QUOTE(NerinChick @ 2011 07 03, 16:37)
Noriu paklausti visų - tiek montesori metodo gerbėjų, tiek kritikių: ar žinote bent Mano abi dukros baigė montesori darželį ir pradinę mokyklą. Ir tai, ką čia skaitau,
Paskaitykite temos pavadinimą, prie ko čia gerbėjai ir kritikai? Tiesiog vardinami privalumai ir trūkumai.
Jei jūsų dukroms patiko ir tiko tai šaunu Vadinasi jūs esate metodo gerbėja, bet nereikia šiurpintis, jei kito/os išsakyta nuomonė nesutampa su jūsų. Juk čia niekas primygtinai neagituoja lankyti ar nelankyti M.Montessori grupę/klasę, tai tėra diskusija
IT amžiuje žmonės nebemoka diskutuoti
Papildyta:
QUOTE(NerinChick @ 2011 07 03, 16:37)
Noriu paklausti visų - tiek montesori metodo gerbėjų, tiek kritikių: ar žinote bent vieną metodą, kuris būtų absoliučiai identiškai taikomas visose jį įdiegusiose mokyklose? >
o kur buvo kalba apie identiškumą? Tai buvo tik pateikti pavyzdžiai.
O iš kur jūs žinote, kad tų, kurios nepritaria arba minusų metode įžvelgia daugiau negu pliusų, vaikai niekada nelankė Montessori grupių???
pradejau leisti savo mazyli i montesori darzeli ir pirmos dienos mane suneramino. sistema labai graziai skamba teorijoje o bet taciau vaikus sodina po viena ant kilimelio jie paiima zaisla ir zaidzia VIENI jokio zaidimo kartu su kitais vaikais. vienas pazaidi su zaislu tada padedi ji i vieta paiimi kita zaisla ir butinai vel sediesi ant kilimelio, kaip kokie zverys narveliuose ant tu kilimeliu. zaidzia tylai jei kuris garsiau kazka pasako aukletoja tuoj tildo. kiti zaidzia ir tiek, bet pora vaiku tiesiog sedi ir tylai verkia,- nori mamos. aukletoja prieina, paguodzia kuriam laikui pagereja ir vel tos pacio asaros. sedi nezmoniskai liudni su tuo pasirinktu darbeliu ne tiek zaidzia kiek tyliai kencia, bet kai kilimelius sudejo buvo trumpa akimirka, kai vaikai tiesiog kartu pradejo ropoti ant zemes zaisti tie verkniukai irgi isijunge, asaru neliko grazus vaikiskas bendravimas, bet atejo aukletoja ir liepe neropoti. vaikisko dziaugsmo nebeliko ...kazkaip nesa i kalejima .... maniskis dar mazas dar tik kelios dienos eina ir as dar bunu kartu. jis labai nori bedrauti su vaikais, nori kartu zaisti, bet prie kurio kilimelio priena tuo isgirsta is vaiko MANO , - iskito vel tas pats - MANO, o aukletoja bando ji sodinti ant kilimelio, kad zaistu sau vienas, bet jis nenori vienas, jis nori draugu. rytai jis verziasi i grupe, bet matosi aiskai pasimetes, kad niekas su juo nezaidzia visi tik mano, mano, mano .... kazi kokius savanaudzius ugdome nuo kudikystes, jei lopselyje mokoma neisdalinti, kartu nezaisti. man akyse stovi tie verkiantys vaikai ikalinti ant to kilimelio. na zinokit nerealiai sirdi draskantis vaizdas ir tai kaip jie pasikeite,kai trumpa minute zaide kartu. kai pagalvoju, kad mano mazius viena diena gali taip pat ant to kilimelio apsiverkes sedeti bloga darosi. rimtai galvoju keisti darzeli nes mano suvokimu vaikai turi bendrauti socializuoti o ne kaip narveliuose zveriukai ant tu kilimeliu sedeti. gal but letiems vaikams ar apsigimusiem vienisiam tai tikrai gerai bet .... gailiuosi pasirinkus si darzeli ir nezinau ka daryt, nes eiles visus nezmoniskos
Na ir keiskite. Reikėjo prieš vedant gerai apsižiūrėti darželį: į jį nueiti, pastebėti veiklą. Mes kai ieškojome, aplankėme keletą, tačiau pasirinkome montesori. Gal čia nuo auklėtojų priklauso...
