikoje.Vaikai sedi ir zaidzia kiekvienas atskirai ant savo uztiesaliuko,zaidimu metu nuo uztiesaliuko niekur negalima nueiti,net i tualeta.Bendro zaidimo kartu nera.Visa diena jie dirba ivairius darbus-sluoja,paruosia stala valgymui,plauna indus,pjausto maista,darzoves,skalbia,lygina.Na,gal tai ir tinka protine negalia turintiems vaikams(su kokiais ir dirbo Montesori),kuriuos butina adaptuoti visuomeneje,kad jie galetu save apsitarnauti.Bet kai vaikui 3 metai ir jis visa diena tik sluoja ir dirba buitinius darbus ...man pagailo vaiku,nuvedziau i paprasta darzeli,be jokiu ypatingu pedagogiku.
Dar buvau suorganizavusi diskusija "Montesori ar Valdorfas",tai atvykusi Montesori metodo propaguotoja is JAV lietuviu net pasiuto,kad mums toks klausimas kyla,pasirode is pacios blogiausios puses. Jos visiska netolerancija kitoms ugdymo sistemoms tikrai daug ka nuo Montesori metodo atgrase.
As daryciau miksa-gerosios Montesori idejos+gerieji Valdorfo momentai+Nikitinu,Amonasvilio perliukai...Tiesiog nera vienos pacios "paciausios" sistemos.Ir po Valdorfo darzelio kai kurie vaikai sunkiai adaptuojasi pradinej mokykloj,ir po Montesori.Blogiausia,kad nera geru specialistu ir siu pedagogiku testinumo-valdorfininkai bando mokykla su vyresnem klasem kurti,bet toks tragiskas lygis...
Per fizika ne mokosi apie elektra,o paisho:"ka tau reiskia zodis "elektra"...
Airijoje labai populiaru vesti i Montessori darzelyje vysktancias pamokeles, kuriu trukme-3 val. per diena... kadangi turiu galimybe dirbti namie, tai zadu nuo rudens vedzioti saviski i toki darzeli, 3 val. per diena... ziuresim, kaip seksis
mamytes, nereikia peikti stipriai ar labai idealizuoti, perliuku nei viena sistema neatnes be musu paciu didzios dalies auklejimo ir pavyzdzio savo vaikiuku gyvenimuose. bet kuri sistema gera, nes ja kure pedagogai-o tai yra zmones, geriau ismanantys vaiko raida, psichologija ir visa kita, negu daugelis is musu-paprastu teveliu, dirbanciu visai kitokius darbus. as pavyzdziui tik dziaugiuosi, kad atsiranda zmoniu, kurie aukoja savo gyvenimus, vardan vaiku svietimo ir auklejimo. juk daznas is ju, net nebutinai turi savo vaiku, vadinasi stengiasi del musiskiu ir ateinanciu kartu! ir dar galvoju, kad kaip bebutu-geriausiai savo vaikeli pazystame mes patys, jei tik gilinames ir savo turteli o toms, kurios mano, kad atidaviau vaika i darzeli/mokykla ar bureli-ten ir isaukles, siunciu nuosirdzia uzuojauta, nes taip neatsitiks be jusu meiles ir noro dirbti ir uzsiimti su savo vaiku. as pvz labai grauziuosi, kad ne viska padariau teisingai dukrytes atzvilgiu tiesiog is nezinojimo,bet skubu taisyti klaidu ir manau tokios sistemos kaip montesori, valdorfo ar verinelio-pavyzdys mums teveliams,o kas priimtiniausia-issirinkime patys
Man tai labai priimtina Montessori ugdymo sistema
Mūsiškis jaučiasi puikiai, veikla įdomi. Žaislų yra, bet ne tiek kad visi jais apsikrautų, žaislus pakeičia įvairiausios ugdymo priemonės, skatinančios vaikus tobulėti, judėti į priekį. Kitas mūsų sūnelis lankys tik montessorinę grupę.
Mūsiškis jaučiasi puikiai, veikla įdomi. Žaislų yra, bet ne tiek kad visi jais apsikrautų, žaislus pakeičia įvairiausios ugdymo priemonės, skatinančios vaikus tobulėti, judėti į priekį. Kitas mūsų sūnelis lankys tik montessorinę grupę.
QUOTE(says @ 2008 02 04, 17:12)
Laba, ar teisingai supratau, kad lankote ne darzeli, o atskiras pamokeles (kaip bureli?) Kur/kada vyksta tokie uzsiemimai?
Taip lankome atskiras pamokėles. Nežinau ar tokių yra Lietuvoje, nes mes gyvename Maskvoje