lyg tai butu taip lengva darzeli pakeist eiles gi virur nezmoniskos min du metus vel reiks eilej stovet. o ka per ta laika daryt ? o jums tas vaiku nebendravimas neuzkliuvo ?
QUOTE(Tik_Tiek @ 2011 12 08, 21:09)
pradejau leisti savo mazyli i montesori darzeli ir pirmos dienos mane suneramino.
Tik Tiek, jūsų aprašyta situacija skamba tiesiog košmariškai , bet gal jūs tiesiog pernelyg dramatizuojate situaciją :
Kaip man atrodo: tai, ką jūs matote neatitinka jūsų lūkesčių. jūs ir taip išgyvenate (o kuri mama neišgyvena?) dėl to kad leidžiate savo mažą džiaugsmą į darželį, o matote ten ne tai, ką norėtumėte matyti. norėtumėte matyti linksmai žaidžiančius, lakstančius, besijuokiančius vaikus, o randate tyliai kažkaip keistai susodintus, kažką vienus sau veikiančius ne itin linksmus mažylius .
man kažkaip sunku patikėti, kad ten viskas yra taip blogai - nebent tikrai labai prastos auklėtojos. mano dičkis lanko montesorinį darželį ir rytais (pabrėžiu, ne visą dieną, o rytais), maždaug 9 - 11 val. vyksta tokie užsiėmimai, kurių metu vaikai dirba su montesorinėmis lavinamosiomis priemonėmis (arba žaislais, ar dar kuo nors) individualiai susėdę ant kilimėlių. tuo metu tikrai prašoma vaikų susikaupti, sukurti tylą, netrukdyti vienas kitam. man asmeniškai tokie užsiėmimai (pati prasėdėjau su vaiku kol priprato vos ne porą savaičių, tai labai gerai mačiau viską) nesukūrė jokių neigiamų asociacijų: priešingai stebėjausi kaip auklėtojos sugeba suburti tokiam darbui net ir itin judrius vaikus ir kokių gražių jos pasiekia rezultatų. verkiantys vaikai (o jų visada būna, ypač pradžioje metų) visada būdavo taip nuraminami, kad man pasidarė daug ramiau galvojant apie tai, kas bus kai maniškis liks vienas
likusią dienos dalį tuose darželiuose vyksta įprasta veikla: einama į lauką (porą kartų per dieną), kur žaidžiama ir siautėjama iki valios, žaidžiama grupėje, vyksta užsiėmimai (dailės, muzikos, keramikos), vaikai valgo, eina pietų miegelio ir t.t. ir pan.
Realiai ta montesorinė veikla, kuri jus taip išgasdino vyksta porą val. nebent pas jus būtų kažkas kitaip, tuomet - nežinau.
Forume vyksta nemažai diskusijų pasisakančių už ir prieš šitą sistemą. Aš nesu kažkokia ypatinga jos gerbėja, bet savo vaiko buvimu, jo ugdymo kokybe šitame darželyje esu labai ir labai patenkita. dar kartą pabrėžiu, viskas priklauso nuo auklėtojų. pati sistema nėra taikoma taip kategoriškai, kad būtų galima jos išsigąsti.
pamėginkit pažiūrėti į visą situaciją kažkokiu kitokiu kampu, gal pavyks ją pamatyti kitoje šviesoje. o gal tikrai viskas jums netiks (vis tiek darau prielaidą, kad problema - jei yra - slypi auklėtojose). bet kuriuo atveju, siūlau nebijoti pačios sistemos kaip tokios
Sėkmės
Manau puikiai ši mamytė viską apibūdino. Iš ties, tie užsiėmimai vyksta pora valandų, o tuo pačiu vaikai mokosi susikaupimo, atidumo, o gal net pabūti vieni. Juk ir to mums reikia išmokti. Dar gerai apsvarstykite, gal tikrai pamatysite kitomis spalvomis šį darželį. Sėkmės.
Bet ar prieš leisdamos vaikus i tokius darželius (taip pat tai liečia ir valdorfo pedagogiką) pasidomėjot kokiems vaikams ir dėl ko šie mokymo metodai buvo sukurti? Jei pasidomėjot ir vistiek leidžiat-nesuprantu, nebent jūsų vaikas yra kitoks nei kiti, sutrikus jo raida ar panašiai...Kažkaip labai jau gražiai pateikiama informacija apie šias metodikas ir tėvai mano kad gera daro savo vaikams.Bet...
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
QUOTE(darausra @ 2011 12 11, 13:56)
Bet ar prieš leisdamos vaikus i tokius darželius (taip pat tai liečia ir valdorfo pedagogiką) pasidomėjot kokiems vaikams ir dėl ko šie mokymo metodai buvo sukurti? Jei pasidomėjot ir vistiek leidžiat-nesuprantu, nebent jūsų vaikas yra kitoks nei kiti, sutrikus jo raida ar panašiai...Kažkaip labai jau gražiai pateikiama informacija apie šias metodikas ir tėvai mano kad gera daro savo vaikams.Bet...
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
Na nepulk ir manęs, nes ir aš Tavęs nepuolu, tačiau ne vien ugdymo metodai sukurti vienam, buvo pritaikyti kitam ir tuo pačiu naudos daugiau buvo. Pvz., daug technologijų skirtu aeronautikai puikiai įsiliejo į mūsų kasdieną. Jei, tarkime, aš nemėgstu, tos srities, turėčiau atsisakyti ir produkto?
Universitetuose yra specialūs modeliai, kuriuose yra mokoma, regis niekam daugiau nepritaikoma, produktą pritaikyti netikėčiausiuose sprendimuose.
Kuo Montessori metodo variantas kitoks?
Siūlau Tau pačiai , su savimi, apsvarstyti variantą: ar netrukdo tamstos pažiūros, bei įsitikinimai? Ar neriboja pasaulėžiūros ir darbe su vaikais taip svarbaus lankstumo situacijoje? O gal aplinka (kai kurie dėstytojai ir pan.) per daug formuoja nuomonę?
P.s. nieko asmeniško, jei ką
QUOTE(Dzhine @ 2011 12 11, 14:49)
Na nepulk ir manęs, nes ir aš Tavęs nepuolu, tačiau ne vien ugdymo metodai sukurti vienam, buvo pritaikyti kitam ir tuo pačiu naudos daugiau buvo. Pvz., daug technologijų skirtu aeronautikai puikiai įsiliejo į mūsų kasdieną. Jei, tarkime, aš nemėgstu, tos srities, turėčiau atsisakyti ir produkto?
Universitetuose yra specialūs modeliai, kuriuose yra mokoma, regis niekam daugiau nepritaikoma, produktą pritaikyti netikėčiausiuose sprendimuose.
Kuo Montessori metodo variantas kitoks?
Siūlau Tau pačiai , su savimi, apsvarstyti variantą: ar netrukdo tamstos pažiūros, bei įsitikinimai? Ar neriboja pasaulėžiūros ir darbe su vaikais taip svarbaus lankstumo situacijoje? O gal aplinka (kai kurie dėstytojai ir pan.) per daug formuoja nuomonę?
P.s. nieko asmeniško, jei ką
Universitetuose yra specialūs modeliai, kuriuose yra mokoma, regis niekam daugiau nepritaikoma, produktą pritaikyti netikėčiausiuose sprendimuose.
Kuo Montessori metodo variantas kitoks?
Siūlau Tau pačiai , su savimi, apsvarstyti variantą: ar netrukdo tamstos pažiūros, bei įsitikinimai? Ar neriboja pasaulėžiūros ir darbe su vaikais taip svarbaus lankstumo situacijoje? O gal aplinka (kai kurie dėstytojai ir pan.) per daug formuoja nuomonę?
P.s. nieko asmeniško, jei ką
Na aš pasakiau tai ką žinau iš mokslo pusės.Ir savo nuomonę. Tačiau bet kokiu atveju,kiekvienas renkasi kas jam ir jo vaikui yra geriausia. Ir niekas kitas tik tėvai gali tai nuspręsti. Mano požiūris man tikrai netrukdo ir su vaikiukais aš nedirbu, tiesiog esu krimtus šiuos mokslus.
Aš irgi visai nieko asmeniško
QUOTE(darausra @ 2011 12 11, 14:56)
Bet ar prieš leisdamos vaikus i tokius darželius (taip pat tai liečia ir valdorfo pedagogiką) pasidomėjot kokiems vaikams ir dėl ko šie mokymo metodai buvo sukurti? Jei pasidomėjot ir vistiek leidžiat-nesuprantu, nebent jūsų vaikas yra kitoks nei kiti, sutrikus jo raida ar panašiai...Kažkaip labai jau gražiai pateikiama informacija apie šias metodikas ir tėvai mano kad gera daro savo vaikams.Bet...
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
P.S. Nepulkit už nuomonę kam šie metodai atrodo idealūs. Tiesiog aš mokiausi pedagogiką ir vaikų turinčių problemų integraciją į visuomenę.
Darausra,
taip žinojau į kokį darželį leisiu savo vaiką, pasidomėjau ir Montesori metodu. Manęs nenugąsdino tas faktas, kad metodas buvo sukurtas darbui su kitokiais vaikais. Mano vaikas nėra kažkuo ypatingas, bet ir šiame metode - bent tokioje jo formoje, kokia jis yra taikomas šiame konkrečiame darželyje (o įtariu, kad panašiai yra ir kituose LT montesori darželiuose) - nematau nieko pernelyg ypatingo . Prieš leidžiant vaiką į šį darželį rėmiausi savo aplinkos žmonių rekomendacijomis - tiesą sakant, tai, kad darželis dirba pagal montesori sistemą nebuvo svarbiausias kriterijus. Žinojau, apie labai geras auklėtojas, puikią atmosferą, artimai bendravau su pora šį darželį lankiusių vaikų ir jų pasiekimai mane tik džiugino. Kaip dabar, beje, mane džiugina jų pasiekimai mokyklose (paprastose, nemotensorinėse, gal tokių LT ir nėra ).
Taigi, neįmatau nieko tokio, dėl ko turėčiau galvoti, kad "nedarau gero savo vaikui". Todėl labai mielai išklausyčiau jūsų nuomonę - kur jūsų manymu yra tos grėsmės, dėl kurių tokių darželių reikėtų vengti? Tik, prašau, nerašykite tų įprastų argumentų apie tai, kad čia vaikai nemokomi drausmės ir vėliau negali prisitaikyti mokykloje - apie tai jau ne sykį rašyta SM formuose ir tai manęs nebaugina. Juolab, kad mano asmeninėje ir mano draugų vaikų praktikoje tai nepasitvirtino
Taigi, kviečiu ramiai, nenervingai, diskusijai
QUOTE(rutax @ 2011 12 10, 17:52)
Tik Tiek, jūsų aprašyta situacija skamba tiesiog košmariškai , bet gal jūs tiesiog pernelyg dramatizuojate situaciją :
Kaip man atrodo: tai, ką jūs matote neatitinka jūsų lūkesčių. jūs ir taip išgyvenate (o kuri mama neišgyvena?) dėl to kad leidžiate savo mažą džiaugsmą į darželį, o matote ten ne tai, ką norėtumėte matyti. norėtumėte matyti linksmai žaidžiančius, lakstančius, besijuokiančius vaikus, o randate tyliai kažkaip keistai susodintus, kažką vienus sau veikiančius ne itin linksmus mažylius .
man kažkaip sunku patikėti, kad ten viskas yra taip blogai - nebent tikrai labai prastos auklėtojos.
pamėginkit pažiūrėti į visą situaciją kažkokiu kitokiu kampu, gal pavyks ją pamatyti kitoje šviesoje. o gal tikrai viskas jums netiks (vis tiek darau prielaidą, kad problema - jei yra - slypi auklėtojose). bet kuriuo atveju, siūlau nebijoti pačios sistemos kaip tokios
Sėkmės
Kaip man atrodo: tai, ką jūs matote neatitinka jūsų lūkesčių. jūs ir taip išgyvenate (o kuri mama neišgyvena?) dėl to kad leidžiate savo mažą džiaugsmą į darželį, o matote ten ne tai, ką norėtumėte matyti. norėtumėte matyti linksmai žaidžiančius, lakstančius, besijuokiančius vaikus, o randate tyliai kažkaip keistai susodintus, kažką vienus sau veikiančius ne itin linksmus mažylius .
man kažkaip sunku patikėti, kad ten viskas yra taip blogai - nebent tikrai labai prastos auklėtojos.
pamėginkit pažiūrėti į visą situaciją kažkokiu kitokiu kampu, gal pavyks ją pamatyti kitoje šviesoje. o gal tikrai viskas jums netiks (vis tiek darau prielaidą, kad problema - jei yra - slypi auklėtojose). bet kuriuo atveju, siūlau nebijoti pačios sistemos kaip tokios
Sėkmės
na nieko as nedramatizuoju situacija butent toka kokia aprasiau. ir aukletoja cia ne prie ko. aukletoja man visia normali atrodo, bet jei sistema tokia, kad butent reikia sedeti delioti kazka ir nekalbeti, tai aukletoja nieko ir nepakeis. verkniukai ir toliau tylai sau verks, o mano vaikas taip ir nesupranta kodel niekas su juo nezaidzia ir visi tik sako MANO, MANO, MANO, nors mama namie moko dalintis ir nebuti savanaudziu.
problema dar ir tame, kad turiu galimybe vaika vesti i darzeli tik iki pietu miego o toki pypli ( dar neturim 2 metu ) ir nesinori palikt pietu miegot, kai galiu pasiimt. todel jis kitokio bendravimo tame darzelyje ir nemato tik sedejima ant kilimeliu, nesidalinima niekuo, nebedravima ... apskritai tas budas gal ir neblogas( moko susikaupt ir tt ) bet gal ne lopselyje ? gal ne taip ilgai ( 2 val ) ? gal pertraukas tarp to sedejimo ant kilimo reiktu daryt ? lopselinukui 2 valandas sedeti ir vienam kazka delioti manau smarkiai per ilgai.
ir dar ziauriai salta tam darzelyje termometras pakabintas suaugusio zmogaus akiu lygyje. nemaciau kad rodytu daugiau nei 19 laipsniu. grindys nesildomos, todel ten kur sedi vaikai kazin ar nors 18 laipsniu yra. siltas vanduo turetu buti bet nera ... tipo kartais buna, bet as dar nemaciau, kad begtu siltas. tualete salta nezmoniskai galima persalt vien ant puoduko besedint. kai vanduo saltas ranku nesiplauna tik antibakteriniu skysciu papurskia pries valgant ...
kazkaip kitaip as isivaizdavau darzeli. toks vaizdelis man gadina nervus. po keleto dienu tame darzelyje mes jau sergam, nes priedo prie to salcio ir visu kitu keistenybiu grupeje bent du sangliuoti vaikai yra visada ...